Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kokaren:

För er som funderar på soundbar.. åk å lyssna på något säg för 2-10kkr.. åk sedan exv till Hifi-klubben å be dem köra demo på 2 högtalare vid sidan om Tv:n istället för samma peng. För mig otroligt mycket bättre ljud i högtalare! En soundbar är en kompromiss man får betala för.

Exakt, det förvånar mig lite att såpass många prioriterar top of the line bild jämfört med ljud. Man kan ju köpa ett system som förutom TV tittande också är grymt bra för att lyssna på musik med. Soundbar hysterin fascinerar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kokaren:

För er som funderar på soundbar.. åk å lyssna på något säg för 2-10kkr.. åk sedan exv till Hifi-klubben å be dem köra demo på 2 högtalare vid sidan om Tv:n istället för samma peng. För mig otroligt mycket bättre ljud i högtalare! En soundbar är en kompromiss man får betala för.

I mitt fall är det tyvärr en utrymmesfråga, har inte plats för två separata högtalare bredvid TV:n och samtidigt få till Google Cast. Högtalarna behöver väl också något som driver dem om man inte vill koppla in rakt i TV:n. Men det är klart att det skulle kunna gå att lösa om man vill.

Permalänk
Medlem

Produkt: Corsair Gaming K65 RGB Rapidfire (Nordisk)
Länk: https://www.maxgaming.se/sv/gaming-tangentbord/gaming-k65-rap...
Kategori: Tangentbord
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=3664284
Pris: 990kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av opox:

Klickade hem en samsung 55” q95t från Benifys black week rea. 13990.
1000kr billigare än billigare på prisjakt! 👍

Säkert en toppen tv men du är medveten om att du kan få en 55 tums oled i prisklassen 13000-14000?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gruff3n:

Dåligt med nätaggregat än så länge. På jakt efter ett 850w - 1000w Gold+ för runt tusenlappen. Hojta om ni springer på någon!

Sjuk efterfrågan från alla håll och kanter i världen från alla som upgraderar sina riggar nu så det är sjukt svårt att hitta. Jag fick det näst sista exemplaret av en 850W Corsair från inets butik för cirka en månad sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Exakt, det förvånar mig lite att såpass många prioriterar top of the line bild jämfört med ljud. Man kan ju köpa ett system som förutom TV tittande också är grymt bra för att lyssna på musik med. Soundbar hysterin fascinerar mig.

Jag tror det beror på att många bor i lägenheter, jag kan knappt njuta min nuvarande Samsung 9.1 system utan att riskera vräkning.

Men visst bodde jag i hus ute på landet så hade jag definitivt kört med ett ordentligt hifi-system.

Det är också jävligt nice att slippa kablar mellan surroundhögtalarna/suben och soundbaren.

Det är lite som Wifi, du får betydligt bättre latens/uppkoppling med kabel, men det är så väldigt mycket smidigare med Wifi.

Fel citat
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Kokaren:

För er som funderar på soundbar.. åk å lyssna på något säg för 2-10kkr.. åk sedan exv till Hifi-klubben å be dem köra demo på 2 högtalare vid sidan om Tv:n istället för samma peng. För mig otroligt mycket bättre ljud i högtalare! En soundbar är en kompromiss man får betala för.

Självklart är det så. Det finns ju dock andra fördelar med tex soundbars än bara ljud. Valde personligen bort separata högalrare mot Sonos soundbar och köpte en sub vid ett senare tillfälle

Födelar (som jag ser) är saker som google assistant, möjligheten att enkelt länka ihop flera enheter trådlöst (spela i hela huset och inte enbart i ett rum), kunna "casta" direkt till soundbaren. Spela musik direkt ut på ljudsystemet med spotify. Bara en sådan sak som att det är eARC + ström sen är man igång. Sen är en soundbar ofta mycket mer diskret än stora högtalare på sidan. Finns massvis med för och nackdelar.

Troligen inte är speciellt prisvärt sett till ljudkvalitet per krona men det finns andra aspekter som man bör vara medveten om.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Jag tror det beror på att många bor i lägenheter, jag kan knappt njuta min nuvarande Samsung 9.1 system utan att riskera vräkning.

Men visst bodde jag i hus ute på landet så hade jag definitivt kört med ett ordentligt hifi-system.

Det är också jävligt nice att slippa kablar mellan surroundhögtalarna/suben och soundbaren.

Det är lite som Wifi, du får betydligt bättre latens/uppkoppling med kabel, men det är så väldigt mycket smidigare med Wifi.

Skrivet av Brodholm:

Självklart är det så. Det finns ju dock andra fördelar med tex soundbars än bara ljud. Valde personligen bort separata högalrare mot Sonos soundbar och köpte en sub vid ett senare tillfälle

Födelar (som jag ser) är saker som google assistant, möjligheten att enkelt länka ihop flera enheter trådlöst (spela i hela huset och inte enbart i ett rum), kunna "casta" direkt till soundbaren. Spela musik direkt ut på ljudsystemet med spotify. Bara en sådan sak som att det är eARC + ström sen är man igång. Sen är en soundbar ofta mycket mer diskret än stora högtalare på sidan. Finns massvis med för och nackdelar.

Troligen inte är speciellt prisvärt sett till ljudkvalitet per krona men det finns andra aspekter som man bör vara medveten om.

Acceptansfaktor för en soundbar hos en partner som inte är särskilt intresserad av ljud är troligtvis högre jämfört med ett par större högtalare, sladdar, stärkare m.m. Nu kan jag haka på soundbaren på TV:n och få allt att smälta ihop till en enhet utan några synliga sladdar.

Och om jag vill kolla på bio med riktigt surround går jag ner i källaren...

Permalänk
Medlem
Skrivet av planders:

Acceptansfaktor för en soundbar hos en partner som inte är särskilt intresserad av ljud är troligtvis högre jämfört med ett par större högtalare, sladdar, stärkare m.m.

Bra poäng. Jag har ett rejält 5.1.2-system och får typ dagligen höra hur jag "förstört" vardagsrummet.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av last_grimm:

Ja, de är mycket lika när det gäller deras erbjudanden. Jag antar att jag inte behöver Wifi eftersom jag kommer att ansluta LAN för bättre hastighet och stabilitet. Asus har dock bara 1 Gbps mot 2,5 Gbps på MSI, men jag tror inte att jag någonsin kommer att ha en internetanslutning på mer än 1 Mbps. Jag tror också att 1 Gbps är tillräckligt bra för konkurrenskraftigt spel.

Låt oss se om någon affär kommer på MSI (kommer att returnera Asus då). Hur får du också AC Valhalla-spel? Finns det något erbjudande?

Cashback
https://se.msi.com/Promotion/black-friday-2020

Vikingaröj
https://se.msi.com/Promotion/assassins-creed-valhalla

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av planders:

Acceptansfaktor för en soundbar hos en partner som inte är särskilt intresserad av ljud är troligtvis högre jämfört med ett par större högtalare, sladdar, stärkare m.m. Nu kan jag haka på soundbaren på TV:n och få allt att smälta ihop till en enhet utan några synliga sladdar.

Och om jag vill kolla på bio med riktigt surround går jag ner i källaren...

Ja, det också...

Jag kan lätt dölja alla kablar med mitt Samsungsystem, soudbaren under TVn, suben under soffan, dom små satelithögtalarna monterade med väggfäste. Systemet smälter så bra in i rummet, inga kablar är synliga

Men framförallt som en person som bor i en lägenhet så har jag noll användning för ett ordentligt hifi-system, då är det bättre att spendera pengar på ett par rejäla öppna hörlurar och en DAC/amp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Apropå Jula så brukar de ha Black Friday erbjudanden där man säljer Bahco, Stanley och något mer märke med 30%-50% rabatt. Kan vara värt att hålla ett öga på om man är ute efter verktyg.

Fiskars brukar vara med.

Senaste åren har det "bara" varit ≈40 % men något år var det verkligen 50 % på allt. Då fick plånboken lida, perfekt timing också med tanke på att vi precis köpt hus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Fiskars brukar vara med.

Senaste åren har det "bara" varit ≈40 % men något år var det verkligen 50 % på allt. Då fick plånboken lida, perfekt timing också med tanke på att vi precis köpt hus.

Enligt https://www.jula.se/erbjudanden/black-friday/ kommer alla erbjudanden avslöjas på torsdag.

Permalänk

Jag skulle vilja veta mer om antalet sålda ASUS ROG STRIX X570-F GAMING totalt sett.
När man söker på denna modell så är det ett antal som den helt dör för efter ett tag, sen ett antal strul med bios som vanligt, det är ju inte helt billigt och jag antar att folk ändå inte behandlar det medvetet dåligt.
https://www.newegg.com/asus-rog-strix-x570-f-gaming/p/N82E168...
https://www.amazon.com/product-reviews/B07SXDR2LJ/ref=acr_dp_...

Vet inte om jag orkar vänta längre på att Webhallen får något från Honkong, MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI som skulle komma inom kort för 13 dagar sedan har inte ändrat status, #18721094

Dags att leta efter ersättare.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Har någon fått sin Asus RT-AC86U skickad från Elgiganten än? Min står fortfarande bara som reserverad.

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Har någon fått sin Asus RT-AC86U skickad från Elgiganten än? Min står fortfarande bara som reserverad.

Mitt paket med Asus ZenWiFi AX XT8 har inte heller rört på sig, men jag har ju åberopat prismatch och valt fri frakt som hade lite längre leveranstid.

Permalänk
Medlem

Beställde nyss hem en LG 27GL850-B från Amazon. Fick ge 3843:- som känns som en hyfsad affär. Ser att den är sänkt från 6290:- till 4590:- på Inet också.

Amazon: https://www.amazon.se/gp/product/B07T7K2V7L/ref=ppx_od_dt_b_a...

Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5094636

Visa signatur

[AMD Ryzen 5600x]--[212 Evo Black Edition RBG]--[Zotac 3070ti]--[ASUS ROG STRIX B550-F GAMING]--[Corsair Vengeance RGB PRO SL32 GB 3600MHz]--[Mission SG GGX 3.5 Tempered glass]--Samsung SSD 970 EVO PLUS 500GB--[ 111GB Corsair Force GT]--[ 465GB WD]--[Windows 10 Pro x64]--[LG UltraGear 27GL850 x 2 & ASUS VG248QE]--[Ducky One 2 Mini]--[Razer Deathadder Chroma]--[Xbox Series X]

Permalänk

Nån mer än jag som fick ett asus tuf 3070 oc i måndags från netonnet? Kom in i lager i ca 5min och lyckades knipa ett innan dem försvann.

Fick bekräftelse men känns väldigt oklart om det verkligen fanns några kort😬

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Har någon fått sin Asus RT-AC86U skickad från Elgiganten än? Min står fortfarande bara som reserverad.

Samma. Fan så tröttsamt. Den fanns i butik i närheten, men jag var för lat och tänkte Corona-safe och beställde på nätet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Jag skulle vilja veta mer om antalet sålda ASUS ROG STRIX X570-F GAMING totalt sett.
När man söker på denna modell så är det ett antal som den helt dör för efter ett tag, sen ett antal strul med bios som vanligt, det är ju inte helt billigt och jag antar att folk ändå inte behandlar det medvetet dåligt.
https://www.newegg.com/asus-rog-strix-x570-f-gaming/p/N82E168...
https://www.amazon.com/product-reviews/B07SXDR2LJ/ref=acr_dp_...

Vet inte om jag orkar vänta längre på att Webhallen får något från Honkong, MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI som skulle komma inom kort för 13 dagar sedan har inte ändrat status, #18721094

Dags att leta efter ersättare.

Inte detta man vill läsa när man beställt.... Noterar dock bara att det är nästan bara Amerikans reviews, så kanske ta lite med en nypa salt?

Visa signatur

5600X | ROG STRIX X570-F | 4x8Gb Crucial 3600 CL16 | Sapphire Vega56 + Morpheus II | WD Black SN850 1TB | CM Silent Pro Gold 700w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rospigg:

Samma. Fan så tröttsamt. Den fanns i butik i närheten, men jag var för lat och tänkte Corona-safe och beställde på nätet.

Min skickas nu (y)

Visa signatur

5600X | ROG STRIX X570-F | 4x8Gb Crucial 3600 CL16 | Sapphire Vega56 + Morpheus II | WD Black SN850 1TB | CM Silent Pro Gold 700w

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Hur garanterar skärmkalibrering att det ej finns döda pixlar menar du?

För att de kollar det innan de börjar kalibrera?

Visa signatur

WS: Asus X570-E, Ryzen 5900x, 2x16GB Ballistix E-die, EVGA 3080 FTW3 Ultra
FS: Asus X370-F, Ryzen 3600, 4x8GB G.Skill Flare, GT710, CM Stacker
HTPC: Asus F2A85-M, A10-5800K, 2x4GB G.Skill 2133MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av iNzANe1000:

Nån mer än jag som fick ett asus tuf 3070 oc i måndags från netonnet? Kom in i lager i ca 5min och lyckades knipa ett innan dem försvann.

Fick bekräftelse men känns väldigt oklart om det verkligen fanns några kort😬

Fick också bekräftelse, tror jag hade leveransdatum på torsdag eller fredag till instabox. Dock fått inget info än...

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Har någon fått sin Asus RT-AC86U skickad från Elgiganten än? Min står fortfarande bara som reserverad.

min var skickad igår

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Har någon fått sin Asus RT-AC86U skickad från Elgiganten än? Min står fortfarande bara som reserverad.

Min skickas nu och Bring har också meddelat att den är på väg. Hoppas den dyker upp i dagarna här nu.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Produkt: Övervakningskameror/system
Länk: https://www.annke.com/pages/black-friday-sales-2020
Kategori: Smarta hem
Prisjakt: -
Pris: 40-35-20-10 % rabatt

Visa signatur

| i7-8700K @ 5.0 Ghz | Fractal Design S24 AIO | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced | Asus ROG STRIX Z370-H GAMING | Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz C15 | Samsung 840 EVO 250GB SSD | Kingston 240GB V300 SSD | Seagate BarraCuda Green 1.5TB | Fractal Design C |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Produkt: Plex Lifetime Pass
Länk: https://www.plex.tv/plex-pass/purchase/
Kategori: Övrigt
Prisjakt: Finns ej
Pris: 838,50 kr

(Med rabattkod: SURVIVETHESEASON som ger 25%)

Går säkert få billigare om man VPNar till annat land, inte testat ännu, Brasilien brukar vara billigast ifall jag inte minns fel.

Man behöver inte ens en VPN, räcker med att välja Brasilien och sedan betala med Paypal.

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Har någon fått sin Asus RT-AC86U skickad från Elgiganten än? Min står fortfarande bara som reserverad.

Fick sms från Bring 19.37 att mitt paket är på väg. Det står fortfarande reserverad på "mina sidor" så du ska nog inte lita på din orderstatus på Elgigantens hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Man behöver inte ens en VPN, räcker med att välja Brasilien och sedan betala med Paypal.

Var väljer man Brasilien?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Har någon fått sin Asus RT-AC86U skickad från Elgiganten än? Min står fortfarande bara som reserverad.

Fick SMS ikväll om att den är skickad. Även statusen på hemsidan är skickad.
Beställde i fredags klockan 20:50 och valde långsam frakt.
Sen på bollen.

Sen på bollen.