Permalänk
Medlem

Lenovo P1 vs X1 Extreme

Hej!

Jag tänkte skaffa mig en ny laptop som ska ersätta min stationära och har kommit fram till att det är en av dessa jag kommer köra på. Tanken är att köra en eGPU hemma så att jag kan köra lite casual gaming (typ mest city builders). Den kommer mest att användas till programmering, pentest och liknande, tänkte köra windows plus några olika linuxdistar som en dual (eller quad) boot.

Finns det nån anledning att välja P1 över X1 Extreme i det här läget? Det viktiga är bra processor, 32-64 GB RAM och snabba diskar.

Permalänk
Medlem

Hade en P1 förut. Den är tung. Väldigt tung. Jag hade kört på X.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Hade en P1 förut. Den är tung. Väldigt tung. Jag hade kört på X.

Jasså? Är det sån märkbar skillnad på dom? Ser ju ut att vara samma chassi på senaste iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagfalls:

Jasså? Är det sån märkbar skillnad på dom? Ser ju ut att vara samma chassi på senaste iaf.

Det vågar jag inte svara på. P är tung iaf

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Det vågar jag inte svara på. P är tung iaf

Kollade specsen nu, båda väger exakt lika mycket. 1,7 kilo. Min nuvarande burk väger över 2 så jag ser det som lätt ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagfalls:

Kollade specsen nu, båda väger exakt lika mycket. 1,7 kilo. Min nuvarande burk väger över 2 så jag ser det som lätt ^^

Hm. Var tvungen att dubbelkolla. Min P52 vägde 2.45kg (länk). Trodde att P1 var samma burk med andra komponenter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Hm. Var tvungen att dubbelkolla. Min P52 vägde 2.45kg (länk). Trodde att P1 var samma burk med andra komponenter.

Aha, ja nej P5X serien är en helt annan best, den är på tok för stor för mig