Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyL:

Är det i Samsung Members appen? Har en nyaktiverad S21 Fe men ser ingen kod

Ja, precis. Members appen, förmåner, längst ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av d_m_r:

Ja, precis. Members appen, förmåner, längst ner.

Sorry, erbjudandet aktiverad under den fjärde månaden efter telefonens aktivering... Skumma villkor de kör med...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauc:

Fick du inte betala importavgift och moms på den då den skickas från hongkong? 3300 är ju klart billigt, även utan hörlurar. men med extra avgifterna kanske inte så billigt längre.

Nej väljer du expressfrakt eller vad det heter för 70-80:- skickas de först till Holland och sedan hit. Dom betalar skatt där så slipper du postens tjafs.
Annars skickar man bara in kvitto så får man tillbaka pengarna om Posten bråkar, har gjort det och det funkade innan.

https://m.banggood.com/question_category.html?search=VAT&cat_...

Men ska du köpa, ladda ner appen och gör ditt köp man får typ alltid bättre pris eller typ hörlurar på köpet.
Jag tar bort appen direkt efter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av d_m_r:

Sorry, erbjudandet aktiverad under den fjärde månaden efter telefonens aktivering... Skumma villkor de kör med...

Aha, så man måste ha haft telefonen i 4mån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyL:

Verkar så ja.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FreddyL:

Skrivet av d_m_r:

Verkar så ja.

Varför inte testa och se vad som händer om du stänger av telefonens automatiska inställning av tid och datum och sedan ställer fram datumet fyra månader …?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Varför inte testa och se vad som händer om du stänger av telefonens automatiska inställning av tid och datum och sedan ställer fram datumet fyra månader …?

Känns väl som att dessa grejer är server-side... eller jag hoppas det är så för deras säkerhetsavdelning

Permalänk
Medlem
Skrivet av d_m_r:

Verkar så ja.

Haft min i snart 2 år och hittar inte.. kanske har för gammal telefon.
Ser bara för nya flip/fold, förköpa hörlurarna samt wireless charger duo på köpet med klocka.

Edit: Har en Note 10.

Permalänk
Medlem

Hmm, jag har en S21 som jag haft sen den lanserades (var det i februari?), och jag ser tyvärr bara erbjudandet om en trådlös laddare.

Visa signatur

WS: AMD 7800X3D | ASUS Rog Strix B650E-I | 32GB G.Skill Flare X5 6000 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

S21, inköpt 5 maj. Jag ser erbjudandet.

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D (Arctic Liquid Freezer III 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 64 GB DDR5-6000 CL36 | ASUS ROG B650E-I | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Nej väljer du expressfrakt eller vad det heter för 70-80:- skickas de först till Holland och sedan hit. Dom betalar skatt där så slipper du postens tjafs.
Annars skickar man bara in kvitto så får man tillbaka pengarna om Posten bråkar, har gjort det och det funkade innan.

Men ska du köpa, ladda ner appen och gör ditt köp man får typ alltid bättre pris eller typ hörlurar på köpet.

Tack för info, det visste jag inte! Då har jag något att fundera på under helgen. kanske blir till att äntligen skaffa ny telefon ändå

Permalänk
Medlem

Fick någon svar från Senseo ang. kampanjens giltighet hos Kaffekapslen? Mailade dom i förrgår men inget svar än. Kaffemaskinen finns att hämta för mig, men om Kaffekapseln inte ingår i kampanjen så låter jag den nog gå i retur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Jag hittar inget val för att välja något annat än standardfrakt på hemsidan. Är det nåt som finns i appen också?

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pentav:

Haft min i snart 2 år och hittar inte.. kanske har för gammal telefon.
Ser bara för nya flip/fold, förköpa hörlurarna samt wireless charger duo på köpet med klocka.

Edit: Har en Note 10.

Skrivet av pellen:

Hmm, jag har en S21 som jag haft sen den lanserades (var det i februari?), och jag ser tyvärr bara erbjudandet om en trådlös laddare.

I erbjudandet står:
"Erbjudandet gäller endast på samsung.com/se samt endast en gång per person, under den fjärde månaden från den försts uppstarten av en ny mobil så länge lager räcker och kan ej kombineras......" osv.

Så tyvärr verkar det vara ganska snävt. Kommer säkert till er andra också vad det lider.

Skrivet av Quenya:

S21, inköpt 5 maj. Jag ser erbjudandet.

Aktiverade min lur i början av maj också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Jag hittar inget val för att välja något annat än standardfrakt på hemsidan. Är det nåt som finns i appen också?

Kolla bara att det står "Inclusive of VAT" och att under frakt "Shipping: Kr38.24 To Sweden Via EU Priority Line" så är du rätt ute.
EU Priority line innebär att de Tullar inom EU för att sedan skicka till Sverige ofta studsar paketet i Holland och sedan hit.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av freppa87:

Lite halvfult tycker jag, men eftersom den är i dropdown så borde dom väl acceptera det? Annars, kan man inte göra en prismatch med t.ex. elgiganten?

Fick följande svar idag.

Hej,

Maskinen måste vara köpt på en dessa butikerna: Elkjop, Elgiganten, Proshop, Coolshop, Media Markt.

Du kan läsa mer på våra användervillkor via länken:

https://www.senseo.se/kampanj/anvandarvillkoren/

Mvh. Lisa, Tassimo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av totamish:

Fick följande svar idag.

Hej,

Maskinen måste vara köpt på en dessa butikerna: Elkjop, Elgiganten, Proshop, Coolshop, Media Markt.

Du kan läsa mer på våra användervillkor via länken:

https://www.senseo.se/kampanj/anvandarvillkoren/

Mvh. Lisa, Tassimo.

Ah, blir nog att lämna tillbaka eller försöka prismatcha på Elgiganten. Kanske fortfarande värt det, men betydligt mer värt med ett års gratis kaffe Lite fult som någon nämnde att ha med Kaffekapslen på Dropdown-menyn men inte ha med dom i kampanjen. Ska nog ringa Kaffekapslen på måndag för säkerhets skull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Köp Poco F3 istället för 1000:- mindre.
Den är bättre på alla punkter och när jag beställde min för någon dag sedan fick jag dessutom med Xiaomi Redmi Airdots 2 wireless hörlurar på köpet.

Tack för tipset. Är egentligen nöjd med min nuvarande Galaxy S8 Plus som i December månad fyller 4 år. Men dess ålder börjar dock definitivt att synas, bland annat så har plastskärmskyddet börjat lossna på flera ställen, batteriet håller inte laddningen så värst länge och så har den även i allmänhet bara blivit rätt seg.

Köpte den natt svarta och med transport försäkring gick det totalt på 3312,40 kr. Fick inte med några hörlurar men dock fick jag med en sådan här för 7 kr extra

Blir väl att klicka hem ett härdat glas skärmskydd och skal från Amazon för 2-300 kr och sen har mobil i 3 år framåt

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av allstar16:

Ah, blir nog att lämna tillbaka eller försöka prismatcha på Elgiganten. Kanske fortfarande värt det, men betydligt mer värt med ett års gratis kaffe Lite fult som någon nämnde att ha med Kaffekapslen på Dropdown-menyn men inte ha med dom i kampanjen. Ska nog ringa Kaffekapslen på måndag för säkerhets skull.

Låt mig veta vad dom säger, skickar nog tillbaka min också annars... Dock får man stå för returfrakt till Danmark tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av allstar16:

Fick någon svar från Senseo ang. kampanjens giltighet hos Kaffekapslen? Mailade dom i förrgår men inget svar än. Kaffemaskinen finns att hämta för mig, men om Kaffekapseln inte ingår i kampanjen så låter jag den nog gå i retur.

”Du ska själv stå för betalningen av returnering av varan, som ska levereras till våran danska adress.
Om ett paket [...] inte hämtas eller tas emot av köparen kommer det att returneras till kaffekapseln. I dessa fall debiteras en avgift på 100 SEK för returfrakt. Avgiften kommer att dras från återbetalning.”
-https://www.kaffekapslen.se/kopvillkor
😒

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Tack för tipset. Är egentligen nöjd med min nuvarande Galaxy S8 Plus som i December månad fyller 4 år. Men dess ålder börjar dock definitivt att synas, bland annat så har plastskärmskyddet börjat lossna på flera ställen, batteriet håller inte laddningen så värst länge och så har den även i allmänhet bara blivit rätt seg.

Köpte den natt svarta och med transport försäkring gick det totalt på 3312,40 kr. Fick inte med några hörlurar men dock fick jag med en sådan här för 7 kr extra

Blir väl att klicka hem ett härdat glas skärmskydd och skal från Amazon för 2-300 kr och sen har mobil i 3 år framåt

Skal ska ingå i telefonen om du inte vill ha ett speciellt, har för mig att även skörmskydd sitter på. Dock inte ett härdat glas.

Visa signatur

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av mille666:

Synology NAS DS220J med 2*3TB diskar för 1990:-.

Enbart NASen ligger i nuläget på 1850 hos återförsäljare, så rätt bra deal för en 6TB backup.
https://www.prisjakt.nu/product.php?p=5304622

https://www.amazon.se/-/en/dp/B085QKGZH7/

De verkar ha ändrat priset redan ?
Eller så är jag blind...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Eller så är jag blind...

Det är ändrat.

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D (Arctic Liquid Freezer III 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 64 GB DDR5-6000 CL36 | ASUS ROG B650E-I | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Det är ändrat.

Var ju ganska nice pris, enbart diskarna kostar ju 1900:-. antar att de diskarna är bättre än de refurbished diskarna man fått med den nasen på amazon de senaste månaderna då paketet kostade 50 spänn mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Eller så är jag blind...

Skrivet av Quenya:

Det är ändrat.

Skrivet av PeoplesMC:

Var ju ganska nice pris, enbart diskarna kostar ju 1900:-. antar att de diskarna är bättre än de refurbished diskarna man fått med den nasen på amazon de senaste månaderna då paketet kostade 50 spänn mer.

Jag hann slå till, lyckligt ovetandes om att det skulle vara ett felaktigt pris, om det nu var så. Hur brukar amazon hantera sånt här? Eller var det satt ett bra pris på några enstaka ex tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Eller så är jag blind...

Yes det har hunnit ändras...

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Jag hann slå till, lyckligt ovetandes om att det skulle vara ett felaktigt pris, om det nu var så. Hur brukar amazon hantera sånt här? Eller var det satt ett bra pris på några enstaka ex tro?

Skrivet av mille666:

Yes det har hunnit ändras...

Hann beställa tidigt imorse
Sitter 2 x 2 3TB WD Red diskar. Så helt klart värt det!

EDIT.
Såg nyss på swedroid att en användare @Ch3ch2oh hitta samma bundle fast med (recertifierad diskar)
https://www.amazon.se/Synology-Bundle-DS220j-NAS-Svart/dp/B08...

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Såg nyss på swedroid att en användare @Ch3ch2oh hitta samma bundle fast med (recertifierad diskar)
https://www.amazon.se/Synology-Bundle-DS220j-NAS-Svart/dp/B08...

Sett till kommentarerna så bör man nog undvika den, och begagnade diskar i allmänhet till en NAS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Sett till kommentarerna så bör man nog undvika den, och begagnade diskar i allmänhet till en NAS.

Ja det priset (2039:-) har den legat på i flera månader med refurb diskar, alla möjliga olika typer av "vanliga" hårddiskar tror jag, vissa fick hitatchi diskar som var från 2012, så med helt nya wd red diskar var det nog ett riktigt klipp.

Permalänk
Medlem

Asus Cashback

Jag hade helt glömt bort det, men idag kom pengarna!
Jag köpte en AC86U och anmälde till kampanjen 2020-11-20.
Ungefär nio månader tog det.