Min resa med Tech & Mech/GoodByte_TM Norrköping (techomeck.se) än så länge...

Permalänk

Kan bara meddela att polisutredningen fortsätter. Ja inte trodde jag att det skulle behöva gå så långt som en polisanmälan för att se om man har rätt att få vad man betalat för.

Hot och liknande från företag är något jag aldrig kommer acceptera och den påstådda juristen som Techomeck säger att de har kontakt med har jag bett ringa mig, men nej där är det inget ljud ifrån.

Men jag hoppas det kan bli en rättegång snart så att rättvisa kan skapas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webmasters:

Kan bara meddela att polisutredningen fortsätter. Ja inte trodde jag att det skulle behöva gå så långt som en polisanmälan för att se om man har rätt att få vad man betalat för.

Hot och liknande från företag är något jag aldrig kommer acceptera och den påstådda juristen som Techomeck säger att de har kontakt med har jag bett ringa mig, men nej där är det inget ljud ifrån.

Men jag hoppas det kan bli en rättegång snart så att rättvisa kan skapas.

En möjlig väg framåt är väl att tipsa media. För Norrköping verkar det finnas: https://nt.se/nyheter/artikel/tipsa-oss-om-nyheter/4r1og93j

Frågan är dock vad som är bäst för dig medan polisutredningen (konstigt nog) inte är nedlagd, troligtvis ligga lugnt, men läggs den ned så är det väl "samhällsinfo" som man hoppas, men tvivlar, en lokaltidning skriver om.

Permalänk
Medlem

Intressant att killen ff håller igång eftersom en av de första sökträffarna leder hit, han har uppenbarligen åtminstone en polisanmälan på sig, på hemsidan är adressen till ett bostadshus inne i stan, medans firman leder ut till ett miljonprojekt enligt allabolag.se

Omsätter 0-49tkr men hemsidan antyder att de är STORA
På custombyggen.

Anlednigen till att jag hamnade här är för att han nu kör annonser på Facebook.. tyckte postadressen var märklig eftersom den ledde till samma hus där det för 20 år sen låg en (undermålig) datorbutik med en grymt dryg irakier som ägare. Så jag kollade upp denna för att se om han fostrat en avkomma till att gå i samma fotspår..

Permalänk

Någon uppdatering i ärendet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av finanshajen:

Någon uppdatering i ärendet?

Hej!
Jag reggade mig precis här, enbart i syfte att delge er lite info jag snappade upp i ett annat sammanhang och som i hög grad verkar beröra den här ljusskygga verksamheten.

Jag vill tipsa om följande info som skrevs på Microsofts webbplats i förrgår (men ni har kanske redan sett den):
answers.microsoft.com 2020-09-18

Att ni känner till följande som skrevs för ett drygt år sedan är dock mer sannolikt, men jag tar den ändå:
answers.microsoft.com 2019-05-11

Den här s.k. affärsmannen (career criminal är nog betydligt närmare sanningen) kör som synes på som vanligt och upprätthållande av lagen i ett fall som detta synes alltjämt ytterst avlägset.
Det är tragiskt att behöva notera hur de rättsliga myndigheterna fallerar i att lagföra de småskurkar som bryter mot lagen och att dessa därför relativt obehindrat kan utföra sina olagliga aktiviteter i åratal utan att ansvariga myndigheter ingriper

Konsekvensen är inte bara den samhälleliga belastning som sådan brottslighet medför genom att de med kriminellt tankegods ges incitament till ökad brottslighet. Genom myndigheternas förräderi att inte heller hjälpa de personer som lider ekonomisk (och annan) skada, så drabbas enskilda dubbelt eftersom den låga risken att åka fast rimligen också ökar mängden av denna typ av brott.

Sveriges förmåga att utgöra en rättsstat håller sakta men säkert på att erodera bort.

/Thomas

Permalänk
Medlem

Trist att @Webmasters inte återkopplar hur det går i ärendet. Hoppas man inte behöver befara det värsta, senaste inloggningen var 3/7... 😱

Permalänk

Hej på er,

ja nu tänkte jag så äntligen uppdatera. Får dessvärre inte alltid mailen av någon anledning när tråden uppdateras.

Polisen fortsätter utredningen och dessvärre verkar det ta tid, för mig så är det förstås angeläget att det utreds snabbt och där man sätter ner foten att detta ej är acceptabelt som företag att agera. Dels att man inte levererar och dels att man hittar på att jag har en skuld pgr av att jag har skrivit på det här forumet.

Men vi får se vad som händer men för mig är det viktigt att rättvisan vinner, fast det tar sin tid. Men det är saker som har fått läggas till i utredningen kring märkliga samtal som kommer från samma bostadsområde samt sms några minuter senare, men det har nog Techomeck svar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webmasters:

Får dessvärre inte alltid mailen av någon anledning när tråden uppdateras.

Jag har alltid en swec tab öppen och det är denna https://www.sweclockers.com/forum/foljda
Så ser enkelt vilka trådar jag följer som uppdateras.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

Jag har alltid en swec tab öppen och det är denna https://www.sweclockers.com/forum/foljda
Så ser enkelt vilka trådar jag följer som uppdateras.

Perfekt tack för tipset

Permalänk
Medlem

@Webmasters:
Hej!

Jag tänkte bara säga en sak som du kanske redan vet och praktiserar.

Följande är dock något jag vid flera tillfällen iakttagit när jag haft det tvivelaktiga nöjet att ha anmält personer för att ha åsamkat mig diverse skador. Det har gällt allt från triviala till mycket allvarliga skador. Viljan och energin i både polisens och även åklagarens engagemang för att driva min sak har i stort sett alla gånger kickat upp till en avsevärt högre nivå om jag, polisen eller åklagaren har fått fram (genom mig eller sig själv) info om att den person som utreds inte bara är anklagad av mig för våld (eller oegentligheter) utan det framkommer att det även finns fler fall där liknande har skett och med pågående utredning och därmed kan adderas till flera händelser. Det är smaskens för en åklagare (som vill vinna...). Sådant brukar öka sannolikheten för en fällande dom rejält. En domstol arbetar i allt väsentligt efter trovärdighet och brottet ska vara "ställt utom allt rimligt tvivel".

Jag är medveten om att oidentifierade personer som kan tänkas ha råkat illa ut av den här bluff-snubben (som jag t.ex. länkade till) inte är något som Polisen kan dra nytta av. Polisen behöver anmälningar. Många har kanske riskerat mycket lägre belopp än du och låter saken vara med tanke på arbetsinsatsen i relation till det sannolika returnerade medelvärdet.

Men om du har tid och lust att försöka nosa upp fler drabbade som kanske kan förmås göra en anmälan och att ni (om ni blir några stycken) som kan samarbeta, så kan du troligen förbättra dina odds såpass att du kanske både kan få tillbaka en viss del (iaf) av dina pengar och dessutom bidra till att hjälpa många andra framtida offer genom att sätta stopp för den här samvetslöse skojaren som snor hederligt folks pengar.

Bara en tanke.
I vilket fall önskar jag dig lycka till i din kamp för rättvisa och för dina pengar!

/Thomas

Permalänk
Skrivet av B Thomas:

@Webmasters:
Hej!

Jag tänkte bara säga en sak som du kanske redan vet och praktiserar.

Följande är dock något jag vid flera tillfällen iakttagit när jag haft det tvivelaktiga nöjet att ha anmält personer för att ha åsamkat mig diverse skador. Det har gällt allt från triviala till mycket allvarliga skador. Viljan och energin i både polisens och även åklagarens engagemang för att driva min sak har i stort sett alla gånger kickat upp till en avsevärt högre nivå om jag, polisen eller åklagaren har fått fram (genom mig eller sig själv) info om att den person som utreds inte bara är anklagad av mig för våld (eller oegentligheter) utan det framkommer att det även finns fler fall där liknande har skett och med pågående utredning och därmed kan adderas till flera händelser. Det är smaskens för en åklagare (som vill vinna...). Sådant brukar öka sannolikheten för en fällande dom rejält. En domstol arbetar i allt väsentligt efter trovärdighet och brottet ska vara "ställt utom allt rimligt tvivel".

Jag är medveten om att oidentifierade personer som kan tänkas ha råkat illa ut av den här bluff-snubben (som jag t.ex. länkade till) inte är något som Polisen kan dra nytta av. Polisen behöver anmälningar. Många har kanske riskerat mycket lägre belopp än du och låter saken vara med tanke på arbetsinsatsen i relation till det sannolika returnerade medelvärdet.

Men om du har tid och lust att försöka nosa upp fler drabbade som kanske kan förmås göra en anmälan och att ni (om ni blir några stycken) som kan samarbeta, så kan du troligen förbättra dina odds såpass att du kanske både kan få tillbaka en viss del (iaf) av dina pengar och dessutom bidra till att hjälpa många andra framtida offer genom att sätta stopp för den här samvetslöse skojaren som snor hederligt folks pengar.

Bara en tanke.
I vilket fall önskar jag dig lycka till i din kamp för rättvisa och för dina pengar!

/Thomas

Stort tack för ditt meddelande. Ja fast det kommer ta tid så kommer jag inte ge mig i detta ärende. Rättvisan går alltid först.

Permalänk
Inaktiv

Första frågan är om du köpte datorn som privatperson eller som företag. Konsumentkreditlagen gäller för dig som privatperson och kreditgivaren är i det här fallet Billogram. Du bör fokusera ditt case mot Billogram. Bifoga ärendenumret från polisanmälan att du inte har fått datorn du har beställt och därför vill ha pengarna tillbaka. Du behöver inte bry dig om säljarens förklaring. Du vill bara ha dina pengar tillbaka. Krångla inte till det.

Permalänk

Tråkigt att du såg det låga priset och inte använde ditt förnuft. Men hur lät han när du pratade med honom på telefon innan själva beställningen? Inga varningstecken som kom upp då?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Trist för TS såklart.

Jag undrar dock vad det är som driver människor som ägnar sig åt såna här verksamheter? Techomeck-tjommen är ändå konsekvent i sitt högtravande skrivande och sina märkliga lögner - tror han på dem själv? Majoriteten av hans tid måste ju gå till att diktera ihop ursäkter och märkliga bortförklaringar.

Detta får mig att tänka på bluffen med företaget Jusab, där en man anställde hundratals människor till ett företag som inte fanns. När de frågade honom varför så sade han att han helt enkelt började tro att företaget fanns på riktigt. Finns ett avsnitt på Rättegångspodden om det: https://open.spotify.com/episode/6jADFSZRGT7IhLms2SRykG?si=TE...

Med tanke på de låga omsättningssiffrorna som framkommit i tråden kan man väl tänka sig att säljaren helt enkelt inte haft tillräckligt med pengar att ligga ute med för komponentinköpen, och att det är detta som dragit ut på tiden? Att han helt enkelt inte haft råd att köpa in komponenterna innan han skickat fakturan?

Visa signatur

---

Permalänk

Uppdatering i tråden! Tänkte bara skriva ett inlägg då det var ett bra tag sedan jag uppdaterade och jag väntar fortfarande på utredningsarbetet som verkligen drar ut på tiden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Webmasters:

Uppdatering i tråden! Tänkte bara skriva ett inlägg då det var ett bra tag sedan jag uppdaterade och jag väntar fortfarande på utredningsarbetet som verkligen drar ut på tiden.

Ärligt talat vad fan är det polisen utreder? Snurrar på samma tomma A4-ark om och om igen och studerar pappersmassa och färgen på det blanka papperet?

De utreder ingenting. Ditt ärende ligger på någon hög och ignoreras. Antagligen under alla våldtäkter och misshandlar. Som i sin tur ligger under andra fall och ignoreras också.

Detta är väldigt simpelt: Du betalade, fick ingen vara, säljaren erkänner detta via mail/sms, säljaren hotade dig, du har kopior på mail/sms, och säljaren har en historik av att vara scammer och lögnare. Färdigt. Ingen mer utredning behövs. Dags för rättegång!

Det har gått ett år sedan du blev scammad. Hur länge ska polisen hålla på? De lär komma med ett brev att ärendet är preskriberat/nedlagt. Jag har läst många som råkat ut för att polisen drar ut så långt att det läggs ner. Snart får du fan polisanmäla polisen för att vara hans kompanjoner!

Permalänk
Skrivet av dextrodammit:

Ärligt talat vad fan är det polisen utreder? Snurrar på samma tomma A4-ark om och om igen och studerar pappersmassa och färgen på det blanka papperet?

De utreder ingenting. Ditt ärende ligger på någon hög och ignoreras. Antagligen under alla våldtäkter och misshandlar. Som i sin tur ligger under andra fall och ignoreras också.

Detta är väldigt simpelt: Du betalade, fick ingen vara, säljaren erkänner detta via mail/sms, säljaren hotade dig, du har kopior på mail/sms, och säljaren har en historik av att vara scammer och lögnare. Färdigt. Ingen mer utredning behövs. Dags för rättegång!

Det har gått ett år sedan du blev scammad. Hur länge ska polisen hålla på? De lär komma med ett brev att ärendet är preskriberat/nedlagt. Jag har läst många som råkat ut för att polisen drar ut så långt att det läggs ner. Snart får du fan polisanmäla polisen för att vara hans kompanjoner!

Har ringt de senaste månaden för att höra hur det går då det som sagt har gått x antal månader sedan anmälan och de hänvisar bara att det ett omfattande utredningsarbete samt att de inte kan berätta mer pgr av sekretess.

Sedan har man företaget valt att ta bort sitt telefonnummer, bytt adress samt skrivit in ett namn på en kontaktperson:
https://www.techomeck.se/kontakt

Permalänk
Skrivet av Webmasters:

Har ringt de senaste månaden för att höra hur det går då det som sagt har gått x antal månader sedan anmälan och de hänvisar bara att det ett omfattande utredningsarbete samt att de inte kan berätta mer pgr av sekretess.

Sidan har funnits i mer än fem år (enligt web.archive.org) så polisen kanske gör en riktig undersökning?

Skrivet av Webmasters:

Sedan har man företaget valt att ta bort sitt telefonnummer, bytt adress samt skrivit in ett namn på en kontaktperson:
https://www.techomeck.se/kontakt

Kontaktpersonen har bytt namn.

Citat:

https://web.archive.org/web/20201001151646/https://www.techom... (1 oktober 2020)

Kontaktperson: Ahmad Gaib
Kontaktnummer: 0761-77 89 36

Citat:

https://www.techomeck.se/kontakt (21 februari 2021)

Kontaktperson: Stefan Stefancik

Sedan uppges det ett organisationsnummer. Detta är egentligen ett personnummer, vilket betyder att butiken bör vara en enskild firma. Man kan kolla upp vem personnumret tillhör genom att fråga Skatteverket. Den personen behöver dock inte ha någonting med sidan att göra utan sidans ägare kan ha skrivit dit ett slumpmässigt personnummer utan att meddela personen om detta.

Adressen påstås vara Styrmansgatan 21, 602 26 Norrköping. Ingen ändring sedan 1 oktober.

Permalänk
Medlem

Enda sättet du kommer få se några pengar är om detta tas till domstol, antingen genom att åklagare ber er lägga skadeståndsanspråk när de åtalar bolaget/personen eller att du själv tar de till rätten.

Oklart vilket belopp det handlar om? 12 000 kr?

Eftersom det är en företagare så nej, du behöver inte ringa upp Skatteverket och fråga @Kommenterande 2, det räcker att göra en sökning på webben.

Organisationsnumret och momsnumret går till samma person som haft verksamheten hela tiden, han är inte registrerad som arbetsgivare, F-skatt och momsregistreringen är aktiv/godkänd. Vi kan också se omsättningen från mängden moms som betalas in och den är inte tillräcklig för att verksamheten ska kunna försörja personen. Allt är registrerat på bostadsadressen och t.o.m. lägenhetsnumret framgår. Personen är så kallad dold på flera av sidorna man kan söka personuppgifter på, men det är ju bara att betala för tjänsten eller använda en annan så ser du uppgifterna.

Den så kallade kontaktadressen är ett annat bostads/lägenhetshus där det inte bor någon med namnet som anges eller där någon firma som någon relevant person skulle kunna jobba på inte finns. Finns ingen (i Sverige) med namnet som anges på kontaktsidan.

Så vida personen inte har något annat jobb så tvivlar jag på att de kan betala tillbaka 12 000 kr eller vad det nu var.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Enda sättet du kommer få se några pengar är om detta tas till domstol, antingen genom att åklagare ber er lägga skadeståndsanspråk när de åtalar bolaget/personen eller att du själv tar de till rätten.

Oklart vilket belopp det handlar om? 12 000 kr?

Eftersom det är en företagare så nej, du behöver inte ringa upp Skatteverket och fråga @Kommenterande 2, det räcker att göra en sökning på webben.

Organisationsnumret och momsnumret går till samma person som haft verksamheten hela tiden, han är inte registrerad som arbetsgivare, F-skatt och momsregistreringen är aktiv/godkänd. Vi kan också se omsättningen från mängden moms som betalas in och den är inte tillräcklig för att verksamheten ska kunna försörja personen. Allt är registrerat på bostadsadressen och t.o.m. lägenhetsnumret framgår. Personen är så kallad dold på flera av sidorna man kan söka personuppgifter på, men det är ju bara att betala för tjänsten eller använda en annan så ser du uppgifterna.

Den så kallade kontaktadressen är ett annat bostads/lägenhetshus där det inte bor någon med namnet som anges eller där någon firma som någon relevant person skulle kunna jobba på inte finns. Finns ingen (i Sverige) med namnet som anges på kontaktsidan.

Så vida personen inte har något annat jobb så tvivlar jag på att de kan betala tillbaka 12 000 kr eller vad det nu var.

Står nästan högst upp i första posten. "Den 25 feb lägger jag en beställning på en dator som kostar runt 38 000 kr, "

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Står nästan högst upp i första posten. "Den 25 feb lägger jag en beställning på en dator som kostar runt 38 000 kr, "

Allt annat än klart.

#18388798

Skrivet av Webmasters:

Det som har hänt är följande:

  • Man hade tänkt sända datorn på tisdag, samma dag som tråden startades under kvällen. Varför det ej gjordes framgick inte på torsdagen när jag fick meddelande om att de krävde att tråden skulle raderas då de anser att jag inte får skriva om min upplevelse.

  • Plötsligt har jag en skuld på över 12 000 kr och detta pgr av att jag ej raderat tråden och att man hotar med att sälja datorn för auktion för att täcka denna summa.

Självklart har en polisanmälan gjorts mot företaget. Jag kommer aldrig acceptera ett sådant beteende och rättvisa måste skipas.

Låter alltså som han betalat en handpenning.

Permalänk
Skrivet av Petterk:

Allt annat än klart.

#18388798

Låter alltså som han betalat en handpenning.

Hela summan betalades in då de ej kunde erbjuda Klarna vid tillfället då detta skulle kräva att datorn hade levererats först, istället använde de Billogram.

Just nu pågår en februari rea hos företaget och det verkar vara många som har använt koden eller hur är det egentligen ;-), jag låter Polisen få utreda det också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webmasters:

Hela summan betalades in då de ej kunde erbjuda Klarna vid tillfället då detta skulle kräva att datorn hade levererats först, istället använde de Billogram.

Just nu pågår en februari rea hos företaget och det verkar vara många som har använt koden eller hur är det egentligen ;-), jag låter Polisen få utreda det också.

Varför har du inte fått tillbaka pengarna från Billogram? Notera att du fortfarande inte svarat med vilket belopp det handlar om.

Kontakta försäkringsbolaget så du kan använda deras rättsskydd och få lite rådgivning.

Permalänk
Skrivet av Petterk:

Varför har du inte fått tillbaka pengarna från Billogram? Notera att du fortfarande inte svarat med vilket belopp det handlar om.

Kontakta försäkringsbolaget så du kan använda deras rättsskydd och få lite rådgivning.

Jag har haft kontakt med Billogram som inte kan/vill hjälpa mig då de bara förmedlat betalningen så det fungerar inte alls som Klarna dessvärre. Beloppet som har betalats in är det angivna vid första inlägget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webmasters:

Jag har haft kontakt med Billogram som inte kan/vill hjälpa mig då de bara förmedlat betalningen så det fungerar inte alls som Klarna dessvärre. Beloppet som har betalats in är det angivna vid första inlägget.

Då står mitt råd att kontakta försäkringsbolaget och kolla om du kan få rådgivning, rättsskydd ingår i hemförsäkring en.

Permalänk
Medlem

Hur har det gått i det här ärendet?

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webmasters:

Har ringt de senaste månaden för att höra hur det går då det som sagt har gått x antal månader sedan anmälan och de hänvisar bara att det ett omfattande utredningsarbete samt att de inte kan berätta mer pgr av sekretess.

Sedan har man företaget valt att ta bort sitt telefonnummer, bytt adress samt skrivit in ett namn på en kontaktperson:
https://www.techomeck.se/kontakt

Det är sjukt att höra hur svårt det verkar vara att få polisiär hjälp trotts bevisen man har mot någon. Om du kanske kan bevisa att tjommen bakom "tech o meck" har brytit mot sveriges värdegrund så kanske det blir fart på utredningen?

Hoppas det löser sig, stå på dig!

Permalänk
Medlem

verkar som snubben håller på för fullt att sälja såna där volym licenser som ofta går ut efter 5-6 månader efter registrering då microsoft upptäckt att de spridits och blockerar dem, verkar vara ett bra sett för honom att få goda reviews:

https://www.tradera.com/profile/feedback/4159070/techomeck

som kund kan man inte gå tillbaka och ändra sin review 5-6 månader efter köpet antar jag så alla dessa som är nöjda nu och om ett halvår när deras licens som de köpt billigt plötsligt inte funkar så är deras review låst :)?!

Permalänk
Medlem

Update?
Går det framåt?

Skrivet av Petterk:

Allt annat än klart.

#18388798

Låter alltså som han betalat en handpenning.

#18373025

Tycker det känns rätt solklart...

"Detta har i sin tur skapat en rejäl storm av icke källkritiska nättroll som sökt sig till oss samt försökt på olika sätt att sabotera vår verksamhet, hittills har den kostnaden uppgått till ca 12 600kr då våra vanliga kunder ej kunnat nå oss som normalt samt att vi fått lägga extra tid och energi på ta hand om en hel del försök till ddos-attacker och konstant spammande av våra nummer och mejladresser, allt som kan spåras tillbaka till ert inlägg.

Vi har mer än ett 10-tals gånger varnat er om att inte skapa en höna av en fjäder eller publicera några som helst förtal då ni kan kommas att hållas ansvarig för dessa både ekonomiskt samt personligt. I skrivstund har vi inga planer på att fakturera er för dessa kostnader samt begära skadestånd men vi kommer se över dessa möjligheter rent juridiskt"

Alltså 38k för datorn och 12k för "förtal"

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

@Extremaz: Varför skriver du i tråden? TS får tala för sig själv och har inte varit inne på Sweclockers sedan februari.