Gigabyte Z390 Aorus Master (2st defekt ram slot, går bara att köra i singel channel)

Permalänk
Medlem

Gigabyte Z390 Aorus Master (2st defekt ram slot, går bara att köra i singel channel)

Då jag har köpt nytt likadan moderkort så säljer jag min defekta, allt funkar som det ska på den förutom de 2 närmaste ram slot till cpu'n.

Alltså går det ej att köra dual channel. Bara singel channel.

Och i dagsläget går det bara använda 1 ram sticka. Så fort man använder 2st ram stickor så klagar moderkort att minnen är monterade som singel channel och måste flyttas till rätt plats.

Så om ni lyckas få bort det meddelande via äldre bios eller på något annat sätt, så går det nog köra 2st ram stickor i singel channel.

Ni kan läsa mer om problemet här där jag skapade en tråd tidigare.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1609971-z390-aorus-mas...

Alla tillbehör från mitt nya moderkort följer med , då jag inte behöver de.

Budgivning börjar på 500kr och jag avslutar den när jag känner mig nöjd!
Kan hämtas i Gävle eller Stockholm. Annars kan jag skicka men köparen står för frakten.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Jag köper gärna den kortaste modellen utav tillhörande heatsinks (för nvme) till moderkortet för 150kr + frakt. Om möjlighet finns det vill säga.

Vänliga hälsningar Fiklm

pris
Permalänk

500 kr + hämtning i Gävle.

Visa signatur

i5 10600K |Dragon RX 580 8GB|MSI Z490 TOMAHAWK |Samsung 970 EVO 500GB + 2TB SATA |Kingston HyperX 16GB 3200 MHz |ASUS RYUO 240 | Meshify 2 Compact|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiklm:

Jag köper gärna den kortaste modellen utav tillhörande heatsinks (för nvme) till moderkortet för 150kr + frakt. Om möjlighet finns det vill säga.

Vänliga hälsningar Fiklm

Vill helst sälja nog moderkortet komplett tyvärr.

Skrivet av SimpleDino:

500 kr + hämtning i Gävle.

Har noterat det, du leder budgivningen.
Pm'a mig i slutet av veckan om det inte kommer någon annan högre budgivning.

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Skrivet av Canson:

Har noterat det, du leder budgivningen.
Pm'a mig i slutet av veckan om det inte kommer någon annan högre budgivning.

Absolut, hörs av på sön!

Visa signatur

i5 10600K |Dragon RX 580 8GB|MSI Z490 TOMAHAWK |Samsung 970 EVO 500GB + 2TB SATA |Kingston HyperX 16GB 3200 MHz |ASUS RYUO 240 | Meshify 2 Compact|

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpleDino:

Absolut, hörs av på sön!

Om det blir av att du köper moderkortet och mot all förmodan är intresserad att sälja nvme-heatsinken vidare till mig så är jag oerhört intresserad. Vänliga hälsningar Fiklm