Oneplus 8T renodlar utbudet runt 120 Hz och snabbare laddning

Permalänk
Melding Plague

Oneplus 8T renodlar utbudet runt 120 Hz och snabbare laddning

I höst lanserar Oneplus endast en ny telefon, som utöver snabbare laddning om 65 watt och 120 Hz-skärm blir tidig med Android 11.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

När jag såg priset så blev jag väldigt skeptisk till 8T. är denna modell tänkt att ersätta Oneplus 8 eller 8 Pro?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | GPU: INNO3D 5070 Ti X3 OC | RAM: G.Skill Flare X5 64GB CL26 | SSD: Samsung 980 Pro
MB: ASUS ROG STRIX B850-I | PSU: Corsair SF750 | Kylare: Fractal Design Celsius+ S24 | Fläktar: Noctua NF-A12x25 G2 Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | OS: Microsoft Windows 11 IoT Enterprise LTSC | Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE
Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical | Övrigt: Tobii Eye Tracker 5 & Razer Freyja

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av YamahaDGX630:

När jag såg priset så blev jag väldigt skeptisk till 8T. är denna modell tänkt att ersätta Oneplus 8 eller 8 Pro?

Enligt Oneplus är den alternativet mellan OP8, som agerar "casual"-telefon, och OP8 Pro som blir deras entusiastmodell.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Enligt Oneplus är den alternativet mellan OP8, som agerar "casual"-telefon, och OP8 Pro som blir deras entusiastmodell.

Hm okej. Då har jag kanske varit väldigt ouppmärksam, för det var inget som jag tyckte framgick i presentationen

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | GPU: INNO3D 5070 Ti X3 OC | RAM: G.Skill Flare X5 64GB CL26 | SSD: Samsung 980 Pro
MB: ASUS ROG STRIX B850-I | PSU: Corsair SF750 | Kylare: Fractal Design Celsius+ S24 | Fläktar: Noctua NF-A12x25 G2 Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | OS: Microsoft Windows 11 IoT Enterprise LTSC | Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE
Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical | Övrigt: Tobii Eye Tracker 5 & Razer Freyja

Permalänk
Hedersmedlem

@loevet Något blev fel med priset -- 128 och 256 GB har enligt artikeln samma pris.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Känns mystisk nästan, vem är den till? Den är ju typ mellan redan existerande modeller... inget som sticker ut alls

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av Thomas:

@loevet Något blev fel med priset -- 128 och 256 GB har enligt artikeln samma pris.

Det är dessa prisuppgifter vi fått från Oneplus, men jag har mailat deras PR och frågat om något är fel där.

Visa signatur

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av Thomas:

Har fått svar och uppdaterat nyheten nu. De hade skrivit fel i förhandsinformationen, det är samma konfiguration för 6 499 kronor men färgerna skiljer sig åt.

Med andra ord:
Oneplus 8T Aquamarine Green 8 GB RAM / 128 GB Lagring – 6 499 SEK
Oneplus 8T Lunar Silver 8 GB RAM / 128 GB Lagring – 6 499 SEK
Oneplus 8T Aquamarine Green 12 GB RAM / 256 GB Lagring – 7 499 SEK

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänk om fucking Iphone hade haft denna skärmen....

Men nej då, samma jävla 60hz skärm med världens största notch.

Skärmen för mig är det mest intressanta med denna oneplus.
OP8Pro skärmen är curved skräp så den skulle jag aldrig köpa.

Permalänk
Medlem

*Gäääsp*.... OnePlus fortsätter pumpa ut samma telefon varje halvår fast med en ny gimmick-kamera varje gång. Och så misslyckas de att leverera uppdateringar i tid till sin näst senaste modell. Köp-och-släng delux. Apple kan leverara uppdateringar till alla sina modeller samma dag, och dessutom under fler år.

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | Philips 28” CRT | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 Pro | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 + FMCB | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: 3770K/GTX970/16GB DDR3/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

Hoppas att oneplus 9 inte har ett punch-hole.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kladdpapper:

Hoppas att oneplus 9 inte har ett punch-hole.

Punch-hole tycker jag är det mest smakfulla sättet att implementera en selfiekamera utan att ha den under displayen. Apple å andra sidan har långt väg att vandra. Men givetvis, en kamera under skärmen är ju slutstationen på denna selfiekamera-historia.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Intressant om den hade haft trådlös laddning.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
  • Hole punch selfie cam

• Ingen wireless charging

• Oerhört fula färger att välja på

Nej tack. Jag stannar på min 6T tills dess att Oneplus gör rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Punch-hole tycker jag är det mest smakfulla sättet att implementera en selfiekamera utan att ha den under displayen. Apple å andra sidan har långt väg att vandra. Men givetvis, en kamera under skärmen är ju slutstationen på denna selfiekamera-historia.

Jo sedan har ju dom även face ID vilket kanske behöver lite plats för att rymmas. Tycker bara att ett punch-hole är så onödigt för mig som nästan aldrig använder selfiekameran. Ett stort hål i skärmen för något man inte använder.

Permalänk
Medlem

Är smått desperat efter en ny telefon så köpte en och råka trilla in på en pop-up bundle så tog det och nu i efterhand så är jag fan osäker på om man får en 128gb eller 256gb. Står ju ingenstans och hittar inget på nätet (än iaf). Kollar man undertexten på google så står där

OnePlus 8T Pop up Box NAwww.oneplus.com › product › o...
Översätt den här sidan
för 54 minuter sedan — OnePlus 8T Pop up Bundle SIM Free Green 12 GB RAM + 256 GB Storage. OFFER. Pre Order starts from 14th Oct 11:00 EDT till 21st Oct 23:59 EDT.

så håller tummarna att det stämmer för när man går in på sidan står det inget :/ Kanske någon som vet?

Permalänk

Håller med att det va en väldigt medioker uppdatering. Men sedan lanserar de 2 telefoner per år och då får man räkna med detta.
Om jag hade varit i köpläge så hade det mycket väl kunna blivit en Oneplus 8T, nu är min telefon endast ett halvår och den får allt rulla på 1,5 år till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silvowitch:

[li]Oerhört fula färger att välja på[/li]

Man kan köpa ett case som är svart så jag kan tänka mig att det var ett medvetet val att inte ha svart så att man blir tvungen att köpa ett case om man vill ha en "vanlig" färg.

Permalänk
Skrivet av medbor:

Känns mystisk nästan, vem är den till? Den är ju typ mellan redan existerande modeller... inget som sticker ut alls

Det är till de som behöver en telefon. OnePlus är inte ensamma se Apples Iphone 12 modeller eller Samsungs.

Permalänk
Medlem

"Oxygen OS 11 blir först ut med Android 11 under huven, i Sverige det vill säga."
"Då Google inte lanserar Pixel 5 och Pixel 4A 5G officiellt i Sverige blir Oneplus därmed först med Android 11 i Sverige."

-Blev- först ut, bör det väl ändå stå. Fick min uppdatering till 8 pro i helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

när sticker en oneplus nånsin ut ? förutom priset som är lika högt som samsung...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

när sticker en oneplus nånsin ut ? förutom priset som är lika högt som samsung...

Ren Android utan spackel vet jag inte hur många andra än OnePlus som tillämpar.
OnePlus Pro finns för 9 500kr på Webhallen medans Samsung S20 Ultra kostar 12 000kr.

Har du testat en OnePlus?

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Jag tyckte den motoriserade kameran på sjuan funkade bra..

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Positiva är Oneplus vaknat till och inte har hutlösa +10k priser.
CA 6500kr är min gräns på toppmodeller.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Jag tyckte den motoriserade kameran på sjuan funkade bra..

Flera delar som potentiellt kan gå sönder, samt dyrare att göra telefonerna vattentäta.

Skrivet av XPerion:

Positiva är Oneplus vaknat till och inte har hutlösa +10k priser.
CA 6500kr är min gräns på toppmodeller.

Skulle väl inte kalla OP8T för en toppmodell dock.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Pop-up är dock fantastiskt, kommer bli riktigt svårt att ersätta min 7 Pro när dagen kommer.

Tror inte så mycket på den här, verkar som att kamerauppsättningen flyttats enbart för att det ska verka som att den är ny.

Visa signatur

7800X3D//4090
Debian // W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Skulle väl inte kalla OP8T för en toppmodell dock.

Var går gränsen för dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Var går gränsen för dig?

Alltså, vad jag menar är att gränsen för toppmodell inte går vid vad du är beredd att betala, utan vad tillverkaren kan tillhandahålla för produkter i toppsegmentet. Personligen går min gräns någonstans vid 8000:- Jag är förhandlingsbar, men ju högre pris jag som konsument behöver betala, desto hårdare krav har jag på att produkten ska vara helt fulländad och fri från brister.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bluetooth 5.1 är alltså live? Det har om jag vill minnas en del balla funktioner exempelvis att med god precision riktningsbestämma saker i ens relativa närhet. Ser fram emot att kunna sätta en ”tag” på ungen/hunden/objektet och sen med telefonen ha detaljerad koll på i vilken riktning den/det befinner sig.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac mini | M4 Pro | 48 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Medlem

Låter schyst med lite rea i framtiden. Om min s10+ går sönder lär det bli ett toppalternativ.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA