Battlefield 6 uppges bli "reboot" i modern tid

Permalänk
Medlem

BF2142 Remastered tack.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Kan de inte ta 5-10 år och göra något med vision istället för samma grej om och om igen. Känns som varje bf spel sen bf3 varit dlc till samma grundspel.

Permalänk
Medlem

Jag har lite svårt att förstå all klagan på BF5, visst nån jobbig bug finns kvar å så men generellt så är spelet bra och har riktigt skön känsla i vapnen. Har spelat lite warzone men det är ju ruskigt dålig känsla i vapnen där å rekylen har man ju helt trollat bort..

I BF5 med en full squad å sncka i discord så har man ju riktigt roliga kvällar!

Dyker upp några uppenbara cheaters i månaden men är inte annat än att byta server. Det som man kan klaga ordentligt på är svårigheten i att rapportera samt att man inte får någon feedback. Även att de inte har någon autoban på spelare som har uppenbar cheater stats..

Personligen så blir det till att uppdatera riggen lagomt till nästa Battlefield. Nuvarande prylar är ju sedan 2014, bortsett från ett 2060 Super... Så är dags för en uppdatering

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nikodemous:

Det du skriver kan jag relatera till. Speciellt då Dice plockade bort möjlighetet till dedikerade servrar och att ge möjligheten till moddare att skapa ny kontent själva. Moddningscommunityn har stått för många av de nu etablerade spellägen som finns ute såsom dota, cs, king of the hill osv.

Skulle BF få detta så skulle jag nog köpa spelet direkt då jag vet att spelet kommer hålla i flera år. Nu vet man att spelet kan vara dött om typ 2 år när nästa spel i serien kommer ut istället.

Håller med dig, en av sakerna som dom tog bort var att man kunde blir bigboss med att rycka på "delete" så fort man joinar server.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Förutspår katastrof. DICE har gång på gång visat att de redan har på tok för mycket att göra med enbart en mutiplayer del, kolla hur innhehållsfattigt BFV är, förmodligen delvis, för att de ödslade tid på ett battleroyaleläge som ingen spelar. Känns som att de helt har glömt bort vad fanbasen tycker om.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig hända men skulle vara kul med en uppföljare till BC2. Älskade klasserna, banorna, det mäktiga ljudet och hur förstörelsen fungerade.

Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

Ja för fler spel/filmer/böcker om andra världskriget är det vi verkligen behöver! /s

Skulle varit najs med ett spel som handlar om Sovjet och hur man flyr från Gulag eller en annan gruva man är slav i.

Visa signatur

Ketchup är en smoothie.

Permalänk
Medlem

Låter bra på papper men har inget förtroende för DICE just nu. Blir det bra köper jag det men jag kommer inte hänga på låset.

Permalänk
Medlem

Måste säga att det är konstigt att ingen nämt Hardline. Gav det en chans och jämfört med bf1 o 5 så var det otroligt kul. Många av DLC banorna var sjukt bra och varierade. Vapnen var väldigt varierade ( inte som bf1/5 ). Tyvärr så fick det ingen genomslagskraft av nån anledning, men jag gillade att det var lite bf3 i tjuv o polis-miljö. Har en återkommande dröm om att vakna upp och Hardline har knök-fulla servrar.....Annars är nog bf2 det bästa som släpps. Det jag kan sakna mest i de nya är att scrollen inte tar hela inventariet.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av justabit:

Kan de inte ta 5-10 år och göra något med vision istället för samma grej om och om igen. Känns som varje bf spel sen bf3 varit dlc till samma grundspel.

Det är ju samma gjutform som activision och ubisoft, etc etc etc använder av idag för att tjäna pengar....

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem

Jösses vad negativa många är här...

Jag ser fram emot ett nytt Battlefield och är övertygad om att det kommer att ge många timmars spelglädje så som alla andra spel i serien gjort, förutom BF1 som jag aldrig fastnade för alls.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett ett Battlefield med 512-spelare samtidigt.
Bör ju inte vara några större problem med dagens hårdvara.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Jaha när släpps detta spel då ???

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Återstå att se, men har låga förhoppningar om de lägger allt fokus igen på sälja texturer clownkostymer och julpynt.

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft så mycket emot de senaste bf spelen. Men jag hatar hatar hatar!! Att de ska göra allt så användarvänligt och streamlignat. Ge mig custom-servrar. Ge mig möjligheten att starta en egen server med egna regler.

Det som var fett med de gamla spelen var att man hade ett gäng favorit servrar som man spela på hela tiden och blev känd. Man kände andra. Mycket mer motiverad att spela ihop och spela ihop bra om man träffa på samma folk hela tiden.

Skit i ranking. För det mesta. Jag vill kunna bli ägd och äga. Det är nästan lika kul att se ett riktigt ess på servern som bara kör över. Kanske hamna i samma squad senare och lära sig.

Det blir så jävla anonymt i de senaste spelen.

Och ge tillbaka commandern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Bad company 3 annars lägg ner

Vad skulle skillnaden vara mellan bad company 3 och battlefield 6?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem

BF3 var det sista jag gillade från DICE. Sen dess har det bara blivit sämre. Jag hoppas nya Battlefield håller hög kvalite.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Spelat alla Battlefield-spelen sen 1942, t.om. femman men kommer inte att ge EA/Dice mer av mina surt förvärvade pengar. Blandar man in identitetspolitik och aktivt sysslar med att fel-representera historiska fakta i sina spel så är jag inte intresserad. Precis samma idioti Lucasfilm sysslade med i senaste Star Wars-trilogin. Jag gör som chefen för Dice (eller var det nån pressnisse?) uppmanade och låter bli att köpa. Tack och adjö.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

BC2 var bra, BF2 var mycket bättre.

BF2 är bara nostalgi, både BC2 och BF3/4 är bättre imo. Gunplay i BC2 är det solklart bästa i något BF spel, likaså map design och rush läget som var helt oslagbart. Tanks var perfekt lagom starka när man pushade men för den delen inte OP. Laguna Presa, valparaisio, Nelson bay. Får ståfräs bara av att tänka på det 🙃

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt taggad! Jag hoppas de tagit till sig från kritiken av bfv och att extra tiden de fått till att utveckla spelet leder till mindre missar. Personligen tycker jag inte det finns några alternativ Till BF multiplayer så jag hoppas verkligen det blir bra! Gärna med hardcore mode o möjlighet till egna servrar from the get go.

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

BF3 var bra, BC2 var mycket bättre.

Helt rätt, BC2 är det bästa av de jag provat i varje fall. Om de fortsätter där är jag på, annars får det vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sonicsonic:

Jag har inte haft så mycket emot de senaste bf spelen. Men jag hatar hatar hatar!! Att de ska göra allt så användarvänligt och streamlignat. Ge mig custom-servrar. Ge mig möjligheten att starta en egen server med egna regler.

Det som var fett med de gamla spelen var att man hade ett gäng favorit servrar som man spela på hela tiden och blev känd. Man kände andra. Mycket mer motiverad att spela ihop och spela ihop bra om man träffa på samma folk hela tiden.

Skit i ranking. För det mesta. Jag vill kunna bli ägd och äga. Det är nästan lika kul att se ett riktigt ess på servern som bara kör över. Kanske hamna i samma squad senare och lära sig.

Det blir så jävla anonymt i de senaste spelen.

Och ge tillbaka commandern.

Håller med till 100%. Hade så kul i BF4 på vissa servrar. Kunna nöta Siege of Shanghai hela kvällen med en lagom salt chatt, och ibland en bra commander var riktigt fin underhållning. Tröttnade rätt snabbt på BF1 och den påtvingade kart-rotationen tillsammans med att det aldrig kändes lika engagerande. Har inte ens kikat på femman efter det. Håller tummarna men mitt förtroende för DICE är ordentligt sargat.

Permalänk
Medlem

sålänge det inte blir som BF5 med SJW BS så kommer det bli bra. Lirade 3an och 4an som fan.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Låter bra på papper men har inget förtroende för DICE just nu. Blir det bra köper jag det men jag kommer inte hänga på låset.

Den inställningen gör att spelet är dömt att misslyckas. Om många tänker så så blir det ingen positiv release och ingen köper efter en tveksam release och då dör spelet...

Permalänk
Medlem

Kan det äntligen vara så att foliehattarna på Dice fattar 😉
BC2 är solklart det bästa och 1/5 ruskigt dåliga.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

BF2 är bara nostalgi, både BC2 och BF3/4 är bättre imo. Gunplay i BC2 är det solklart bästa i något BF spel, likaså map design och rush läget som var helt oslagbart. Tanks var perfekt lagom starka när man pushade men för den delen inte OP. Laguna Presa, valparaisio, Nelson bay. Får ståfräs bara av att tänka på det 🙃

Jodå bc2 är fantastikt, men imo är det lite tillbakaskalat gentemot bf2. Gunplay mm är betydligt bättre(fanns det ngt roligare att köra shotgunn med slugs?), men de tog ju bort saker som commander, proning, ändrade hur spotting fungerade(det ändrade de ju inte till igen förrän bfv), skalade ner squadplay, samt interaktion mellan squads och commander. Sedan så minskade de ju storleken på banorna samt minskade antal spelare till 32. Dock så komplementerade de spelen varandra rätt bra Sedan hade ju bf2 också riktigt ikoniska banor, strike at karkand, road to jalalabad, dalian plant mm.

Fan nu blev man sugen på bf igen..

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Många älskade BF2 med squads och commander om jag minns rätt.
Jag tyckte också att det var för sin tid ett riktigt skoj spel, och på den tiden gick det ju att köra en dedicated server mm.

Bad company 2 var skoj, men jag vet inte riktigt varför en del håller upp det som kronan på serien.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Jodå bc2 är fantastikt, men imo är det lite tillbakaskalat gentemot bf2. Gunplay mm är betydligt bättre(fanns det ngt roligare att köra shotgunn med slugs?), men de tog ju bort saker som commander, proning, ändrade hur spotting fungerade(det ändrade de ju inte till igen förrän bfv), skalade ner squadplay, samt interaktion mellan squads och commander. Sedan så minskade de ju storleken på banorna samt minskade antal spelare till 32. Dock så komplementerade de spelen varandra rätt bra Sedan hade ju bf2 också riktigt ikoniska banor, strike at karkand, road to jalalabad, dalian plant mm.

Fan nu blev man sugen på bf igen..

Exakt. Recon med shotgun slugs o den där bollen som trackade motståndare. Fan vad kul man haft med den setupen 🙂

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Tappade helt intresse när det gick åt fel håll med squads och team-play känslan.

Permalänk
Medlem

Glädjande för mig som älskar Battlefield. Mest tid har jag lagt ner på BC2, BF3 och BF4 så detta är ju perfekt. BF1 var nice det med. Speciellt de ikoniska banorna från BF2 som nämns var min specialitet. Jag lirade mest Strike at Karkand med stridsvagn en lång period 2011-2012. Mina stats ser ut så här av en anledning haha: https://bit.ly/2KLalkW.

Min största önskan är att det inte finns unlocks, det känns mycket jämnare så. Jag har inte tid eller intresse att grinda längre! Finns det ens en bra anledning till att ha det kvar förutom av nostalgiska skäl? Titanfall 2 hade lagom av unlocks vill jag minnas.