Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Veckans fråga: Hur mycket har du spenderat på julklappar?

Permalänk
Melding Plague

Veckans fråga: Hur mycket har du spenderat på julklappar?

Den kanske mest kommersiella av högtider står för dörren – vi undrar hur stora SweClockers-medlemmens spenderarbyxor är.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

ca 600 kronor totalt. Vi skippar julklappar till oss vuxna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Landar på runt 6000 fördelat på fru och barn.

Permalänk
Hedersmedlem

Här är ett julklappstips till alla er med mindre barn som gillar att läsa böcker eller att någon läser böcker för dem.

Svensk historia i barnboksform, perfekt att läsa innan det är dags att sova.

https://www.barnsmart.se/product/paketpris-6-bocker

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hedersmedlem

Noll spänn i år.
Vilket ju låter ohemult snålt. Men det där med att ge saker för sakens skull har jag lite svårt för. Vi har ett överflöd av grejer omkring oss redan. Om jag vet att någon behöver något så är jag gladeligen generös. Men på kommandot 24 december...

Samtidigt brukar det inte se ut såhär riktigt. Brukar bli massa klappar ändå. Men i år firas det hemma med partnern. Och vi har vad vi behöver i år ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Ska inte träffa någon släkt denna jul och så har jag o sambon sagt att vi köper något för en symbolisk summa. Så under 500 kr i år!

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem

Vansinne att ge sig ut i butiker och handla något, så vi har satt en symbolisk summa på 100:- var, barnen och syskonbarnen får en slant extra i sina fonder, men inte över tusenlappen totalt -- rimligt.

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

Inte mycket alls. Det här varit svårt att hitta något roligt nu när man inte ska gå i butiker. Så huvudsakligen har det blivit att slå in chipspåsar 😂 Så jag har försökt slå in runt 10-15 stora chipspåsar till paket. Vilket precis får plats i en stor IKEA kasse efter inslagning.

Ärligt talat tror jag mina kusiner och annat kommer uppskatta de paketen mer än vad de normalt får.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

0kr

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Noll och intet, försöker konsumera mindre så har tillochmed bett andra att inte köpa klappar till oss

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Cirka 4,000 i år till fyra personer. Tycker mindre än 500-1,000 kr inte är acceptabelt om det är inom närmsta familj. Man får så lite för under 500 kr nuförtiden att då kan man lika gärna skippa att köpa något och baka eller skapa något själv och ge bort om man inte har råd med det.

Permalänk
Medlem

Ca 4000 på fru och barn. Köpte en julklapp till mig själv för 27k (byggt ny dator )

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

"Upp till 1000 kr". Släktens vuxna brukar ha en julklappslek där en julklapp får kosta max ~100 kr och man har två med sig, men den har blivit inställd i år (av förklarlig anledning).

Däremot har jag och kombon gett varandra julklappar i år; han fick Cyberpunk 2077 och jag fick:

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

100kr

Edit: Till mig själv ett MSI RTX 3090 Suprim X

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

I runda slängar 7000 kronor. Den största delen till sonen som får ett par fina Lego-byggsatser, men även ett headset och datormus nu när han börjat intressera sig för datorspelande (mission accomplished!). Därutöver blev det grejer till sambon och ett par presenter till hennes föräldrar som vi firar jul med i år.

Även här blev det färre julklappar än vanligt. Kände inget jättesug att pliktskyldigt köpa och skicka ned presenter till alla barn på min sida av släkten, så tar det vid ett senare tillfälle.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

0 och förväntar mig inget, men kommer väl möjligen få någon trisslott

Permalänk
Medlem

4000kr till 7 personer.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

0kr likt dom senaste åren.

Visa signatur

Amiga 1200 /Blizzard 1230 Mk-IV 32meg /60GB HD/

Permalänk
Rekordmedlem

Absolut ingenting.
Tycker också det är hemskt att se hur man tillåter smitthärdarna (köpcenter) att få vara öppna och att mycket folk verkar vara så totalt hänsynslösa att de ska ut och trängas. Nöjen får vänta.
Hoppas mer på bättre lagar så att köpcentrum och alla platser där trängsel uppstår kan stängas ner och verkligt dryga böter för de som bryter mot antiträngsel regler.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Föredetting

Tänker jag efter har jag nog lagt strax över tusingen på julklappar. Blev rätt återhållsamt i år, då de jag bryr mig om har vad de behöver.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Skrivet av MinscS2:

"Upp till 1000 kr". Släktens vuxna brukar ha en julklappslek där en julklapp får kosta max ~100 kr och man har två med sig, men den har blivit inställd i år (av förklarlig anledning).

Däremot har jag och kombon gett varandra julklappar i år; han fick Cyberpunk 2077 och jag fick:

https://images2.imagebam.com/20/66/23/51eba61363763474.jpg

Blev nyfiken, vad är en kombo? 😀

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

Ca 10,000kr i år. Det beror på att jag köpte en digitalkamera till sambon (och mig). Skulle egentligen blivit en skottkärra - men så blir det inte alltid som man tänker sig.

Annars blev det också en lampa till huset.

Då vi köpte hus förra året åker nästa alla pengar till renovering just nu. Därför blir det mest naturligt presenter till huset.
Men kameran blir till oss både. Kul att ge bort någonting fint ibland - annars hade jag bara köpt den och så hade den legat där hemma en dag. Roligare såhär.

God helg på er alla!

Permalänk
Medlem

Det har blivit en dryg tusenlapp då jag och sambon köpte ett par spel var via steam från våra önskelistor men annars har vi skippat detta helt.

Permalänk
Medlem

Ca 2500 kr varav över 2000 på dotterns presenter.

Ovanligt lite i år, men det känns ganska skönt. Dumt att köpa saker som inte används.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Ca 1000kr till mina syskonbarn, typ 500kr var. Vi slutade köpa julklappar till de vuxna för en del år sen. Skönt att slippa den stressen och spendera pengar på prylar man ibland inte ens vill ha. Nu fokuserar vi mer på att laga mat och spendera tid tillsammans istället.

Permalänk
Medlem

Ca 900kr. Ett spel till brorsan och en stekpanna till mig själv. Köpt i butik utan att skämmas 😊🎅

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

0 Kronor.

Kommer inte ihåg den gång jag köpte presenter. Har ingen barn, dom flästa i familjen är döda eller okänta, vänner är inte lokala (har flyttad en del), men den moderna teknik gör att man kan spela och video-chatta live i hög kvalité med varann världen över, så det där med presenter o prylar är nåt vi köper när vi vill och har behovet.

Det där med att samlas om en speciell specifik dag, att utväxla prylar, känns väldigt "kommerciellt/företags påhitte grej".

Permalänk
Medlem

Köpt exakt två julklappar. 1 st iPhone 12 pro till frugan och 1 st Meater+ grilltermometer till bästa kompisen. Vilket då summerar till facila 15089 riksdaler. Å andra sidan sålde jag precis våra gamla iPhones, så lite återbäring blev det ändå.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Kom väldigt billigt undan i år med strax över 6000.

Fanns inga "nyaste bla bla bla = PS5, XBOX, Iphone etc" på listorna i år....phew.

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem

Köpte lite valuta på Blizzard till sambon. Annars har de inte blivit några julklappsköp.

Visa signatur

Dalmas..