PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Elgiganten kommer att lägga ut nya koder verkar det som. Mer info imorgon på deras insta. Förbered tusentals e-poster.

Permalänk
Skrivet av Cybrus:

Fick notis om att MaxGaming fått in SE i lager, men notisen kom dessvärre för sent och nu verkar det vara slut. Någon som lyckades beställa?

Skrivet av koreinu:

Plingade på datorn. Tittade efter drygt 1-2 minuter senare och såg notisen. Slutsålt. Bugg eller scalpers?

Samma här. Kollade mejlet och ingenting hade ändrats. Så bör vara någon bugg.

Permalänk
Skrivet av koreinu:

Elgiganten kommer att lägga ut nya koder verkar det som. Mer info imorgon på deras insta. Förbered tusentals e-poster.

Har dom inget system för att motverka det? Känns så trist att tävla mot scalpers även i lotterierna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Hej,

Jag beställde ett PS5 alldeles för sent från Webhallen för att få den vid release men en god vän till mig var inte lika taggad på PS5 som jag så han gav mig hans release exemplar.

Nu har jag fått mail från Webhallen att mitt Playstation 5 är redo för att hämtas men kompisen var inte sugen på Playstation längre så då kommer någon lyckligt lottad från denna tråd få köpa den istället.

Första som citerar detta inlägg och kan möta mig vid Webhallen i Stockholm Medborgarplatsen 16.00 idag får köpa Playstationet på plats i kassan för butikspris.

Hoppas någon blir glad denna måndag

/Tyvar1

Min son fyller år idag och skulle bli suuuperglad. Jag kan vara där kl.16.00

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fartenburg:

Har dom inget system för att motverka det? Känns så trist att tävla mot scalpers även i lotterierna...

OM de använde bank-id dvs.

Permalänk
Skrivet av Fartenburg:

Har dom inget system för att motverka det? Känns så trist att tävla mot scalpers även i lotterierna...

Hade för mig att de kunde se ifall flera mejladresser var länkade till en postadress, men har fått höra att det inte stämmer. Är osäker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

Samma här, min står fortfarande som order mottagen, och jag beställde hemkörning med bud som skulle levereras till mig i fredags, märkligt men hoppas den skickas iväg idag då.. Ska ställa mig i kö i chatten och höra

Har en känsla utav att vi inte kommer att få våra maskiner på ett tag :(. Har du chattat med dem och hade dem några nyheter angående din/allas ordrar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sundetsparla:

Hade för mig att de kunde se ifall flera mejladresser var länkade till en postadress, men har fått höra att det inte stämmer. Är osäker.

Fast om man vunnit får man väl en kod via mailen som inte har någon koppling öht till vilken övrig information man uppgivit tidigare? Så scalpers lär ju köra med 100 påhittade adresser och 100 unika e-postadresser och sedan bara plocka koderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nik_lin:

Fast om man vunnit får man väl en kod via mailen som inte har någon koppling öht till vilken övrig information man uppgivit tidigare? Så scalpers lär ju köra med 100 påhittade adresser och 100 unika e-postadresser och sedan bara plocka koderna.

Elgiganten svarade på instagram att de inte har någon möjlighet att köra bank-ID för att ta bort ev problem att tidigare vinnare vinner igen. De hoppas att IT-avdelning lyckas få ut alla "Tyvärr vann du inte denna gång" till det här släppet.

Det betyder i stort att scalpers fortfarande har ett gigantiskt övertag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LonniE88:

Har en känsla utav att vi inte kommer att få våra maskiner på ett tag :(. Har du chattat med dem och hade dem några nyheter angående din/allas ordrar?

Ja tyvärr finns den ej på lager för utskick, var väl bland dom sista som beställde när det släpptes och då är det väl risk att det kan bli så. Hänger kvar med beställningen så jag får en så fort det kommer in

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

Ja tyvärr finns den ej på lager för utskick, var väl bland dom sista som beställde när det släpptes och då är det väl risk att det kan bli så. Hänger kvar med beställningen så jag får en så fort det kommer in

Ah, var rädd för det. Vi får hoppas att dem får in nya i lagret denna veckan. Tack för infon

Permalänk
Medlem
Skrivet av LonniE88:

Det är en story och inte ett inlägg

Aha det förklarar saken

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Går det inte att stoppa scalpers med en enkel CAPTCHA?

Visa signatur

__________________
.: ASUS ROG CROSSHAIR VII HERO (WI-FI) | AMD Ryzen 7 2700X | G.Skill Trident Z RGB 3600MHz 16GB | XFX Radeon RX6800XT MERC 319 16GB | Corsair Hydro H100i v2 | Samsung 960 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair HX850i | Asus XG32VQ | LG ET430k | Logitech Z-2300 | Asus ROG Strix Scope TKL Deluxe Cherry MX Silent Red | Xtrfy M42 | Corsair MM350| Philips Fidelio X3 | Sennheiser GSP 600 :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiniBlommen:

Går det inte att stoppa scalpers med en enkel CAPTCHA?

Jao, men inte alla. Dem hade ju kunnat börja med att implementera captcha till att börja med iaf.

Permalänk
Medlem

En sak som var lite intressant med Webhallens dementi på sitt kundforum (innan de tog bort tråden) var att de sade att det var svårt att förutsäga hur långt fram i tid leveransen skulle nå baserat på ... någon beskrivning som verkade antyda att det var butiksberoende, typ att varje butik har någon slags egen tilldelning och kö?

Eller så kanske de bara menade det faktum PS5or som ej hämtas ut tilldelas till nästa person i kö i samma person (så de slipper skicka runt dem)

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Elgiganten svarade på instagram att de inte har någon möjlighet att köra bank-ID för att ta bort ev problem att tidigare vinnare vinner igen. De hoppas att IT-avdelning lyckas få ut alla "Tyvärr vann du inte denna gång" till det här släppet.

Det betyder i stort att scalpers fortfarande har ett gigantiskt övertag.

De kan inte förhindra att folk från tidigare dragningar vinner igen, nej, men det skulle fortfarande lösa problemet med att samma person reggar sig 100 gånger denna dragning.

Låter bara som dåliga ursäkter för att slippa lägga tid och pengar på att integrera mot bankid. De får ju sina konsoler sålda oavsett, så vad bryr de sig egentligen?

Permalänk
Medlem

Om bara folk slutar köpa ps5 för överpriser på blocket o tradera så löser det sig själv. då sitter de där med massa enheter som ingen köper..... just saying.

Permalänk
Medlem

Damn längtar sj till 3 maj från komplett... Börjat med ny hobby fram tills det... Banta... Ska bli vacker till dess hahaha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kare:

Har en beställning på Amazon på en DE för 4250kr, kommer aldrig ta bort den

Samma här, samtidigt kommer de aldrig att skicka något känner jag på mig, amazon suger ***!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorBiz:

Samma här, samtidigt kommer de aldrig att skicka något känner jag på mig, amazon suger ***!

Haha nä vi får aldrig nått därifrån, mer rimligt man plockar ner en från valfri hylla i stan lagomt till nästa vinter 😂

Permalänk
Medlem

Vill säga stort tack till @tyvar1 som faktiskt sålde konsolen till butikspris istället för att scalpa en konsol han inte behövde. Hoppas alla här får sin konsol snart, håller tummarna för er.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Delejon:

Vill säga stort tack till @tyvar1 som faktiskt sålde konsolen till butikspris istället för att scalpa en konsol han inte behövde. Hoppas alla här får sin konsol snart, håller tummarna för er.

Varsågod och kul att den kom till nytta hos en SweClockers medlem!

Och som du säger. Hoppas alla i slutändan och med inte allt för lång tid får sina konsoler till slut 🎮

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Varsågod och kul att den kom till nytta hos en SweClockers medlem!

Och som du säger. Hoppas alla i slutändan och med inte allt för lång tid får sina konsoler till slut 🎮

^
+
Snyggt jobbat!

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av babboska:

Ni som fått era ps5, upplever ni att den har mycket coil whine? Har läst att många ps5 har skapligt med coil whine och funderar därför på att avvakta med jakten tills sony har löst det problemet.

Inget gnäll, bara en fläkt som jobbar flitigt 😁

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk

Lite off topic här men funkar DLC koder som medföljer till spel om man köper ifrån t.ex. Finland?

Permalänk
Skrivet av markiiie:

Inget gnäll, bara en fläkt som jobbar flitigt 😁

Så gott att du fick en tillslut, gläder mig! Mycket nöje!

Permalänk
Medlem

amazon.de släppte ett gäng imorse men det var omöjligt att slutföra när jag försökte.. Synd, 500 euro

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk

Tror vi Elgiganten kör utlottning nu igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeroesHymn:

Lite off topic här men funkar DLC koder som medföljer till spel om man köper ifrån t.ex. Finland?

Tveksamt men inget stoppar dig från att skapa ett finskt PSN och sätta konsolen som primär för kontot. Då får alla andra användare på konsolen tillgång till vad som finns på kontot så du kan fortfarande spela på ditt riktiga konto.

Skrivet av MiniBlommen:

Går det inte att stoppa scalpers med en enkel CAPTCHA?

Kanske stoppar väldigt enkla bottar utan någon captchabypasslösning men med tanke på att folk betalar för det så bör det ju finnas en lösning. Beroende på vad det är för CAPTCHA kan det vara väldigt enkelt att komma förbi men även om det skulle vara svårt så kan man billigt anlita företag med anställda i tredje världen vars arbetsuppgift är att lösa captcha.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dijonsenap:

Tror vi Elgiganten kör utlottning nu igen?

Anmälan till utlottningen skall öppna upp under dagen om jag förstått det rätt.

Visa signatur

WS: i7 920@3,8Ghz HT on | Corsair H50 | Gigabyte X58A UD7 | 6Gb Corsair dominator 1600MHz | VTX3D 5850 | Intel X25 G2 80Gb | WD green 1Tb | HX750 | Define R2 Black ||
Laptop: Acer TimelineX 3820TG