Sony visar Playstation 5-nyheter den 16 september

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Mordekai: det där summerar ganska väl varför jag spelat huvudsakligen på Playstation med Nintendo-konsoler som syskonsystem. Storydrivna tredjepersonsäventyr, JRPG:s och väldigt japanska actiontitlar är det jag lever och andas, och Nintendospel är Nintendospel, de är i en kategori för sig. Men med Series X/S ser Microsoft faktiskt ut att få in åtminstone en tå i den japanska spelkulturen, spel som Scarlet Nexus och några till visar att japanska utvecklare kanske tar Microsofts konsoler på allvar den här gången.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Oh nej verkligen inte. Folk är som religiösa fanatiker när det gäller sånt här. Men det folk på t.ex. Swelockers och reddit glömmer är att många köper konsol för första gången och har inte foten i ekosystemet redan.

Om en förälder vill köpa en konsol till sitt/sina barn, då kan nog Microsofts alternativ låta rätt bra. En konsol med hundratals spel för vad ett telefonabbonemang kostar, ställt mot PS5 som hittils "bara" har några få exklusiva titlar att komma med.

Dom flesta kidsen kommer bara spela halo, cod och fortnite, då kommer prislappen och utbudet vinna tror jag.

Det är det jag ser fram emot, Halo Infinite multiplayer med miljontals blåbär.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Mordekai:

Normalt sett betalar man mer när det är avbetalning, för de som inte har råd att köpa en konsol rakt av eller inte vill göra det avbräcket i ekonomin just nu är det ju guld. Gissningsvis handlar det om 300/månad för S och 400 för X.
Stämmer detta blir det 9 600:- för X, köper man en X med Ultimate landar man på 8 935:-
För S blir motsvarande 7 200:- för all access och 6 835:- för köp.

För att Alla Access ska bli billigare kan det kosta max 280 respektive 370 kronor per månad.

Oavsett en bra deal, speciellt i dessa tider.

Om vi tar dollarpriserna så är GamePass Ultimate 15 USD per månad. En xbox S på det är 10 dollar i 24 månader dvs 240 dollar. Microsoft subventionerar alltså konsolen.

En X är 20 dollar*24 , 480 USD för en X, också subventionerat mot fullpris om man köper konsolen rakt av

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mordekai:

Hoppas du får rätt. Microsoft kommer få ytterligare en tuff generation framför sig om så är fallet.

Min spåkula säger så!

Permalänk
Skrivet av Entash:

"Before PlayStation 5 launches this holiday, we wanted to give you one more look at some of the great games coming to PS5 at launch (and beyond!).

Our next digital showcase will weigh in at around 40 minutes, and feature updates on the latest titles from Worldwide Studios and our world-class development partners.

Tune in live on Twitch or YouTube this Wednesday, September 16 at 1pm PDT / 9pm BST / 10pm CEST to see what’s next for PS5."

Verkar inte jättepositivt när det gäller priser. Kan möjligen vara något de presenterar i slutet, men verkar som huvudsakliga syftet är att visa mer spel.

Dem borde avslöja priset också för att inte komma efter Microsoft för mycket när det gäller nyhetsflödet. Ska bli kul att se vad dem har för roligt att visa i vilket fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Är folk verkligen så 50/50 mellan Playstation och Xbox att dom bara köper på pris?

Förutom Halo och GoW så vet jag inte varför jag skulle ha en xbox jämfört med PS5 som har massa bra spel.
Vissa kommer ju dock till bägge plattformar. Köpte en PS4 nästan enbart för FF nu finns det ju t.om. till PC.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Om man gillar många spel. Om man som mig spelar ett spel per år (t.ex kommande Cyberpunk, och tidigare Skyrim, Witcher 3 etc) så är det en kass deal. Drygt 7000 är inte så billigt då jämfört med att köpa de få spel jag vill ha. Jag ligger dessutom efter så när jag köper spelet är det alltid på halva priset

Håller med dig helt även om jag har gamepass ultimate pga att det kostade 10kr för 3-4 år. Men som du skriver så är det bättre att köpa spelen om man bara spelar några stycken per år. Men en konsol för 5700 och två nya spel så är du uppe i 7000 men då får du välja spel själv i alla fall.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Helt ärligt skiter jag ganska mycket i all information de har släppt.
Det ända jag vill se är massa grymma spelsläpp och att det ska finnas endel nya spel redan första året, annars blir det uppskjutet köp.
Tycker det brukar vara speltorka i början, indiespel, remasters och rereleases är för mig helt ointressant, speciellt när de utgör en stor del av släppta spel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av johanandersson:

Varför ska allt hända den dagen? Embargot på 3000-serien, Playstation och troligtvis även nästa Oculus headset. Allt på en dag.

Lika bra, bara ta till sig all info snabbare.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

Skall bli intressant att se!

Permalänk
Skrivet av Entash:

"Before PlayStation 5 launches this holiday, we wanted to give you one more look at some of the great games coming to PS5 at launch (and beyond!).

Our next digital showcase will weigh in at around 40 minutes, and feature updates on the latest titles from Worldwide Studios and our world-class development partners.

Tune in live on Twitch or YouTube this Wednesday, September 16 at 1pm PDT / 9pm BST / 10pm CEST to see what’s next for PS5."

Verkar inte jättepositivt när det gäller priser. Kan möjligen vara något de presenterar i slutet, men verkar som huvudsakliga syftet är att visa mer spel.

Sony måste ju presentera priser på onsdag. Microsoft öppnar ju möjligheten för pre-orders den 22:a. Tror starkt på att Sony vill få ut priset innan dess, så de inte förlorar potentiella förbokningar till MS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

"Before PlayStation 5 launches this holiday, we wanted to give you one more look at some of the great games coming to PS5 at launch (and beyond!).

Our next digital showcase will weigh in at around 40 minutes, and feature updates on the latest titles from Worldwide Studios and our world-class development partners.

Tune in live on Twitch or YouTube this Wednesday, September 16 at 1pm PDT / 9pm BST / 10pm CEST to see what’s next for PS5."

Verkar inte jättepositivt när det gäller priser. Kan möjligen vara något de presenterar i slutet, men verkar som huvudsakliga syftet är att visa mer spel.

Tack för info, oavsett om de inte avslöjar pris blir det intressant att se mer från deras spel.

Permalänk
Medlem

tror nog det blir en ps5 utan läsaren, vem behöver sånt i dessa dagar

Permalänk
Medlem

Kraven jag har är dolby vision, dolby atmos och/eller hdr 10+. Som det serut verkar inte ps5 uppfylla mina krav. Jag håller tummarna, skulle Sony ändrat sig på grund av kritiken blor det en ps5 med 4k spelare, annars blir det en xbox x.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av Dex:

Är det verkligen så prisvärt? Series X kostar 35 dollar i månaden med Allaccess. Det är 840 dollar. Så räknar vi snällt så säg 8500 kr blir det totalt då. Det är nästan 3000 för Gamepass när du binder dig i 2 år då konsolen kostar typ 5700kr. 24 månaders gamepass är 3360 så du sparar några hundralappar.
Det förutsätter också att 35 dollar blir 350kr här i Sverige. Förstår verkligen varför så många är så taggade på Allaccess då du binder dig på Gamepass i 2 år för att spara några hundralappar

Hittade detta från en annan användare på en annan sida som tydligen hade gjort matten.
Har själv också dubbelkollat och det verkar stämma.

Gamepass Ultimate i sig är ju även dyrare per månad jämfört med tjänsterna Sony erbjuder, även om det rör sig om 1 vs 3 tjänster.
Gamepass Ultimate = 15€ / månad
12 månader PsPlus, 12 månader PsNow och 12 månader Ea Play blir 12€ / månad.

Så 72€ sparas på 24 månader, vilket är 1 extra år av antingen psplus och eaplay eller psnow och ea play. eller 6 månader för alla 3 tjänsterna

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Kraven jag har är dolby vision, dolby atmos och/eller hdr 10+. Som det serut verkar inte ps5 uppfylla mina krav. Jag håller tummarna, skulle Sony ändrat sig på grund av kritiken blor det en ps5 med 4k spelare, annars blir det en xbox x.

Anledningen till att jag vill ha en Ps5 med skivläsare är för att kunna titta på UHD bluyray. Men om den inte stöder alla formaten man vill ha så blir ju den biten inte så framtidssäker. Då kan man ju nästan lika gärna köra på Digital edition, speciellt om det skulle skilja en hel tusenlapp. (eller överväga Xbox istället..)

Permalänk
Medlem

Förbokat en PS5 sedan länge, men blir allt mer sugen på att lägga stålarna på ett RTX-kort istället...

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Skrivet av dibban:

Förbokat en PS5 sedan länge, men blir allt mer sugen på att lägga stålarna på ett RTX-kort istället...

Känner nästan tvärtom att det kan vara härligt att bara lira lite ny konsol och vänta till Nvidia AMD kriget fått härja ett tag på grafikkortsidan och eventuella och super/ti/x versioner av korten släppts. Men troligtvis kommer jag inte kunna hålla mig där heller.