Roborock S5 Vit Robotdammsugare

Permalänk
Medlem

Roborock S5 Vit Robotdammsugare

!!!OBS!!! Det vänstra hjulet är trasigt. När roboten försöker åka iväg så stannar den och ger ett ett felmeddelande ”short circuit left wheel”
I övrigt är det inget fel på dammsugaren. Det finns reservhjul att köpa online.
Jag orkade inte vänta så köpte en helt ny S6 MaxV.

Köpt från Inet Februari 2019 så garanti finns tyvärr inte kvar.
Frakt 149kr

Köper du ett hjul online och byter själv blir detta en billig och bra introduktion till robotdammsugare.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Administrativ avgift

börjar med 500 + frakt då short circuit kan vara mer än bara hjulet vad jag läst - kan även vara kretskortet Förstår att det kan vara lite lågt men kom med ett motbud.

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

börjar med 500 + frakt då short circuit kan vara mer än bara hjulet vad jag läst - kan även vara kretskortet Förstår att det kan vara lite lågt men kom med ett motbud.

Jo, läste samma. Är ju lite av en chansning, så kommer med ett motbud.... 600Kr + frakt

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Skrivet av skog1s:

Jo, läste samma. Är ju lite av en chansning, så kommer med ett motbud.... 600Kr + frakt

Tack för bud! Jag låter den ligga ett tag och ser vad för bud som kommer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Köpt från Inet Februari 2019 så garanti finns tyvärr inte kvar.
Frakt 149kr

Du har ju 36 månaders reklamationsrätt enligt konsumentköplagen, så varför inte satsa på att lösa det den vägen!? Inet hör ju inte till de bolag som är notoriskt krångliga, och en ny eller reparerad enhet kan ju inbringa ett högre belopp än en defekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeCe:

Du har ju 36 månaders reklamationsrätt enligt konsumentköplagen, så varför inte satsa på att lösa det den vägen!? Inet hör ju inte till de bolag som är notoriskt krångliga, och en ny eller reparerad enhet kan ju inbringa ett högre belopp än en defekt.

Det har jag gjort. Felet visade sig efter sex månader vilket betyder att det inte är ett ursprungligt fel. Detta betyder att dom kommer ta ut en avgift för felsökning och reparation vilket kommer överstiga värdet av dammsugaren.

Därför tänker jag sälja den för en billig peng då jag tror det är enkelt att fixa. Jag har inte intresset eller tålamodet att vänta på leverans av ett nytt hjul.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Det har jag gjort. Felet visade sig efter sex månader vilket betyder att det inte är ett ursprungligt fel. Detta betyder att dom kommer ta ut en avgift för felsökning och reparation vilket kommer överstiga värdet av dammsugaren.

Därför tänker jag sälja den för en billig peng då jag tror det är enkelt att fixa. Jag har inte intresset eller tålamodet att vänta på leverans av ett nytt hjul.

Att felet visade sig senare innebär dock inte nödvändigtvis att det inte var ursprungligt. Att en produkt går sönder i förtid kan bero på saker som felaktig konstruktion, undermålig materialkvalitet, etc., och då är det absolut ett ursprungligt fel.

Bevisbördan är heller inte så högt ställd på konsument; det kan räcka med att yttre åverkan saknas.

Men visst, det är lite krångel, tar lite tid, och rör sig inte om några jättesummor.

Permalänk
Medlem

700:- + frakt bjudet

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem

800kr + frakt

Permalänk
Medlem

Tack för bud. Jag har fått ett bud via PM på 1000:- + frakt. Jag låter annonsen ligga kvar till ikväll.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lägger ett bud på 1100kr + frakt

Permalänk
Medlem

Alla tillbehör följer med förresten. Jag ser på bilden nu att borsten inte syns. Den sitter såklart där. Bilder på undersidan var endast för att visa att jag gjort rent och hur skicket ser ut.
Två filter ingår.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjell91:

Lägger ett bud på 1100kr + frakt

Då nöjer jag mig där och du har ett PM!

Visa signatur