Köpt nvidiakort på kampanj från komplett, när kommer spelkoden?

Permalänk
Inaktiv

Köpt nvidiakort på kampanj från komplett, när kommer spelkoden?

Hej,
Jag köpte ett RTX 2070 S den sista juli, man skulle få med rainbow six och jag har mailat chattat med komplett men jag får ingen kod.
Håller bokstavligen på att bli galen! Förstår inte hur svårt de ska vara att bara skicka ut en kod?

Permalänk
Medlem

Vill du få hjälp får du vara betydligt mer utförlig om vad som faktiskt hänt och sagts.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Skulle tippa att de får en kod per grafikkort. Så det är nog mer komplicerat än att "bara skicka ut en kod". Sen kan man fråga sig om de kanske borde ha tagit en liten förlust ála goodwill för att undvika att såna här trådar skapas.

Visa signatur

---

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av twit:

Vill du få hjälp får du vara betydligt mer utförlig om vad som faktiskt hänt och sagts.

Förlåt är bAra så upprörd.
Enligt Nvidia och även komplett får man en redeem kod för rainbow Six när man köper ett GeForce rtx 2070 s kort eller liknande.

https://www.komplett.se/kampanj/117987/nvidia-game-bundle-rai...

Den koden har jag inte fått av komplett och jag har mailat dom och fått konstiga korta svar. Jag har chattat med dom och dom säger att dom skall återkomma osv men ingen hör av sig.

Väntat på koden i 15 dagar nu

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gorian:

Skulle tippa att de får en kod per grafikkort. Så det är nog mer komplicerat än att "bara skicka ut en kod". Sen kan man fråga sig om de kanske borde ha tagit en liten förlust ála goodwill för att undvika att såna här trådar skapas.

Men jag köpte ju grafikkortet helt nytt dvs inte returnerat eller liknande.
Då borde jag få en kod med som att dom gör reklam för det.

Permalänk
Medlem

@anon300311: Nej, det har säkert blivit fel. Det ifrågasätter ingen. Det var din term "bara att skicka ut en kod" som jag kommenterade på.

Nog en god idé att tagga @Komplett här

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Kan du länka det exakta kortet du köpte?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kan du inte PMa Emil? Han jobbar ju på Komplett nu xD

Permalänk
Medlem

Kollat kvitto, orderbekräftelse, spam?

Kampanjer som denna brukar antingen vara att man får kod att lösa in eller att man måste registrera serienummer någonstans? Har du läst villkoren för kampanjen?

Ibland har leverantören inte särskilt bråttom heller, fick just steam-voucher från msi-kampanj från köp i början av juli.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Inaktiv

Jag fick min kod ca en månad efter, hade totalt glömt bort den ☺️

Folk verkar så ivriga nu för tiden.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mindfighter:

Kollat kvitto, orderbekräftelse, spam?

Kampanjer som denna brukar antingen vara att man får kod att lösa in eller att man måste registrera serienummer någonstans? Har du läst villkoren för kampanjen?

Ibland har leverantören inte särskilt bråttom heller, fick just steam-voucher från msi-kampanj från köp i början av juli.

Gjort allt de

Permalänk
Moderator
Forumledare

@anon300311: Jag förtydligade rubriken något så du kan få fler svar.

Min erfarenhet av dessa kampanjer är att det kan (tyvärr) ta ett bra tag.
Återförsäljaren får nycklar av NVIDIA och har man tur får de allt eftersom man säljer.
Har man otur kan dessa nycklar dröja tills kampanjen är slut

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Skriv en dålig review på trustpilot, prisjakt, pricerunner mm och vissa shoppar får snabbt eld i röven.

Netonet vägrade mig retur tills jag skrev hur dom behandlade mig på trustpilot, sen var det helt plötsligt inga problem när en chef tog kontakt med mig.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av m4gnify:

Kan du länka det exakta kortet du köpte?

https://www.komplett.se/product/1155329/datorutrustning/dator...

Under produktinfo så ser du/ni kampanjen.

Skrivet av Mindfighter:

Kollat kvitto, orderbekräftelse, spam?

Kampanjer som denna brukar antingen vara att man får kod att lösa in eller att man måste registrera serienummer någonstans? Har du läst villkoren för kampanjen?

Ibland har leverantören inte särskilt bråttom heller, fick just steam-voucher från msi-kampanj från köp i början av juli.

Kollat överallt där.

Skrivet av anon298854:

Jag fick min kod ca en månad efter, hade totalt glömt bort den ☺️

Folk verkar så ivriga nu för tiden.

Inte ivrig och det handlar inte om dom där 100kr eller vad spelet kostar heller utom om man köper något på kampanj och dom "lockar" med en sak, då ska dom leverera med.

Skrivet av NordhNet:

@rstolpe: Jag förtydligade rubriken något så du kan få fler svar.

Min erfarenhet av dessa kampanjer är att det kan (tyvärr) ta ett bra tag.
Återförsäljaren får nycklar av NVIDIA och har man tur får de allt eftersom man säljer.
Har man otur kan dessa nycklar dröja tills kampanjen är slut

hmm det suger =/

Skrivet av hakd:

Skriv en dålig review på trustpilot, prisjakt, pricerunner mm och vissa shoppar får snabbt eld i röven.

Netonet vägrade mig retur tills jag skrev hur dom behandlade mig på trustpilot, sen var det helt plötsligt inga problem när en chef tog kontakt med mig.

Ja, funderar på att göra det om jag inte får nyckeln inom kort. Om inte annat för att deras kundservice är värdelös .

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Inte ivrig och det handlar inte om dom där 100kr eller vad spelet kostar heller utom om man köper något på kampanj och dom "lockar" med en sak, då ska dom leverera med.

I reglerna för kampanjen:
https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/campaigns/rainbow-six-si...

Där står:
”Så länge lagret räcker.”

...så inte ens säkert att du får någon kod, framgår ju inte hur många koder de tänkte dela ut. Hade varit schysstare att skriva att de 1000 första kunderna får en kod. (Eller hur många de nu tänkt dela ut).

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mindfighter:

I reglerna för kampanjen:
https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/campaigns/rainbow-six-si...

Där står:
”Så länge lagret räcker.”

...så inte ens säkert att du får någon kod, framgår ju inte hur många koder de tänkte dela ut. Hade varit schysstare att skriva att de 1000 första kunderna får en kod. (Eller hur många de nu tänkt dela ut).

Om dom har slut på koder får dom ju ta bort kampanjen isf.

Permalänk
Komplett.se

Tjena!
Tack för ping @Gorian!

Detta ska vi såklart lösa. Koderna skickas automatiskt ut via mail till den mailadress du har registrerat på kontot och det går som ett eget mail. Det ligger således inte inbakat i någon orderbekräftelse eller liknande.

Vi har sett indikationer på att mailen inte alltid kommer fram ordentligt om du har en outlook eller hotmail -adress. Så dubbelkolla din spam-mapp.

Saknar du koden så kasta iväg ett PM här på Swec med ditt kundnummer & mail så kollar jag på det.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Komplett:

Tjena!
Tack för ping @Gorian!

Detta ska vi såklart lösa. Koderna skickas automatiskt ut via mail till den mailadress du har registrerat på kontot och det går som ett eget mail. Det ligger således inte inbakat i någon orderbekräftelse eller liknande.

Vi har sett indikationer på att mailen inte alltid kommer fram ordentligt om du har en outlook eller hotmail -adress. Så dubbelkolla din spam-mapp.

Saknar du koden så kasta iväg ett PM här på Swec med ditt kundnummer & mail så kollar jag på det.

//Erik

Har kollat spam osv inget där.
Skickar PM

Permalänk
Inaktiv

Problem löst fick koden direkt i PM.