Huawei P40 Pro: Fantastisk hårdvara med app-butik under uppbyggnad

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2018

Hoppas P30 går ner i pris men risken är väl att fler köper den, hoppas EMUI 10 kommer snart, senast jag hörde var Juni för oss i Sverige.

A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

Att köpa en telefon för över 10k utan play butik & med största sannolikhet diverse kryphål för övervakning är inte lockande.
Förstår att pengarna måste in, men ytterst dåligt samarbete i min mening.

Trädvy Permalänk
Administrativ avgift
Plats
Örebro / Västerås
Registrerad
Sep 2010

@91Henke91: Utan playbutik men du får huaweis butik istället samma sak som att hoppa över till ett visst äpple ... Samtidigt är Huawei 100ggr bättre på att göra ett bra OS kontra ex Samsung .. du får fortfarande Android i grunden bara packa upp om du vill kolla.

LOQUE | 10900k@5GHZ | MSI Z490I MEG UNIFY | 2x16GB | 1TB m.2 | 2080TI | 2x Y27q-20 | INDEX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av Guggen64:

Hoppas P30 går ner i pris men risken är väl att fler köper den, hoppas EMUI 10 kommer snart, senast jag hörde var Juni för oss i Sverige.

Jo, jag köpte P30 istället blir väl den sista huawei telefonen i sverige.

CPU: Ryzen 7 3700x + Be Quiet! Dark Rock Pro 4 Moderkort: Asus TUF Gaming X570 Plus (Wi-Fi) Minnen: Corsair Vengeance LPX AMD 4x8gb 3200mhz GPU: ASUS Radeon RX 5700 XT ROG Strix OC SSD: Samsung 970 Evo Plus 1TB Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Kom igen. Nu får ni sluta bumpa denna reklam. Det börjar bli löjligt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Kom igen. Nu får ni sluta bumpa denna reklam. Det börjar bli löjligt.

indeed, huawei är ett bränt varumärke i västvärlden pga USA när det kommer till mobiltelefoner, de har runt 2 miljarder kunder i kina så de kan stanna där istället

Passade på att skaffa huawei P30 när de reade ut dom på tre, 0kr i månaden för telefonen var lagom

mycket nöjd och har PLAY STORE på min telefon.

CPU: Ryzen 7 3700x + Be Quiet! Dark Rock Pro 4 Moderkort: Asus TUF Gaming X570 Plus (Wi-Fi) Minnen: Corsair Vengeance LPX AMD 4x8gb 3200mhz GPU: ASUS Radeon RX 5700 XT ROG Strix OC SSD: Samsung 970 Evo Plus 1TB Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av Guggen64:

Men vänta lite, det har väl redan släppts? Eller har jag missat något? Jag med en billigare Huawei (Nova 5t) Fick Emui 10 för ett par månader sen ungefär.

Ryzen 1700x @ Corsair 32gb 2666mhz @ 512gb M2 pcie/1Tb && Fuzedrive @ Asus 1070 @ asus mg278 @fractal r5
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 8tb+ ZFS server
c2d e4400 @ 4gb patriot @ 128gb ssd @ pfsense router

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av 91Henke91:

Att köpa en telefon för över 10k utan play butik & med största sannolikhet diverse kryphål för övervakning är inte lockande.

Fin påminnelse att ingen del av internet är rumsrent, inte ens sweclockers Men allt kan ju köpas för pengar, säkert mer än bara reklam-tester

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2017
Skrivet av 91Henke91:

Jag ser inte problemet. Huawei har betalt för ett samarbete och har fått en ärlig recension och ett ärligt test som resultat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SC 20 års-fest
Registrerad
Jul 2005
Skrivet av pv2b:

Jag ser inte problemet. Huawei har betalt för ett samarbete och har fått en ärlig recension och ett ärligt test som resultat.

Känns lite som om att det är många medlemmar här på Sweclockers som har svårt att gå in med ett objektivt och neutralt utgångsläge gällande testet snarare än Sweclockers och testpiloterna. Varför det är så är en fråga som jag inte förstår mig på, då vi inte direkt rekommenderar köp asap, för att säga det milt.

Dator: Intel i7 8700K @ 4,7GHz | Noctua NH-D15 | RTX 2080 Super | Asus Z370-E | 32GB DDR4 | PNY XLR8 NVMe 2TB SSD → Samsung 960 EVO NVMe 500GB SSD → Samsung 850 EVO 1TB SSD → Seagate Ironwolf 10TB
Monitor: Asus PG279Q 27" 144Hz 1440p IPS G-Sync
Foto: Canon EOS 80D + 60D → Canon EF-S 17-55/2,8 IS USM, Canon EF-S 10-22/3,5-4,5 USM, Canon EF 70-200/2,8L IS II USM, Canon EF 100/2,8L IS USM Macro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2011

Lite för stor och dyr men skulle nästan kunna köpa en bara för att alla klagar

CPU : 6700K @ 4,7GHz GPU : Titan X (Pascal) RAM : 16GB 3600MHz 15-15-15-35 SSD : Samsung 950 PRO 512GB NVME Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: QNIX Q2710 1440p@60Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av aMpari:

Känns lite som om att det är många medlemmar här på Sweclockers som har svårt att gå in med ett objektivt och neutralt utgångsläge gällande testet snarare än Sweclockers och testpiloterna. Varför det är så är en fråga som jag inte förstår mig på, då vi inte direkt rekommenderar köp asap, för att säga det milt.

Kanske känns svårt för läsare att se en betald recension bumpas upp på framsidan. Var är objektiviteten i det liksom? Att Huawei har de ägare och rykte de har gör inte saken bättre.

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB Adata | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Windows 10 | Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | Corsair Node PRO RGB
EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 PRO 128GB
Samsung 850 EVO 250GB | WD Blue 1TB | Cryorig H5 Ultimate

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av sleepyoh:

Men vänta lite, det har väl redan släppts? Eller har jag missat något? Jag med en billigare Huawei (Nova 5t) Fick Emui 10 för ett par månader sen ungefär.

Japp, har P30 och haft emui 10 minst ett par månader kanske längre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2018
Skrivet av Oliver91:

Japp, har P30 och haft emui 10 minst ett par månader kanske längre.

Till P20 Pro är de inte släppt ännu, senast jag såg var att de var flyttat fram igen till mitten av Juni, skulle släppts för flera månader sedan egentligen men dom har flyttat fram datumet flera gånger.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SC 20 års-fest
Registrerad
Jul 2005
Skrivet av Vinolik:

Kanske känns svårt för läsare att se en betald recension bumpas upp på framsidan. Var är objektiviteten i det liksom?

Vad tjänar Huawei på att betala för att bumpa upp en artikel som ger deras P40 Pro tummen ner i slutändan, och ännu "värre" för dem en stor tumme ner för deras lösning AppGallery som täcker många fler produkter än enbart en specifik modell? All PR är inte bra PR, uttrycket till trots. Jag lämnar dig med den frågan att sova på.

Många artiklar som inte är nyheter bumpas upp, så det är inget nytt eller specifikt just här.

Men som tidigare sagt så finns det en annan plats att uttrycka frustration, ge input och förslag när det gäller hela paketeringen.

Vänliga hälsningar,
Tommy

Skrivet av Guggen64:

Till P20 Pro är de inte släppt ännu, senast jag såg var att de var flyttat fram igen till mitten av Juni, skulle släppts för flera månader sedan egentligen men dom har flyttat fram datumet flera gånger.

Som jag har förstått det så är det ingen försening, utan ett missförstånd (när det kom uppgifter om uppdatering i typ mars, eller om det rent av var fel information) vid ett tillfälle. Översättningar verkar inte vara Huaweis starkaste sida så jag gissar att det skett något galet där.

Jag väntar med spänning själv på Android 10 till min P20 Pro, och det börjar närma sig nu..

Dator: Intel i7 8700K @ 4,7GHz | Noctua NH-D15 | RTX 2080 Super | Asus Z370-E | 32GB DDR4 | PNY XLR8 NVMe 2TB SSD → Samsung 960 EVO NVMe 500GB SSD → Samsung 850 EVO 1TB SSD → Seagate Ironwolf 10TB
Monitor: Asus PG279Q 27" 144Hz 1440p IPS G-Sync
Foto: Canon EOS 80D + 60D → Canon EF-S 17-55/2,8 IS USM, Canon EF-S 10-22/3,5-4,5 USM, Canon EF 70-200/2,8L IS II USM, Canon EF 100/2,8L IS USM Macro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Westrobothnia
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av mrqaffe:

Att Google play saknas är inget större problem utan det som fick mig att reagera var att vissa appar uppenbarligen kräver Googletjänster för att fungera och jag kan inte riktigt förstå varför. Jag hade gärna sett en utveckling mot mer Googlefria appar för man kan ju vara 100% säker på att Google spionerar och därför borde de som kodar göra lite mer ansträngnnigar för att göra apparna mer "neutrala"

Antar att Google gör allt de kan för att locka utvecklare att använda Play Services, alternativt att utvecklarna är lata/bekväma och slipper implementera viss basfunktionalitet på egen hand. Synd är det, särskilt för oss som föredrar frihet från Google.

Undras om det skulle gå att trycka in microG på den här telefonen på något vis, även om det är ett fulhack förstås...

(För övrigt föredrar jag även frihet från kinesiska regimen, så Huawei m.fl. är ändå inte aktuella för min del.)

3950X, X470, 2080 Ti, 4K

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av backfeed:

Antar att Google gör allt de kan för att locka utvecklare att använda Play Services, alternativt att utvecklarna är lata/bekväma och slipper implementera viss basfunktionalitet på egen hand. Synd är det, särskilt för oss som föredrar frihet från Google.

Undras om det skulle gå att trycka in microG på den här telefonen på något vis, även om det är ett fulhack förstås...

(För övrigt föredrar jag även frihet från kinesiska regimen, så Huawei m.fl. är ändå inte aktuella för min del.)

Jag undrar om det inte vore enklare att Kina köpte uppgifter från de stora kommersiella spionorganisationerna (Google, FB och MS)

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Westrobothnia
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av mrqaffe:

Jag undrar om det inte vore enklare att Kina köpte uppgifter från de stora kommersiella spionorganisationerna (Google, FB och MS)

Ja, alltså, jag gillar ingen av dem och gör det jag kan för att minimera min exponering mot dessa (så lite Google som möjligt, totalblockering av allt vad FB heter, så lite MS som möjligt och överhuvudtaget så få amerikanska onlinetjänster som möjligt).

3950X, X470, 2080 Ti, 4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2004
Skrivet av Guggen64:

Uhm, jag har P30 pro och EMUI 10 redan så kolla uppdateringarna. Bästa mobil jag haft efter bra många Samsungs

Trädvy Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Registrerad
Jan 2012

Jag har rensat tråden, håll tråden till ämnet och inte OT-diskussioner om Kina.

/Vzano, Moderator

Citera om du vill ha svar! | 8600K 4,1 GHz @ 1,03V Ghost S1 | Instagram

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2018
Skrivet av Krakkan:

Uhm, jag har P30 pro och EMUI 10 redan så kolla uppdateringarna. Bästa mobil jag haft efter bra många Samsungs

Som sagt till P30 har de funnits länge men till P20 kommer EMUI 10 i mitten av Juni.

Huawei has delayed the rollout of EMUI 10 for Huawei P20, P20 Pro, Mate 10, Mate 10 Pro, Mate 10 RS Porsche Design (Unlocked Models) to the end of June/mid-June/Early-June globally including the following regions:

West Europe – Mid-June 2020
Northeast Europe – Mid-June