Battlefield 2042 i gameplay-trailer på E3 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Precis. För dom pengarna dom begär för spelet och så är det inte ens någon story. Kasst. 299kr hade varit mer rimligt. Dom kommer ju ändå tjäna feta pengar på köp inne i spelet (som jag antar kommer finnas).

Vad olika man kan tycka. För mig är det multiplayer som är värt pengarna. En singleplayerkampanj är max värd 200kr.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

BF V är levande fortfarande

Eller BF 1.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Är försiktigt optimistiskt efter gameplay trailer ser riktigt nice ut. Kan säkert bli riktigt bra men vågar inte göra någon preorder.
Hoppas bara rush är med och fungerar lika bra som BF3 och det hade varit grymt roligt om Titan Mode / Carrier Assault kom med igen. Att de skippar singel player spelar för mig ingen roll BF är ju för multiplayer de första hade ju ingen single player.

Edit: Får också hoppas att min rig klarar 2042 med den här extrema bristen på grafikkort, har de sagt något om spec som krävs?

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk
Medlem

gameplay trailern var bra mycket mer intressant än deras animerade trailer tyckte jag

Permalänk
Medlem

Hoppas dom kan skruva ned tempot lite, vill inte bli påvingad fullt ös medvetslös konstant. De äldre spelen hade lite lugnare tempo och det hoppas jag på. Man måste inte spawna in i fordon, eller pangpå alla sina medspelare utan måste ta sig till rätt ställe själv. Hoppas dom får till det bra

Och för tusan, får dom inte in en commander så kan man glömma helt snacket om att dom lyssnar på spelarna...

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Vad olika man kan tycka. För mig är det multiplayer som är värt pengarna. En singleplayerkampanj är max värd 200kr.

Håller med dig.

Alla har ju olika uppfattningar om vad saker ska kosta, vilket är okej, men tycker ärligt talat det är lite konstigt att bara säga multiplayer och singleplayer utan någon direkt kontext.

Om man tar bort singleplayerkampanj (vilket är mer resurser än många tror), och lägger det på multiplayer istället, varför skulle det kosta mindre? Det är ändå lika mycket utvecklingsresurser som har använts, och som man får i form av innehåll i multiplayer.

Singleplayer i BF tar några timmar att köra igenom, medans multiplayer är något de flesta lägger otroligt mycket mer tid på. Ska man gå på det, så skulle jag säga att en singleplayer bara skulle vara en väldigt liten del av priset på spelet (om man nu ska tänka så)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

BF V är levande fortfarande

Knappt... Mer fart på BF1 isåfall men det har ju alltid varit de mer välgjorda/populära titlarna som behåller spelare längre.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Knappt... Mer fart på BF1 isåfall men det har ju alltid varit de mer välgjorda/populära titlarna som behåller spelare längre.

Tro det eller ej, men BFV har fler aktiva spelare än BF1 atm, iallafall om man skall tro Steam charts Det ligger tillochmed över sea of thieves för tillfället. https://store.steampowered.com/stats/

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Tro det eller ej, men BFV har fler aktiva spelare än BF1 atm, iallafall om man skall tro Steam charts Det ligger tillochmed över sea of thieves för tillfället. https://store.steampowered.com/stats/

Synd att alla servrar ligger under antingen conquest eller breakthrough då, mycket större utbud av gamemodes i BF1. Saknas inte de som spelar på origin i steam chart?

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Avstängd

Det enda jag egentligen önskar mig är högst skräddarsybara dedikerade servrar som ger valfrihet att göra servrarna mer "BF2-4"-aktiga medan andra kan få ha sina mer till synes Quake/COD-aktiga hetsservrar.

Jag är HELT obrydd om MTX och/eller "representation" i spelen så länge det går att konfigurera sina dedikerade servrar efter eget tycke.

Exempelvis bör man kunna konfigurera följande på en dedikerad server (kmr aldrig hända för EA tvingar DICE att skapa ett spel som är roligare för den enskilda individen och INTE en hel Squad eller ett helt lag för den delen):

- Stänga av eller på HP-regenerering. När du får HP tillbaka automatiskt så tar det bort halva rollen med en Medic i Squad eftersom och de blir också mindre viktiga. I gamla BF2 var Medic den viktigaste personen i varje Squad eftersom när denne dog så kunde du varken få HP eller återupplivning. Alla skyddade Medic för den var viktigast.

- Stänga av eller på oändlig ammo i fordon. När du har oändlig ammo i ditt fordon utan att behöva åka med någon Supportklass så leder det till att du bara spammar skott överallt. Kombineras detta sedan med att fordon respawnas lika fort som spelaren själv så leder det till Deathmatchmode där du ser fordon överallt spammandes med skott för de kommer tillbaka lika fort som det dör. Detta skapar en oerhört icke-dynamisk och tråkig spelupplevelse rätt fort i varje match. Det blir mer Battlefield: World of Tanks Edition än det riktiga BF2-4 som många av oss tyckte om bäst.

Alternativ extra funktion kan vara att slå på eller av att flygfordon måste åka tillbaka till sina Spawnplatser (helikoptrar+flygplan) för att ladda på ammo igen (eller ha en Support i helikoptern) så att de inte heller kan spamma skott överallt för då blir det bara Battlefield: War Thunder Edition.

När du inte kan spamma skott överallt så får Supportklassen en viktig roll återigen och blir den näst viktigaste att skydda efter Medic och vips så börjar en Squad spela roll och alla börjar spela sina viktiga roller igen.

- Stänga av eller på Commander Mode. Denna person skall kunna göra som i BF2 och scanna och ge vision åt en, sätta ut flaggor att ta över. När Squads gör detta så kan Commandern belöna med exempelvis tankar eller ammolådor eller kanske "klasslådor" i stil med Warzone loadouts? Kräv alltså att Squads slutför objektiv åt commandern för att kunna få tillgång till viktiga saker som ammo, loadouts, (exklusiva?) fordon, istället för att allt serveras på silverfat på varje spawnpunkt (usch vad tråkigt på lång sikt).

- Stänga av eller på om du kan spawna direkt i fordon istället för vid flaggan nära dem. Simpelt för att olika dedikerade servrar vill uppmuntra till mindre fordon-Deathmatchs och istället mer försiktig användning av en faktiska fordon för att slippa behöva gå så långa avstånd. Detta blir en balansgång om du exempelvis misslyckas ta över en första flagga för att då behöva gå en lång bit från ens Spawn Base.

Alternativ extra funktion är att bestämma hur lång tid mellan att fordonen respawnas efter att de förstörts vare sig via suicide eller av fiende.

- Stänga av eller på att tvinga standard-skins. Denna funktion kmr nog ALDRIG implementeras i dedikerade servrar för då kommer majoriteten av spelarbasen gråta ut om sin individualism. Men om det gick så innebär det att på den dedikerade server som har det påslaget så kmr du alltid spela med dina standard-skins istället för Halloween-skins som många MP-spel numera använder vilket får det att kännas som en Fortnite-klon istället för något spel som faktiskt försöker ta sig själv seriöst. Så när du då joinar en sådan dedikerad server så kmr du bara spela med standard-skins på just den server trots att du kanske konfigurerat din cosplay-klass.

OBS: Notera hur jag INTE pratat om att det "ska bli som Arma 3!" Jag vill bara återgå mer åt saker och ting som gjorde BF2 magiskt: där LAGET GICK FÖRE JAGET genom att du inte kunde spamma skott, inte kunde återfå HP varje gång du gömde dig bakom ett hörn, inte kunde respawna superfort i fordon hela tiden, utan du blev tvungen att spela strategiskt och försiktigt och välja dina strider på grund av begränsade resurser! Lägg gärna till något som jag missat från BF2 som bör finnas att "Slå av eller på i dedikerad server".

Om någon här känner direkt eller indirekt eller känner någon som de tror känner någon som i sin tur känner Patrick Söderlund så får Du gärna vidarebefordra detta. Att få skräddarsy sin dedikerade server med följande ovannämnda inställningar + dela bannlistor är allt jag önskar mig. Jag lär knappast vara ensam om dessa ovannämnda önskemål.

P.S. Det jag känner är att för många MP-spel av detta slag är som om MMORPGs där du är AD, Healer & Tank i samma klass och varför finns då ens dessa olika klasser om du kan vara allt samtidigt? Olika roller spelar ingen roll längre. Vi ska tillbaka till den tid då AD, Healer & Tank faktiskt spelade roll fast i BF2-termer!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Battlefield gick från moderat till socialdemokrat? (Allt rött)

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Synd att alla servrar ligger under antingen conquest eller breakthrough då, mycket större utbud av gamemodes i BF1. Saknas inte de som spelar på origin i steam chart?

Jaså? Brukar köra både grand operations, och outpost i BFV utan större problem att hitta servrar. Dock, har noterat att deras matchmaking är helt broken om man har flera i partyt. Man måste söka som ensam i partyt, och sedan bjuda in spelare i efterhand, då brukar det ta några sekunder. Massa sånt småstrul som är enerverande med BFV. Som faktumet att man måste lämna servern för att aktivera en ny assignment? Vad är det för smartskaft som designat det?

Och japp, men misstänker att det fortfarande är en rätt bra representation på spelarfödelning

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makrills:

Battlefield gick från moderat till socialdemokrat? (Allt rött)

Haha tänkte på det med. Rött filter istället för blått som i BF3 😅

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Avstängd

Synd att man inte kan köpa det som en DVD skiva istället.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

@AplAy här ovan har en hel del poänger, men det som oroar mig mest av allt (mestadels för att alla vettiga förslag aldrig kommer att genomföras) är det här med att vapnen inte är specifika för en klass. Inte nog med att det förstör spelarrollerna: Nu kommer varenda barn och deras farmödrar spela som en krypskytt med precisionsgevär och betonghäck - som om ingenjörer med en Carl Gustaf och skarpskyttegevär inte var ett problem i BF3 och 4...

Största livskvalitén DICE skulle kunna implementera är en begränsning på antalet prickskyttar och/eller precisionsgevär på en server. Få folk att fylla de funktioner som behövs.

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arditi:

@AplAy här ovan har en hel del poänger, men det som oroar mig mest av allt (mestadels för att alla vettiga förslag aldrig kommer att genomföras) är det här med att vapnen inte är specifika för en klass. Inte nog med att det förstör spelarrollerna: Nu kommer varenda barn och deras farmödrar spela som en krypskytt med precisionsgevär och betonghäck - som om ingenjörer med en Carl Gustaf och skarpskyttegevär inte var ett problem i BF3 och 4...

Största livskvalitén DICE skulle kunna implementera är en begränsning på antalet prickskyttar och/eller precisionsgevär på en server. Få folk att fylla de funktioner som behövs.

Ja just det, det är också något som bör implementeras: stänga av eller på vapenbegränsningar till rollerna. En Medic, Assault och Support bör inte kunna välja snipervapen helt enkelt och som du säger så bör det gå att ställa in antalet snipers på en given dedikerad server.

Har för mig att det fanns implementerat att justera i BF3-4s dedikerade servrar?

Dessa poänger ovan och även dina är exakt vad jag menar med att dagens MP-spel lyfter fram individuellt spelande/den ensamma spelaren istället för lagspelande/faktiskt multiplayer-spelande. Individualiseringen förstärks ytterligare med fokus på skins, "Titta på mitt snygga gevär! Titta på min snygga tank!" Osv.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Om någon här känner direkt eller indirekt eller känner någon som de tror känner någon som i sin tur känner Patrick Söderlund så får Du gärna vidarebefordra detta. Att få skräddarsy sin dedikerade server med följande ovannämnda inställningar + dela bannlistor är allt jag önskar mig. Jag lär knappast vara ensam om dessa ovannämnda önskemål.

Tyvärr har Putte inte jobbat på EA/Dice sen 2018, han driver Embark nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

4. Helikoptern ska inte falla platt för att jag byter plats för att jag använder tvmissilen. Saknar verkligen bf2 och hur man kunde dominera en bana solo med en apache.

Hoppas du inser att det är en mekanism som är implementerad för att balansera helikoptern mot andra enheter, samt för att en person inte ska ta den och wasta lagets resurser med halvdassiga attacker?

Permalänk
Medlem

Dice har det verkligen inte lätt när man ska avväga realism/arkad. Vissa tycker det är skit att man kan hoppa ut ur ett plan, skjuta raketgevär och sen hoppa in igen medans nästa vill kunna köra apache själv och äga en hel bana.

Permalänk
Medlem

Tyckte enda det såg kul ut
Dedikerad servrar skulle vara suveränt.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av BananaFace:

Hoppas dom kan skruva ned tempot lite, vill inte bli påvingad fullt ös medvetslös konstant. De äldre spelen hade lite lugnare tempo och det hoppas jag på. Man måste inte spawna in i fordon, eller pangpå alla sina medspelare utan måste ta sig till rätt ställe själv. Hoppas dom får till det bra

Och för tusan, får dom inte in en commander så kan man glömma helt snacket om att dom lyssnar på spelarna...

Tempot är alltid uppskruvat till 11 i dessa trailers så lägg inte för stor vikt vid det. Men ja, tempot är alltid svårt att veta hur det är mellan spel för det brukar ju variera en del beroende på vilken del av banorna man rör sig på. Jag brukar undvika köttkvarnarna också så blir det bra.

Men commander? Vetifan, tyckte det förstörde BF4 bara iaf. Tog inte många timmar innan jag och polarna helt övergav servrar med commanders. I BF2 gick det väl bättre vill jag minnas så implementationen styr väl, men ändå. Knepigt när en spelare får mycket makt och andra laget har en avsevärt bättre eller sämre spelare på samma plats liksom. Annars gillar jag ju konceptet som sådant, men i praktiken tycker jag det mest blir pannkaka av det.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Ser ju lite lockande ut. Har spelat bf3 och bf4 ganska mycket. Jag tycker de faktorer som avgör om nya bf kommer vara kul att spela är:

- Kartorna, den de dema ser ut som dawnbreaker² som var alldeles för öppen för att vara kul o.k.s. lav & sniper-paradis. Omöjligt att överleva om man har hyffsat normal mängd HP. Inget är ju tråkigare än en dåligt designad mapp.

- Hur själva kill-mekaniken är. Jag är ett stort fan av hardcore. Tycker det är fantastiskt tråkigt om man behöver tömma ett magg i en snubbe. Det tar bort försiktigthetstänket man får om man har en mindre mängd HP. Folk löper som besatta amerikaner på Black Friday och det blir omöjligt att kontrollera eller pusha en flank.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Det enda jag egentligen önskar mig är högst skräddarsybara dedikerade servrar som ger valfrihet att göra servrarna mer "BF2-4"-aktiga medan andra kan få ha sina mer till synes Quake/COD-aktiga hetsservrar.

Jag är HELT obrydd om MTX och/eller "representation" i spelen så länge det går att konfigurera sina dedikerade servrar efter eget tycke.

Exempelvis bör man kunna konfigurera följande på en dedikerad server (kmr aldrig hända för EA tvingar DICE att skapa ett spel som är roligare för den enskilda individen och INTE en hel Squad eller ett helt lag för den delen):

- Stänga av eller på HP-regenerering. När du får HP tillbaka automatiskt så tar det bort halva rollen med en Medic i Squad eftersom och de blir också mindre viktiga. I gamla BF2 var Medic den viktigaste personen i varje Squad eftersom när denne dog så kunde du varken få HP eller återupplivning. Alla skyddade Medic för den var viktigast.

- Stänga av eller på oändlig ammo i fordon. När du har oändlig ammo i ditt fordon utan att behöva åka med någon Supportklass så leder det till att du bara spammar skott överallt. Kombineras detta sedan med att fordon respawnas lika fort som spelaren själv så leder det till Deathmatchmode där du ser fordon överallt spammandes med skott för de kommer tillbaka lika fort som det dör. Detta skapar en oerhört icke-dynamisk och tråkig spelupplevelse rätt fort i varje match. Det blir mer Battlefield: World of Tanks Edition än det riktiga BF2-4 som många av oss tyckte om bäst.

Alternativ extra funktion kan vara att slå på eller av att flygfordon måste åka tillbaka till sina Spawnplatser (helikoptrar+flygplan) för att ladda på ammo igen (eller ha en Support i helikoptern) så att de inte heller kan spamma skott överallt för då blir det bara Battlefield: War Thunder Edition.

När du inte kan spamma skott överallt så får Supportklassen en viktig roll återigen och blir den näst viktigaste att skydda efter Medic och vips så börjar en Squad spela roll och alla börjar spela sina viktiga roller igen.

- Stänga av eller på Commander Mode. Denna person skall kunna göra som i BF2 och scanna och ge vision åt en, sätta ut flaggor att ta över. När Squads gör detta så kan Commandern belöna med exempelvis tankar eller ammolådor eller kanske "klasslådor" i stil med Warzone loadouts? Kräv alltså att Squads slutför objektiv åt commandern för att kunna få tillgång till viktiga saker som ammo, loadouts, (exklusiva?) fordon, istället för att allt serveras på silverfat på varje spawnpunkt (usch vad tråkigt på lång sikt).

- Stänga av eller på om du kan spawna direkt i fordon istället för vid flaggan nära dem. Simpelt för att olika dedikerade servrar vill uppmuntra till mindre fordon-Deathmatchs och istället mer försiktig användning av en faktiska fordon för att slippa behöva gå så långa avstånd. Detta blir en balansgång om du exempelvis misslyckas ta över en första flagga för att då behöva gå en lång bit från ens Spawn Base.

Alternativ extra funktion är att bestämma hur lång tid mellan att fordonen respawnas efter att de förstörts vare sig via suicide eller av fiende.

- Stänga av eller på att tvinga standard-skins. Denna funktion kmr nog ALDRIG implementeras i dedikerade servrar för då kommer majoriteten av spelarbasen gråta ut om sin individualism. Men om det gick så innebär det att på den dedikerade server som har det påslaget så kmr du alltid spela med dina standard-skins istället för Halloween-skins som många MP-spel numera använder vilket får det att kännas som en Fortnite-klon istället för något spel som faktiskt försöker ta sig själv seriöst. Så när du då joinar en sådan dedikerad server så kmr du bara spela med standard-skins på just den server trots att du kanske konfigurerat din cosplay-klass.

OBS: Notera hur jag INTE pratat om att det "ska bli som Arma 3!" Jag vill bara återgå mer åt saker och ting som gjorde BF2 magiskt: där LAGET GICK FÖRE JAGET genom att du inte kunde spamma skott, inte kunde återfå HP varje gång du gömde dig bakom ett hörn, inte kunde respawna superfort i fordon hela tiden, utan du blev tvungen att spela strategiskt och försiktigt och välja dina strider på grund av begränsade resurser! Lägg gärna till något som jag missat från BF2 som bör finnas att "Slå av eller på i dedikerad server".

Om någon här känner direkt eller indirekt eller känner någon som de tror känner någon som i sin tur känner Patrick Söderlund så får Du gärna vidarebefordra detta. Att få skräddarsy sin dedikerade server med följande ovannämnda inställningar + dela bannlistor är allt jag önskar mig. Jag lär knappast vara ensam om dessa ovannämnda önskemål.

P.S. Det jag känner är att för många MP-spel av detta slag är som om MMORPGs där du är AD, Healer & Tank i samma klass och varför finns då ens dessa olika klasser om du kan vara allt samtidigt? Olika roller spelar ingen roll längre. Vi ska tillbaka till den tid då AD, Healer & Tank faktiskt spelade roll fast i BF2-termer!

Många bra förslag.
Lägg till att endast kunna spawna på squadleader också och inte alla i gruppen.

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Drömmer mig tillbaka till Battlefield 2. Underbart roligt spel.
Blev dock bannad hela jävla tiden för att jag flög med joystick och ingen fattade att det gick att flyga så bra.
Det bölades fuuuuuuuuuuusk hela tiden 🙄

Har ni varit med om liknande?

Ouf! Bf2 var tider det. Nä du är inte ensam om att bli bannad titt som tätt.

Permalänk
Medlem

Battlefield har alltid dedikerade servrar eller tror ni att ni har spelat p2p 64 spelare hittills? Eller menar ni custom rental servrar?

Jag vill också ha rental servrar tillbaka. Men jag vet att det har varit en minusaffär för DICE i tidigare spel. Det kostar betydlig mer för dom än vad folk behöver betala för det.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Inaktiv

Ser lovande ut och precis vad jag väntat mig. Ska bara försöka hålla mig ifrån pre order även om det lockar för att få testa spelet tidigare

Permalänk
Medlem

Såg videoklippet igen och noterade just att alla stridsfordon har obegränsad ammunition. Mindre strategi och mer vettlöst pangande alltså. Börjar bli lätt skeptisk; har de gjort sig av med BF5:s utnötningssystem med begränsad ammunition och hälsa (en av få saker det spelet gjorde bra) så borgar det för en besvikelse.

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arditi:

Såg videoklippet igen och noterade just att alla stridsfordon har obegränsad ammunition. Mindre strategi och mer vettlöst pangande alltså.

Nja, både BF3 och BF4 hade obegränsad ammo (med fördröjning). I BF3 var det bara fördröjning, i BF4 fick du dessutom vänta på att ammoracken skulle fyllas med 3-4 skott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arditi:

Såg videoklippet igen och noterade just att alla stridsfordon har obegränsad ammunition. Mindre strategi och mer vettlöst pangande alltså. Börjar bli lätt skeptisk; har de gjort sig av med BF5:s utnötningssystem med begränsad ammunition och hälsa (en av få saker det spelet gjorde bra) så borgar det för en besvikelse.

Det va något som jag absolut inte gillade med bfv. Det är ju cooldown på ammon som i bf3/4, så istället för att behöva hålla sig vid en ammostation, så kan du bara vänta på att få ammo. Vilket jag tror kommer leda till att fordon rör på sig mer än i bfv. Jag tycker iaf att det systemet är bättre.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Ingrediensmåtten verkar onekligen vara mer CoD och mindre BF. Än mindre fokus på olika roller än förväntat, och som man tyvärr misstänkt verkar utnötningssystemet slopat. Blir gärna motbevisad, men ser i nuläget ut att hamna i testa-om-det-kommer-till-GamePass-kategorin.

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).