Cooler Master Masterbox NR200P – ett genomtänkt Mini ITX-chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Hårddiskar gillar inte värme, så även om det bara är backplate skulle jag försöka få lite avstånd mellan

Jasså? Den ligger på 26c atm och rör sig aldrig över 30c, kan knappast va för högt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rundkvadrat:

Jasså? Den ligger på 26c atm och rör sig aldrig över 30c, kan knappast va för högt?

Nej det låter inte alls farligt! Trodde risken var att den skulle gå mycket högre, framförallt vid spelande

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Nej det låter inte alls farligt! Trodde risken var att den skulle gå mycket högre, framförallt vid spelande

Gött, jag vart själv lite förvånad över hur pass svalt det blev Min M.2 ssd på baksidan mobo't ligger dock runt 40-50c konstant, tror jag ska försöka fästa lite kylflänsar på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rundkvadrat:

Gött, jag vart själv lite förvånad över hur pass svalt det blev Min M.2 ssd på baksidan mobo't ligger dock runt 40-50c konstant, tror jag ska försöka fästa lite kylflänsar på den.

SSDs mår bra av värme. Data som skrivs när FLASH-minne är varmt håller sig längre och när den är avstängd behålls ju inte värmen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Min högst personliga och inte speciellt vetenskapliga åsikt är Fuma 2 om du kan få tag i en och den passar med ditt moderkort. Jag upplevde det som att det lite väl tight om utrymme för slangarna, och en sidomonterad AIO är ju inte optimalt som man sett i Gamers Nexus video som cirkulerat. I mitt fall blev det dessutom väldigt varmt för grafikkortet när radiatorfläktarna satt som insug i sidan och luften drogs genom radiatorn innan den kom in i chassit. Det märktes en tydlig skillnad i temperatur beroende hur hårt jag lät toppfläktarna arbeta med att dra ut luft. Med Fuma 2 upplever jag det som att värmefördelningen jämnades ut till mer behaglig nivå. Istället för 60 grader på CPU och 80 på GPU så blev det omkring 70/70, men med trevligare ljudnivå.

För att inte tala om att man aldrig kommer undan pumpljudet på en AIO, hade nästan glömt hur tyst en luftkyld burk är i idle

Jasså? Jag har för mig dom aldrig gick igenom "sidledsmontering" av AIO i det klippet? Men jag tolkade det som att om man låter slangen till pumpen riktas nedåt så borde det vara okej med sidleds montering (baserat på vad jag läste i kommentarerna)? Funderade nämligen på att köpa en AIO till mitt NR200 men känns dumt om det är problematiskt om kylaren sitter sidleds som du beskriver det som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kachiem:

Jasså? Jag har för mig dom aldrig gick igenom "sidledsmontering" av AIO i det klippet? Men jag tolkade det som att om man låter slangen till pumpen riktas nedåt så borde det vara okej med sidleds montering (baserat på vad jag läste i kommentarerna)? Funderade nämligen på att köpa en AIO till mitt NR200 men känns dumt om det är problematiskt om kylaren sitter sidleds som du beskriver det som.

Du får prova dig fram. Jag upplevde att det var för trångt att bekvämt trycka in slangarna, speciellt om man ska försöka få slangarna nedåt. Men du kan ju uppleva det helt annorlunda, jag är iallafall fortsatt nöjd med luftkylningen och ångrar inte att jag bytte

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Du får prova dig fram. Jag upplevde att det var för trångt att bekvämt trycka in slangarna, speciellt om man ska försöka få slangarna nedåt. Men du kan ju uppleva det helt annorlunda, jag är iallafall fortsatt nöjd med luftkylningen och ångrar inte att jag bytte

Tack för svaret, avvaktar fortfarande till oktober för köp av processor dock men kan ge uppdatering när jag köpt sista delarna för bygget

Permalänk
Medlem

Är väldigt nöjd med det vita chassit än så länge! Precis lagom stort