Microsoft i samtal med Discord om förvärv

Permalänk
Medlem

Det märks att vissa företag har för mycket pengar. Samt att det känns verkligen som overkliga summor.
En bubbla och parodi samtidigt.

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Skrivet av Triton242:

Alltså priset är ju verkligen inte enligt mig förankrat i något faktiskt värde, inte ens med framtiden inbakat.
Discord må ha många användare men knappast speciellt många som bidrar med inkomst i form av att betala för deras tjänster.
Eftersom discord inte heller erbjuder värst mycket annat än andra plattformar kan tillhandahålla tänker jag att användare där många är unga utan eller med låg inkomst är det man betalar för vilket jag bara inte får ihop vart man skall på sikt få tillbaka sin investering.

Man får väll göra som nästan alltid när denna typ av tjänster säljs. MOSA in reklam till förbannelse..

Visa signatur

PC1: AMD RYZEN 7 5800X | MSI MEG B550 Unify-x | Corsair 3600mhz 32gb | Asus 1080ti STRIX | Samsung 960 evo 500gb m2| corsair TX750w | EK custom loop på cpu med 360rad | F-D:R5 | Benq XR3501 35" @144Hz |
PC2: AMD RYZEN 5 1600X@3,9ghz | Noctua NHD15 | asus crosshair VI | G-Skill 2400mhz 16gb | RX5600XT |
F-D:R4 |
Router: Amd Semphron 145, 2gb ram.. (in progress)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Som när de hade MSN men köpte Skype och fuckade upp båda?

RIP och F för MSN/WLM. Än idag finns ingen av dess like.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Den här nyheten har verkligen passerat "använd kanyl som går runt bland pundarlaget"-stadiet, för det enda som har kräkts upp är typ en copy-pasted Bloomberg-rapport utan några som helst egna reflektioner, och Bloombergs egna artikel är mer spekulativ för att man ska ta den på allvar.

Iallafall, med tanke på hur kåta Microsoft är på att samla in meta-data så är det väl inte konstigt att de törstar efter mer och mängden meta-data som Discord dagligen slukar får väl en drös tech jättar att slicka sig om munnen. Det jag tycker är mer häpnadsväckande är hur alla verkar ha ett surprise_pikachu ansikte över det här.

Skrivet av Printscreen:

Är du säker på det? 343 Industries, Mojang (MINECRAFT), Obsidian, Rare, Turn10, Zenimax, Hotmail, Bungie, SwiftKey, Linkedin, GitHub....

Allt är relativt, sett från tidens perspektiv. Det tog ju trots allt M$ några år innan de helt förstörde Skype och MSN. Så ge dem lite tid att fucka till det så blir du nog inte besviken.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Nästan på precis 10 år sen dom köpte upp Skype också.

https://www.sweclockers.com/nyhet/13940-microsoft-koper-skype...

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Ett sätt att höja sin egen börskurs att köpa bolag med extrem värdering, som i sin tur höjer Index på börsen som sedan genererar mer kapital som i sin tur höjer BNP.

Länge sedan jag höll på med dessa tjänster men kom ihåg när folk sa till mig att använda Discord istället, hade något annat då, Discord tillförde egentligen inget nytt.
Nu 100 Miljarder.
Hur svårt är det att starta en ny tjänst som levererar samma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Om man kollar på konsumentsidan, tror nog inte många enterprise folk klagade på LYNC sen ska MS faktiskt utveckla detta mot konsumentsidan från början och inte enterprise

Du jobbar inte med IT hör jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av kostfibrer:

Man får väll göra som nästan alltid när denna typ av tjänster säljs. MOSA in reklam till förbannelse..

Ja troligen.
Episkt om man sitter och spelar Co-op och helt plötsigt bryts allt av 1 min långt reklamavbrott ;)=

Mitt svar https://www.teamspeak.com/en/downloads/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Triton242:

Alltså priset är ju verkligen inte enligt mig förankrat i något faktiskt värde, inte ens med framtiden inbakat.
Discord må ha många användare men knappast speciellt många som bidrar med inkomst i form av att betala för deras tjänster.
Eftersom discord inte heller erbjuder värst mycket annat än andra plattformar kan tillhandahålla tänker jag att användare där många är unga utan eller med låg inkomst är det man betalar för vilket jag bara inte får ihop vart man skall på sikt få tillbaka sin investering.

Kan vara att de vill spendera lite pengar o minska vinsten de gör.

Köpa företag = utgift = minskad vinst.

Speciellt om företaget som köps inte ger så mycket vinst i sig, utan är ”luftvärderat” till orimliga nivåer.

Permalänk
Skrivet av Triton242:

Ja troligen.
Episkt om man sitter och spelar Co-op och helt plötsigt bryts allt av 1 min långt reklamavbrott ;)=

Mitt svar https://www.teamspeak.com/en/downloads/

Hahah ja exakt min tanke också! Så fort det blir sämre äre ju bara sparka igång nån gammal TS server hehe

Visa signatur

PC1: AMD RYZEN 7 5800X | MSI MEG B550 Unify-x | Corsair 3600mhz 32gb | Asus 1080ti STRIX | Samsung 960 evo 500gb m2| corsair TX750w | EK custom loop på cpu med 360rad | F-D:R5 | Benq XR3501 35" @144Hz |
PC2: AMD RYZEN 5 1600X@3,9ghz | Noctua NHD15 | asus crosshair VI | G-Skill 2400mhz 16gb | RX5600XT |
F-D:R4 |
Router: Amd Semphron 145, 2gb ram.. (in progress)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpanax:

Om Teams blir en förebild när det kommer till ljud hade inte jag hoppats på för mycket

Aldrig använt Teams så jag vet inte hur bra eller dåligt det är men man får väl hoppas att MS plan är att ge discord en boost och förbättring och inte "bara" göra till sitt eget. Att förbättra ljudkvallan borde inte vara svårt för MS då Discord bara blivit sämre i samband med att det växt så det känns väldigt mycket som en resursfråga. Discord är ju mer social media än ren VoIP.

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D | MSI GeForce RTX 4070 12GB VENTUS 3X OC | Gigabyte X870 Gaming WIFI6 | Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance | FiiO K11 | Sennheiser HD 490 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Är du säker på det? 343 Industries, Mojang (MINECRAFT), Obsidian, Rare, Turn10, Zenimax, Hotmail, Bungie, SwiftKey, Linkedin, GitHub....

Du ger bra exempel tycker jag, men MineCraft sticker ut. Microsoft har förvaltat MineCraft helt otroligt bra

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro