Blaston-utvecklare drar sig ur Facebooks annonstest för VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Mjaa vissa av oss aktivt undviker det. Men marknaden är så stor och det går inte att övertala folk ifrån något dom vill ha. Speciellt när dom inte ser något problemen med spelmarknaden (MTS, Pre-orders, EA osv.) Och jag kan inte tala för andra människor, ifall dom inte tycker det är något problem med hälsan på vår spelmarknad så får man ju respektera de.

Nu känns det ju ändå som att det börjar ändra sej lite med microtransactions och random loot (Risk spel) mekaniker i spel.

Jag respekterar inte folk som tycker hela spel marknaden är ok lika lite som jag respekterar de som gillar att skjuta folk

https://www.youtube.com/watch?v=kvbpoE3OjNg

Tycker man sådant är okej förtjänar man inte min respekt iallafall.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon334363:

Obligatoriskt facebook-konto är en consumer grej som riktigt sabbar det för mig. Men det jag syftade på var snarare Oculus/Facebook's affärspraxis i olika områden. Exempelvis hur dom köper upp studior för att göra deras produkter Oculus-exklusiva, ofta mot skräpsummor dessutom, och hur dom arbetar för att låsa ute konkurrenter som inte vill bli uppköpta från deras plattformar, eller rentav stämmer andra utvecklare som inte spelar efter deras regler, för att Oculus vet att dom har massivt mer cash från Facebook för lawsuits och liknande.

Hade gärna gått in mer på detalj, men arbetar i branschen och vill inte skjuta mig i foten.

Ok
jag vet att Facebook sysslar med fulspel.
Man försöker köpa upp, men lyckas man inte så kopierar man typ och låser ute det andra.
Men vet inte mer specifikt vad man håller på med såna metoder för VR.
Valve, Sony mm verkar ju kunna köra egna race

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Personligen anser jag att ALL reklam (och Facebook) skall (inte bör) förgöras, så det här är väl ett litet steg åt rätt håll, men eftersom jag vägrar ta i något som har med Facebook att göra med ens en kilometerlång tång så har det förstås ingen som helst betydelse för min del i praktiken.

Skrivet av skanepiraten:

"LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco"

Haha, ja, den gamla godingen passar fint här!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Asså jag ser inte riktigt problemet med det om det är rätt gjort. typ som kommande battlefield, om man där dynamiskt kunde ha riktiga reklamskyltar osv, skulle nog till å med kunna öka hur pass bra spelet är (i stadsbanor då dvs) Sen typ Cyberpunk och även Star citizen är också spel där det man skulle kunna göra det extremt effektivt och snyggt.

Och det slutar med 2X experience i stadsbanor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Personligen anser jag att ALL reklam ... skall ... förgöras, ...

Du vill inte veta om det kommer ut någon ny produkt på marknaden, alls, eller om den skulle kunna vara något för dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Du vill inte veta om det kommer ut någon ny produkt på marknaden, alls, eller om den skulle kunna vara något för dig?

Reklam försöker skapa behov av något man egentligen inte behöver. Har jag behov av något så letar jag rätt på det på eget bevåg.

Jag filtrerar bort all reklam överallt (förutom här på Swec, men fick jag betala för att slippa reklam här så skulle jag göra det), ser aldrig någonsin på reklamfylld gammel-tv (strömmar 100% från diverse reklamfria betaltjänster - betalar t.ex. för YouTube Premium enbart för att slippa reklam, vilket dock tyvärr inte blockerar allt förbannat sponsorfanskap), läser inga papperstidningar, nekar reklam i brevlådan och blockerar alla telefonförsäljningsförsök.

Reklam och säljare göre sig icke besvär.

Gråzon: nyhetsartiklar från oberoende media om nya produkter.

Visa signatur

5950X, 3090