Google Chrome - Nu med politiska budskap på köpet?

Permalänk

Google Chrome - Nu med politiska budskap på köpet?

Citat:

Vi står bakom jämlikhet mellan alla människor, och stödjer de som eftersträvar det

Är det bara jag som råkar ut för detta?
Vid öppning av google chrome så möts jag av detta PK-budskap. Det är liksom inget nytt att Google censurerar högern, men nu har dom även börjat kasta in vänster-propaganda på Google chromes homescreen.

Eller är det bara vi som lajkar "fel" åsikter som får denna hemskärm?
Är jag den enda, eller får ni också upp detta meddelande?

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Kan ta priset som det absolut mest korkade jag läst på detta forum...

Visa signatur

Fractal Design Define S Svart-Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB-MSI Z170A KRAIT GAMING 3X-Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz-ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX--1TB Samsung Spinpoint F3-OCZ TL100 240GB-EVGA Supernova G2 650W

Permalänk
Medlem

Bojkotta google!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lastninja:

https://i.ibb.co/3vHphgL/google-chrome-SJW.jpg
Är det bara jag som råkar ut för detta?
Vid öppning av google chrome så möts jag av detta PK-budskap. Det är liksom inget nytt att Google censurerar högern, men nu har dom även börjat kasta in vänster-propaganda på Google chromes homescreen.

Har du något problem med det påståendet? Det är ju inte precis vänster-propaganda, utan att stödja jämlikhet borde vara fullständigt icke-kontoversiellt.

Permalänk
Medlem

Är nog inte Google som är problemet i det här fallet...

Permalänk
Skrivet av Erik_T:

Har du något problem med det påståendet? Det är ju inte precis vänster-propaganda, utan att stödja jämlikhet borde vara fullständigt icke-kontoversiellt.

Jag har inte problem med orden i ett neutralt sammanhang, men när google & vänstern & co i samma veva använder dessa ord på ett manipulativt sätt där man promotar och överexponerar vänster-kanaler samtidigt som man stänger ner massa yt kanaler eller tar bort dem från feeden, för att de ifrågasätter och bemöter vänsterns argument med fakta, så blir det ett problem.
..Ett annat exempel är där man med dessa ord kan attackera individer som säger att alla folkslag har rätt att bestämma i sitt eget land. Orden används uteslutande som attack mot västvärldens folkslag, där man menar att de inte ska ha rätt att bestämma i sina länder, medans attackeraren i nästa debatt kommer lyfta andra folkslags rätt att bestämma i sina egna länder. Det blir mao inkonsekvent och orättvist.

Orden i fråga är alltså inte längre neutrala. Hade dom varit det hade jag med enkelhet kunna backa upp dem, men som det är nu används dom av google som ideologisk stridsföring, där man måste hålla med dom även i tex ovanstående orättvisa kontexter.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Ja, vart är världen på väg när storföretagen ställer sig bakom lika rättigheter? Hemska tanke!

Visa signatur

jag har en dator och en till och en till och så vidare.

Permalänk
Hedersmedlem

Ser man ett sådant meddelande och tänker "vilket jobbigt påtvingat vänsterbudskap" borde man ta en allvarlig fundering över sina värderingar tycker jag.

Permalänk
Medlem

1. Får inte det i någon av webbläsarna, inklusive Chrome.
2. Internet flöder över med åsikter, bara ignorera oavsett vem de kommer ifrån.
3. Meddelandet är ganska neutralt...

Permalänk
Medlem

Usch ja, jämlikhet, vem fan vill ha det egentligen.
Du får skriva till supporten, förklara felet noggrant och hoppas att de kan hjälpa dig.

Permalänk
Medlem

Nu kostar det ju typ inget för Alphabet / Google att i Sverige säga att de stöder jämlikhet, så varför inte passa på? Mest är det väl tomma ord som vanligt - jag är inte så säker på att de skulle t.ex. säga "Free Tibet" eller "vi stöder mänskliga rättigheter i Hong Kong"...

Hur som helst - att säga att man stöder jämlikhet, speciellt när sammanhanget är "det är inte OK av polisen att straffritt ha ihjäl medborgare", är väl inte direkt vänsterradikalt eller kontroversiellt?

Never go full Timbro.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av lastninja:

Jag har inte problem med orden i ett neutralt sammanhang, men när

Där har du ditt problem. Du ser det som ett neutralt uttryck, det är det inte. Det är ett väldigt tydligt humanitärt opolitiskt ställningstagande.

Resten som händer är någon sort konflikt med dig själv, börja leta där istället för att skälla på alla andra

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Många verkar tycka det är konstigt att ord som dessa skulle kunna associeras till nått annat än nått "fint".

Men låt oss säga att Google istället hade skrivit KAG (Keep America Great) som verkar bli högerns dänga till nästa val. Eller någon annan dänga från kanske SD eller nått.. Ja... Då skulle klagosångerna aldrig sluta.
Och ja vad är egentligen fel med KAG eller MAGA??? Det är ju bara "fina" ord? Eller?
Tror knappast ni skulle tycka det var ok?

För egen del vill jag varken ha högerns eller vänsterns dängor uppkastade i ansiktet när jag startar en webbläsare ...men alla är ju olika.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lastninja:

Många verkar tycka det är konstigt att ord som dessa skulle kunna associeras till nått annat än nått "fint".

Men låt oss säga att Google istället hade skrivit KAG (Keep America Great) som verkar bli högerns dänga till nästa val. Eller någon annan dänga från kanske SD eller nått.. Ja... Då skulle klagosångerna aldrig sluta.
Och ja vad är egentligen fel med KAG eller MAGA??? Det är ju bara "fina" ord? Eller?
Tror knappast ni skulle tycka det var ok?

För egen del vill jag varken ha högerns eller vänsterns dängor uppkastade i ansiktet när jag startar en webbläsare ...men alla är ju olika.

Har man svårt för de bevingade orden på sökmotorn så står man fritt att använda en annan.

Permalänk
Skrivet av anon2110:

Har man svårt för de bevingade orden på sökmotorn så står man fritt att använda en annan.

Programvaran Google chromes homescreen. Dvs inte sökmotorn.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av lastninja:

Många verkar tycka det är konstigt att ord som dessa skulle kunna associeras till nått annat än nått "fint".

Men låt oss säga att Google istället hade skrivit KAG (Keep America Great) som verkar bli högerns dänga till nästa val. Eller någon annan dänga från kanske SD eller nått.. Ja... Då skulle klagosångerna aldrig sluta.
Och ja vad är egentligen fel med KAG eller MAGA??? Det är ju bara "fina" ord? Eller?
Tror knappast ni skulle tycka det var ok?

För egen del vill jag varken ha högerns eller vänsterns dängor uppkastade i ansiktet när jag startar en webbläsare ...men alla är ju olika.

För att dessa är:

1. Inga tydliga ställningstagande
2. Slogans skrivet av politiker för en politisk organisation

Är väldigt förvirrad hur du inte ser skillnaden

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lastninja:

Programvaran Google chromes homescreen. Dvs inte sökmotorn.

Då är det svårare. Givetvis måste man inte tycka som Google, men då får du sluta använda deras programvara. Jag brukar undvika sånt jag inte gillar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lastninja:

Många verkar tycka det är konstigt att ord som dessa skulle kunna associeras till nått annat än nått "fint".

Men låt oss säga att Google istället hade skrivit KAG (Keep America Great) som verkar bli högerns dänga till nästa val. Eller någon annan dänga från kanske SD eller nått.. Ja... Då skulle klagosångerna aldrig sluta.
Och ja vad är egentligen fel med KAG eller MAGA??? Det är ju bara "fina" ord? Eller?
Tror knappast ni skulle tycka det var ok?

För egen del vill jag varken ha högerns eller vänsterns dängor uppkastade i ansiktet när jag startar en webbläsare ...men alla är ju olika.

Ja hade det stått "vita män är mer värda än svarta kvinnor" så hade jag reagerat starkt

Permalänk
Medlem

Alltså du framstår ju som 90årig grinig gubbe som alltid säger ”det var bättre förr när kvinnor visste sin plats”.

Vem har något emot jämställdhet 2020? Oavsett hur man röstar.

Är så självklart idag så att se det som vänster pk propaganda säger mera om TS än Google.

Kanske du ska försöka få sympati på Flashback istället?

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har egentligen inga problem med åsikten de torgför (svårt att ha problem med mänskliga rättigheter), men jag reagerar ändå negativt. Jag vill att mina teknikleverantörer ska vara lika åsiktslösa som en gråsten, så jag kan faktiskt överväga att byta webbläsare. Ungefär som att jag dumpat Twitter efter Trump-debaclet. Inte för att Trump inte är en idiot, men för att jag vägrar använda en plattform som tar sig rätten att diktera vad som är sant eller falskt.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lastninja:

Många verkar tycka det är konstigt att ord som dessa skulle kunna associeras till nått annat än nått "fint".

Men låt oss säga att Google istället hade skrivit KAG (Keep America Great) som verkar bli högerns dänga till nästa val. Eller någon annan dänga från kanske SD eller nått.. Ja... Då skulle klagosångerna aldrig sluta.
Och ja vad är egentligen fel med KAG eller MAGA??? Det är ju bara "fina" ord? Eller?
Tror knappast ni skulle tycka det var ok?

För egen del vill jag varken ha högerns eller vänsterns dängor uppkastade i ansiktet när jag startar en webbläsare ...men alla är ju olika.

Av samma anledning som att "Vi står för jämnställdhet" är OK och "Vi gillar olika" inte är OK. Det senare är en politisk slogan, visserligen skrivet av en tidning och inte en politiker/politiskt parti, men ändå. MAGA/KAG är politiska slogans och därför inte alls jämförbara med det som nu står där.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HappySatan:

Jag har egentligen inga problem med åsikten de torgför (svårt att ha problem med mänskliga rättigheter), men jag reagerar ändå negativt. Jag vill att mina teknikleverantörer ska vara lika åsiktslösa som en gråsten, så jag kan faktiskt överväga att byta webbläsare. Ungefär som att jag dumpat Twitter efter Trump-debaclet. Inte för att Trump inte är en idiot, men för att jag vägrar använda en plattform som tar sig rätten att diktera vad som är sant eller falskt.

I en ideal värld så kanske det hade funkat. Men med ryska trollfabriker slår som en kil i våra plattformar så kan man inte lita på att individen är rustad för att skydda sig mot fake News och propaganda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lastninja:

Många verkar tycka det är konstigt att ord som dessa skulle kunna associeras till nått annat än nått "fint".

Men låt oss säga att Google istället hade skrivit KAG (Keep America Great) som verkar bli högerns dänga till nästa val. Eller någon annan dänga från kanske SD eller nått.. Ja... Då skulle klagosångerna aldrig sluta.
Och ja vad är egentligen fel med KAG eller MAGA??? Det är ju bara "fina" ord? Eller?
Tror knappast ni skulle tycka det var ok?

För egen del vill jag varken ha högerns eller vänsterns dängor uppkastade i ansiktet när jag startar en webbläsare ...men alla är ju olika.

Men är du på riktigt? Du kan ju inte ta något helt uppenbart neutralt och sen skriva "men tänk om det stått såhär", för det gör det ju inte?

Tänk om det stått, "ja vi på Google älskar pedofiler, även Trump och sen gillar vi även lite nazism, blandat med Stalin och lite sånt"

Ja det kanske hade varit jävligt olämpligt. Men här snackar vi om något helt neutralt och där det står att man stödjer Allas lika värde. Det är ju bara DU, som väljer att tolka detta som något politiskt vinklat budskap.

Att du ser något som allas lika värde, som något negativt, säger mer om dig än om Google.

Permalänk
Medlem

Hmm, har du provat att byta land/ språk inställningar?

Kanske får ett annat budskap om du "är i Ryssland" eller ett annat land?

Permalänk
Medlem

Det finns ingen sökmotor/webbläsare för den som tycker mord är okej.

Startskärm/ny flik går att ändra till något annat för den som inte vill köra Google där.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Tråd låst* Tråden saknar diskussionsvärde och diskussionsämnet är politiskt vilket har en stark tendens att trådar som dessa spårar ut.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär