Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av planders:

Kan inte heller så mycket om Soundbars men slog till på denna (från Komplett men samma pris): https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/hogtalare/soundbar/lg-s...

Var ute efter en enhet som även funkar med Google Cast, tillsammans med mina andra högtalare. Mindre sub än JBL vilket är positivt för mig, samt stöd för fler ljudformat. Ord pris ca 8-10k.

För er som funderar på soundbar.. åk å lyssna på något säg för 2-10kkr.. åk sedan exv till Hifi-klubben å be dem köra demo på 2 högtalare vid sidan om Tv:n istället för samma peng. För mig otroligt mycket bättre ljud i högtalare! En soundbar är en kompromiss man får betala för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kokaren:

För er som funderar på soundbar.. åk å lyssna på något säg för 2-10kkr.. åk sedan exv till Hifi-klubben å be dem köra demo på 2 högtalare vid sidan om Tv:n istället för samma peng. För mig otroligt mycket bättre ljud i högtalare! En soundbar är en kompromiss man får betala för.

Exakt, det förvånar mig lite att såpass många prioriterar top of the line bild jämfört med ljud. Man kan ju köpa ett system som förutom TV tittande också är grymt bra för att lyssna på musik med. Soundbar hysterin fascinerar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kokaren:

I mitt fall är det tyvärr en utrymmesfråga, har inte plats för två separata högtalare bredvid TV:n och samtidigt få till Google Cast. Högtalarna behöver väl också något som driver dem om man inte vill koppla in rakt i TV:n. Men det är klart att det skulle kunna gå att lösa om man vill.

Permalänk
Medlem

Produkt: Corsair Gaming K65 RGB Rapidfire (Nordisk)
Länk: https://www.maxgaming.se/sv/gaming-tangentbord/gaming-k65-rap...
Kategori: Tangentbord
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=3664284
Pris: 990kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av opox:

Klickade hem en samsung 55” q95t från Benifys black week rea. 13990.
1000kr billigare än billigare på prisjakt! 👍

Säkert en toppen tv men du är medveten om att du kan få en 55 tums oled i prisklassen 13000-14000?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gruff3n:

Dåligt med nätaggregat än så länge. På jakt efter ett 850w - 1000w Gold+ för runt tusenlappen. Hojta om ni springer på någon!

Sjuk efterfrågan från alla håll och kanter i världen från alla som upgraderar sina riggar nu så det är sjukt svårt att hitta. Jag fick det näst sista exemplaret av en 850W Corsair från inets butik för cirka en månad sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Exakt, det förvånar mig lite att såpass många prioriterar top of the line bild jämfört med ljud. Man kan ju köpa ett system som förutom TV tittande också är grymt bra för att lyssna på musik med. Soundbar hysterin fascinerar mig.

Jag tror det beror på att många bor i lägenheter, jag kan knappt njuta min nuvarande Samsung 9.1 system utan att riskera vräkning.

Men visst bodde jag i hus ute på landet så hade jag definitivt kört med ett ordentligt hifi-system.

Det är också jävligt nice att slippa kablar mellan surroundhögtalarna/suben och soundbaren.

Det är lite som Wifi, du får betydligt bättre latens/uppkoppling med kabel, men det är så väldigt mycket smidigare med Wifi.

Fel citat
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Kokaren:

Självklart är det så. Det finns ju dock andra fördelar med tex soundbars än bara ljud. Valde personligen bort separata högalrare mot Sonos soundbar och köpte en sub vid ett senare tillfälle

Födelar (som jag ser) är saker som google assistant, möjligheten att enkelt länka ihop flera enheter trådlöst (spela i hela huset och inte enbart i ett rum), kunna "casta" direkt till soundbaren. Spela musik direkt ut på ljudsystemet med spotify. Bara en sådan sak som att det är eARC + ström sen är man igång. Sen är en soundbar ofta mycket mer diskret än stora högtalare på sidan. Finns massvis med för och nackdelar.

Troligen inte är speciellt prisvärt sett till ljudkvalitet per krona men det finns andra aspekter som man bör vara medveten om.

Permalänk
Medlem

Produkt: Asus - RT-AX86U Gaming Router - AX5700
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/319873-Asus-RT-AX86U-Gam...
Kategori: Nätverk
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5398277
Pris: 1990kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Jag tror det beror på att många bor i lägenheter, jag kan knappt njuta min nuvarande Samsung 9.1 system utan att riskera vräkning.

Men visst bodde jag i hus ute på landet så hade jag definitivt kört med ett ordentligt hifi-system.

Det är också jävligt nice att slippa kablar mellan surroundhögtalarna/suben och soundbaren.

Det är lite som Wifi, du får betydligt bättre latens/uppkoppling med kabel, men det är så väldigt mycket smidigare med Wifi.

Skrivet av Brodholm:

Självklart är det så. Det finns ju dock andra fördelar med tex soundbars än bara ljud. Valde personligen bort separata högalrare mot Sonos soundbar och köpte en sub vid ett senare tillfälle

Födelar (som jag ser) är saker som google assistant, möjligheten att enkelt länka ihop flera enheter trådlöst (spela i hela huset och inte enbart i ett rum), kunna "casta" direkt till soundbaren. Spela musik direkt ut på ljudsystemet med spotify. Bara en sådan sak som att det är eARC + ström sen är man igång. Sen är en soundbar ofta mycket mer diskret än stora högtalare på sidan. Finns massvis med för och nackdelar.

Troligen inte är speciellt prisvärt sett till ljudkvalitet per krona men det finns andra aspekter som man bör vara medveten om.

Acceptansfaktor för en soundbar hos en partner som inte är särskilt intresserad av ljud är troligtvis högre jämfört med ett par större högtalare, sladdar, stärkare m.m. Nu kan jag haka på soundbaren på TV:n och få allt att smälta ihop till en enhet utan några synliga sladdar.

Och om jag vill kolla på bio med riktigt surround går jag ner i källaren...

Permalänk
Medlem
Skrivet av planders:

Acceptansfaktor för en soundbar hos en partner som inte är särskilt intresserad av ljud är troligtvis högre jämfört med ett par större högtalare, sladdar, stärkare m.m.

Bra poäng. Jag har ett rejält 5.1.2-system och får typ dagligen höra hur jag "förstört" vardagsrummet.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av last_grimm:

Ja, de är mycket lika när det gäller deras erbjudanden. Jag antar att jag inte behöver Wifi eftersom jag kommer att ansluta LAN för bättre hastighet och stabilitet. Asus har dock bara 1 Gbps mot 2,5 Gbps på MSI, men jag tror inte att jag någonsin kommer att ha en internetanslutning på mer än 1 Mbps. Jag tror också att 1 Gbps är tillräckligt bra för konkurrenskraftigt spel.

Låt oss se om någon affär kommer på MSI (kommer att returnera Asus då). Hur får du också AC Valhalla-spel? Finns det något erbjudande?

Cashback
https://se.msi.com/Promotion/black-friday-2020

Vikingaröj
https://se.msi.com/Promotion/assassins-creed-valhalla

Permalänk
Medlem
Skrivet av planders:

Acceptansfaktor för en soundbar hos en partner som inte är särskilt intresserad av ljud är troligtvis högre jämfört med ett par större högtalare, sladdar, stärkare m.m. Nu kan jag haka på soundbaren på TV:n och få allt att smälta ihop till en enhet utan några synliga sladdar.

Och om jag vill kolla på bio med riktigt surround går jag ner i källaren...

Ja, det också...

Jag kan lätt dölja alla kablar med mitt Samsungsystem, soudbaren under TVn, suben under soffan, dom små satelithögtalarna monterade med väggfäste. Systemet smälter så bra in i rummet, inga kablar är synliga

Men framförallt som en person som bor i en lägenhet så har jag noll användning för ett ordentligt hifi-system, då är det bättre att spendera pengar på ett par rejäla öppna hörlurar och en DAC/amp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Apropå Jula så brukar de ha Black Friday erbjudanden där man säljer Bahco, Stanley och något mer märke med 30%-50% rabatt. Kan vara värt att hålla ett öga på om man är ute efter verktyg.

Fiskars brukar vara med.

Senaste åren har det "bara" varit ≈40 % men något år var det verkligen 50 % på allt. Då fick plånboken lida, perfekt timing också med tanke på att vi precis köpt hus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Fiskars brukar vara med.

Senaste åren har det "bara" varit ≈40 % men något år var det verkligen 50 % på allt. Då fick plånboken lida, perfekt timing också med tanke på att vi precis köpt hus.

Enligt https://www.jula.se/erbjudanden/black-friday/ kommer alla erbjudanden avslöjas på torsdag.