Permalänk

Corsair RM850x vs RM850

Hej, Jag beställde ett vitt RM850x av Webhallen förra veckan men de lyckades med konststycket att skicka ett billigare svart RM850.

Returprocessen osv med deras ansträngda support kan ju ta veckor. För de skickar inget nytt förrän det felaktiga är inskickat och de har inte ens svarat på mitt mejl ännu. (Gissar att trycket är stort med alla nya releaser i dessa tider).

Så då till min fråga. Vad jag har förstått har RM850 inte japanska kondensatorer osv. Men om jag vill slippa all returhanteringen, är PSUn kvalitativ nog? Vad tror/vet ni?

Visa signatur

Phantek P600S|MSI Tomahawk x570|AMD Ryzen 5900x|XFX Radeon 6800XT Merc 319|Corsair RM850|Corsair Vengeance 32gb| Noctua D15|Kingston 1tb och 500gb A2000 M.2 NVMe|Kingston 960gb x2 SSD|Samsung G7 27"|AOC CU34G2X

Permalänk
Medlem

Jag hade nyligen ett returärende av ett nätaggregat hos Webhallen. De skickade ett nytt åt mig samma dag som de mottog returen. Så jag skulle byta om jag vore dig. Däremot var de något långsamma att svara på mail. Tog 2-3 dagar per svar tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av warrekazza:

Hej, Jag beställde ett vitt RM850x av Webhallen förra veckan men de lyckades med konststycket att skicka ett billigare svart RM850.

Returprocessen osv med deras ansträngda support kan ju ta veckor. För de skickar inget nytt förrän det felaktiga är inskickat och de har inte ens svarat på mitt mejl ännu. (Gissar att trycket är stort med alla nya releaser i dessa tider).

Så då till min fråga. Vad jag har förstått har RM850 inte japanska kondensatorer osv. Men om jag vill slippa all returhanteringen, är PSUn kvalitativ nog? Vad tror/vet ni?

Det är väl fortfarande 10 års garanti via corsair?

Permalänk

Jo det ser det ut att vara.

Visa signatur

Phantek P600S|MSI Tomahawk x570|AMD Ryzen 5900x|XFX Radeon 6800XT Merc 319|Corsair RM850|Corsair Vengeance 32gb| Noctua D15|Kingston 1tb och 500gb A2000 M.2 NVMe|Kingston 960gb x2 SSD|Samsung G7 27"|AOC CU34G2X

Permalänk
Medlem

Skulle ha behållit den du fick, hög kvalité på alla deras psu.

Permalänk
Medlem

Det fanns en post på reddit där en corsairanställd beskrev skillnaderna mellan dem (hittar dock inte länken), och förutom högre kvalitet på RMx-varianten (japanska kondensatorer etc) så var också fläkten av högre kvalitet och (enligt tester jag inte längre har bokmärkt) är tystare. Jag hade bytt ut det, skillnaderna är väldigt små men det är ju också en datordel du kommer ha i många (10+?) år

Permalänk
Skrivet av siglolmic:

Det fanns en post på reddit där en corsairanställd beskrev skillnaderna mellan dem (hittar dock inte länken), och förutom högre kvalitet på RMx-varianten (japanska kondensatorer etc) så var också fläkten av högre kvalitet och (enligt tester jag inte längre har bokmärkt) är tystare. Jag hade bytt ut det, skillnaderna är väldigt små men det är ju också en datordel du kommer ha i många (10+?) år

Jo chansen är överhängande att den ska rulla 10+ år Bara kolla på min nuvarande spec. TX850 från 2010 som rullar på

Visa signatur

Permalänk
Medlem

OT: Är corsair RMX serien forfarande bästa nätaggregatet man kan få för sina pengar eller finns det bättre alternativ? Sorry för kapande av din tråd och hoppas det är ok, är precis som du ute efter ett kanon nätaggregat som gärna får hålla i 10 år.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DHW:

OT: Är corsair RMX serien forfarande bästa nätaggregatet man kan få för sina pengar eller finns det bättre alternativ? Sorry för kapande av din tråd och hoppas det är ok, är precis som du ute efter ett kanon nätaggregat som gärna får hålla i 10 år.

Det finns en del riktigt bra alternativ, men RMX serien brukar vara väldigt bra prissatt jämfört med vad man får. Vill du djupdyka så är detta en bra sida

Permalänk
Medlem
Skrivet av DHW:

evga supernova är en bra serie, likt seasonic focus. Skulle påstå att dessa tre är starka konkurrenter med snarlika produkter.
sen finns det även fractal design, bitfenix, chieftec som är bra produkter, men kanske inte créme de la créme

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB