Permalänk
Medlem
Skrivet av Patoffs:

Komplett har uppdaterat sitt preliminära datum om man beställer 5900x nu till 3e maj, min beställning säger fortfarande 3e april så bara att hålla tummarna!

*who-ho!!* samma! Tackar för observationen 😎

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Wut....Du beställde 15 Feb och fick den före mig som beställde 2 Feb!?

O fan, verkar vara lite RNG inblandat i deras kösystem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patoffs:

Komplett har uppdaterat sitt preliminära datum om man beställer 5900x nu till 3e maj, min beställning säger fortfarande 3e april så bara att hålla tummarna!

Samma på min beställning men kan det inte vara så att datumet inte uppdaterats i ordrarna?
Jag misstänker mer att det är dåliga nyheter och att kommande leverans har fått uppskjutet datum. Men jag kan ha fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av weenan:

Samma på min beställning men kan det inte vara så att datumet inte uppdaterats i ordrarna?
Jag misstänker mer att det är dåliga nyheter och att kommande leverans har fått uppskjutet datum. Men jag kan ha fel

Möjligt! Eller flera inkommande leveranser Minns att dom ökade upp inkommande från 20-30st till 100+ efter att jag beställde, så kanske leverans nr 2 som blivit försenad. Vi får hoppas på det bästa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patoffs:

Möjligt! Eller flera inkommande leveranser Minns att dom ökade upp inkommande från 20-30st till 100+ efter att jag beställde, så kanske leverans nr 2 som blivit försenad. Vi får hoppas på det bästa

Håller tummarna... dyker det inte upp någon prolle första veckan i april så kastar jag in handduken och köper en 5800X istället.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av terras:

Jag beställde 5900x i mitten av december hos komplett. Nu läser jag att andra aktörer har börjat leverera 5900x på beställningar gjorda i februari. Hur långt har komplett kommit i kön?
@komplett

Du får samma svar här som på ditt PM
Vi väntar fortsatt på leverans för att kunna täcka din (och många andras) beställning. Det bästa leveransdatum vi har är detsamma du kan se under "min sida" då vi speglar ut leveransdatumen vi fått från våra leverantörer. Men med den info vi har just nu så kommer vi få leverans och beta av din köplats i nästa vecka. Dessvärre säger ju historiken att det mycket väl kan komma att bli uppskjutet igen. Så har du beställningar på samma CPU hos andra ÅF så håll kvar dom tills du får leverans.

Skrivet av Ravnit:

Svårt att säga, komplett ägs av Komplett Group som äger webhallen också men det kanske har att göra något med hur dom delar up det internt?
På kompletts hemsida står det 3 april och det är kanske de då de ska officiellt börja skicka ut?

Nix, som regel delar vi inte allokering från leverantörerna. Webhallen och Komplett är separata bolag med separata lager, inköpskanaler etc. Däremot så kan det hända att vi köper varor av varandra.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Jubileumsmästare

Nu tycks min 5600x från Webhallen vara grön på deras sida, så nu är det nära!
Beställde 25/2, för den intresserade.

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk
Skrivet av Skrivkramp:

Beställt 26 mars från Webhallen. Bättre sent än aldrig, ska bli spännande att se när den dyker upp

Beställde 31/12 och har fortfarande inte fått min från Webhallen. Du lär få vänta bra länge tyvärr.

Permalänk

I slutet av november beställde jag en 5900X från Dustin. I mitten av januari fick min bank för sig att på eget bevåg byta ut mitt betalkort (det var två år kvar innan det gick ut). Jag kontaktade då Dustin för att höra ifall de kunde uppdatera min betalinformation med det nya kortet. Två veckor senare svarade de att nej, det kunde de inte. Ordern kunde bara avbokas, och en ny beställning måste göras, varvid jag skulle hamna sist i kön igen.

Då jag inte var 100% nöjd med Dustins kundtjänsts förmåga att kommunicera snabbt med sina kunder, valde jag istället att 2021-02-05 lägga min nya order hos NetOnNet. Den skickades idag (2021-03-29). Så nu är jag ganska nöjd ändå!

Visa signatur

Ockhams rakkniv går utmärkt att tillämpa även på datorproblem: när du hör hovar, tänker du inte "zebra".

Permalänk
Medlem

Slängde iväg ett Mail på morronen till NetOnNet och frågade hur det ligger till med min 5900X. Frågade samtidigt varför andra får den före mig. Nyligen fick jag ett Mail från NetOnNet att min order är skickad. 😳
Fast kollinr går inte söka på ännu och inget har dykt upp på postnord appen ännu. 🤞

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MvonSchantz:

I slutet av november beställde jag en 5900X från Dustin. I mitten av januari fick min bank för sig att på eget bevåg byta ut mitt betalkort (det var två år kvar innan det gick ut). Jag kontaktade då Dustin för att höra ifall de kunde uppdatera min betalinformation med det nya kortet. Två veckor senare svarade de att nej, det kunde de inte. Ordern kunde bara avbokas, och en ny beställning måste göras, varvid jag skulle hamna sist i kön igen.

Då jag inte var 100% nöjd med Dustins kundtjänsts förmåga att kommunicera snabbt med sina kunder, valde jag istället att 2021-02-05 lägga min nya order hos NetOnNet. Den skickades idag (2021-03-29). Så nu är jag ganska nöjd ändå!

Tack för kommentaren...
Jag gick in och beställde en 5900x på NON nu, verkar som att NON beställare ligger bäst till.
Jag har såklart kvar mina beställningar på webhallen och inet men får se hur de sköter sig....

Permalänk
Medlem

Jag pratade med komplett i deras chat och de "uppdaterade" min order och då ändrades det till 3 maj för mig...

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Skrivet av The Vulture:

Beställde 31/12 och har fortfarande inte fått min från Webhallen. Du lär få vänta bra länge tyvärr.

Attans, det lät ju lovande med t ex Komplett ordrarna annars. Men de har någon månad eller två på sig för den ska in i en Webhallen Config som det inte är superbråttom med tack och lov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ocr123:

Jag pratade med komplett i deras chat och de "uppdaterade" min order och då ändrades det till 3 maj för mig...

När la du beställningen?

Permalänk
Medlem

Nu dök det upp paket från Netonet på Postnord app och leverans imorgon.
Får avbeställa från Komplett som fortfarande står 3 April för mig. 😊
Beställd 2 Feb och skickad 29 Mars.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Inatt så ändrades mitt datum på Komplett till 3e maj, beställd 28e jan..

Permalänk
Medlem

Samma här. Efter att läst denna tråd skulle jag i efterhand aldrig avbokat min 5900X som var beställd från NoN den 8 jan. 5900X från Komplett beställd 14 dec väntas fortfarande. Blir att ta lärdom till nästa gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lsu:

Samma här. Efter att läst denna tråd skulle jag i efterhand aldrig avbokat min 5900X som var beställd från NoN den 8 jan. 5900X från Komplett beställd 14 dec väntas fortfarande. Blir att ta lärdom till nästa gång.

Men lär så länge man lever, och som i det här fallet är det en väldigt tråkig lärdom..

Permalänk
Medlem

Jag byter till en 5800X istället jag med, lär ju räcka för Spelandet, en till handuk här!
Jag köpte en Ryzen 5000!

Permalänk
Medlem

testade att boka en till 5900x på webhallen och när jag kollade i orderbekräftelsen så stod det 1-2 dagar...
Det kanske är fel internt men detta gjorde mig väldigt glad
Kanske finns hopp!

Permalänk
Medlem

Ja, En extra glad skit i landet hade fantajjmajj inte skadat!
Och den där Mega Fartyget ska ha lossnat med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Nu dök det upp paket från Netonet på Postnord app och leverans imorgon.
Får avbeställa från Komplett som fortfarande står 3 April för mig. 😊
Beställd 2 Feb och skickad 29 Mars.

Igår stog det tredje april för mig också, men idag har datumet bytts till 15de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burain:

Igår stog det tredje april för mig också, men idag har datumet bytts till 15de.

Komplett har ändrat till 3 Maj för mig också. Men har redan avbeställt ordern. Redan fått från netonet och cpun är installerad helt utan problem. 😊

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

Köpte min 5600x på netonnet den 28/3 den var framme 29/5. Gick väldigt snabbt och smidigt!

Permalänk
Medlem

Verkar av era kommentarer att döma som att NoN har snabbare leverans än t.ex Webhallen?

Permalänk
Medlem

Var tvungen att göra lite ändringar för en stund sen och Inet rädda mig, kommer imorrn till dörrn.. som att beställa pizza nästan... 😎

Permalänk
Medlem

Okej, beställt en 5900X från NoN och en från Webhallen i dag. Får jag dessa innan Komplett så känns det lite löjligt. Uppdaterar när jag hör något.

Får direkt förväntat datum av NoN i min orderbekräftelse: 27:de april.

Det gick lite väl snabbt där, tillägg av datum
Permalänk
Medlem

Beställt 27/11 Komplett, framflyttat till 14e april

Permalänk
Skrivet av Kaskeloten:

Beställde 5900x från Webhallen 10/12, inte hört något än. Men folk verkar ju börja få i alla fall, lovande!

Nu vart min packad, får se om det blir något påskbygge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patoffs:

Inatt så ändrades mitt datum på Komplett till 3e maj, beställd 28e jan..

Dito