Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Provade köra trådat till tvn istället för WiFi, har fungerat än så länge utan buffrande, det konstiga är att Netflix/svt play, youtube etc funkar utan problem med WiFi

Kanske har olika bitrate helt enkelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Kanske har olika bitrate helt enkelt

Skulle kunna vara så såklart, men känns som att en "bilar kortfilm" på 5 minuter inte ska ha så himla hög bitrate kontra en 4K HDR film på netflix, men vad vet jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Skulle kunna vara så såklart, men känns som att en "bilar kortfilm" på 5 minuter inte ska ha så himla hög bitrate kontra en 4K HDR film på netflix, men vad vet jag

Ingen aning, var antagligen något annat fel då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Jag har inte problem med buffring, men på min LG OLED55C9 har appen ibland inte gått igång, blir bara blå, sedan händer inget. Får stänga av tvn och på igen. Går att byta till andra appar, men disney+ fungerar inte utan en omstart.

Sedan tycker jag att undertexten är så liten på TVn, någon här i tråden sa att de kunde ändra storleken, men hittar ingen sådan på min tv. Kanske har olika funktioner beroende på vilket Tv-OS man har.

Överlag är jag riktigt nöjd med Disney+ än så länge. Har knappt kollat på Netflix alls sista veckorna

Jag har samma problem. Ibland försvinner internetet på TVn (kör wifi) när jag ser på D+, men aldrig på någon annan streaming funktion. Det enda som hjälper är att bryta strömen till TVn helt och starta om.
Detta händer ENDAST när jag tittar på D+.
Funderar om det är någon bugg i LGs Disney + app?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Provade köra trådat till tvn istället för WiFi, har fungerat än så länge utan buffrande, det konstiga är att Netflix/svt play, youtube etc funkar utan problem med WiFi

Disney+ kör i princip dubbel bitrate mot t.ex Netflix kan hänga ihop med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Provade köra trådat till tvn istället för WiFi, har fungerat än så länge utan buffrande, det konstiga är att Netflix/svt play, youtube etc funkar utan problem med WiFi

Det är inte så att det är bättre kvalite och högre bandbredd som krävs i disney?
personligen tycker jag deras 4K-material är bra mycket bättre än både youtube och netflix, någon som har liknande åsikter?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liquidedust:

Disney+ kör i princip dubbel bitrate mot t.ex Netflix kan hänga ihop med det.

Jag tyckte väl att det var mycket bättre kvalite än netflix! Då är mina ögon med mig

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Jag har samma problem. Ibland försvinner internetet på TVn (kör wifi) när jag ser på D+, men aldrig på någon annan streaming funktion. Det enda som hjälper är att bryta strömen till TVn helt och starta om.
Detta händer ENDAST när jag tittar på D+.
Funderar om det är någon bugg i LGs Disney + app?

Tror nästan att det är bugg, för mig så buggar inte appen någonting när den väl är igång och det räcker med att stänga av tv med fjärren för mig. Mottagningen hos mig är perfekt eftersom routern än under tv för mig.
Sista gångerna har jag börjat köra igång netflix-appen först och sedan köra igång D+ appen och då har den aldrig buggat i starten.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Vet man när pixar filmen Onward kommer? Förväntade mig att den redan skulle finnas faktiskt.

Är ju lite konstigt om Soul skulle släppas före. (Den sägs ju skippa bio och släppas direkt på Disney+ utan extra kostnad)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Vet man när pixar filmen Onward kommer? Förväntade mig att den redan skulle finnas faktiskt.

Är ju lite konstigt om Soul skulle släppas före. (Den sägs ju skippa bio och släppas direkt på Disney+ utan extra kostnad)

23 oktober

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Tack!

Permalänk
Medlem

Min sambo har köpt Disney+, men det funkar inte på en enda dator, mobil eller padda på vårat wifi/trådade nätverk. Enbart när man kör 4G på mobilen. Telia hade ingen aning om vad det kunde vara. Varit i kontakt med Disney support och väntar på svar från tier3 nisse. Men känns typ som ett port fel? Alla andra play tjänster osv funkar som det ska. Bara Disney som gett mig detta fel någonsin.

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk

Kör Disney+ appen i tre appletvs inte någon buffring eller lagg/internetproblem, även kollat några filmer via vanlig webläsare på jobbet. Mycket nöjda hittills.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Märklig bugg igår, LG C9, Disney appen vägrade ladda. Ominstallera hjälpte inte.
Däremot fungerade det att rycka sladden till tv’n en stund.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Märklig bugg igår, LG C9, Disney appen vägrade ladda. Ominstallera hjälpte inte.
Däremot fungerade det att rycka sladden till tv’n en stund.

Jag har samma fel ibland med min LG C9 men räcker att stänga av tvn och på den igen. Har haft det rätt länge nu, rätt tråkigt.

På ren spekulation så tror jag att det har med om man kör trådlöst och den inte får kontakt med Wifi i uppstarten och hänger sig. Jag brukar gå in i Netflix-appen och greja lite och sedan in i disney+ appen efter det, fungerar för det mesta då för mig. Jag ska prova någon dag att koppla in den på trådat och se om det hjälper.

Appen verkar mycket mindre utvecklad till WebOS än till Android så kanske blir en Chromecast i framtiden.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Jag har samma fel ibland med min LG C9 men räcker att stänga av tvn och på den igen. Har haft det rätt länge nu, rätt tråkigt.

På ren spekulation så tror jag att det har med om man kör trådlöst och den inte får kontakt med Wifi i uppstarten och hänger sig. Jag brukar gå in i Netflix-appen och greja lite och sedan in i disney+ appen efter det, fungerar för det mesta då för mig. Jag ska prova någon dag att koppla in den på trådat och se om det hjälper.

Appen verkar mycket mindre utvecklad till WebOS än till Android så kanske blir en Chromecast i framtiden.

Testade stänga av vanligt med men det hjälpte inte.
Möjligt att det har med wifi att göra men jag hade kollat både på Netflix och HBO innan.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Testade stänga av vanligt med men det hjälpte inte.
Möjligt att det har med wifi att göra men jag hade kollat både på Netflix och HBO innan.

Ibland har jag fått stänga av några gånger. Det är heldumt. Hoppas de löser det snart, borde vara fler som har så. Mitt blir bara blått när det ska starta och sedan händer inget, är det likadant hos dig?

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Ibland har jag fått stänga av några gånger. Det är heldumt. Hoppas de löser det snart, borde vara fler som har så. Mitt blir bara blått när det ska starta och sedan händer inget, är det likadant hos dig?

Japp.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Vi är inte ensamna om detta problem, på LGs forum tipsar några om saker man kan prova, ska prova senare idag

Edit: här är en tråd på reddit också

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Lego Master

Har ett konstigt innehållsproblem.
Vaiana (Moana) står inte att hitta i appen, varken på min Shield, på LG-tvn eller på min mobil. Men i webbläsaren, om jag googlar på Vaiana Disney+, så hittar jag den och kan titta. What in the ass?

EDIT:
Nevermind, nu finns den i appen på mobilen iallafall. Synnerligen suspekt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Shudnawz:

Har ett konstigt innehållsproblem.
Vaiana (Moana) står inte att hitta i appen, varken på min Shield, på LG-tvn eller på min mobil. Men i webbläsaren, om jag googlar på Vaiana Disney+, så hittar jag den och kan titta. What in the ass?

EDIT:
Nevermind, nu finns den i appen på mobilen iallafall. Synnerligen suspekt.

Vaiana verkar vara fel-kategoriserad har jag upptäckt tidigare, den finns inte om man använder en barn-profil. Jag har felanmält det i deras chat och det är tydligen ett "känt problem" som dom jobbar på.

För övrigt väligt bra film som jag missat innan men fått se nu när jag tittat på barnfilmer med min dotter. Uppfriskande med en stark tjej som varken är prinsessa eller ska bli kär i någon, hon ska bara typ rädda världen Bra sånger, humor och allt med, rekomenderas för alla.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Lego Master
Skrivet av hunden:

Vaiana verkar vara fel-kategoriserad har jag upptäckt tidigare, den finns inte om man använder en barn-profil. Jag har felanmält det i deras chat och det är tydligen ett "känt problem" som dom jobbar på.

För övrigt väligt bra film som jag missat innan men fått se nu när jag tittat på barnfilmer med min dotter. Uppfriskande med en stark tjej som varken är prinsessa eller ska bli kär i någon, hon ska bara typ rädda världen Bra sånger, humor och allt med, rekomenderas för alla.

Also The Rock "Dwayne" Johnson. Han kanske inte kan sjunga for shit, men han är en jävla pärla överlag.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Hej! Vi har problem att logga in på Disney+ på våra datorer i chrome. Mobiler och Xbox och andra webbläsare verkar funka bra bra.

När man skriver in mailadressen så står det under rutan, "Tyvärr gick någonting fel. Försök igen senare." Testar man Edge eller Firefox så funkar det fiint. Har försökt kontaktat supporten men inte fått nått svar.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av JohnFN:

Hej! Vi har problem att logga in på Disney+ på våra datorer i chrome. Mobiler och Xbox och andra webbläsare verkar funka bra bra.

När man skriver in mailadressen så står det under rutan, "Tyvärr gick någonting fel. Försök igen senare." Testar man Edge eller Firefox så funkar det fiint. Har försökt kontaktat supporten men inte fått nått svar.

Chrome verkar dessvärre inte vara bästa valet för Disney+, nya Edge tycker jag funkar betydligt bättre. Men jag kör det sällan på datorn ändå.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Chrome verkar dessvärre inte vara bästa valet för Disney+, nya Edge tycker jag funkar betydligt bättre. Men jag kör det sällan på datorn ändå.

Ja, problemet är ju kanske inte så stort. Det är ju bara att byra webbläsare, men lite konstigt att det strular. Nya Edge bygger väl på Chreme dessutom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnFN:

Ja, problemet är ju kanske inte så stort. Det är ju bara att byra webbläsare, men lite konstigt att det strular. Nya Edge bygger väl på Chreme dessutom?

Nop, båda använder sig däremot av Chromium.

Permalänk
Medlem

Nu finns gamla Duck Tales på Disney+

Kul med en nostalgitripp för oss ”gamlingar” som glodde på Disneydags när tv-apparaterna fortfarande hade träpanel på sidorna 😳

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Nu finns gamla Duck Tales på Disney+

Kul med en nostalgitripp för oss ”gamlingar” som glodde på Disneydags när tv-apparaterna fortfarande hade träpanel på sidorna 😳

Underbart! På svenska dessutom!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Nu finns gamla Duck Tales på Disney+

Kul med en nostalgitripp för oss ”gamlingar” som glodde på Disneydags när tv-apparaterna fortfarande hade träpanel på sidorna 😳

Hahaha, jag va nästan för gammel när det gick, runt 15, men det hände programmet va på i bakgrunden, va ju inte så mycket annat att välja på, för vi hade ingen parabol, eller kabel tv då... man va glad för tv4 kom då runt den tiden, då hade man plötsligt 3 kanaler, Hehehe 😝😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Nu finns gamla Duck Tales på Disney+

Kul med en nostalgitripp för oss ”gamlingar” som glodde på Disneydags när tv-apparaterna fortfarande hade träpanel på sidorna 😳

Inte alla avsnitt va? Borde vara mer än 63 eller vad det stod.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."