Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Är det nån av er som kör balanserat mellan era lurar och förstärkare? Är det värt? Om inte annat, så får man ju extra kraft till lurarna, men det kräver ju rätt kablage och så (som också kostar en slant).

Finns rätt billiga xlr. I längden kan det bli billigare. Jag är sjukt kass på köpa rca kontakter. Jag tar inte det billigaste men lik förbannat fixar jag glapp i kontakterna på nolltid. Det verkar nästan omöjligt åstadkomma med xlr.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Handlar ju inte om att ändra HD 650:s egenskaper utan att få den att låta som HD 650.

Alla lurar jag testat går att köra genom de mobiler jag testat betyder inte att de låter som de ska bara för att man når en viss volym.

Sen så beror det ju på hur brydd man är. Koss porta pro är bra nog för många

Det jag ville få fram var att hans förstärkare kommer funka fint och det kommer låta som det ska. Skillnaden från att köra HD650 direkt från telefon och från hörlursförstärkare är minimal. Så skillnaden mellan hans förstärkare och någon annan lite dyrare lär vara ännu mer minimal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muddyvaines:

Ja, asså personligen så väntar jag egentligen på att beställa en Asgard med inbyggd DAC, eventuellt separat DAC i framtiden men.
Eftersom inget egentligen går sönder av det vad jag vet kan du ju alltid införskaffa lurarna och sedan uppgradera stärk/DAC senare!

Problemet just nu bara är att de verkar ha svårt att få in i lager på Schiits EU-sida. Har suttit och övervakat men ingen lycka ännu. Går ju alltid pröva beställa från deras Amerikanska hemsida men betala mer frakt/tull om det klämmer.
Annars brukar det inte vara alldeles omöjligt att få tag i en liten Schiit stack begagnat och det ska då gå alldeles utmärkt tillsammans.

Sålde precis en asgard 3 som jag plockade hem från USA. Kostade nästan på öret 3k med frakt och tull. Ca 1.5 vecka tog det. Många avråder att köpa stärkaren med inbyggda dacmodulen pga att den bara levererar 1.4 volt ut. Fristående dac lämnar ca 2 volt genom rca.

Visa signatur

i5 9600K@5,1Ghz - Asus Z 390A- Corsair 16Gb -Corsair 115 pro-
RTX 2060 - Samsung EVO 970 M2 - Corsair RM650x - Samsung C32JG51- Synology 218play
Bottlehead Crack - Audeze - A90 - RME- S.M.S.L

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Är det nån av er som kör balanserat mellan era lurar och förstärkare? Är det värt? Om inte annat, så får man ju extra kraft till lurarna, men det kräver ju rätt kablage och så (som också kostar en slant).

Jag kör helt balanserat i den ena setuppen. Sitter i min mediabänk med skitmycket kablar och störningsmoment, där känns det bra med xlr. Upplever den extra kraften som positivt, känns som mer muskler finns helt enkelt, också en något lugnare ljudbild.
Värt det? Nja, är du nöjd med ljudet du har så kör på det, ska du köpa nytt så hade jag gått på balanserat!
Observera att billiga xlrkablar är inte ett dugg bättre än rcakablar för att klara störningar, då krävs tex mogami fyrtrådad kabel. Dyra att köpa, men xlrkablar är ju busenkla att göra själv och då blir det sjukt prisvärt!

Visa signatur

i5 9600K@5,1Ghz - Asus Z 390A- Corsair 16Gb -Corsair 115 pro-
RTX 2060 - Samsung EVO 970 M2 - Corsair RM650x - Samsung C32JG51- Synology 218play
Bottlehead Crack - Audeze - A90 - RME- S.M.S.L

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Det jag ville få fram var att hans förstärkare kommer funka fint och det kommer låta som det ska. Skillnaden från att köra HD650 direkt från telefon och från hörlursförstärkare är minimal. Så skillnaden mellan hans förstärkare och någon annan lite dyrare lär vara ännu mer minimal.

Skillnaden mellan mellan att köra 300 ohm sennheiser 650 direkt från telefon och hörlursförstärkare minimal?
Antar att du skämtar, en telefon är ju skit för trögdrivna lurar som dessa. De kräver ju en stärkare för att komma till rätta. Ska de verkligen skina så är det dac och stärkare som krävs.

Visa signatur

i5 9600K@5,1Ghz - Asus Z 390A- Corsair 16Gb -Corsair 115 pro-
RTX 2060 - Samsung EVO 970 M2 - Corsair RM650x - Samsung C32JG51- Synology 218play
Bottlehead Crack - Audeze - A90 - RME- S.M.S.L

Permalänk
Medlem
Skrivet av cB3r:

Skillnaden mellan mellan att köra 300 ohm sennheiser 650 direkt från telefon och hörlursförstärkare minimal?
Antar att du skämtar, en telefon är ju skit för trögdrivna lurar som dessa. De kräver ju en stärkare för att komma till rätta. Ska de verkligen skina så är det dac och stärkare som krävs.

Personen HAR stärkare och dac, och undrade om den funkade med ett par HD650, vilket den gör.

Att spela mina HD650 från telefonen ändrar inte ljudet speciellt mycket. Det låter fortfarande som ett par HD650. Så skillnaden mellan att köra dom med för lite kraft och tillräckligt med kraft gör det inte till en helt annan hörlur, utan endast väldigt små förändringar. Jag tog det som ett exempel på hur lite skillnad det då kommer vara mellan dac och dac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Personen HAR stärkare och dac, och undrade om den funkade med ett par HD650, vilket den gör.

Att spela mina HD650 från telefonen ändrar inte ljudet speciellt mycket. Det låter fortfarande som ett par HD650. Så skillnaden mellan att köra dom med för lite kraft och tillräckligt med kraft gör det inte till en helt annan hörlur, utan endast väldigt små förändringar. Jag tog det som ett exempel på hur lite skillnad det då kommer vara mellan dac och dac.

Jag håller inte med! Prova ett par hd650 med en bra rörförstärkare, tex Bottlehead crack och kom sen tillbaka och säg att du inte hör en massiv skillnad i ljudkvalitet!
Håller med om att de är förlåtande med kassa ljudkällor (telefon), men hd650 anses som en av de lurar som svarar bäst med ökad ljudkvalitet genom bättre utrustning. Tycker dem gifter sig fint med Cavalli hybridförstärkare också, sämre med Topping A90.

Visa signatur

i5 9600K@5,1Ghz - Asus Z 390A- Corsair 16Gb -Corsair 115 pro-
RTX 2060 - Samsung EVO 970 M2 - Corsair RM650x - Samsung C32JG51- Synology 218play
Bottlehead Crack - Audeze - A90 - RME- S.M.S.L

Permalänk
Medlem
Skrivet av cB3r:

Jag håller inte med! Prova ett par hd650 med en bra rörförstärkare, tex Bottlehead crack och kom sen tillbaka och säg att du inte hör en massiv skillnad i ljudkvalitet!
Håller med om att de är förlåtande med kassa ljudkällor (telefon), men hd650 anses som en av de lurar som svarar bäst med ökad ljudkvalitet genom bättre utrustning. Tycker dem gifter sig fint med Cavalli hybridförstärkare också, sämre med Topping A90.

Rörförstärkare förändrar väl faktiskt ljudet till skillnad från solid state? Att höra någon nämnvärd skillnad mellan 2 solid state, dessutom i samma prisklass, tror jag knappast på.

Grabben här i tråden frågade om HD650 kunde vara för honom då han uppskattade detaljerat ljud med tryck i. Då är det inte HD650 han söker utan kolla på något annat. Ska han då hitta andra hörlurar som stämmer in bättre på det han söker eller försöka få HD650 att låta som andra hörlurar genom att köpa dyra hörlursförstärkare och silverkablar? Med tanke på tight budget så tycker jag han borde hitta hörlurar som från början låter som han vill istället för att ägna sig åt placebo.

Permalänk
Inaktiv

Tycker allt mina HD6XX spelar bättre med min Asgard än med Magni2 eller Liquidspark. Asgard knuffade upp dem en bit till på favorit stegen. Sedan fick jag tag på Denon AD2000.. Annan ljudbild fast roligare lyssna med. Så idag bytte jag öronkuddarna på HD6XX, vet inte varför fast de fick ett helt annat liv nu, inte alls så strama som förut, diskanten är väl samma fast mer botten kom fram. Vilket jag saknade. Nu mullrar det på ett bra sätt, med sludge metal och liten snabb test med Full-on (Dark) Psytrance..

Jag har orginal padsen kvar.. fast vet inte vilka det är av dem å Brainwavz.. så nu är Yaxi pads på.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av d3rrty:

tack för era svar. jag kanske ska kolla åt HD660s då i så fall? (150ohm)

Tror inte jag känner för en uppgradering av amp nu.

edit: eller kanske inte förresten då ingen av 6-serien kanske spelar så bra med min amp.

Du fick tips om Sennheiser HD 560S i tråden också, kikat på dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cB3r:

Sålde precis en asgard 3 som jag plockade hem från USA. Kostade nästan på öret 3k med frakt och tull. Ca 1.5 vecka tog det. Många avråder att köpa stärkaren med inbyggda dacmodulen pga att den bara levererar 1.4 volt ut. Fristående dac lämnar ca 2 volt genom rca.

Hmm... Intressant. Tror du det skulle göra en stor skillnad mot min Schiit stack med lurarna jag har nu? (Sundara och HD 660 S) Eller tror du det är bättre att kanske köra Magnius + Modius i det fallet istället?

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muddyvaines:

Hmm... Intressant. Tror du det skulle göra en stor skillnad mot min Schiit stack med lurarna jag har nu? (Sundara och HD 660 S) Eller tror du det är bättre att kanske köra Magnius + Modius i det fallet istället?

Vad har du för komponenter i stacken?

Visa signatur

i5 9600K@5,1Ghz - Asus Z 390A- Corsair 16Gb -Corsair 115 pro-
RTX 2060 - Samsung EVO 970 M2 - Corsair RM650x - Samsung C32JG51- Synology 218play
Bottlehead Crack - Audeze - A90 - RME- S.M.S.L

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Rörförstärkare förändrar väl faktiskt ljudet till skillnad från solid state? Att höra någon nämnvärd skillnad mellan 2 solid state, dessutom i samma prisklass, tror jag knappast på.

Grabben här i tråden frågade om HD650 kunde vara för honom då han uppskattade detaljerat ljud med tryck i. Då är det inte HD650 han söker utan kolla på något annat. Ska han då hitta andra hörlurar som stämmer in bättre på det han söker eller försöka få HD650 att låta som andra hörlurar genom att köpa dyra hörlursförstärkare och silverkablar? Med tanke på tight budget så tycker jag han borde hitta hörlurar som från början låter som han vill istället för att ägna sig åt placebo.

Två st solidstate i samma prisklass kan låta väsentligt olika. Jämför THX stärkarna som blivit väldigt populära sista åren, /THX789, Monoprice THX AAA 887,S.M.S.L SP 200 som låter väldigt olika mot tex Asgard 3. En helt annan fyllighet och värme i Asgarden.
Tycker den är kanon till HD650 som gynnas av lite extra fyllighet i basområdet.
Placebo? Du säger själv att rörförstärkare ändrar ljudet, är inte det placebo?
Det roliga med ljud är ju att få ihop den rätta kombinationen, kan man få det till billigare peng är det ju kanon. Jag tycker däremot att man ska satsa på bra kvalitetslurar från början. Då blir lyssningsupplevelsen så mkt bättre och man har en bra bas att utgå ifrån. Ändring av kringutrustning är väldigt tydlig. Om det då innebär HD650 eller andra lurar är ju personligt, men dessa lurar har funnits på marknaden i massa år och har ett gott rykte. Har andra lurar också, men återvänder till dessa med jämna mellanrum.
Håller med dig i övrigt om Hd 650, inget för den som vill ha bastryck , men med rätt stärkare har du en härlig punch i basen som är engagerande och stampatakten viljan är hög.
Vill man ha tryck i basen är ju DT770 pro ett bra budgetval, tycker om mina till spel. Behöver definitivt en liten minskning i 7000hz området om man vill lyssna längre stunder.

Visa signatur

i5 9600K@5,1Ghz - Asus Z 390A- Corsair 16Gb -Corsair 115 pro-
RTX 2060 - Samsung EVO 970 M2 - Corsair RM650x - Samsung C32JG51- Synology 218play
Bottlehead Crack - Audeze - A90 - RME- S.M.S.L

Permalänk
Medlem
Skrivet av cB3r:

Vad har du för komponenter i stacken?

Magni 2 Uber och en Modi 2 utöver det vet jag inte mycket mer om dom. Isf skulle jag behöva göra en mer djupdykning.

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muddyvaines:

Magni 2 Uber och en Modi 2 utöver det vet jag inte mycket mer om dom. Isf skulle jag behöva göra en mer djupdykning.

Det jag har läst om Magnius är att den kan låta lite "kallt" jämfört med tex Asgard3.Har inte lyssnat på den själv, men detta gjorde att jag valde Asgarden trots obalanserade in/utgångar.
Modius har ett senare dacchip från AKM, 4493 som låter lite mjukare i framförallt i mellanregistret jmft med 4490 som du har.
Jag hade behållt dacen och kombinerat den med Asgard 3 till dina lurar.
Skillnaden mellan dacarna är klart mindre än mellan stärkarna.
Både Sundaran och 660 behöver lite fyllighet tycker jag, därav valet.
Nackdel? Inte balanserat, blir VARM!
Modius har varit på backorder i flera månader, kan vara svåra att få tag på. Alla AKM baserade dacar blir/är det brist på eftersom fabriken brann.

Visa signatur

i5 9600K@5,1Ghz - Asus Z 390A- Corsair 16Gb -Corsair 115 pro-
RTX 2060 - Samsung EVO 970 M2 - Corsair RM650x - Samsung C32JG51- Synology 218play
Bottlehead Crack - Audeze - A90 - RME- S.M.S.L

Permalänk
Medlem
Skrivet av cB3r:

Det jag har läst om Magnius är att den kan låta lite "kallt" jämfört med tex Asgard3.Har inte lyssnat på den själv, men detta gjorde att jag valde Asgarden trots obalanserade in/utgångar.
Modius har ett senare dacchip från AKM, 4493 som låter lite mjukare i framförallt i mellanregistret jmft med 4490 som du har.
Jag hade behållt dacen och kombinerat den med Asgard 3 till dina lurar.
Skillnaden mellan dacarna är klart mindre än mellan stärkarna.
Både Sundaran och 660 behöver lite fyllighet tycker jag, därav valet.
Nackdel? Inte balanserat, blir VARM!
Modius har varit på backorder i flera månader, kan vara svåra att få tag på. Alla AKM baserade dacar blir/är det brist på eftersom fabriken brann.

Okej, tusen tack, det var väldigt mycket insiktsfull information! Balanserat är nog inte något som är på tapeten just än, då det innebär lite extra-extra så att säga. Men det lät faktiskt ganska vettigt ändå, om jag bara kör vidare med Modi2:an tills vidare men kanske kastar hem en Asgard då, bara som stärk! Så får man se i framtiden ifall det behövs en DAC-uppgradering.

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Hade oturen att en kanalen på min Magni 3 har dött så enbart ljud i höger örat. Behöver lite tips på vad som vore lämpligast.
Kör ett par DT-770 Pro 80 ohm för tillfället men tankar på att skaffa något nytt efter sommaren och då gå upp mot något lite roligare (Förhoppningen är DT 1770 pro / 1990 pro)

- Beställa en ny Magni 3+ från Schiit US, min Modi landade på ca 1800:- när jag köpte senast
- Köpa en ny förstärkare av annat märke inom EU, tips på det? Objective2 amp?
- Sälja Modin och köpa en kombinerad dac/amp typ Fiio K5 eller tips på annat?

EDIT: Suttit och letat runt och kommit fram till att det får bli en ny Magni 3+. Den finns i lager och slutpriset kommer hamna på ungefär samma som att köpa någon amp som finns i lager här hemma alternativt beställa från EU. Slipper man sabba stacken också

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Fyndjägare

Bra tisdagskväll. Vina Bosconia Reserva 2008 och detta

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Det suger lite i köptarmen igen.

Kollar på nya over-ear, som kan vara öppna nu när kontoret flyttats till hemjobb. Har en Schiit Lyr i nuläget, till ett par MrSpeakers Mad Dog. Föredrar levande presentation av t.ex. "modern classic" (Nisse Frahm, Olufur, etc) eller akustisk musik.

Kollar på Ananda, LCD-2 Classic, LCD-2 Closed-back, alla dessa går att få runt 8000. Vad är rekommendationen? Vill egentligen inte åka runt och lyssna i dessa tider, och vet att jag kommer bli nöljd med alla dessa... men, vad säger @oqvist

Visa signatur

En server här, några servrar där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moron:

Det suger lite i köptarmen igen.

Kollar på nya over-ear, som kan vara öppna nu när kontoret flyttats till hemjobb. Har en Schiit Lyr i nuläget, till ett par MrSpeakers Mad Dog. Föredrar levande presentation av t.ex. "modern classic" (Nisse Frahm, Olufur, etc) eller akustisk musik.

Kollar på Ananda, LCD-2 Classic, LCD-2 Closed-back, alla dessa går att få runt 8000. Vad är rekommendationen? Vill egentligen inte åka runt och lyssna i dessa tider, och vet att jag kommer bli nöljd med alla dessa... men, vad säger @oqvist

Ej bekant med de artisterna tyvärr och ej hört lcd-2 closed.

Ananda är lättare på skallen och har bättre diskant skulle jag vilja säga. Lcd-2 pre fazor vet inte om den är 100 % identisk med classic med tillräckligt med kräm kan trycka på mer och har mer pondus.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

[quote postid="19030711" userid="4745" name="oqvist"]
Ej bekant med de artisterna tyvärr och ej hört lcd-2 closed.

Ananda är lättare på skallen och har bättre diskant skulle jag vilja säga. Lcd-2 pre fazor vet inte om den är 100 % identisk med classic med tillräckligt med kräm kan trycka på mer och har mer

Jag har classic och måste säga att de är sjukt prisvärda!
De behöver däremot lite eq för att riktigt blomma ut.

Här har du en jämförelse mellan LCD2 prefazor vs fazor, bör kunna ge en uppfattning om ljudet.

Jämförelse pre vs classic

Visa signatur

i5 9600K@5,1Ghz - Asus Z 390A- Corsair 16Gb -Corsair 115 pro-
RTX 2060 - Samsung EVO 970 M2 - Corsair RM650x - Samsung C32JG51- Synology 218play
Bottlehead Crack - Audeze - A90 - RME- S.M.S.L

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av moron:

Det suger lite i köptarmen igen.

Kollar på nya over-ear, som kan vara öppna nu när kontoret flyttats till hemjobb. Har en Schiit Lyr i nuläget, till ett par MrSpeakers Mad Dog. Föredrar levande presentation av t.ex. "modern classic" (Nisse Frahm, Olufur, etc) eller akustisk musik.

Kollar på Ananda, LCD-2 Classic, LCD-2 Closed-back, alla dessa går att få runt 8000. Vad är rekommendationen? Vill egentligen inte åka runt och lyssna i dessa tider, och vet att jag kommer bli nöljd med alla dessa... men, vad säger @oqvist

Gjorde ett test lite snabbt med LCD 2.2 (utan Fazor, förlagan till LCD-2 Classic) och Edition X.
Spelandes Nils Frahm och Ólafur Arnalds (Tidal) via Chord Hugo -> Liquid Carbon så föredrar jag nog Edition X. Lättare, luftigare och mer öppet med den typen av luuuuugn musik =). LCD 2.2 lät lite tjock i jämförelse. Dessutom är Edition X lättare på huvudet vilket gjorde sitt.
Möjligt att dagens LCD-2 Classic har mer luft i diskanten, dessutom är nog LCD-2.2 bäst med mina rörhybrider. Och Edition X bör vara mer magisk med välmatchad röris den med. Men jag ville jämföra med samma förstärkare och hinner inte värma upp 2 rörförstärkare just nu, så det blev solid state.
Hursomhelst tror Ananda (om den nu är lik Edition X) är ett säkrare kort med din musik. Sen är smaken som baken och jag vet ju inte vad du uppskattar och vilka parametrar du fokuserar på i ditt musiklyssnande. Tex om du är duktig på att höra korrekt tonalitet på piano (vilket jag inte är) så kanske du tycker annorlunda.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

tackar för svaren! Skulle en Schiit Lyr orkar få dessa att blomma ut?

Visa signatur

En server här, några servrar där.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av moron:

tackar för svaren! Skulle en Schiit Lyr orkar få dessa att blomma ut?

Har inte hör någon av Lyr modellerna. Men det är ju en rörhybrid med kraft så bör räcka volymmässigt.

Om synergin är bra vet man först när man lyssnar. Om man nu tror på synergi dvs, en del gör ju inte det utan nöjer sig med att räkna på ohms lag och titta på grafer

Är det Lyr 1 eller vilken modell?
Orginalrör?

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cB3r:

[quote postid="19030711" userid="4745" name="oqvist"]
Ej bekant med de artisterna tyvärr och ej hört lcd-2 closed.

Ananda är lättare på skallen och har bättre diskant skulle jag vilja säga. Lcd-2 pre fazor vet inte om den är 100 % identisk med classic med tillräckligt med kräm kan trycka på mer och har mer

Jag har classic och måste säga att de är sjukt prisvärda!
De behöver däremot lite eq för att riktigt blomma ut.

Här har du en jämförelse mellan LCD2 prefazor vs fazor, bör kunna ge en uppfattning om ljudet.

Jämförelse pre vs classic

Fast classic är Pre Fazor om jag förstått rätt? Och alltså mer lik min Audeze LCD-2 Rev 2. Hade också Rev 1 den var mörkare

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Finns det några andra ställen än www.schiit-europe.com att beställa Schiit-produkter från? De verkar inte ha mycket i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

Finns det några andra ställen än www.schiit-europe.com att beställa Schiit-produkter från? De verkar inte ha mycket i lager.

Schiit.com

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Fast classic är Pre Fazor om jag förstått rätt? Och alltså mer lik min Audeze LCD-2 Rev 2. Hade också Rev 1 den var mörkare

Det innebär att Classic är...ljusare?

"Vill" ha Audeze allmänt, intrycket är mer "premium" men...

Visa signatur

En server här, några servrar där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Fast classic är Pre Fazor om jag förstått rätt? Och alltså mer lik min Audeze LCD-2 Rev 2. Hade också Rev 1 den var mörkare

Skrivet av moron:

Det innebär att Classic är...ljusare?

"Vill" ha Audeze allmänt, intrycket är mer "premium" men...

Från Audeze.s hemsida:
We’ve taken our current generation LCD-2 drivers and removed the Fazor elements, aligning the sound of the LCD-2 Classic with that of the original LCD-2 launched in 2008. The result is a warm and energetic musical experience that heralds back to the early days of Audeze without sacrificing the sound or performance improvements we’ve made over the past decade. Whether you’re an old fan of the original LCD-2 or a brand new Audeze customer looking for an affordable introduction to our LCD line, the LCD-2 Classic is a great option for you!

Ska vara lite mörkare än fazormodellen. Jag skulle inte köra mina utan lätt eq genom min RME adi2. Är lite för instängd i mellanregistret utan eq. Låter sjukt bra med eq

Visa signatur

i5 9600K@5,1Ghz - Asus Z 390A- Corsair 16Gb -Corsair 115 pro-
RTX 2060 - Samsung EVO 970 M2 - Corsair RM650x - Samsung C32JG51- Synology 218play
Bottlehead Crack - Audeze - A90 - RME- S.M.S.L

Permalänk
Medlem

mmkaey!

Någon som handlat från audiosanctuary.co.uk och vet om man _kommer_ åka på moms?

Visa signatur

En server här, några servrar där.