Intel visar Core 12000-serien processorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Min poäng är snarare att flera kretsar mycket väl kan vara/de facto är en faktor, men agree to disagree helt enkelt så får vi se vad framtiden har att utvisa.

Jag håller med dig! De har inte haft flera kretsar på det viset ännu bara. Deras test med AMD-GPU på några mysko laptops för några år sedan var väl en försmak kanske, men inget vi sett mer av hittills. Framförallt inte på lösa processorer.

Men inte helt glasklart att denna sockel/storlek kommer få dessa saker heller, eller att just avlånga formen är avgörande för detta

Permalänk
Skrivet av chksix:

Min 6700 börjar bli till åren...

Min 5820K börjar blir till åren. Egentligen vill jag uppgradera till AMD Zen 4 men det är ju ett år dit. Zen 3 V-Cache kör ju samma sockel och minnestandard, den sista.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Min 5820K börjar blir till åren. Egentligen vill jag uppgradera till AMD Zen 4 men det är ju ett år dit. Zen 3 V-Cache kör ju samma sockel och minnestandard, den sista.

Sitter också med en 5820k idag och hade tänkt uppgradera till AMD. Väntar nog lite med det tills man verkligen ser prestandan i gen 12 cpu från Intel,men det är klart läge att uppgradera även om jag känner att CPU fortfarande hänger med otroligt bra.

Permalänk
Skrivet av Scoore:

Sitter också med en 5820k idag och hade tänkt uppgradera till AMD. Väntar nog lite med det tills man verkligen ser prestandan i gen 12 cpu från Intel,men det är klart läge att uppgradera även om jag känner att CPU fortfarande hänger med otroligt bra.

Vi kan förvänta oss stor singeltrådprestandaökning. Minst 100%.

Permalänk

Jag har tänkt att pensionera min i5-6600K sent nästa år.
Måste spara ihop pengar först eftersom allt blivit så förbannat dyrt de senaste åren.
Då passar det bra att PCIe 5 och DDR5 är på gång nu så att en del andra saker hinner uppdateras lite.
Nvidia kanske kommer med några uppdateringar då också. Får väl se.

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.