3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karolisv:

Åkte ditt och gissa vad, den finns inte där. Fel på hemsidan! Som vanligt. Åkte 6mil.. Det var sista gång jag tar ett steg i elgiganten.

De står ju klart och tydligt på hemsidan att de inte går att boka och hämta i butik. Då borde du väl begripigt att de är nått lurt?

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlOscar:

Grattis, har en med, med coilwhine under load
Hur låter ditt?

Snälla sätt alla fläktar på minimum i datorn och spela in när du spelar något krävande spel i höga FPS
Jag tror inte på att det finns tysta kort

Hej.
Jag hör inget coilwhine men jag har å andra sidan fläktar som blåser som en orkan så det överröstar nog eventuellt coilwhine.

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med mitt Eagle 3080 oc. 7825kr ink frakt
Från komplett på releasedagen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av krushy:

Ber om ursäkt ifall du redan fått denna frågan men du kanske har lite mer koll på hur det ser ut med release date/landning i norden på ert EKWB 3080, ekwb sa att det skulle vara release i mitten av November (vilket i min mening redan skett) men har du något hum/får du dela med dig om är dom borde landa i Sverige för oss som bokade ett?

Tja! Dem är på g, borde landa om 1-2veckor dock i väldigt begränsad kvantitet. Vi får 4st till Sverige i första leveransen, sen nån vecka senare kommer cirka 20st till som det ser ut nu.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yasko:

Varför kan vi inte få reda på era AMD grafiktorts priser och lanseringstid? Ser inget i er hemsida?

För att dem inte är officiella än

Permalänk
Medlem

Jag ser att det blivit lite mindre på TUF non OC på webbis. Det går i alla fall framåt 😅

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk

@Asus.David hejsan har du koll på när leveranserna som skulle kommit den 13 samt den 20 november trillar in?

Permalänk
Medlem

Om man läser runt i annonser äre det ju inte konstigt att dom ej finns i lager för varje person som fick tag på dom verkar ju köpt två av dom ,

kolla runt lite i fick hem mitt 3080 idag men får ett annat kort imorgon så därför säljar jag detta mm jad,jada , inte klockt vilken kapital förstöring folk håller på med om alla skulle agera på det sättet finns ju snart inget i lager av något,

fick lite RANT bara hoppas det var PK nog för så lät det inte denna sidan monitorn

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tip Top:

kolla runt lite i fick hem mitt 3080 idag men får ett annat kort imorgon så därför säljar jag detta mm jad,jada , inte klockt vilken kapital förstöring folk håller på med om alla skulle agera på det sättet finns ju snart inget i lager av något,

fick lite RANT bara hoppas det var PK nog för så lät det inte denna sidan monitorn

Dags att lägga spriten och limmet på hyllan tror jag.

Permalänk
Medlem

De gör ju kapitalvinst på det hela samtidigt som de som inte får kort spar pengar. Win win?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tip Top:

Om man läser runt i annonser äre det ju inte konstigt att dom ej finns i lager för varje person som fick tag på dom verkar ju köpt två av dom ,

kolla runt lite i fick hem mitt 3080 idag men får ett annat kort imorgon så därför säljar jag detta mm jad,jada , inte klockt vilken kapital förstöring folk håller på med om alla skulle agera på det sättet finns ju snart inget i lager av något,

fick lite RANT bara hoppas det var PK nog för så lät det inte denna sidan monitorn

What

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Oh tusan vilka kundbokningar det är på korten man liksom vill ha:
Webbhallen har följande:

  • ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC | 9 390kr | Antal kundbokningar: 906 | På väg in: 25, runt 27 nov

  • ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | 8 990 kr | Antal kundbokningar: 395 | På väg in: okänt antal, runt 27 nov (ämnat för 20 nov men försenat pga ökade avgifter för transport)

  • ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC | 10 490 kr | Antal kundbokningar: 443 | På väg in: 50x, runt 27 nov (ämnat för 13 nov men försenat pga ökade avgifter för transport)

  • ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming | 10 090 kr kr | Antal kundbokningar: 140 | På väg in: okänt, Ingen ETA

  • MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10GB | 9 290 kr | Antal kundbokningar: 239 | På väg in: 15, runt 27 nov

  • MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB | 8 599 kr | Antal kundbokningar: 117 | På väg in: okänt, runt 2 dec

Hur man ska tolka hur många som är på väg in och hur många som faktiskt kommer med leverans är okänt antar jag också.

Visa signatur

/Ben~

Permalänk
Skrivet av Benna:

Oh tusan vilka kundbokningar det är på korten man liksom vill ha:
Webbhallen har följande:

  • ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC | 9 390kr | Antal kundbokningar: 906 | På väg in: 25, runt 27 nov

  • ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | 8 990 kr | Antal kundbokningar: 395 | På väg in: okänt antal, runt 27 nov (ämnat för 20 nov men försenat pga ökade avgifter för transport)

  • ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC | 10 490 kr | Antal kundbokningar: 443 | På väg in: 50x, runt 27 nov (ämnat för 13 nov men försenat pga ökade avgifter för transport)

  • ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming | 10 090 kr kr | Antal kundbokningar: 140 | På väg in: okänt, Ingen ETA

  • MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10GB | 9 290 kr | Antal kundbokningar: 239 | På väg in: 15, runt 27 nov

  • MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB | 8 599 kr | Antal kundbokningar: 117 | På väg in: okänt, runt 2 dec

Hur man ska tolka hur många som är på väg in och hur många som faktiskt kommer med leverans är okänt antar jag också.

Har du hittat info på att strix korten är på gång runt den 27 november ? Hittar inget annat än att dom inte vet när dom anländer..

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBergelin:

Har du hittat info på att strix korten är på gång runt den 27 november ? Hittar inget annat än att dom inte vet när dom anländer..


ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming | 10 090 kr kr | Antal kundbokningar: 140 | På väg in: okänt, Ingen ETA

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBergelin:

Har du hittat info på att strix korten är på gång runt den 27 november ? Hittar inget annat än att dom inte vet när dom anländer..

Användare webbhallen sa att det var en fördröjning på 1 vecka tidigare i tråden (och alla andra kort kommer den 27:e) så måste vara i samma transport.

Visa signatur

/Ben~

Permalänk
Medlem

Har en liten känsla att folk som beställt från Elgiganten C/O Play Nöjesdist kommer få lite notiser i postnord lr mina paket appen idag...

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IceKey:

Har en liten känsla att folk som beställt från Elgiganten C/O Play Nöjesdist kommer få lite notiser i postnord lr mina paket appen idag...

Jaså vad vet du?

Elgiganten använder ju Bring så meddalenden till postnordappen är ju osannolikt.

Visa signatur

Copyright © 2000 - 2013 SweClockers. PS. Glöm inte köpa en mugg! DS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Info:

Jaså vad vet du?

Elgiganten använder ju Bring så meddalenden till postnordappen är ju osannolikt.

Nej, det går via andra oxå, fick själv det i Postnord appen när jag fick mitt kort.. typ 2 veckor efter beställningen

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Har en liten känsla att folk som beställt från Elgiganten C/O Play Nöjesdist kommer få lite notiser i postnord lr mina paket appen idag...

Har en liten känsla att jag inte är en av dem.

Permalänk
Medlem

Plötsligt händer det! Har ju redan installerat 6800XT i min dator och måste säga att jag är imponerade över prestandan. Men denna är ju vad jag väntat i över 2 månader nu för.

Spännande 🥰

Permalänk
Medlem
Skrivet av vIKz3080:

https://i.postimg.cc/B6tx8hpP/9-E2-EC552-42-FE-43-E0-B493-3-E9-C81-BB9016.png

Plötsligt händer det! Har ju redan installerat 6800XT i min dator och måste säga att jag är imponerade över prestandan. Men denna är ju vad jag väntat i över 2 månader nu för.

Spännande 🥰

När beställde du den?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

När beställde du den?

17e september klockan 16.27. Ganska säker på att jag tryckte på "Köp" typ då och fick bekräftelsen på mail och "Beställt" då också.

Permalänk

Har en beställning på Inet på ett MSI 3080 Ventus OC som blivit framskjutet från 2020-11-30 till 2020-12-15.
Har leveransen blivit försenad eller gäller det endast nyare beställningar eftersom samma står om man bokar idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av c0ltrane1337:

Har en beställning på Inet på ett MSI 3080 Ventus OC som blivit framskjutet från 2020-11-30 till 2020-12-15.
Har leveransen blivit försenad eller gäller det endast nyare beställningar eftersom samma står om man bokar idag?

Samma hände mig med EVGA XC3 11-30 till 01-04 nästa år.
Tror det har med att flygfrakten har blivit allt för dyrt så det blir alternative men drygare rutter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Dags att lägga spriten och limmet på hyllan tror jag.

Skrivet av Lagerlöf:

Ungefär något sådant. tror han försöker förmedla att han är missnöjd med nvidia och har nog kanske tittat lite långt ned i flaskan och rensat cpun med lite överdrivet mycket aceton den här gången

Vill man ha ett 3080/3090 så känns det som man får kika på de mindre vanliga modellerna. jag har ett 1080 palit och det har fungerat bra. bara för att det inte är ett känt märke behöver det inte vara dåligt. mitt är dessutom väldigt tyst. alternativet är att vänta till i vår, fast då finns nog något bättre ute(3080TI?).
Får se hur AMD's tillgång blir, ryktena är ju att dom försökt pumpa ut mängder med chip till sina partners stämmer detta kan det vara ett bra alternativ om man verkligen inte vill ha bra RT prestanda och DLSS.
Vi får även se priserna. troligvis gör AMD som nvidia och har lockpriser i början för att sedan höja eller att det bara gäller deras kort.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Nu är det en till som rökt på. Jag tror inte folk köper AMD för att de vill ha dålig RT och ingen DLSS

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Någon som vet när det gick att beställa 3080 från Elgiganten på releasdagen? Det strulade ju med deras hemsida rätt länge. Jag beställde 16:35 och försöker bilda mig en uppfattning om hur långt bak jag ligger

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Någon som vet när det gick att beställa 3080 från Elgiganten på releasdagen? Det strulade ju med deras hemsida rätt länge. Jag beställde 16:35 och försöker bilda mig en uppfattning om hur långt bak jag ligger

Ja det gick, jag beställde och fick mitt 3080 TUF 2 veckor senare, har fått en ny notis idag om att där ett paket till på väg ( Kort nr 2 som ska in i en god väns nya dator / julklapp)

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Någon som vet när det gick att beställa 3080 från Elgiganten på releasdagen? Det strulade ju med deras hemsida rätt länge. Jag beställde 16:35 och försöker bilda mig en uppfattning om hur långt bak jag ligger

Elgiganten verkar tyvärr inte bry sig om när man beställde över huvud taget, de skickar ut kort hejvilt till de som beställt flera veckor efter release. Jag beställde 21 september men folk som har beställt 7-10 oktober har fått kort hemskickade haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

Elgiganten verkar tyvärr inte bry sig om när man beställde över huvud taget, de skickar ut kort hejvilt till de som beställt flera veckor efter release. Jag beställde 21 september men folk som har beställt 7-10 oktober har fått kort hemskickade haha.

Och dem som beställde från Komplett eller Webhallen, har inte heller fått sina kort

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking