Permalänk
Medlem
Skrivet av egnirra:

Får bli en sån här så länge https://arvr.google.com/cardboard/

Äsch lyckades ju knipa en begagnad Reverb för ett tag sedan. Första som hände då var att ljudet inte fungerade så jag fick helt ny enhet från HP på nolltid.

För väga ut detta med lite mer on-topic då: Se till att registrera era G2:or på HP:s sida så har ni otroligt bra supportmöjligheter och mycket fin garanti!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av AAKEE:

Jag skulle säga att de flesta tester på G1 beskriver trackingproblem. Jag visste om svagheten redan när jag skaffade G1.
Kollar man på tester med G2 så finns strackingproblem med där med. Inside out är inte speciellt bra.

Ett exempel, om G2 av tomshardware:
[qoute] But, if tracking accuracy is your biggest priority, you may want to skip this headset.[/qoute].

Länken är inte för att såga G1/G2 men jag blir förvånad om man inte ens hört talas om problemet.

För headsettet har jag inte hört talas om tracking problem. Jag ägde själv en G1 och hade inte problem med headset tracking. Kontrollerna spårades även mer än okej för mig så ser inte det som något problem inför G2.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X, 32GB@6000MHz DDR5 & Nvidia RTX 5070

Permalänk
Medlem
Skrivet av flightsim18:

Samtidigt så har webhallen tagit bort datum från hemsidan sedan någon vecka tillbaka. Det är nog klokt med tanke på att HP flyttar fram datumet hela tiden och kan tänka mig att webhallen får ta en hel del skit som egentligen skall riktas mot HP.

Anyway...mitten av december alltså. D är jag redo att bli besviken kring den 14:e december :-).

Webhallen har väl inte haft något datum sedan release? Har en känsla av att jag bara sett det gå från "release" till 50+ på väg

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Beställde ett Quest 2 idag som jag ska få till kvällen. Tänkte att det kunde vara nice att ha något att jämföra med sen när man får G2 och ha något roligt att göra medans man väntar. Sen är tanken att ja ska överväga mellan ifall det är värt att äga 2 stycken själv ifall g2 inte skulle passa till alla spel, eller om jag lämnar det hos tjejen.

Någon annan som tänkt göra detsamma? Sett lite på reddit att det finns folk som köper båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taliyah:

Beställde ett Quest 2 idag som jag ska få till kvällen. Tänkte att det kunde vara nice att ha något att jämföra med sen när man får G2 och ha något roligt att göra medans man väntar. Sen är tanken att ja ska överväga mellan ifall det är värt att äga 2 stycken själv ifall g2 inte skulle passa till alla spel, eller om jag lämnar det hos tjejen.

Någon annan som tänkt göra detsamma? Sett lite på reddit att det finns folk som köper båda.

Om det inte hade varit för facebooktvånget så hade jag garanterat köpt ett Q2 i väntan på G2, känner dock att det är viktigt att inte "vika ner sig" i frågor som dessa så får gott vänta.
Men jag känner väl samtidigt att G2 är det enda headset som verkar åtgärda de "problem" jag hade med min tidigare vr-setup (htc vive). Dvs sde samt hur oanvändbart det var i skrivbordsmiljö vid läsande osv.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taliyah:

Jag köpte en quest2 till min sambo...hon älskar Beat Saber. Sedan känns det bättre att hon också har fått ett headset när man köper ett Reverb G2 för 7500 kr 🙂

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Det som Tomshardware mm sågar är ju controller tracking?
Headtracking verkar det finnas mycket färre anmärkningar på och jag kan inte minnas jag sett någon vara i närheten av såna problem att man inte ens kan titta neråt i cockpit?

Ja, jag har i vart fall det problemet varje gång jag använder min reverb g1.

Visa signatur

i9 13900KF/Z790F/64Gb DDR5@6600/RTX5090/ 3x Samsung m2.
Varjo Aero, Reverb G1. Haft Oculus Rift, Pimax 8KX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AAKEE:

Ja, jag har i vart fall det problemet varje gång jag använder min reverb g1.

Läge att kolla över belysningen i rummet eller reklamera?
Är ju massor av folk som använder G1 till just simrig-användning.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Reverb G2, 15% rabatt på HPs hemsida

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sienar:

Åh trevligt, order lagd.
Beräknad leverans: 02/12/2020-09/12/2020

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Skrivet av Sienar:

tack för tipset!!! tog lite tid innan jag fatta hur man skulle göra men nu är ordern lagd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sienar:

Grymt tips! Tack! Beräknat leveransdatum mellan 2-9e December, vore ju helt dunder om det dessutom levereras kring dessa datum.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Läge att kolla över belysningen i rummet eller reklamera?
Är ju massor av folk som använder G1 till just simrig-användning.

Jag har koll på belysningsfrågan.
Alltid tänt i taket( 3x starka lampor), skrivbordslampa samt några fönsterlampor) när jag kör reverb.
Har nyligen fått byta headset då det blev glapp i kabeln som sitter fast i headsetet, HP böt ut hela headsetet. Det blev ingen skillnad i trackingen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av AAKEE:

Alltid tänt i taket( 3x starka lampor), skrivbordslampa samt några fönsterlampor) när jag kör reverb.
Har nyligen fått byta headset då det blev glapp i kabeln som sitter fast i headsetet, HP böt ut hela headsetet. Det blev ingen skillnad i trackingen.

Den kan ju förstås få en felaktig läsning av att det rör sig på skärmen framför dig. Prova att bara ha statiska objekt framför dig när du "flyger"

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av AAKEE:

Ok, men då har du kanske för ljust i rummet?
Såg du videon Oqvist länkade till tidigare?
https://www.youtube.com/watch?v=LEJeLnpEhXA

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Ok, men då har du kanske för ljust i rummet?
Såg du videon Oqvist länkade till tidigare?
https://www.youtube.com/watch?v=LEJeLnpEhXA

Det där gäller tracking av controllers, inte headset.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Det där gäller tracking av controllers, inte headset.

Good point - glömde det

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sienar:

Sweet deal! Beställt jag med. Tack för tipset. Såg dessutom att min förbokning på Inet precis blev framflyttad till mitten på januari så det här kommer ju extra lägligt. Hoppas dom kan hålla vad dom lovar, men direkt från källan borde ju vara någorlunda safe kan man hoppas.

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem

Föll för betet, blev en beställning med 15% erbjudandet. Inte använt VR sen 3 år tillbaka då jag sålde min HTC Vive.

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
5600G | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebben:

Föll för betet, blev en beställning med 15% erbjudandet. Inte använt VR sen 3 år tillbaka då jag sålde min HTC Vive.

Då har du en del att ta igen

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Då har du en del att ta igen

Ja hoppas saker och ting har mognat lite sedan jag använde VR sist. Ledsnade mest på hur suddigt allt var och tänkte att jag skulle invänta in nästa generations VR headset. Har spanat lite på Reverb G2 under året då den verkar åtgärda det jag störde mig mest på tidigare iaf.

Håller på kolla vad som finns numera på VR spelfronten, Beat Saber och HL: Alyx verkar ju vara måste-ha spel i vilket fall.

Visa signatur

5600G | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebben:

Ja hoppas saker och ting har mognat lite sedan jag använde VR sist. Ledsnade mest på hur suddigt allt var och tänkte att jag skulle invänta in nästa generations VR headset. Har spanat lite på Reverb G2 under året då den verkar åtgärda det jag störde mig mest på tidigare iaf.

Håller på kolla vad som finns numera på VR spelfronten, Beat Saber och HL: Alyx verkar ju vara måste-ha spel i vilket fall.

Du har en bra rea på Steam just nu

https://store.steampowered.com/sale/autumn2020_vr

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Humblebundle har 2 dagar kvar på sitt VR bundle med! Sjukt bra erbjudande, bara Walking Dead Saints and Sinners gör det värt det. https://www.humblebundle.com/games/fall-vr?hmb_source=humble_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebben:

Hur får ni 15 % rabatt? Jag ser ingen rabatt alls, men kan få 10 % via Benify hos HP. Försökte precis lägga en order men vid betalningen får jag signera med bankID och sen "Vänligen vänta ... Din betalning bearbetas." som pågått nu i ett par minuter..

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är ju sinnessjukt om ni köper där och får det direkt när vi som förbokat och betalat för flera månader sedan får sitta och vänta. Inte bra där HP, verkligen inte.

Hade jag inte redan betalat för mitt hade jag köpt där också och avbokat men nu får jag vackert sitta här och vänta.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Lite luddigt med leveranstiden beroende på vilken hp sida man inne på verkar det som..
https://www.connection.com/product/hp-reverb-g2-virtual-reali...

Visa signatur

Asrock B650 PG Lightning
9800x3d
16gb DDR5 Fury CL30
4080 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontus80:

Lite luddigt med leveranstiden beroende på vilken hp sida man inne på verkar det som..
https://www.connection.com/product/hp-reverb-g2-virtual-reali...

Men EU har väl inte fått sin första leverans än medans Asien/USA osv fått det.

Visa signatur

5600G | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebben:

Men EU har väl inte fått sin första leverans än medans Asien/USA osv fått det.

Det är möjligt, så insatt är jag tyvärr inte.
Som flera andra så tycker jag iaf det verkar märkligt att om man best från Sveriges HP sida så är leveransen inom 10 dagar och via andra sidor inget direkt datum alls för leverans..
Väldigt luddigt detta 😅

Visa signatur

Asrock B650 PG Lightning
9800x3d
16gb DDR5 Fury CL30
4080 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Den kan ju förstås få en felaktig läsning av att det rör sig på skärmen framför dig. Prova att bara ha statiska objekt framför dig när du "flyger"

Då detta är G2-tråden tycker jag vi släpper att jag tycker att reverb tracking inte är lika bra som tex oculus. Det är ganska många som diskuterat detta problem på tex spelforum, så jag är ibte ensam och det är ett reelt problem för tex reverb pro(”G1), men jag vet ju inget om G2 än.
(Har provat med avstängd skärm men inte kommit ifrån problemet.)

Visa signatur