MSI GP66 eller vänta på Lenovo Legion 5 Pro med 5800H?

Permalänk
Medlem

Beställde på Elgiganten men ser att du bor norr över så gissar att frakten tar nån dag extra.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders Andersson:

Extremt prisvärd? Prisvärd i förhållande till andra tillverkare och komponenterna som ingår ja. Men 17 lax extremt prisvärd nej du. Bara tecken på hur dyrt det har blivit med ny teknik.
Jag gillar dock det jag sett och läst om Lenovo Legion serien 2021. Så det lutar nog åt en legion 5 Pro, fast den är inte prisvärd :). Har stor förväntning på att skärmen har bra upplösning och ljusstark. Snabb CPU både i single/multitrådade belastningar. Samt snabbt grafikkort.

fast prisvärd är enligt mig en fråga om vad alternativen är. om nu ny teknik blivit mycket dyrare så är det nästan helt orelevant. jämfört med alla andra datorer med just 3070 så är denna den billigaste, vilket gör den extremt prisvärd. kollar man den ända datorn med mer eller mindre samma specs vilket är Asus ROG Strix G15 som då kostar 22-24k Sure man får 300hz istället för 144hz den skillnaden för 6000-8000kr är inte värt det.

sen har det blivit så mycket dyrare? köpte för några år sen en HP med ett 1070 och en i7 7700 för 19k och va bland det billigaste som gick att köpa då, detta va 2016 och då är denna lenovo nu med en helt ny generation gpu/cpu som inte ens lanserats helt än och är ändå billigare.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dax:

Beställde på Elgiganten men ser att du bor norr över så gissar att frakten tar nån dag extra.

Var det 3070? jag best 17/1 en 3060 och lev verkar först bli 7/3 nu

Edit: såg nu att 3070 fans i webblager, pärkele......20k......nä, får vänta då.

Permalänk
Medlem

Jag bokade en 3060 först men bör till 3070 avbokar 3060 när 3070 kommer och jag kan testa den och se ljudnivåer etc. Elgiganten sade att jag hade 30 dagar på mig att ångra mig så funkar det inte som jag vill Blir det en Asus G15

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peckapecan:

Var har du beställt ifrån?,mIn har fortfarande 16:e som levdag

Även om elgiganten fick in dom redan igår så får jag inte den förrän den 17e. För dom kan inte tidiglägga leveransen. Även om en jag chattade med förra veckan sa att den skickas så fort dom får in den. Över en månaden jag beställde och då va leveransdatum den 10e. 😔😔

Permalänk

Står nu att den kommer in i lager 23/3, men står att leverans kommer ske till mig 16/3, är det senare datumet ytterligare en batch på intågande

Permalänk
Medlem

Bör vara en andra lev hoppas jag

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk

Igår den 10 mars hade elgiganten +5st Legion 5 Pro med 3070 på lager, beställde då.
Ska få leverans den 12/3, får se om det blir så.
Idag står det att den kommer in den 23/3.

Permalänk
Medlem

Då bör jag vara med i första matchen har inte fått några sms och kollade i går efter samtal med Elgiganten då dom sa att dom fanns i lager.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk

Hur mycket bättre är ett 3070 vs 3060 egentligen, är det värt de 4k ?, snubblade över något speltest och det verkade inte skilja värst mycket från 1080P och ett par snäpp uppåt.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha mer än 1080p pga fotoredigering

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Skrivet av Dax:

Jag vill ha mer än 1080p pga fotoredigering

För fotoredigering klarar nog 3060 en hög upplösning, tänkte mer på spel

Permalänk
Medlem

Jo precis men ville ha den snabbare än 20 dagar till så gick upp till 3070'n, har 3060 kvar tills 3070 burken anländer och jag vet hur den är ljudmässigt. Kommer även spela på den då min stationära burk ska bli en 100% linux burk.

Har inte fått något mess om senare leverans så därav räknar jag med att jag kom med i första batchen. Så bör komma ett mess i morgon att den börjats fraktas.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Nu fick jag uppdatering att förhandsinformation har ankommit så får den på måndag.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk

Fick min bekräftelse precis nu, att den skickas från lagret idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Nu fick jag uppdatering att förhandsinformation har ankommit så får den på måndag.

Skrivet av peckapecan:

Fick min bekräftelse precis nu, att den skickas från lagret idag

Efter många bråk och olika svar med elgiganten så har min blivit packad och skickad idag. Hoppas den kommer i morgon. Har ju betalt för express frakt. 💪

Permalänk
Skrivet av HCMF:

Efter många bråk och olika svar med elgiganten så har min blivit packad och skickad idag. Hoppas den kommer i morgon. Har ju betalt för express frakt. 💪

samma här, men står leverans 16/3

Permalänk
Medlem

Ser ut som om den kommer idag

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Fick min idag 😀 Lenovo Legion 5 Pro med 3070. Håller på att installera witcher 3 som blir mitt mainspel med denna. Hoppas ni andra också får er snart.
Köpt från Elgiganten för 18.995 innan de höjde priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manne Saint:

Fick min idag 😀 Lenovo Legion 5 Pro med 3070. Håller på att installera witcher 3 som blir mitt mainspel med denna. Hoppas ni andra också får er snart.

Hur är den ljudmässigt?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Hur är den ljudmässigt?

På skrivbordet utan någon aktivitet egentligen så hörs fläktarna inte men om man startar en aktivitet så låter de, inte mycket men de märks. Vid uppstart så hörs de också o varar en stund.

Värre är att jag har någon slags artefekt (eller hur det stavas?) som visar sig på bakgrunden när jag högerklickar med musen. Små kuber o symboler på vissa delar av skärmen. Men de verkar ha försvunnit efter en omstart jag gjorde nyss?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manne Saint:

Har hämtat min precis! Barnen får nog lägga sig kl 18 idag 😂😂

Permalänk
Inaktiv

jaha, lite avis blir man ju..................

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Manne Saint:

På skrivbordet utan någon aktivitet egentligen så hörs fläktarna inte men om man startar en aktivitet så låter de, inte mycket men de märks. Vid uppstart så hörs de också o varar en stund.

Värre är att jag har någon slags artefekt (eller hur det stavas?) som visar sig på bakgrunden när jag högerklickar med musen. Små kuber o symboler på vissa delar av skärmen. Men de verkar ha försvunnit efter en omstart jag gjorde nyss?

Låter de vid vanlig surf och filmtittande ochså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

Låter de vid vanlig surf och filmtittande ochså?

Håller på att ladda ner Witcher med klen adsl så vill inte röra den nu eller de närmaste dagarna 😣. Men just nu med Gog. Com och nerladdning hörs det inget.

Permalänk
Medlem

Precis installerat grund systemet, fläkten hörs då datorn installerar grejerna men får återkomma senare då man testat lite mera. Men 16:10 e riktigt trevligt och 2560x1600

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Har lenovon med 3070 max tdp för 3070 eller kan de gå ännu högre? Är det 140 som är max eller 130 som lenovon har?

Permalänk
Inaktiv

Hmm, det sista jag vill är ju att höra fläktarna vid surf och filmtittande, finns det nå inställningar för fläkten och så`?

Permalänk
Medlem

Finns olika lägen man kan aktivera med Fn+Q

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Skrivet av Dax:

Finns olika lägen man kan aktivera med Fn+Q

Undra om bring kör ut helger också? ))