Vilken film såg du senast?

Permalänk
Avstängd

Såg färdigt Tenet nu på morgonen. Helt okej. Lite förutsägbar men underhållande. 8/10

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Medlem

Apocalypse now Final cut såg jag och tjejen igår på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heymelon:

Helt sjukt. Jag har inte loggat in på tre år och så citerar du mig just idag, när jag loggar in igen.

Det jag såg...

"Duck you Sucker"

Den är lite småtrist. Igår såg jag Once Upon a Time in the West. Den håller mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HandsomeT:

Såg färdigt Tenet nu på morgonen. Helt okej. Lite förutsägbar men underhållande. 8/10

Dude, jag såg Tenet på bio när den kom ut och än idag så förstår jag inte handlingen..

Permalänk
Samsung Sverige

Den nyutkomna 4K-versionen av Lord of the Rings-triologin. Det tog några dagar att plöja sig igenom, men det var en upplevelse! Som filmserie (8/10 - 8/10 - 9/10), och för 4K-versionen får det nog bli 10/10. Bara lite irriterande att behöva byta skiva.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Dude, jag såg Tenet på bio när den kom ut och än idag så förstår jag inte handlingen..

Såg den precis och jag håller fullständigt med dig där

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Awsmkiid:

Dude, jag såg Tenet på bio när den kom ut och än idag så förstår jag inte handlingen..

Kollade den för ett par dagar sedan eller rättare sagt, stängde av med någon timma kvar.
Märklig film som till en början är ordentligt bra men jag tappade sugen ordentligt.... fanns inget som gjorde att man ville fortsätta se.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Citizen X (1995) Jakten på en av Sovjets värsta seriemördare. Kunde varit så mycket bättre om dom inte hade fokuserat så mycket på p**liberalism & antisovjet propaganda. 6/10

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Kollade den för ett par dagar sedan eller rättare sagt, stängde av med någon timma kvar.
Märklig film som till en början är ordentligt bra men jag tappade sugen ordentligt.... fanns inget som gjorde att man ville fortsätta se.

Nae, kände så med då man tappade bort sig rätt så ofta..

Permalänk
Medlem

såg the wailing igår, en av dom bättre filmer på länge . rekommenderar den starkt

https://www.imdb.com/title/tt5215952/?ref_=nv_sr_srsg_0

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Awsmkiid:

Dude, jag såg Tenet på bio när den kom ut och än idag så förstår jag inte handlingen..

Jag tyckte att hela filmen baserades på en gimmick och om man förstod den så var resten av filmen riktigt förutsägbar.

Det enda som jag hade svårt att förstå under filmens gång var varför huvudrollsinnehavaren var så besatt av den där kvinnan men där färgade kanske mina personliga åsikter av sig lite på situationen. Om hon nu gifte sig och skaffade barn med en kriminell så är det kanske inte så jättesynd om henne sen när det blir lite jobbigt. Men, hela den grejen knöts ihop i slutet tyckte jag.

Dold text
Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk

Är en sucker för horror. Yellow Brick Road. Förvånansvärt bra både i start och mot mitten!

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Avstängd

Vad gäller Tenet och filmer i övrigt så måste jag rekommendera pitch meetings:

Varning: Man riskerar använda timmar av sitt liv till det... !

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av atschoo81:

Troy är helt okey film men Gladiator är ett mästerverk. Top 100 på imdb av en anledning och bra mycket bättre än det mesta som släpps idag. Förstår inte riktigt vad du menar med den har åldras, många av dem bästa filmerna jag sett är ett antal år på nacken som Seven, The dark knight, Nyckeln till frihet, Sagan om ringen, När lammen tystnar & Gudfadern. En bra film har en bra story som berör vilket jag kan sakna i många filmer idag.

Göra en del bra filmer idag med men det blir lättare att se guldkornen när man tittat tillbaka i backspegeln.när man räknar upp imdbs top 100 lista så är det ju lixom ett spann på iallafall minst 30-40 år av filmer (för min del brukar jag inte tycka om filmer äldre än 80 talet därav skrev jag 30-40 år)

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Kanske inte passar sig i tråden men det vore kul med lite mer filmer om ni hade några tips på som jag kan se ihop med dottern. Tänker då på 80-90tals klassiker. En bonus om det finns på Netflix eller går att få tag på något lagligt sätt.

Finns en del poddar med filmtips om man gillar att lyssna på sånt. "Vi måste prata film" tar upp många äldre filmer, fast alla är inte barnvänliga.

Jag såg senast Prey från 1977. Den var kass -__-

Permalänk
Medlem

Såg Mandalorian säsong 1 uppdelat på 2 sessions igår och i förrgår, vilket vardera var dryga 2 timmar, hoppade över eftertexterna. Inte sömlöst ihopklippt tyvärr, så inte 100% filmkänsla. Det det borde vara ett givet fan-projekt att klippa ihop Mandalorian s1 och s2 till 2 filmer per säsong. (Jag vet att det finns en fan-edit av s1 men den har kvar chapter-presentation etc)

Angående 80-talsfilmer funderar jag på hur Willow, Goonies, Den oändliga historien, etc håller. Labyrinth går iaf bort, känns creepy.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Avstängd

Darkland (Netflix)

Danska batman. Var väl.. Helt ok men inte så mycket mer än så 6/10 isch.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Man vet att man inte ser på mycket film när man inte kan minnas vilken man senast såg. Men den senaste jag med säkerhet vet att jag sett var SW: The Rise of Skywalker på bio i januari. Kan ha kollat på nån mer under året, men är inte säker, och minns inte vilken det skulle vara i så fall.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk

Borat 2020

7/10 - Stundtals mycket roande men lever inte upp till första filmen.

Permalänk
Medlem

Indiana Jones tetralogin.

Han är bra charmig Harrison Ford i dessa.

Såg att det kommer en femte film. Luktar flopp :/

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MeSaber:

Såg att det kommer en femte film. Luktar flopp :/

Den fjärde filmen är ju dock en av de sämre "riktiga" filmerna som gjorts. Hur mycket mer flopp kan det bli xD

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Wonder Woman 1984 och vilken smöja det var.. Hur fasen kunde dom tro att detta är en värdig uppföljare till den första filmen som jag verkligen gillade och har sett om 3ggr.. Slösa inte eran tid på denna rullen blir mitt betyg.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Såg The Secret Life of Walter Mitty nyligen och det var en speciell film som jag verkligen uppskattade. Trodde inte jag skulle gilla den så mycket som jag faktiskt gjorde. En film som värmer.

Permalänk
Medlem

"Jorden är en syndfull sång".
En film om ditt liv här på jorden, nu.
Tyckte den var helt fantastisk när den kom.
Håller än.
Finns på dvd hos Ginza och strömming(sur-) hos SF-Anytime.
Mvh.

Permalänk
Medlem

Extraction 7/10 pang pang så det heter
duga

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pixo:

Wonder Woman 1984 och vilken smöja det var.. Hur fasen kunde dom tro att detta är en värdig uppföljare till den första filmen som jag verkligen gillade och har sett om 3ggr.. Slösa inte eran tid på denna rullen blir mitt betyg.

Även första filmen var löjlig, faktiskt

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Fatman (mel gibson är jul tomten)

Permalänk
Medlem

Ghost of war - Spök/WW2/Assasins creed film om soldater som ska vakta en herrgård efter WW2. Givetvis finns det spöken där, det kommer tyskar och lite så. Lite halvdan och man rycker rätt mycket i handlingen och i slutet tänker man mest, hmm, varför gjorde de så. Annars rätt välgjord. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Motherless Brooklyn
Med och av Edward Norton.
https://m.imdb.com/title/tt0385887/?ref_=nv_sr_srsg_0

Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

The Pale Door.

Solid B-skräckis, gillade den. 7/10.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)