Windows 7-användare kan få gratis uppdatering till Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Nice, fullpackad med reklam då med andra ord

Betalar hellre för någon pro/ultimate version om den då är utan reklam och minimalt med spioneri och hyss för sig.

Permalänk
Medlem

Såklart att de vill att man uppgraderar. Och det har inte alls med datainsamling, reklam, uppdateringskontroll eller vanestyrning att göra. Tror man det så ingår man tydligen i en konspiration enligt någon logik jag inte är helt med på. Men ingår väl att konspiratörer förnekar att de är konspiratörer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Med Windows 10 så fick man ju det gratis. Nu när folk vant sig med att det är gratis så blir det extremt svårt att få dem att betala igen. De som inte vill eller kan betala hade ändå piratkopierat. Dessutom betalar vi numer med vår personliga data snarare än pengar och för Microsoft är det värt tusen gånger mer än någon femhundring per licens de hade fått annars.

Visst kan det bli svårare att gå tillbaka när folk vant sig vid "gratis", men det beror också på vad de erbjuder.

Jag tror du överskattar värdet av vår personliga data, något som Microsoft också kan fortsätta samla in även om Windows börjar kosta pengar igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Känns mer och mer som en "uppdatering" till W10 och inte ett nytt OS... Det blev väl för rörigt med alla versioner av W10 helt enkelt.

Det finns avsevärt mycket mer än det grafiska vi sett hitintills annars skulle de inte kunna kalla det för det största på ett årtionde kollar vi historiskt så innebär detta att det ska vara en större uppgradering än det var mellan 8-10 exempelvis vilket ju var ett stort steg är nog en hel del vi inte vet någonting om det är alledes för snabbt och dra slutsatser av det här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Någonstans tänker jag att med den nivån på krav att det måste vara gratis så måste MS ta in pengarna på andra sätt i så fall. Det behöver man nog som kund i så fall räkna med om man inte önskar betala för windowsversionen.

Jag köper din poäng och håller med fullständigt.

Mitt personliga problem är just att man som konsument aldrig nu i dessa tider när SaaS blivit norm erbjuds något annat betalningsalternativ än "gratis" abonnemang som i bakgrunden finansieras av reklam och att samla in och sälja "användardata".

Rent affärsmässigt har jag förståelse för att MS var tvingade av marknaden att anpassa sin affärsmodell så att den passar in i rådande norm för att vara med i matchen.
Det jag inte förstår eller accepterar är varför vi konsumenter inte ruttnat på detta i tillräckligt stor skala redan o börjar efterfråga alternativ.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem

Dags att köpa på sig några billiga Win7 licenser.

Permalänk
Medlem

De väl Office 365, Onedrive m.m de tjänar stora pengar på idag? De enda som verkar betala för licenser är datortillverkare.

Skulle kunna se en modell där de tar nå premiumpris och så ingår game pass till de.
Men då kommer väl konkurrensjuristerna att skrika.

Permalänk
Medlem

Jag har gett Microsoft ca 6000 SEK (två Pro, två Home) de senaste fem åren bara på Windows 10-licenser, så detta med att "Windows 10 är gratis" är snarare att Microsoft ger en gratis uppgradering till massa OEM-datorer. Jag betalar gärna för all utvecklingen som lett till att varje Windows 10-dator praktiskt taget har en kostnadsfri systemadministratör som håller datorn fungerande över tid utan krav på kunskaper hos användaren.

Sen undrar jag hur många som använder datorn utan operativsystem, med tanke på att det verkar vara den mjukvara som är lägst prioriterad för många. Själv ser jag det som att det är en av få mjukvaror jag använder varje dag, och att de ca 1700 spänn som en Windows 10 Pro OEM kostar är en skitsumma utslagen över den tid man använder datorn.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tigerhamster:

Jag sitter på Windows 8.1 i dagsläget. 10 har haft kompromisser som jag inte är okej med. Jag är inte villig att gå med på vad som helst för att "få ha" Windows och enkel kompatibilitet med mjukvara.

Om 11 går i samma hjulspår som 10, och ingenting pekar egentligen mot att det inte blir så, så kommer jag få sätta mig ned och lära mig svårare kompatibilitet med mjukvara i framtiden.
Presentationen av 11 kommer därför vara ett vägval för mig, och det är därför något jag kommer följa noga.

Finns det något med 8 som är bättre än 10an?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Visst kan det bli svårare att gå tillbaka när folk vant sig vid "gratis", men det beror också på vad de erbjuder.

Jag tror du överskattar värdet av vår personliga data, något som Microsoft också kan fortsätta samla in även om Windows börjar kosta pengar igen.

Det är klart de kan. Men jag vill men's att folk har lättare att betala med sin personliga data när de inte behöver betala med pengar, och tvärt om. Om Microsoft vill försöka göra både och så kommer folk ha svårare att svälja det. Sen kan de såklart göra en version som kostar pengar i utbyte mot avsaknaden av telemetri. Det är nog eftertraktat av ganska många. Men inte en version med både och.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Varför säger dom att det här ska bli den sista Windows versionen bla bla... Tror dom inte att det kommer finnas PC datorer om 20 år?

Eller är det menad att Win 10 och 11 ska bli en evig patch därefter..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Finns det något med 8 som är bättre än 10an?

Jag har inte använt 8 på många år, så det vet jag inte. Gällande 8.1 så slipper jag reklam i gränssnittet och bestämma själv när och om jag vill installera uppdateringar, jag har ett operativsystem som fungerar offline och jag har mer kontroll över den användardata som jag delar med mig av. Jag vill inte ha ett operativsystem som själv tar bort filer från min dator utan att jag har tagit ett aktivt eller passivt beslut om det som sträcker sig längre än att jag installerar operativsystemet. Ja, mycket av det går att stänga av. Just nu. Att Microsoft vill lägga sig i hur jag använder min dator känns godtyckligt med Windows 10 och kan ändras lika godtyckligt. Vid en ny uppdatering eller ett nytt avtal.

Jag vill ha kontrollen.

Den enda fördelen jag ser med 10, å andra sidan, är stöd för en ny DirectX. Vilket mitt grafikkort inte stöder ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Mjaa. Här finns emellertid lite relevanta skillnader.
För playstationenheten, mobilen eller routern kan man inte köpa hårdvaran från ett företag och mjukvaran från ett helt annat företag.
Eller ja - kan och kan. Vi vet att det såklart går i teorin. But you get my point.

För exempelvis raspberry pi och stationära datorer blir man mer själv ansvarig att skaffa egen mjukvara som passar till hårdvaran och det sätter lite andra spelregler för finansieringen av mjukvaran när mjukvaruföretaget inte kan ta betalt för att sälja hårdvaran också.

Din poäng är relevant ändå. För den logiken som ändå är av relevans kan slutkund skita högatktnigsfullt i. Det är MS problem - inte kundens ;). Visst är det så.

Men frågan kvarstår då - hur ska exempelvis windows finansieras om det inte bygger på att sälja hårdvara och mjukvara ihop?
För det är den mest relevanta frågan. Det viktigaste av allt är att verksamheten går plus.

Någonstans tänker jag att med den nivån på krav att det måste vara gratis så måste MS ta in pengarna på andra sätt i så fall. Det behöver man nog som kund i så fall räkna med om man inte önskar betala för windowsversionen.

Windows drar nog mest in pengarna från företag som köper diverse Officepaket och pro licenser. Annars är det Gamepass som förmodligen är deras stora inkomstkälla just nu. Kollar man på andra liknande som typ Netflix så drar dom in ganska bra mängder pengar på en marknad som nu har större konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Windows drar nog mest in pengarna från företag som köper diverse Officepaket och pro licenser. Annars är det Gamepass som förmodligen är deras stora inkomstkälla just nu. Kollar man på andra liknande som typ Netflix så drar dom in ganska bra mängder pengar på en marknad som nu har större konkurrens.

jag tror att Azure, och alla cloud tjänster är där MS drar in mest stålar

https://venturebeat.com/2020/07/22/microsoft-earnings-q4-2020...

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Jag har inte använt 8 på många år, så det vet jag inte. Gällande 8.1 så slipper jag reklam i gränssnittet och bestämma själv när och om jag vill installera uppdateringar, jag har ett operativsystem som fungerar offline och jag har mer kontroll över den användardata som jag delar med mig av. Jag vill inte ha ett operativsystem som själv tar bort filer från min dator utan att jag har tagit ett aktivt eller passivt beslut om det som sträcker sig längre än att jag installerar operativsystemet. Ja, mycket av det går att stänga av. Just nu. Att Microsoft vill lägga sig i hur jag använder min dator känns godtyckligt med Windows 10 och kan ändras lika godtyckligt. Vid en ny uppdatering eller ett nytt avtal.

Jag vill ha kontrollen.

Den enda fördelen jag ser med 10, å andra sidan, är stöd för en ny DirectX. Vilket mitt grafikkort inte stöder ändå.

Windows 10 fungerar offline utan problem. Jag tycker inte Microsoft har lagt sig i hur jag kan använda datorn.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av rickie:

jag tror att Azure, och alla cloud tjänster är där MS drar in mest stålar

https://venturebeat.com/2020/07/22/microsoft-earnings-q4-2020...

Du ser, även där drar dom in en väldans massa pengar. Så tror kanske inte jätte mycket på att sälja persondata eller reklam kommer bli Microsofts stora inkomstkälla som många verkar vara oroade över.

Permalänk
Medlem

Perfekt. Det kommer underlätta för folk att vilja migrera.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Du ser, även där drar dom in en väldans massa pengar. Så tror kanske inte jätte mycket på att sälja persondata eller reklam kommer bli Microsofts stora inkomstkälla som många verkar vara oroade över.

Dessutom kommer det nog bli ännu svårare framöver nu har vi GDPR men jag skulle tro att EU och Sverige kommer skärpa reglerna ännu mer på den här punkten så att det kommer nog bli svårare och göra det sen håller jag med om Azure Microsoft 365 även Windows Server drar de in en hel del pengar på sen givetvis XBOX så att Microsoft har väldigt många andra divisioner som drar in dem pengar. Om du köper en licens idag kostar det ändå lite över en tusenlapp så att Windows är inte kostnadsfritt idag hellre sen är givetvis alla uppdateringar gratis.

Permalänk
Avstängd

Så mycket av de gamla versionerna de kan få bort, ju lättare blir det i framtiden för att få alla program att funka. Kan man då få bort de sista win7 och xp användarna så är det egentligen mest vinst. Ju färre operativ de behöver underhålla ju bättre för dem.

Jag har inte mycket at klaga på när det gäller win10 och kommer säkert uppgradera till win11 under första året om det inte är kaos och skit med recensionerna.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Du ser, även där drar dom in en väldans massa pengar. Så tror kanske inte jätte mycket på att sälja persondata eller reklam kommer bli Microsofts stora inkomstkälla som många verkar vara oroade över.

Nej, det tror jag inte man behöver oroa sig över

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Sen kan de såklart göra en version som kostar pengar i utbyte mot avsaknaden av telemetri.

Vad är det du förlorar som Windows-användare på att Microsoft samlar in och analyserar information om din programvarumiljö, hur du använder datorn samt vad som eventuellt orsakar krascher? Vad föreställer du dig att de använder den informationen till, och varför skulle någon vilja betala för att slippa få framtida produktutveckling anpassad efter hur Windows används i verkligheten? Jag förstår inte logiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Vad är det du förlorar som Windows-användare på att Microsoft samlar in och analyserar information om din programvarumiljö, hur du använder datorn samt vad som eventuellt orsakar krascher? Vad föreställer du dig att de använder den informationen till, och varför skulle någon vilja betala för att slippa få framtida produktutveckling anpassad efter hur Windows används i verkligheten? Jag förstår inte logiken.

Jag har personligen inte något emot hur windows 10 samlar in data men det kan ju inte undgått dig att vissa är nojiga över det. För min del spelar det absolut ingen roll vad Microsoft vet om mig bara jag inte behöver betala för Windows med pengar.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Mjaa. Här finns emellertid lite relevanta skillnader.
För playstationenheten, mobilen eller routern kan man inte köpa hårdvaran från ett företag och mjukvaran från ett helt annat företag.
Eller ja - kan och kan. Vi vet att det såklart går i teorin. But you get my point.

För exempelvis raspberry pi och stationära datorer blir man mer själv ansvarig att skaffa egen mjukvara som passar till hårdvaran och det sätter lite andra spelregler för finansieringen av mjukvaran när mjukvaruföretaget inte kan ta betalt för att sälja hårdvaran också.

Din poäng är relevant ändå. För den logiken som ändå är av relevans kan slutkund skita högatktnigsfullt i. Det är MS problem - inte kundens ;). Visst är det så.

Men frågan kvarstår då - hur ska exempelvis windows finansieras om det inte bygger på att sälja hårdvara och mjukvara ihop?
För det är den mest relevanta frågan. Det viktigaste av allt är att verksamheten går plus.

Någonstans tänker jag att med den nivån på krav att det måste vara gratis så måste MS ta in pengarna på andra sätt i så fall. Det behöver man nog som kund i så fall räkna med om man inte önskar betala för windowsversionen.

MS går mer från att vara ett produktbolag till ett tjänstebolag... Windows är inte en "primär" inkomstkälla längre, ffa inte konsumentledet.
Dom har ju fortf sina VLSC etc med alla bolag som kör produkterna.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

Hemmafixarna som bygger en ny dator och vill återanvända sin gamla licens, är i sammanhanget inte speciellt stor. Största delen är ju bärbara datorer för konsumenter och där ingår ju en ny Windows licens. Så kan inte se det som en särskilt stor ekonomisk förlust för Microsoft att erbjuda uppdateringen gratis.

Skrivet av Ozzed:

Med Windows 10 så fick man ju det gratis. Nu när folk vant sig med att det är gratis...

Det där med att uppgraderingen var/är/blir "gratis" är ju en sanning med modifikation.

Jag köpte fullversionen av Win7 i stället för OEM just för att kunna behålla licensen även när jag så småningom bytt ut alla delar i datorn.
För sent fick jag reda på att den "gratis" uppgraderingen till Windows 10 även innebar att licensen låstes till befintlig hårdvara (moderkort och systemdisk), utan legal möjlighet till fortsatt användning när jag uppgraderat datorn. (Denna förändring av licensvillkoren infördes med Win 8. Jag vet också att det går att "förhandla" med Microsofts support så att man kan behålla licensen även efter uppgradering, men det innebär formellt ett avtalsbrott.) Enda skillnaden mellan OEM och fullversion är vem som står för supporten vid krångel.

Slutsatsen är i alla fall att den som uppgraderar från icke-OEM/Enterprise Windows 7 (eller tidigare) till senare version av Windows tappar sin frihet!
Även om du redan har en nyare version av Windows så blir uppgraderingen bara "gratis" för den befintliga hårdvaran. Så fort du byter dator blir du ändå tvungen att köpa en ny licens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

men det kan ju inte undgått dig att vissa är nojiga över det.

Det har inte undgått mig, men att folk nojar över saker är inte lika med att det är befogat. Sen är det ju inte som att det är svårt att informera sig om läget, d.v.s. om man inte redan i förväg bestämt sig för att Microsoft "spionerar".

Den här tog t.ex. mindre än 30 sekunder att hitta med Google:
https://www.avg.com/en/signal/windows-10-privacy-everything-y...

Is Windows 10 Spying on you?

If by spying you mean collecting information about you without you knowing… then no.

Microsoft isn’t hiding the fact that it’s collecting data on you. But it’s not exactly going out of its way to tell you exactly what, and especially how much, it collects.

Now before we go into the depths of Windows 10’s hunger for data, let’s look at what gets collected and sent to MS servers and how the Redmond-based software company handles the data.

  • PC usage: Microsoft tracks data such as the type of hardware you use, which applications you have installed, some usage details (e.g. how often you launch or use the applications) and crash information on your devices.

  • Crash data: Every time Windows or your PC crashes (or if there’s an error), Microsoft collects the necessary information and evaluates it — more on this below...

This is essentially what is being collected and is what Microsoft calls “telemetry”. However, there’s another type called “functional data”, which is data such as your location used by the Weather app.

Microsoft claims that the information gathered is used only to improve the development of the operating system and develop new products. Since we can’t look over the shoulders of the engineers and marketing folks at MS, we have to take them at their word.

According to MS documentation, the data isn’t shared with any other companies (with the exception of data from a handful of services like Bing) and is deleted after 30 days (all the details can be read in their privacy statement).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Det där med att uppgraderingen var/är/blir "gratis" är ju en sanning med modifikation.

Jag köpte fullversionen av Win7 i stället för OEM just för att kunna behålla licensen även när jag så småningom bytt ut alla delar i datorn.
För sent fick jag reda på att den "gratis" uppgraderingen till Windows 10 även innebar att licensen låstes till befintlig hårdvara (moderkort och systemdisk), utan legal möjlighet till fortsatt användning när jag uppgraderat datorn. (Denna förändring av licensvillkoren infördes med Win 8. Jag vet också att det går att "förhandla" med Microsofts support så att man kan behålla licensen även efter uppgradering, men det innebär formellt ett avtalsbrott.) Enda skillnaden mellan OEM och fullversion är vem som står för supporten vid krångel.

Slutsatsen är i alla fall att den som uppgraderar från icke-OEM/Enterprise Windows 7 (eller tidigare) till senare version av Windows tappar sin frihet!
Även om du redan har en nyare version av Windows så blir uppgraderingen bara "gratis" för den befintliga hårdvaran. Så fort du byter dator blir du ändå tvungen att köpa en ny licens.

Jag har inte behövt köpa ny Windows licens när jag bytte hårdvaran på den egenbyggda datorn jag har. Det var bara att använda Microsofts egna felsökare för digital licens och där säga att man bytt hårdvara och då bockar man i den dator som man haft licensen på och säger att detta är denna dator och så är Windows aktiverat. Gick på 30 sekunder för mig typ

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

... bara att använda Microsofts egna felsökare för digital licens och där säga att man bytt hårdvara och då bockar man i den dator som man haft licensen på och säger att detta är denna dator och så är Windows aktiverat. ...

Och då hade du vid samma tillfälle bytt både moderkort och systemdisk?
Det kan gå smidigt om man byter "rätt" delar med längre mellanrum och (frivilligt) har knutit licensen till sitt MS-konto, men jag har även varit med om motsatsen där MS support tyckte det var bättre att sälja ytterligare en licens till mig trots att jag inte ens bytt (så mycket av) hårdvaran!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Och då hade du vid samma tillfälle bytt både moderkort och systemdisk?
Det kan gå smidigt om man byter "rätt" delar med längre mellanrum och (frivilligt) har knutit licensen till sitt MS-konto, men jag har även varit med om motsatsen där MS support tyckte det var bättre att sälja ytterligare en licens till mig trots att jag inte ens bytt (så mycket av) hårdvaran!

Ja, bytte moderkort och systemdisk. Föregående disk används fortfarande, men har ej OS på den. Och som sagt, använde denna https://support.microsoft.com/en-us/windows/reactivating-wind... "

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Tror MS kommer samla visuella ändringar som win10 annars skulle fått, för att folk inte ska flippa att dom från en dag till en annan har nått nytt.

Är det utalat om några skillader i det relevanta, viktiga, som kernel, HAL, osv osv? Utan allt det så är det ju i praktiken bara en patch, fast såld i eget namn. För att tillverkare ska kunna sälja den i en ny dator med nått argument nytt är bättre.

Detta är nog bara ett beslut taget 100% av marknadsavdelningen, det finns inga tekniska argument utan rent ekonomiska. OEM vill ha nått nytt att sälja datorer med och MS kan komma med GUI uppdateringar som annars skulle ses invasiva..

Permalänk
Medlem
Skrivet av boibo:

Tror MS kommer samla visuella ändringar som win10 annars skulle fått, för att folk inte ska flippa att dom från en dag till en annan har nått nytt.

Är det utalat om några skillader i det relevanta, viktiga, som kernel, HAL, osv osv? Utan allt det så är det ju i praktiken bara en patch, fast såld i eget namn. För att tillverkare ska kunna sälja den i en ny dator med nått argument nytt är bättre.

Detta är nog bara ett beslut taget 100% av marknadsavdelningen, det finns inga tekniska argument utan rent ekonomiska. OEM vill ha nått nytt att sälja datorer med och MS kan komma med GUI uppdateringar som annars skulle ses invasiva..

Det är betydligt större än så det kan jag säga dig annars skulle de inte kunna säga att det är största på tio år det kommer vara större än 8-10 något annat vore orimligt det kommer vara mer än det vi sett så här långt de kan inte säga något sådant här och sen inte leverera på det skulle vara helt orimligt och skulle få deras förtroende att svikta en hel del vilket de givetvis inte vill och ser man bakåt i tiden har alltid en uppdatering av den här stilen inneburit stora förändringar!