Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem

Förbereder sig Inet inför Cyber Monday eller är det DDOS attack. Varit nere flera timmar, får upp en "testar webbläsaren DDOS" nu men kommer inte in även på annan webbläsare.

EDIT: Började fungera precis efter jag skrev igen. Men får upp meddelandet "För närvarande har vi tekniska problem. Detta gör att hemsidan från och till slutar svara och att det kan vara problem att lägga beställningar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

Förbereder sig Inet inför Cyber Monday eller är det DDOS attack. Varit nere flera timmar, får upp en "testar webbläsaren DDOS" nu men kommer inte in även på annan webbläsare.

De har haft en notis på sidan i några timmar att de har problem.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Vill man köpa JBL quantum 800 på JBLs egen hemsida till nästan samma pris som på inet så går det att köpa dom där för 1499 plus en rabattkod på 10% så att dom kostar 1349.

S4H-29L-F6G-N36

Koden var tyvärr redan använd men tack för tipset! Kanske plockar ett par då man får 100kr rabatt på köp över 1000kr

Permalänk
Skrivet av Specias:

Blir också lite smått intresserad av den där. Är det svårt att lära sig sous vide? Skulle vilja skaffa mig en ny hobby.

Måste man ha den där byttan eller räcker det med någon vanlig plastlåda?

Köp en billig plastlåda på ClasOhlson som tål värme och såga ut ett hål för sous vide'n bara.
Idiotiskt att lägga 1000 spänn på en "märkes" bytta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Blir också lite smått intresserad av den där. Är det svårt att lära sig sous vide? Skulle vilja skaffa mig en ny hobby.

Måste man ha den där byttan eller räcker det med någon vanlig plastlåda?

Det är enkelt att lära sig.

Den här sidan har listor på bra tider och temp
http://www.sousvide.me/sousvide-tider-temperaturer-och-vikt/

Jag vet inte vilken maskin du pratar om. Jag har anova och använder en kastrull.
Du kan använda ziplock bags istället för vakumförpackning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaspersky 0_o:

Föräldrarna behöver bättre wifi hemma. Tjocka väggar och 160m2, enplan. Tips på bra mesh-system?

Är denna bra? https://www.kjell.com/se/produkter/natverk/mesh/tp-link-deco-...

Kan varmt rekommendera den
Bor i ett fyravåningshus (inkl inredd källare och vind) på ca 320m2 med tjocka betongväggar. Full teckning i hela huset

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Nu fick jag igenom ordern på sous viden, tack för tipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av unreal_is_back:

slog till jag med, kunde inte låta bli när jag såg att den pro versionen kostade 4k på webhallen

nu känner jag mig helt efterbliven, men va fan har man den till?

EDIT: läste några poster tidigare, nu klarna det

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på en bra billig stekpanna, traktör eller gjutjärn 28", lite trött på non-stick som håller ett år eller 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

nu känner jag mig helt efterbliven, men va fan har man den till?

För att tillaga kött och potatis som om det vore en fin restaurang.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Sony WH-1000XM3 på elgiganten var för svåra att motstå så här sista timmen på rean.
Köpte dom faktiskt förra året, i grå kulör. Men kände då att jag inte kunde motivera 3k för ett par lurar, men under 2k? Då är det en helt annan femma, har också sett @JonasT exemplariska videojämförelse mot XM4 och nej, det är för mig verkligen mer värt med dessa

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishliquid:

Koden var tyvärr redan använd men tack för tipset! Kanske plockar ett par då man får 100kr rabatt på köp över 1000kr

Ja alltså man får dom ju för 1399 annars med deras BF-kod. Jag googlade "JBL rabattkod" och den fungerade för mig.

Verkar dock som att det är engångskod som slutar att fungera när någon har använt den, men via denna länken kan man typ generera flera engångskoder på 10%. 😀

https://www.aftonbladet.se/rabattkod/jbl#promo-51528

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Blir också lite smått intresserad av den där. Är det svårt att lära sig sous vide? Skulle vilja skaffa mig en ny hobby.

Måste man ha den där byttan eller räcker det med någon vanlig plastlåda?

De har ett lock också som man kan slänga på en vanlig kastrull.

—————

Har sneglat på en Anova, så det blev en sån för mig också
Får hoppas att det inte är en ”fel prissättning”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sometime:

Finns den kvar? Länk?

Skrivet av Calma:

VAR?!? Precis vad en familjemedlem behöver!

Antar att det var en fyndvara med lite levelrabatt och presentkort från getgifted på 10 % skulle det vara möjligt.

https://www.webhallen.com/se/product/328784-Lenovo-IdeaPad-3-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

nu känner jag mig helt efterbliven, men va fan har man den till?

EDIT: läste några poster tidigare, nu klarna det

Samma här...men tänkte att vafan, jag kan väl också köpa en sådan, den är säkert jättebra på vad den ska göra och kan bli en fin present till släktens gourmetkockar (som jag inte tillhör). Men nu verkar denna superdeal inte finnas? Lika bra jag struntar i det kanske, man ska aldrig köpa sent på kvällen om man druckit för mycket kaffe...

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

hade inte planerat att köpa en sous vide....men faaaaan 2k fattigare (med vakumpåsar) är inget att hänga läpp över när man har perfekt kött på bordet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schani:

De har ett lock också som man kan slänga på en vanlig kastrull.

—————

Har sneglat på en Anova, så det blev en sån för mig också
Får hoppas att det inte är en ”fel prissättning”

Skulle du säga att locket är värt att skaffa? Eller kan man lika gärna köra utan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Samma här...men tänkte att vafan, jag kan väl också köpa en sådan, den är säkert jättebra på vad den ska göra och kan bli en fin present till släktens gourmetkockar (som jag inte tillhör). Men nu verkar denna superdeal inte finnas? Lika bra jag struntar i det kanske, man ska aldrig köpa sent på kvällen om man druckit för mycket kaffe...

varsogod
https://shop.anovaculinary.com/en-se/dpa/add/tocart/sku/AN600...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Blir också lite smått intresserad av den där. Är det svårt att lära sig sous vide? Skulle vilja skaffa mig en ny hobby.

Måste man ha den där byttan eller räcker det med någon vanlig plastlåda?

Jag köpte en vanlig plastlåda i ABS och skar ut ett hål. Funkar prima. För mindre saker kör jag i kastrullen.

Visa signatur

Laptop: Asus UX303ln
Intel Haswell Core i7-4510U CPU / 8 GB DDR3 / 256 GB SSD / 2GB Nvidia 840M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Skulle du säga att locket är värt att skaffa? Eller kan man lika gärna köra utan?

Köpte det för att slippa att vattnet avdunstar snabbare när man kör utan lock och att det såg snyggare ut

Finns en promo videon om det här https://www.youtube.com/watch?v=JpO9zOClWj4

Permalänk
Medlem

Google Home Max högtalare för €149, jag slog till på en sådan och en Chromecast den nya modellen! Går mycket pengar nu sista minutrarna av BF haha.

https://www.fnac.com/Google-Home-Max-Noir-Charbon/a12674087/w...

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Google Home Max högtalare för €149, jag slog till på en sådan och en Chromecast den nya modellen! Går mycket pengar nu sista minutrarna av BF haha.

https://www.fnac.com/Google-Home-Max-Noir-Charbon/a12674087/w...

japp och snart är Cybermonday

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulsmurf:

Jag köpte en vanlig plastlåda i ABS och skar ut ett hål. Funkar prima. För mindre saker kör jag i kastrullen.

Behövs inte en "fancy" märkt låda. Finns på Amazon för 200-400 kronor. Anova egna låda finns för under 400, jämfört med vad jag såg på andra ställen runt tusenlappen.
Annars går det bra att använda en kastrull och köpa till ett lock för kastrull i typ silikon, finns på ikea och sen borra ett hål i den.
https://www.ikea.com/se/sv/p/klockren-universallock-set-om-3-...

EDIT: Anova egna kostar 200 kronor, så bättre med den än att borra själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Google Home Max högtalare för €149, jag slog till på en sådan och en Chromecast den nya modellen! Går mycket pengar nu sista minutrarna av BF haha.

https://www.fnac.com/Google-Home-Max-Noir-Charbon/a12674087/w...

Hur funkar det med frakt från frankrike på chromecasten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ankstorm:

Hur funkar det med frakt från frankrike på chromecasten?

Min kompis köpte en chromecast och något mer därifrån för några veckor sedan och kom fram hehe, så jag antar att det funkar bra!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Fan, gjorde ett konto på Anova för att jag antog att det skulle vara bättre att beställa med ett sånt, och när jag skulle gå och betala för sakerna så hade klockan blivit 00:00 och rabatten försvunnit. Suck.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ännu en sousvidebeställning är lagd. Men var inte priset lite för bra för att vara sant?

Skrivet av Sarg:

Fan, gjorde ett konto på Anova för att jag antog att det skulle vara bättre att beställa med ett sånt, och när jag skulle gå och betala för sakerna så hade klockan blivit 00:00 och rabatten försvunnit. Suck.

Testa igen i p-läge utan att logga in.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarg:

Fan, gjorde ett konto på Anova för att jag antog att det skulle vara bättre att beställa med ett sånt, och när jag skulle gå och betala för sakerna så hade klockan blivit 00:00 och rabatten försvunnit. Suck.

Säkert? Jag ser den fortfarande här: https://anovaculinary.com/deals/

Permalänk
Medlem

Såg några skrev om Sous Vide, kan väl rekommendera detta. För två år sen (tror jag det var) såld kjell o co sin Rubicson för 500 spänn på BF. Köpte en då. Har inte nån plastlåda utan kör i en vanlig större kastrull, har inte heller nån vakuumförpackare utan kör med ziplockpåsar. Perfekt att köra färdigt oxfileskivorna med denna för att sedan steka eller grilla dom för ytan och färgens skull.

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II