3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Teicaus:

Kan man innan man gör ändringen kolla vart i kön man ligger på 3080 tuf icke oc?

Är man 10 plats i kön så kanske en ändring inte är värd, men är det 100 eller 200 så är det värt.

Jag vill inte ändra min order om det är baserat på bara en gissning.

Nix, du får titta på ditt förvänta leveransdatum för din order. Men som vi skriver så kan du stå i båda köerna och har inget att förlora annat än att du ev. ligger ute med 8000kr om du betalar med kort/Swish. Men här finns ju faktura som alternativ så slipper du riska några pengar //Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miljon3:

Jag fick idag en faktura från Elgiganten på mitt 3080 TUF OC men har inte sett röken av kortet. Nån annan som fått det av Elgiganten?

Det finns ett flertal personer här som nyligen har fått sina TUF OC från Elgiganten, men du borde väl fått kortet eller åtminstone ett trackingnummer också?

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Om man har beställt en 3080 Msi Gaming X Trio från Webhallen, Beställningsdatum: 2020-09-17 15:43
När tror ni man kommer få kortet?
Har även beställt ett Asus tuf oc kort från webhallen men jag lade den beställningen två dagar senare efter release, 2020-09-19 17:46.

Vilket kort bör jag förvänta mig att få först? Tror ni att det dröjer ända till Januari? Tror ni att det är det lättare att få tag på ett 6800 XT innan januari isåfall?

Permalänk
Medlem

Ska tydligen få mitt kort imorrn från Elgiganten.. 3080 TUF non-OC

Verkar som de fått in en hel massa för jag var inte snabb på att beställa (9 okt).

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teicaus:

Kan man innan man gör ändringen kolla vart i kön man ligger på 3080 tuf icke oc?

Är man 10 plats i kön så kanske en ändring inte är värd, men är det 100 eller 200 så är det värt.

Jag vill inte ändra min order om det är baserat på bara en gissning.

Såg du redan fått massa svar 👌

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Viking
Skrivet av Ceder_78:

Ska tydligen få mitt kort imorrn från Elgiganten.. 3080 TUF non-OC

Verkar som de fått in en hel massa för jag var inte snabb på att beställa (9 okt).

Du verkar ha beställt på den bästa dagen. Har sett minst tre andra här som beställt 8-10 oktober (men då TUF OC) och fått hem sina kort. Men sedan är det andra som beställde mycket tidigare som inte fått något. Bl.a jag som beställde den 26:e september.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

När beställde du det?

Beställde typ 15:10 på Releasedagen

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

Du verkar ju inte bli av med din nuvarande plats i kön för 3080 TUF non OC, utan bara stå i två köer sammtidigt och förväntas avboka det kort som INTE kommer först.

Skrivet av mecc:

Jag tolkar det som att du får ställa dig i båda köerna samtidigt och tar det kort som kommer först. Alltså inget att förlora mer än några 100 lappar om du råkar få ett OC.

Skrivet av Lagerlöf:

Du står ju kvar i kön till non-OC också.

"Du som väljer att ställa dig i kön för “TUF OC” förväntas att avboka den order som inte levererats så snart du får leverans av ett av korten."

Ursäktar för den missen, läste kanske allt för snabbt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceder_78:

Ska tydligen få mitt kort imorrn från Elgiganten.. 3080 TUF non-OC

Verkar som de fått in en hel massa för jag var inte snabb på att beställa (9 okt).

Kul för dig, mindre kul för mig som beställde samma kort den 17/9.
Elgiganten fortsätter leverera!

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Det finns ett flertal personer här som nyligen har fått sina TUF OC från Elgiganten, men du borde väl fått kortet eller åtminstone ett trackingnummer också?

Inget kort eller trackingnummer.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Viking
Skrivet av Miljon3:

Beställde typ 15:10 på Releasedagen

Då kanske de kommit på hur ett kösystem fungerar iaf!

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetklock:

Mitt också. Ska också sägas att Inet haft 17/11 som leveransdatum för XC3 Ultra redan när jag beställde det (typ siste oktober) och det stämde på dagen i princip.

Men nu är jag ju sugen på att sätta vattenblock på dem..

Aha. Såg 20e på min order tror jag sen 25e på deras sida, så verkar komma in en del xc3 ultra utan kö

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

Information för dom som köar på kort från Inet under tiden Watch Dogs Legion var på kampanj:

Watch Dogs Legion var under min order klassad som ”bokad” och var det så sent som EFTER Inet gick över till CoD-kampanjen.
Men i samband med att jag fick det beställda RTX ASUS 3080 TUF OC (beställt kl 16.5x) så mailades koder till CoD och under min order så var du CoD ”bokad”

Jag har inget intresse av CoD men har sett fram emot Legion länge så låg kvar i TUF-kön pga att den låg som ”bokad”.

Kontaktade Inets support med mina resonemang kring bokad kupong som är synonymt med reserverad men dom va inte intresserade att komma med en lösning.

Lösningar som jag gav var exempelvis
* kod till Legion, reducerat pris med 59€ (priset för Legion)
* Far Cry 6 kampanjen
* eller beställning av Cyberpunk som säljs för förbokning på deras sida.

Men icke , nix, nada.

Som sagt , kan va bra att veta ni som står på kö och trodde som jag att ett bokad Legion skulle levereras.
Har man bokningar på flera ställen som Proshop, Webhallen, Komplett med flera så kan man kanske kontakt dom redan under väntan å se vilken återförsäljare som är human.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Fan man kommer tillbaka 10 sidor senare och det är fortfarande samma frågor som ställs trots att det svarats på säkert 100 gånger

Till folks försvar är det ju inte samma människor här sedan i början och folk byts ut allt eftersom. Tycker inte att man kan förvänta sig att folk ska läsa igenom flera hundra sidor med posts. Med det sagt borde man kunna lista ut läget genom att läsa officiella källor. 😇

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceder_78:

Ska tydligen få mitt kort imorrn från Elgiganten.. 3080 TUF non-OC

Verkar som de fått in en hel massa för jag var inte snabb på att beställa (9 okt).

Nja, jag beställde den 21 september men har fortfarande inte hört ett skit, lär ju vara ännu fler som beställde på releasedagen :/.

Permalänk
Medlem

Fick notifiering om paket från net on net för ca 1.5h sedan i postnord appen. Enligt orderstatus så är mitt 3080 non tuf skickat Jag är en dag 2 bokning hos net on net.

Paketet är upphämtat nu på centrallagret av postmord.

Permalänk

Är där någon som vill få tag på ett 3080 så snabbt som möjligt så kan jag rekommendera ett EVGA på inet. Beställde ett XC3 Ultra 16/11 och det blev skickat idag 19/11. Gav upp på att vänta på ett strix oc på Komplett. Dock 10 laxar för kortet.

Permalänk
Medlem

Ingen här intresserad av att byta sitt TUF NON OF/OC mot ett 6800 XT? ;-D

Permalänk
Medlem
Skrivet av lundborg1:

Är där någon som vill få tag på ett 3080 så snabbt som möjligt så kan jag rekommendera ett EVGA på inet. Beställde ett XC3 Ultra 16/11 och det blev skickat idag 19/11. Gav upp på att vänta på ett strix oc på Komplett. Dock 10 laxar för kortet.

fick bli ett ftw3 ultra för mig

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

Jag pratade nyss med Elgiganten ang. att fler än en person som bokat 3080 TUF OC veckor efter mig har fått det utskickat. Efter lite muntligt smekande så fick jag supportkillen att söka efter kvitton på just den modellen på datum mellan min beställning 26/9-10/10, och han kunde se att det var några som faktiskt hade skickats ut, trots att det ska gå i ordning.

Han föreslog att han kontaktar lagret och påpekar detta och för att utreda vad det är som har gått fel. Han lovade att de skulle återkoppla med svar på detta till mig via e-post asap. Blir spännande att höra hur den här historien utvecklas..

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

@Komplett
Bra initiativ med köbyte för Asus-korten! Har ni fört några diskussioner om att göra samma sak med Zotac? Eller har det börjat röra på sig med leveranser av Trinity RTX 3080 non-OC?

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Medlem

Gav upp på RX 6800XT och beställde ett RTX3080 Ventus OC från Inet, förväntad leverans 30/11, lär knappast få min 5950X före dess så det ser ljust ut. Man verkar få titta lite extra på dom mindre populära korten, men jag skall inte ropa hej innan det levererat

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Får uppfattningen av inläggen att de flesta köper betydligt bättre och dyrare datorer än de någonsin kommer ha användning för 😂 hade varit kul att göra en undersökning på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

För tydlighetens skull så gör vi här en korspost mot: #18741388

Till alla er som tålmodigt väntat på leverans av de väldigt försenade ASUS GeForce RTX 3080 TUF GAMING så har vi nu en möjlighet att förhoppningsvis korta ner väntan.

Då tillgången på ASUS GeForce RTX 3080 TUF GAMING (Artikelnummer: 1168358) är väldigt begränsad och vi i dag ser att det är kortare kö och större tillgång på ASUS GeForce RTX 3080 TUF OC GAMING (Artikelnummer: 1168491). Så ger vi nu möjligheten för dig som står i kö för TUF GAMING, att även ställa dig längst bak i kön för “TUF OC” i hopp om att vi snabbare kunna leverera dig ett kort.
Tillgången på RTX 3080 är i regel låg och väntetiden kommer fortsatt att vara lång. Men med den information vi har i dag så kommer kön för “TUF OC” att betas av betydligt snabbare än för “Non OC”

Du som väljer att ställa dig i kön för “TUF OC” förväntas att avboka den order som inte levererats så snart du får leverans av ett av korten.

Vi erbjuder dig att ställa dig i kö till samma introduktionspris som vid lansering, dvs. 7 990:-
För att ta dela av erbjudandet så kontaktar du vår kundservice via support@komplett.se och uppger “RTX 3080 byte” i ämnesfältet. Vi kommer inom ca 5 dagar att upprätta ett erbjudande som skickas till dig via mail och du kan då omvandla detta till en beställning med den betalningsmetod som du önskar.

Observera att detta endast gäller dig som har en beställning av ASUS GeForce RTX 3080 TUF GAMING.
Det leveransdatum du får på din nya beställning av “TUF OC” är preliminärt och kan komma att ändras framåt eller bakåt i tid beroende på hur leveranserna ser ut de närmaste veckorna. Så håll koll på “Min sida” för den senaste leveransinformationen.

//Erik & gänget på Komplett.se

Som andra skrivit, har ni tänkt något liknande för Zotac Trinity? Har inte sett att en enda person fått ett Non OC Trinity ifrån varken er eller webhallen, men att ni nästan varje vecka får in ett lager med OC. Har ni fått en enda leverans på detta kort?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lyrael:

någonsin kommer ha användning för

Vem skulle möjligtvis kunna göra den bedömningen? Var går gränsen? 10 tusen? 100 tusen?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

Hmmm då blir det 3090 igen, har precis inhandlat ett Evga 3090 FTW3 Ultra från Inet lev måndag. Hoppas jag har bättre tur med det än det tidigare Gigabyte-kortet. Var sugen på 6800XT men testerna imponerar inte direkt, tyvärr.

Under helgen får jag trösta mig själv med min PS5:a som dök upp från Inet idag.

Visa signatur

Fractal Design North Svart TG * AMD Ryzen 9 7950X3D 4.2 GHz 145MB * ASUS ROG Crosshair X670E Hero * G.Skill 128GB (4x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo * Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 * ASUS ROG Ryuo III 240 A-RGB * ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X OC Edition * be quiet! Dark Power 13 1000W * ASUS ProArt PA32UCX-K * Dali Mentor Menuet SE 2.0 * Windows 11 Pro x64 Canary Insider

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Vem skulle möjligtvis kunna göra den bedömningen? Var går gränsen? 10 tusen? 100 tusen?

Tänker mer om man köper tex i9 och 3090 till sin Youtube dator som man som mest spelar wow classic på.
Det är nog en anledning till den stora efterfrågan tänker jag. Att man vill köpa det bästa bara för att, inte nödvändigtvis för det är det man behöver. Jag gillar statistik 😂

Permalänk
Skrivet av the squonk:

Gav upp på RX 6800XT och beställde ett RTX3080 Ventus OC från Inet, förväntad leverans 30/11, lär knappast få min 5950X före dess så det ser ljust ut. Man verkar få titta lite extra på dom mindre populära korten, men jag skall inte ropa hej innan det levererat

Jag frågade Inet vad kön är idag på Ventus OC rtx3080 och då sa dom ca 400st före om man beställer idag. Så känns tveksamt att man får det till 30/11 om man beställer nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Gav upp på RX 6800XT och beställde ett RTX3080 Ventus OC från Inet, förväntad leverans 30/11, lär knappast få min 5950X före dess så det ser ljust ut. Man verkar få titta lite extra på dom mindre populära korten, men jag skall inte ropa hej innan det levererat

bryr du dig inte om att betala 1400 till så verkar evga korten ha 0 kö. jag själv köpte evga xc3 ultra i tisdags kväll och kommer få det imorgon. flera har fått sina ftw ultra också. dock dyrare än de andra men de finns alltid tillräkligt över tiden hos inet verkar det som

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av Lyrael:

Får uppfattningen av inläggen att de flesta köper betydligt bättre och dyrare datorer än de någonsin kommer ha användning för 😂 hade varit kul att göra en undersökning på det

Alltid finns det folk som stör sig på att andra spenderar sina egna pengar på sitt eget sätt. 😉