Trådlöst minne för skärm

Permalänk
Slaget: Team SweC

Trådlöst minne för skärm

Hej!

Finns det någon mojäng som man kan koppla in i en skärm för att visa bilder som också har något stöd för trådlös överförning?
Till exempel om ett USB minne sitter inkopplad i en skärm som visar bilder, så vill jag kunna föra över nya bilder till minnet utan att behöva flytta minnet fram och tillbaka varje gång.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av krEJZi:

Hej!

Finns det någon mojäng som man kan koppla in i en skärm för att visa bilder som också har något stöd för trådlös överförning?
Till exempel om ett USB minne sitter inkopplad i en skärm som visar bilder, så vill jag kunna föra över nya bilder till minnet utan att behöva flytta minnet fram och tillbaka varje gång.

Denna kanske kan vara något? Inget jag testat själv men som jag förstått det ska den vara tillgänglig både för enheten den är inkopplad till och trådlöst.
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sandisk-connect-wireles...

Kräver väl lite speciella funktioner av skärmen men antar att du har en sådan eftersom USB kom på tal.
Annars finns det ju även lite varianter av compute stick eller dylikt som har wifi och HDMI.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.