Permalänk
Medlem
Skrivet av TraxMate:

Beställde från Elgiganten kl 09:00 i morse men har inte hört nånting sen dess, står fortfarande reserverad på orderhistoriken. Har ju läst att folk fått höra från kundtjänst att dom är skickade osv men tror inte dom är det...

Tror det gäller att sitta lugnt i båten. Folk har fått sina kolliID runt 23 på kvällen. Vad jag kan se genom mitt unika Id verkar det vara på G iaf. Beställningsbekräftelse 09.01

Permalänk
Medlem

Ni lyckliga som fått hem eran älskling. Hur låter den, ser ut irl etc

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Leffe_Sweden:

Var tvungen att gå in och kolla... 11.900kr är högsta bud på en PS5 just nu, med flera andra femsiffriga också.

Jag tycker detta är vidrigt, men kom också att tänka på att kanske finns de enstaka där ute som hade velat köpa, men nu förlorat all inkomst pga Corona och illa tvunget säljer sin PS5 för att fixa hyra och mat...

Tveksamt va, men man får väl bjuda på the benefit of the doubt

Inte helt omöjligt, många har blivit utan jobb eller behövt prioritera om. Ganska tråkigt att se så många konsoler läggas ut för markant högre priser.

Det som ändå verkar vara bra är att Sony verkat kunna leverera rätt skapliga mängder. 2 månader sedan RTX 3000 serien släpptes och där droppar det ändå ut enstaka kort. Och då är den marknaden förhållandevis smal.

Synd dock att inte alla fick tag i en PS5 dock. Men det var mycket värre med 3080 släpper. Webhallen håller på och betar av beställningar gjorda första dagen fortfarande. 15:00 öppnade köpa det, de är strax efter kl 16 samma dag på populärare kort.

Skrivet av Ryssfemma:

Strålande,

Nu kommer alla söka sig till detta, inte bara inbitna scalpers, alla vill spekulera nu.

https://www.di.se/live/rusning-efter-nya-playstation-saljs-pa...

Är nog ingen större risk, DIs läsare är nog mer intresserade av aktiespekulation än att F5a hela dagarna för att få tag i PS5or. Marknaden för sig kraftigt, finns pengar att tjäna betydligt lättare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

Tror det gäller att sitta lugnt i båten. Folk har fått sina kolliID runt 23 på kvällen. Vad jag kan se genom mitt unika Id verkar det vara på G iaf. Beställningsbekräftelse 09.01

hoppas du har rätt::):):):):

Permalänk
Medlem

Best transport är självklart MIA. Fick en bil utan gps så vem vet vart han är. Men ingen leverans inom angivna tidsramen, aaaaah!

:Edit: spoke too soon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

hoppas du har rätt::):):):):

Ja jag känner mig faktiskt väldigt lugn ändå! Men det kan ju vara iochmed att jag är säker på att jag får den på måndag och inte imorgon... Världens längsta helg framför mig ))

Permalänk
Medlem

Spelat AC Valhalla nu några timmar. Sicken skillnad mot PS4 versionen 😂

Sjukt nöjd med allt än så länge, inga krascher alls eller liknande peppar peppar.

HDR ser mycket bättre ut tycker jag än på min PS4 PRO, där blev det snabbt urvattnade färger tycker jag men nu sitter det som en smäck med samma inställningar som innan.

Själva maskinen är fulare, större än tyngre än vad jag trott. Som tur är slipper jag se den då jag har den på andra sidan väggen bakom TVn.

Dual sense kontrollen är som jag sagt tidigare den riktiga next gen upplevelsen. Man skrattar när man spelar Astro för upplevelsen av kontrollen är så sjuk. Den gör att man typ känner ljud? Vet inte hur jag ska förklara. Man kan blunda och känna allt som händer runt om en typ. Riktigt ballt är det.

UIt är snappy som fasen och allt rinner som vatten.

Laddningstider kanske ni undrar? Nästan obefintliga, längsta jag sett är i Valhalla hittills och den var runt 8 sekunder. PS4 versionen tog 1 minut och 12 sekunder igår när jag testade samma fast travel.

Säg till om ni har några frågor

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Ni lyckliga som fått hem eran älskling. Hur låter den, ser ut irl etc

Jag har inte hunnit packa upp min än, skall göra det imorgon. Den ser fin ut och låter inget alla dock....i sin kartong.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Skulle tro att många köpt 2, varav man säljer ena för att nästan få sin egen enhet gratis.
Så tror jag det ligger till i alla fall.

Gissar bara nu men för många kanske 6.000kr är mycket pengar, typ ensamstående med barn etc och då ser en möjlighet att nästan få en gratis enhet till kidsen men vad vet jag..

Ena syrran är ensamstående med två barn. Finns inte mycket pengar över där. Man gör vad man kan..

Som sagt, gissningar och det är säkert olika anledningar till varför folk behöver pengar.
Pandemin har ju gjort folk arbetslösa m.m.

Jag t.ex har en som ligger på webhallen. Ska hämta den nästa vecka. Kunde lika gärna hämtat den i Januari så i princip skulle jag kunna sälja den och köpa en ny senare då inget av releasespelen är i min smak.

Jag fick tag i två st med diskläsare. Men jag har inte mage att sälja för att tjäna pengar på den! 6000 är inte jätte mycket pengar, men det är ju lite som du säger, för många är det ju det.
Jag kommer att sälja ena som kommer ifrån Elgiganten till min syrras man som inte fick någon, och den kommer att säljas för inköpspriset. Och det hade jag gjort till en random person också!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Bara som en kul grej. Ni som tycker att resellers på PS5 är jobbiga och pissiga. Detta är vad man får kämpa mot varje jäkla dag som sneakerhead. Många forum idag pratas det inte längre om något annat än vad man kan få ut för respektive modell vid resell. Går inte att köpa skor alls online längre för dom plockar rubbet.

Lidl släppte limiterade skor idag. Ingen vill ha dom men man byggde upp en fake hype mest för skojs skull. Inköpspriset är 149:-. Ni kan ju kolla tradera, marketplace och blocket nu vad folk tror dom är värda efter att dom har traskat till närmaste Lidl och köpt ut några par.

Ni ska veta hur skonade ni är i spelvärlden än så länge. Hoppas vi slipper få det som det är med allt annat limiterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Spelat AC Valhalla nu några timmar. Sicken skillnad mot PS4 versionen 😂

Sjukt nöjd med allt än så länge, inga krascher alls eller liknande peppar peppar.

HDR ser mycket bättre ut tycker jag än på min PS4 PRO, där blev det snabbt urvattnade färger tycker jag men nu sitter det som en smäck med samma inställningar som innan.

Själva maskinen är fulare, större än tyngre än vad jag trott. Som tur är slipper jag se den då jag har den på andra sidan väggen bakom TVn.

Dual sense kontrollen är som jag sagt tidigare den riktiga next gen upplevelsen. Man skrattar när man spelar Astro för upplevelsen av kontrollen är så sjuk. Den gör att man typ känner ljud? Vet inte hur jag ska förklara. Man kan blunda och känna allt som händer runt om en typ. Riktigt ballt är det.

UIt är snappy som fasen och allt rinner som vatten.

Laddningstider kanske ni undrar? Nästan obefintliga, längsta jag sett är i Valhalla hittills och den var runt 8 sekunder. PS4 versionen tog 1 minut och 12 sekunder igår när jag testade samma fast travel.

Säg till om ni har några frågor

Har du upplevt några problem?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ts_1999:

Har du upplevt några problem?

Kontrollen hängde sig en gång i Astro. Den var ansluten, ljudet kom fortfarande från den men kunde inte röra gubben. Var så i 3-4 minuter sen lossnade det. Kändes mjukvarurelaterat. Annars inga som helst problem.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Kontrollen hängde sig en gång i Astro. Den var ansluten, ljudet kom fortfarande från den men kunde inte röra gubben. Var så i 3-4 minuter sen lossnade det. Kändes mjukvarurelaterat. Annars inga som helst problem.

Hur upplever du handkontrollen?

Permalänk
Relik 📜

Den är ju rätt stor alltså. Ser ut lite som en mussla. Men, tyst. Snappy. Nu får jag fixa PS Plus igen...

Annars, HDR har ballat ur en gång och lade typ SDR i HDR-container. Blev lika grått som en oktoberdag. On/off på det så rullar allt.

Kan dock inte "välja" 4K 120 Hz i UI:t, den kör 60 Hz som standard. Vet inte om det endast kickar för kompatibla spel?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Fick precis en leveransbekröftelse av Elgiganten att den skickas idag 🎅

Permalänk
Medlem

Fick nu mejl att min standard som beställdes från Elgiganten idag kl.12.11 har skickats

Permalänk
Medlem

Den TVn saknar HDMI 2.1 bara så du är medveten om det.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico:

Fick precis en leveransbekröftelse av Elgiganten att den skickas idag 🎅

Skrivet av Wescan:

Fick nu mejl att min standard som beställdes från Elgiganten idag kl.12.11 har skickats

Haha samma, wat 😂

Permalänk
Medlem

Fick precis spårnummer från Elgiganten, valde expressleverans. Beställde och fick bekräftelse 12:10.
Detta hade jag inte förväntat mig efter nattens och förmiddagens debacle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0verseer:

Haha samma, wat 😂

va?

jag som beställde 09:01 har inte fått det.

Vilket leveranssätt tog ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

va?

jag som beställde 09:01 har inte fått det.

Vilket leveranssätt tog ni?

Valde express hemleverans. Kunde bara välja det eller standard 3-5 dagar.

Permalänk
Medlem

Va? Jag beställde 09.00, tog expressfrakt och har inte fått det heller...

Permalänk

Samma här, bekräftelsemail kom 12:10. Konsolen är skickad!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico:

Fick precis en leveransbekröftelse av Elgiganten att den skickas idag 🎅

Skrivet av Wescan:

Fick nu mejl att min standard som beställdes från Elgiganten idag kl.12.11 har skickats

Skrivet av 0verseer:

Haha samma, wat 😂

Samma, kan inte tro att det är sant!😱 Fick bekräftelsemejlet 12:11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Valde express hemleverans. Kunde bara välja det eller standard 3-5 dagar.

exakt vad jag valde också.

Skumt att du får detta före mig, men då får jag hålla tummarna att jag också snart får detta på mejl.

Permalänk

Första posten på Sweclockers.

Fick precis en leveransbekräftelse från EG. Bokade min 12:10 idag. Helt oväntat detta

Permalänk
Medlem

nä nu skiter ja i de här. blir leverans av amazon på måndag då den fortfarande inte skickats. Men de är fine jag får en nu o inte nästa år o ja e så jävla gla för de. må gott folkens

Permalänk
Medlem
Skrivet av rednaluh:

Samma, kan inte tro att det är sant!😱 Fick bekräftelsemejlet 12:11.

haha vafan!!!

vart är ni alla ni som beställde som mig 09:00?? har ni fått nått ännu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

haha vafan!!!

vart är ni alla ni som beställde som mig 09:00?? har ni fått nått ännu?

Inget ännu. Beställlde 08.59