Sony köper strömningstjänsten Crunchyroll

Permalänk
Medlem

Är det inte så att sony vill ha en plattform att släppa det dom producerar själva på?
Dom producerar ju en hel del anime, är väl till och med en av de större. Det är väl dottersbolags dotterbolag men dom får använda sony-loggan. (Aniplex heter det väl?)

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaana:

Blivit lite uppdelat senaste åren. Fått följa serier både på Crunchyroll, Wanikani och Netflix. Hoppas man nu kan få tillgång till de serier som tidigare endast funnits på Funimation om de behåller endast en tjänst.

Rättelse då det inte går att redigera längre; Wakanim*.

(Wanikani avser en sida för att lära sig kanji.)

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Avstängd

Jag gillar Chrunchyroll, men hemsidan suger SKIT! Jag vill inte ha uppdateringar om att serien jag gillade finns med rysk dubbning, så att det hamnar först på "updates" om serier jag följer, det är så jävla DÅLIGT! Det är klart att jag klickar, måste ju se om det är nästa säsong som börjat. Men det är det fan aldrig. Så trött på det. Så att någon köper tjänsten, det är positiva nyheter. Jag har svårt att se att Sony kommer att acceptera att det fungerar så jävla B på sidan.

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE

Permalänk
Medlem

Får hoppas licenseringen blir bättre för EU's del. Just nu Crunchyroll väldig snål i EU. Den amerikanska delen är betydlig bättre.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Trackmaster:

Får hoppas licenseringen blir bättre för EU's del. Just nu Crunchyroll väldig snål i EU. Den amerikanska delen är betydlig bättre.

Håller med! Vill ha Persona 5 Animation som inte finns här

Permalänk
Samsung Sverige

Det blir intressant att se vad som händer. Crunchyroll har känts som en tjänst med stor potential, men att det saknats appar till många tv-operativsystem har gjort att i alla fall jag slutat prenumerera för egen del. Håller tummarna att det blir förbättringar på den fronten!

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Så fort ja läser om anime så kommer ja direkt o tänka på hentai….ja kan inte va den enda härinne…..

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Campaigner:

Så fort ja läser om anime så kommer ja direkt o tänka på hentai….ja kan inte va den enda härinne…..

Jag tänker Naruto, Bleach, Fullmetal Alchemist och Fairy Tail.

Samt svenskdubbad Anime i form av Silver Fang, Starzinger och grottpojken Rai. Som jag mer eller mindre växte upp med
Hentai kom jag i kontakt med ganska långt efter att man hyrt anime på VHS på den lokala OK-macken i många år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Det blir intressant att se vad som händer. Crunchyroll har känts som en tjänst med stor potential, men att det saknats appar till många tv-operativsystem har gjort att i alla fall jag slutat prenumerera för egen del. Håller tummarna att det blir förbättringar på den fronten!

Kör Crunchyroll via Playstation, fungerar hyfsat.

Visa signatur

[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaana:

Kör Crunchyroll via Playstation, fungerar hyfsat.

Förutom att du måste logga in stup i kvarten. Sådär kul när man har ett 20-tecken långt lösenord. Bara androidappen som inte loggar ut hela tiden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ITViking:

Förutom att du måste logga in stup i kvarten. Sådär kul när man har ett 20-tecken långt lösenord. Bara androidappen som inte loggar ut hela tiden

Playstation appen är typ lika, måste logga in i den jämt och ständigt. Då jag inte kan lösenordet utantill blir den oinloggad.

Fine att man kräver inlogg om en app eller konto inte loggats in på en längre tid. Men jämt och ständigt?

Permalänk

Har de kvar den där regeln att man inte kan stänga av textremsorna en gång för alla utan att textremsorna måste stängas av varje gång man ska se på ett avsnitt? Jag minns att det var väldigt irriterande när jag använde tjänsten för något tiotal år sedan.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av ITViking:

Ajdå, hur ofta händer det? Har nog bara använt den appen i en vecka kanske och har klarat mig hittills, men kanske börjar snart för mig också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ITViking:

Har själv inte haft så mycket problem med det men min syster har fått logga in rätt så frekvent när hon kört via Playstation. Ibland har det dock stått att jag varit "utloggad" men sedan har appen laddat om medans jag bläddrat bland serier och så är jag inloggad igen. Har även använt Wakanim via Playstation men upplever däri mer problem med spelaren när jag ex. kör förbi opening eller vill hoppa till viss tid i avsnittet.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lappen81:

Tror jag vet var, riktig bra

Tack för klarering och bra förklaring
Har ju själv plöjt hela one piece för 7 år sen och plöjt om allt för 1 år sen men spolat och skippat alla fillers hade varit mycket skippand om uträkningen hade stämt (sen spolar jag när jag är utråkad så episoderna blir inte långa).

10 dagar senare ca, Thriller Bark-arken klar. Gillade den skarpt. Kanske hinner nå senaste avsnittet med nuvarande takt.