PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Till er som fock köpa från EG, fanns det ett alternativ att hämta upp dem i närmsta butik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biggiiiss:

Till er som fock köpa från EG, fanns det ett alternativ att hämta upp dem i närmsta butik?

Nej, inte vad jag kunde se.

Visa signatur

Apple Mac Mini - M4 | 16GB | 256GB
ASUS 27" ROG Strix XG27AQDMG OLED QHD 240 Hz

Permalänk

Sjukt drygt att behöva hålla på med detta jävla konsolskiten. Vad tror ni alla. Får man vänta 2-3 månader till på att få tag på en eller räcker det med en månad kanske? Står i kö hos cyberphoto men på plats över 1000, så lär ju ta en bra stund där innan dom betar av den kön med tanke på att dom inte fått in en enda jävla konsoljävel😅.

Har kikat en hel del på blocket nu och kommit fram till att om jag får tag på en PS5 SE oöppnad och med kvitto från någon fysisk butik(kan man enkelt byta kontrollen eller dyligt) så är det eventuellt värt 8000 kr om det är från en vettig person. Egentligen går det mot min princip om att sponsra folk som köper massa och säljer med vinst på blocket. Men fan orkar inte vänta längre på detta😫

Har varit med i Elgigantens lotteri 3 gånger nu och fan ingen vinst😩

Vad tror ni gott folk🙌🏼

Visa signatur

🏬: Asus Sabertooth Z97 Mark 1 🔲: I7 4790k ❄️: Noctua NH-D15 🏴: Gigabyte Gforce GTX 980 TI Gaming
🗄️: Fractal Design R5 Titanium 🔌: Corsair AX 760 🎞️: 16 GB DDR3 1600 MHz 💾: Samsung EVO (60
🖥️: Acer Predator XB270HU ⌨️: HyperX Alloy 🖱️: Qpad 8k 🎧: Logitech G533

Permalänk
Medlem

Om du vill och har möjlighet att lägga 8k för att få den idag så kan du ju lägga 8k. Många har spenderat mer på mindre. Det är dina pengar. Sen kan jag bara spekulera, men tänker att efterfrågan måste ha gått ner vid det här laget. Tror det kan finnas läge att skambuda lite på blocket. Annars verkar ju priserna på tradera vara något lägre.

Personligen väntar jag då jag egentligen inte har tid att spela eller följa den här cirkusen. Har inte varit såhär aktiv på Sweclockers på länge, men finner den här tråden galet fascinerande. Mitt sug har definitivt gått ner, men jag kommer självklart fortsätta anmäla mig till lotterier som inte kostar något.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Skrivet av lilu:

Nej, inte vad jag kunde se.

Fasiken, efter allt man läst här så vill jag helst inte få den levererad hem

Permalänk
Skrivet av Biggiiiss:

Fasiken, efter allt man läst här så vill jag helst inte få den levererad hem

Tänk på att negativa intryck ofta omtalas först, det är många lyckade hemleveranser också, likaså från best (tänka sig).
Med det sagt, så väntar jag hellre lite till och åker in och hämtar för egen räkning, minska risken för krångel.

En sidonot så har jag blivit lovad 2 dagar i raken av Netonnet att de ska packa och skicka, men inget ännu.
Ordern är tagen och betalad...får hoppas på måndag helt enkelt, ännu en chatsupport på lunchen

Visa signatur

Ashes To Ashes Dust to Dust

Permalänk
Medlem

Jag tog det för att det stod leverans på fredagen och kunde vara kul att mecka igång i helgen med flytt från ps4:an. Annars brukar jag inte ta det. Iofs är väl 79kr inget att bråka om men har sällan så bråttom. Hade valet funnits att hämta den hade jag gjort det. Har svårt att se att EG kan ta betalt för bring leveransen 1-2 dagar dock. De har ju knappast levererat det som jag köpt..

Skrivet av Cybrus:

Till er som tagit expressleverans, har jag en fundering. Brukar ni ta expressleverans eller är det bara just för att det är PS5? Och varför ens betala extra för något som tydligen inte fungerar som tänkt? Problematiken är ju inte ny utifrån vad flera skrivit här tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybrus:

Till er som tagit expressleverans, har jag en fundering. Brukar ni ta expressleverans eller är det bara just för att det är PS5? Och varför ens betala extra för något som tydligen inte fungerar som tänkt? Problematiken är ju inte ny utifrån vad flera skrivit här tidigare.

Jag valde expressleverans från NoN för att ha en chans att få den till helgen, vilket fungerade fint. Min kollega som också beställde en samtidigt fast med standardleverans har inte ens fått sitt spårningsnummer ännu.

Permalänk
Skrivet av Bacon:

Om du vill och har möjlighet att lägga 8k för att få den idag så kan du ju lägga 8k. Många har spenderat mer på mindre. Det är dina pengar. Sen kan jag bara spekulera, men tänker att efterfrågan måste ha gått ner vid det här laget. Tror det kan finnas läge att skambuda lite på blocket. Annars verkar ju priserna på tradera vara något lägre.

Personligen väntar jag då jag egentligen inte har tid att spela eller följa den här cirkusen. Har inte varit såhär aktiv på Sweclockers på länge, men finner den här tråden galet fascinerande. Mitt sug har definitivt gått ner, men jag kommer självklart fortsätta anmäla mig till lotterier som inte kostar något.

Råd har jag men oavsett så är det ju fortfarande 2000kr i onödan. Vill ju ha ett nu men helst vill man gå in i butik och köpa det så ingen annan stått och tallat på den. Lite onödigt att stödja ”scalper” så att säga

Visa signatur

🏬: Asus Sabertooth Z97 Mark 1 🔲: I7 4790k ❄️: Noctua NH-D15 🏴: Gigabyte Gforce GTX 980 TI Gaming
🗄️: Fractal Design R5 Titanium 🔌: Corsair AX 760 🎞️: 16 GB DDR3 1600 MHz 💾: Samsung EVO (60
🖥️: Acer Predator XB270HU ⌨️: HyperX Alloy 🖱️: Qpad 8k 🎧: Logitech G533

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybrus:

I mitt fall var jag så exalterad och expressleverans var förvalt, väldigt olikt mig Annars tycker jag det bara är störigt att behöva passa en hemleveranstid, men det är ju väldigt enkelt nuförtiden när man jobbar hemifrån på heltid.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av witeloken:

Råd har jag men oavsett så är det ju fortfarande 2000kr i onödan. Vill ju ha ett nu men helst vill man gå in i butik och köpa det så ingen annan stått och tallat på den. Lite onödigt att stödja ”scalper” så att säga

Det ser ut att gå trögare på blocket och många konsoler är ute till försäljning och det börjar rulla på med leveranser från olika återförsäljare. Dock tror jag nog inte att man kan handla direkt i butik förens tidigast till sensommaren/hösten. Vill du ha en PS5 nu så är nog frågan mer hur sugen du är och om du tycker det är värt att lägga ut de extra 2k på en ps5 nu eller spendera 2k på lite annat roligt medans du väntar!

Permalänk
Medlem

Nu hände något helt jäkla otroligt!
Min brorsa ringde och berättade att hans polare undrade om han ville köpa ett PS5 SE för butikspris.
Brorsan var inte så sugen så ringde mig! <3
Imorn eller Måndag har jag ett!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av At The Gates:

Jag har inte följt tråden och valet var enkelt, leverans innan helgen för 79 kr till dörren så man slipper ut i kylan och hämta efter helgen.

Skrivet av alive:

Jag tog det för att det stod leverans på fredagen och kunde vara kul att mecka igång i helgen med flytt från ps4:an. Annars brukar jag inte ta det. Iofs är väl 79kr inget att bråka om men har sällan så bråttom. Hade valet funnits att hämta den hade jag gjort det. Har svårt att se att EG kan ta betalt för bring leveransen 1-2 dagar dock. De har ju knappast levererat det som jag köpt..

Skrivet av nimbus:

Jag valde expressleverans från NoN för att ha en chans att få den till helgen, vilket fungerade fint. Min kollega som också beställde en samtidigt fast med standardleverans har inte ens fått sitt spårningsnummer ännu.

Skrivet av Jeddan:

I mitt fall var jag så exalterad och expressleverans var förvalt, väldigt olikt mig Annars tycker jag det bara är störigt att behöva passa en hemleveranstid, men det är ju väldigt enkelt nuförtiden när man jobbar hemifrån på heltid.

Tack för svaren! Var bara lite nyfiken på hur alla tänker kring det. Klart att man vill att leveransen ska gå snabbt. Själv hade jag nog tagit standardfrakt då den brukar gå väldigt snabbt så känns inte värt att hosta upp en dryg hundring extra (kanske är något snål).

Permalänk
Medlem

Varför är det så stort sug på ps5 jmf med xbox?

Permalänk
Medlem
Skrivet av risv:

Varför är det så stort sug på ps5 jmf med xbox?

Det har väl att göra med att Sony har mer exklusiva titlar? Och fler singleplayer sådana och som generellt också får bättre kritik? Som i huvudsak PC-spelare ser jag själv ingen anledning att ha en Xbox. Skulle iofs vilja ha en att stoppa i mina gamla Fable II och Condemned 2-skivor i, men tänker inte betala 5000+ för det.

Visa signatur

i5-13600KF, Gigabyte GeForce RTX 4080 Super 16GB Windforce v2, 32GB (2x16), B760-I Gaming, NR200P
Samsung Odyssey OLED, 32:9 @5120x1440 / LG CX 65” @4K

Permalänk
Medlem

Idag fick jag sms att den inte kan levereras idag utan kommer imorgon för alla er andra som väntar på EG utkörning nu i helgen

Permalänk
Skrivet av alive:

Idag fick jag sms att den inte kan levereras idag utan kommer imorgon för alla er andra som väntar på EG utkörning nu i helgen

Samma här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av witeloken:

Sjukt drygt att behöva hålla på med detta jävla konsolskiten. Vad tror ni alla. Får man vänta 2-3 månader till på att få tag på en eller räcker det med en månad kanske? Står i kö hos cyberphoto men på plats över 1000, så lär ju ta en bra stund där innan dom betar av den kön med tanke på att dom inte fått in en enda jävla konsoljävel😅.

Står också i kö hos Cyberphoto. Beställde 3/1-21. Till mig har de sagt att de börjat att leverera till sina kunder. Däremot har de vägrat att avslöja köplats. Någon som fått sin konsol från Cyber?

Permalänk
Medlem

Jag har avbrytas order från Amazon 20/11.
Jag kommer att ta bort order från Dustin.
F denna releasen, jag väntar sommaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pias2121:

Jag har avbrytas order från Amazon 20/11.
Jag kommer att ta bort order från Dustin.
F denna releasen, jag väntar sommaren

Ja amazon visades ju vara ett stort skämt. Inte ett ord på hela tiden. Piss företag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av witeloken:

Jo, jag skulle personligen inte stödja dem. Tänker att då blir det ännu värre nästa gång. Men jag har full förståelse för om man inte orkar med den sjuka situation som är just nu, speciellt om man har råd. Tänker personligen att om jag fick tag på en PS5 nu så kanske jag skulle kunna få ut lite mer för min PS4 Pro vid försäljning, men det skulle inte vara värt att köpa dyrt på blocekt för det.

Tittar vi på siffrorna lyckades Sony trycka ut 4,5 Miljoner maskiner till årsskiftet. Om de får ur sig 4,5 Miljoner till nu under Q1. Då är vi nästan uppe i de antal som såldes under PS4ans första 13,5 månader. PS4 släpptes november 2013 och vid årsskiftet 2014 hade 10 miljoner sålts. Självklart är efterfrågan en annan nu, men det var två julhelger i de 10 miljonerna. Man kan tycka att efterfrågan borde börja möta utbudet snart. Sen står många i kö hos flera butiker. Så när det rasslar till kan det nog gå ganska fort.

Så gör det som känns bäst.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Skrivet av wthnds:

Ja amazon visades ju vara ett stort skämt. Inte ett ord på hela tiden. Piss företag.

Deras svar avbeställa.
Dåligt service.
Jag har ändrat mig ,jag hade beställt DE.
Jag kommer att köpa SE istället.
Sony priser på psn är helt sjuk.
Jag gillar inte disk men jag vill inte betala 800kr för spel .

Permalänk
Medlem

Prisskillnaden är ju relativt liten. Sen kan man spela sina ps4:a spel och eventuellt uppgradera vissa ifall man har diskversionen ifall jag inte är felinformerad. Tror diskversionen är ett bra val ifall man inte ”måste” köpa den billigare!

Skrivet av Pias2121:

Deras svar avbeställa.
Dåligt service.
Jag har ändrat mig ,jag hade beställt DE.
Jag kommer att köpa SE istället.
Sony priser på psn är helt sjuk.
Jag gillar inte disk men jag vill inte betala 800kr för spel .

Permalänk
Medlem

Är det någon som fått en Ps5 skickad från Inet? Har kollat med deras kundtjänst flera gånger, men svaret är att dom skickar ut ps5 för maj 2020......något dom sagt sedan december... skulle valt MM!

Permalänk
Medlem

Nu har Bring äntligen registrerat paketet från EG iaf

Visa signatur

A lie is just a great story that someone ruined with the truth.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CEB:

Nu har Bring äntligen registrerat paketet från EG iaf

Valde du expressfrakt?

Permalänk
Medlem

Ni som lyckats beställa via NetonNet eller Elgiganten (efter vinst på utlottning): kan man betala med faktura eller är det bara direktbetalning som gäller?

Edit: finns det någon snäll själ som kan tipsa om ett bra plugin till t.ex Chrome som fungerar bra för att få alerts om tillgång (och som fungerar på svenska sidor)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Applier:

Ni som lyckats beställa via NetonNet eller Elgiganten (efter vinst på utlottning): kan man betala med faktura eller är det bara direktbetalning som gäller?

Edit: finns det någon snäll själ som kan tipsa om ett bra plugin till t.ex Chrome som fungerar bra för att få alerts om tillgång (och som fungerar på svenska sidor)?

Fixa tillägget Distill: Du får prova dig fram hur den fungerar.
När jag beställt via Netonnet så fungerade inte faktura, den stod bara och snurrade. Kör du kortbetalning så går det igenom direkt.

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Applier:

Faktura via Resurs Bank fungerade på NetOnNet.

Permalänk

Leverans flyttad till i morgon. Tack Elgiganten...