Lösningar till Tangentbord och mus i soffan.

Permalänk

Lösningar till Tangentbord och mus i soffan.

Som titlen säger finns det några bra lösningar för att kunna sitta bekvämt i soffan med sin mus och tangentbord?
Mitt tangentbord är inte trådlöst så finns det någon lösning där man kan ha något i knät med musen och tangentbordet på och även koppla in i?

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte om produkterna finns i Sverige men det kallas för "lapboard": https://www.ign.com/articles/best-lapboards-for-gaming

Visa signatur

😑

Permalänk

Jag använder en platt och hyftat fast sittpuff, ca 15 cm tjock, för att använda musen på. Funkar rätt bra.

Visa signatur

sᴛᴀᴛɪᴏɴäʀ= ᴄᴘᴜ: ɪ486ᴅx2/66 - ᴍɪɴɴᴇ: 16 ᴍʙ ғᴘᴍ - ɢᴘᴜ: ᴄɪʀʀᴜs ʟᴏɢɪᴄ ᴄʟ5428 ᴠʟʙ 2 ᴍʙ - ɴäᴛᴠᴇʀᴋ: 3ᴄᴏᴍ ᴇᴛʜᴇʀʟɪɴᴋ ɪɪɪ - ʟᴀɢʀɪɴɢ: 3,5" + 5,25" ғʟᴏᴘᴘʏ, 2 ɢʙ ᴄᴏᴍᴘᴀᴄᴛғʟᴀsʜ - ʟᴊᴜᴅ: ᴘᴄ sᴘᴇᴀᴋᴇʀ - ᴏs: ᴡɪɴᴅᴏᴡs 95 ᴏsʀ 2.5

ʙäʀʙᴀʀ= ᴄᴘᴜ: ᴍᴏᴛᴏʀᴏʟᴀ 750ᴄx/800 - ᴍɪɴɴᴇ: 384 ᴍʙ - ɴäᴛᴠᴇʀᴋ: 10/100 - ʟᴀɢʀɪɴɢ: 24x ᴄᴅ-ʀᴏᴍ, 30 ɢʙ ʜᴅᴅ - ʟᴊᴜᴅ: ᴊᴀᴘᴘ - ᴏs: ᴍᴀᴄ ᴏs 9.2.2

Permalänk
Medlem

Många köper bara en planka (hyllplan från ikea är vanligt) så moddar man det tills det känns bra. Kanske fäster en dyna på undersidan, kanske limmar fast musmattan, tangentbordet kan limmas eller skruvas...

Jag kör ofta musen brevid mig i soffan bara och tangentbort/laptop på benen med något random mellan, typ en bok eller kudde eller något

Permalänk

Tack för tipsen. Får se vad jag kommer att testa