Permalänk
Medlem
Skrivet av Solanum95:

Jag har 5,42 ms enligt bredbandskollen med kabel så fantasisiffror är det väl inte, om jag mäter med mobilen över WI-Fi så har jag 6,2 ms.

Däremot så är väl 11 ms inget problem direkt.

Ja till närmsta mätställe ja.

Jag har också typ 10-15ms dit men spelar med ganska stabila 51ms i battlefield så den latensen är för mig rätt ointressant.

1-2ms däremot är helt omöjligt att uppnå.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem

Denna var ju fin

https://reddit.com/r/battlefield2042/comments/rx0w9y/eadice_f...

Edit
Deleted the tweets. Seems my message wasn’t clear. Apologies.

😂😂😂

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Tror och hoppas att han hade lite otur när han skrev det där.
Vad han ville förmedla: Vi förtjänar ett jullov, det ni vill ha tar tid att implementera och löser sig inte på någon dag därav fortsatt jullov.

Vad Reddit tror han ville förmedla: Scoreboard, server browser etc. är brutala förväntningar i ett fps.

Oavsett klantigt av honom, inget blev ju bättre direkt

Börjar faktiskt notera längre kötider nu för att komma in i ett spel. Kör på PS5 med xplay avstängt.
Dags att de fixar en server browser nu samt att man inte blir utkastad efter varje spel, är ett måste när spelarbasen minskar.

Har fortfarande oftast kul när jag lirar så vill inte behöva lägga ner p.g.a långa kötider.
Är lvl 75 så några timmar har man ju ändå kört.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Tror och hoppas att han hade lite otur när han skrev det där.
Vad han ville förmedla: Vi förtjänar ett jullov, det ni vill ha tar tid att implementera och löser sig inte på någon dag därav fortsatt jullov.

Vad Reddit tror han ville förmedla: Scoreboard, server browser etc. är brutala förväntningar i ett fps.

Oavsett klantigt av honom, inget blev ju bättre direkt

Börjar faktiskt notera längre kötider nu för att komma in i ett spel. Kör på PS5 med xplay avstängt.
Dags att de fixar en server browser nu samt att man inte blir utkastad efter varje spel, är ett måste när spelarbasen minskar.

Har fortfarande oftast kul när jag lirar så vill inte behöva lägga ner p.g.a långa kötider.
Är lvl 75 så några timmar har man ju ändå kört.

Jag tror problemet med denna tweeten för många i communityn är att så många "legacy features" saknas. saker som annars är standard för FPS.
att sedan komma ut som någon med så mycket "makt" som Andy och påpeka att folk förväntar sig att detta fixas snarast är en brutal förväntning är som bäst tonedeaf.

istället för att tweeten skulle vara en liten påminnelse att de som jobbat med spelet faktiskt behöver ledigt (duh) så tror jag att många tog det istället som en attack mot de som (hårt men respektfullt) kritiserat spelet.

sen att BF2042 är i en dålig sits tror jag inte någon egentligen kan neka, stora delar av communityn hatar spelet, det är redan långa queue times, standard features saknas, för lite content, avsaknaden av klasser förstör mer än vad det tillför, performance, maps som är alldeles för stora, destruction som är sämre än BFBC1, Steam pop dippar under 10k. Just nu 6,9k, även fast det bara är steam så är det inte bra att gå från 100k spelare vid launch, till under 20k på två månader för ett AAA online FPS. the list goes on.

kul att du kan njuta av spelet! I wish haha.
Jag själv gav upp på spelet efter ett par veckor/ 25h playtime efter ha spelat early access releasen, kom till lvl 34 tror jag.
Det känns iallafall som att det finns potential någonstans att få spelet till en bättre standard. Inte till samma nivå som tidigare ikoniska BF-titlar, men ändå bättre än vad vi har nu. 2042 uppnår standarden som tidigare spel i serien ligger på om spelet byggs om från grunden, det kommer alltså inte hända. EA & DICE kommer nog bara försöka supporta spelet så länge som det är ekonomiskt för dom, sen gå vidare till nästa spel i serien.

Ville verkligen att 2042 skulle lyckas och vara ett amazing BF för jag har alltid velat faktiskt kunna spela som kvinna i BF-spelen. fanns så mycket potential. I V kunde jag men dels var det spelet inte särskilt bra förutom movement imo, och var gaaanska immersion-breaking imo haha.

hade varit amazing om dom bara haft kvar classes och sålt faction-based sklns till varje klass och låtit och välja kön på våra soldater. så mycket potential för snygga och detaljerade skins.
sorry för rant men gud vad besviken jag är

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

Då ska de kanske inte släppa ett ofärdigt spel strax innan jul som saknar väl det mesta ett BF spel har och folk blir arga och då är vi för krävande. ähh.. nä.

Kom med lvl 30 nåt. klarar inte av ens dra igång det nu.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Då ska de kanske inte släppa ett ofärdigt spel strax innan jul som saknar väl det mesta ett BF spel har och folk blir arga och då är vi för krävande. ähh.. nä.

Kom med lvl 30 nåt. klarar inte av ens dra igång det nu.

Hehe jo, det är väl det största problemet. De skulle inte ha släppt det när de gjorde utan väntat kanske till sommaren eller så.
Men de har väl fått igen sina pengar och gjort en hyfsad vinst så de bryr sig väl inte.
Vi är ju suckers så vi kommer ju köpa nästa BF med. Minnet är kort när de släpper nya trailers

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

DICE lyckas på något sätt alltid överträffa sig själva i tondövhet, gång på gång. Nu har de dessutom tagit bort TDM och Rush som spellägen, trots gemenskapens bönande och bedjande om att de skall bli permanenta tillägg.

Listan på saknade och borttagna element i BF2042 bör aldrig sluta cirkulera tills allt är åtgärdat.

Core Features

No single-player story/campaign mode

No standard server browser

Fewer standardized game modes (Can't even play TDM or smaller scale modes without relying on community servers. Really?)

No standard hardcore mode

No persistent lobbies (seriously why do I have to matchmake after EVERY round?)

No class system

Less character customization options (than BF5)

No profile progress/stats page in the menu

No battle log/stats tracker for other players

No global leader boards

No dog tags (they still sort of exist I guess?)

No custom emblems

No cross-game profile screen (BF 4, HL, 1, and V were all linked by a menu if you owned them digitally, was a neat feature.)

No spectator mode

No permanent community servers (would be useful for clans and events)

No Central US servers

No test range (this one is sort of compensated for with single payer servers vs bots)

Infantry Gameplay

Fewer guns (even including all the portal guns, BF4 still had more at launch)

Fewer infantry gadgets

No manual leaning

No diving while swimming

No moving during prone ADS

No high wall vaulting

No crouch sprinting

No backwards prone

No explosion knockback

No rolling after falling from heights

No ammo or health pickup off teammates

No scope zeroing

No tiered reloads/paused reloads

No thermal optics

No indirect fire gadgets

Less anti-tank launchers (Come on man only one?)

No lock-on launchers (The M5 works with the SOFLAM but that requires 2 people)

No AP mines/claymores

No suppression mechanic (This one I don't mind but I'm including everything)

No first person takedown animations (whether this is a downgrade is up for debate, but I think it is)

Vehicles

Fewer vehicle types (and separate vehicle progression per faction even though they are functionally identical... why???)

No naval vehicles (Except I guess the hovercraft technically)

Cannot spawn in a passenger seat in transports at round start.

No vehicle gunner direction indicator

No lock on direction indicator

No unoccupied seat indicator on friendly vehicles

No vehicle enter/exit animations

Less vehicle driver/pilot customization options

No tank zoom customization options

No heli gunner secondary weapons

No separate heli/fixed-wing controls

No rocket impact reticle for helictopters

No option to toggle tank turret decoupling

No control input while looking behind/free looking in aircraft (BF1 and V pilots, this one is gonna absolutely suck for you guys)

No joystick/non-generic gamepad support

General consensus seems to be that the helicopter and fixed wing flight models are a step down from BF4.

Scoring System

No squad wipe scoring

No player damage points

No vehicle damage points

No vehicle kill assist points

No laser designation kill assist points

No headshot bonus

No long-range kill/ marksman bonus (coming soonTM)

No assist counts as kill bonus

No multi-kill bonus

No killstreak stopped bonus

No comeback bonus

No squad objective play bonus

Oversimplified teamplay scoring (i.e. healing a teammate always gives you a flat +5xp rather than being based on how much you heal them)

Squad and Teamwork

No commander

No special squad call-in abilities

No squad field upgrades

No in-game VOIP (coming soonTM)

Fewer factions (with almost nothing to give the 2 factions any distinction)

No cross-team chat

No team changing

No "create new squad" option

No option to switch squads

No self promote to squad lead using "request order"

No clans/platoons (coming soonTM)

No view of squadmates while in the spawn screen

Smaller squad size

No "Medic incoming" indicator in downed state (coming soonTM) Added!

No rank names/icons, just a number.

Maps

Lack of persistent servers means poor map rotation (I played for 10 hours and never saw Kaleidescope, Orbital, or Breakaway)

Fewer base game maps (not including portal maps)

No static weapon emplacements

Fewer destructible buildings

Very poor balance between vehicle and infantry gameplay

No infantry focused maps

No game changing levolution

Absolutely zero cover between capture zones

Poor spawn points (Constantly spawning in the open/visible to enemies)

No fortification building (given how open all the maps are, this could have been super useful)

Fewer urban areas

No naval maps

UI and Quality of Life

Less control customization options

Less UI customization options

No HUD/icon opacity customization

No HUD scaling customization options

No mini-map zoom scale

No elevation difference indication for enemies on mini map

No gunsight reticle customization options

No network performance graph

No individual player scoreboard

No ability to zoom in on the spawn map

Less ultrawide monitor support (hud ratio is locked in at 16:9)

Very poor friend joining system (Lack of server browser makes playing with more than 4 friends completely impossible) coming soon tm

Poor console aim assist (big fat fuck you to console players there, dice. Hopefully this will come with the D1 patch) Fixed!

No in game crossplay toggle option (you have to change your global console settings) Fixed!

Audio

General consensus seems to be the audio design is bad, especially compared to both BF3 and BF1.

3D soundscape is almost non-exsistent

Less impactful soundtrack (menu music is very dull and repetitive)

End of round music is dull and uninteresting (compared to BF1 and V this is a big downgrade)

End of round voicelines are just so tone-deaf and awful. I can't describe how much I hate them. (Tried to keep the rest of the list objective, but I had to add this. You guys understand)

Dold text
Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arditi:

DICE lyckas på något sätt alltid överträffa sig själva i tondövhet, gång på gång. Nu har de dessutom tagit bort TDM och Rush som spellägen, trots gemenskapens bönande och bedjande om att de skall bli permanenta tillägg.

Listan på saknade och borttagna element i BF2042 bör aldrig sluta cirkulera tills allt är åtgärdat.

Core Features

No single-player story/campaign mode

No standard server browser

Fewer standardized game modes (Can't even play TDM or smaller scale modes without relying on community servers. Really?)

No standard hardcore mode

No persistent lobbies (seriously why do I have to matchmake after EVERY round?)

No class system

Less character customization options (than BF5)

No profile progress/stats page in the menu

No battle log/stats tracker for other players

No global leader boards

No dog tags (they still sort of exist I guess?)

No custom emblems

No cross-game profile screen (BF 4, HL, 1, and V were all linked by a menu if you owned them digitally, was a neat feature.)

No spectator mode

No permanent community servers (would be useful for clans and events)

No Central US servers

No test range (this one is sort of compensated for with single payer servers vs bots)

Infantry Gameplay

Fewer guns (even including all the portal guns, BF4 still had more at launch)

Fewer infantry gadgets

No manual leaning

No diving while swimming

No moving during prone ADS

No high wall vaulting

No crouch sprinting

No backwards prone

No explosion knockback

No rolling after falling from heights

No ammo or health pickup off teammates

No scope zeroing

No tiered reloads/paused reloads

No thermal optics

No indirect fire gadgets

Less anti-tank launchers (Come on man only one?)

No lock-on launchers (The M5 works with the SOFLAM but that requires 2 people)

No AP mines/claymores

No suppression mechanic (This one I don't mind but I'm including everything)

No first person takedown animations (whether this is a downgrade is up for debate, but I think it is)

Vehicles

Fewer vehicle types (and separate vehicle progression per faction even though they are functionally identical... why???)

No naval vehicles (Except I guess the hovercraft technically)

Cannot spawn in a passenger seat in transports at round start.

No vehicle gunner direction indicator

No lock on direction indicator

No unoccupied seat indicator on friendly vehicles

No vehicle enter/exit animations

Less vehicle driver/pilot customization options

No tank zoom customization options

No heli gunner secondary weapons

No separate heli/fixed-wing controls

No rocket impact reticle for helictopters

No option to toggle tank turret decoupling

No control input while looking behind/free looking in aircraft (BF1 and V pilots, this one is gonna absolutely suck for you guys)

No joystick/non-generic gamepad support

General consensus seems to be that the helicopter and fixed wing flight models are a step down from BF4.

Scoring System

No squad wipe scoring

No player damage points

No vehicle damage points

No vehicle kill assist points

No laser designation kill assist points

No headshot bonus

No long-range kill/ marksman bonus (coming soonTM)

No assist counts as kill bonus

No multi-kill bonus

No killstreak stopped bonus

No comeback bonus

No squad objective play bonus

Oversimplified teamplay scoring (i.e. healing a teammate always gives you a flat +5xp rather than being based on how much you heal them)

Squad and Teamwork

No commander

No special squad call-in abilities

No squad field upgrades

No in-game VOIP (coming soonTM)

Fewer factions (with almost nothing to give the 2 factions any distinction)

No cross-team chat

No team changing

No "create new squad" option

No option to switch squads

No self promote to squad lead using "request order"

No clans/platoons (coming soonTM)

No view of squadmates while in the spawn screen

Smaller squad size

No "Medic incoming" indicator in downed state (coming soonTM) Added!

No rank names/icons, just a number.

Maps

Lack of persistent servers means poor map rotation (I played for 10 hours and never saw Kaleidescope, Orbital, or Breakaway)

Fewer base game maps (not including portal maps)

No static weapon emplacements

Fewer destructible buildings

Very poor balance between vehicle and infantry gameplay

No infantry focused maps

No game changing levolution

Absolutely zero cover between capture zones

Poor spawn points (Constantly spawning in the open/visible to enemies)

No fortification building (given how open all the maps are, this could have been super useful)

Fewer urban areas

No naval maps

UI and Quality of Life

Less control customization options

Less UI customization options

No HUD/icon opacity customization

No HUD scaling customization options

No mini-map zoom scale

No elevation difference indication for enemies on mini map

No gunsight reticle customization options

No network performance graph

No individual player scoreboard

No ability to zoom in on the spawn map

Less ultrawide monitor support (hud ratio is locked in at 16:9)

Very poor friend joining system (Lack of server browser makes playing with more than 4 friends completely impossible) coming soon tm

Poor console aim assist (big fat fuck you to console players there, dice. Hopefully this will come with the D1 patch) Fixed!

No in game crossplay toggle option (you have to change your global console settings) Fixed!

Audio

General consensus seems to be the audio design is bad, especially compared to both BF3 and BF1.

3D soundscape is almost non-exsistent

Less impactful soundtrack (menu music is very dull and repetitive)

End of round music is dull and uninteresting (compared to BF1 and V this is a big downgrade)

End of round voicelines are just so tone-deaf and awful. I can't describe how much I hate them. (Tried to keep the rest of the list objective, but I had to add this. You guys understand)

Dold text

Jag brukar inte gnälla. Och har inte gjort det på 2042 alls typ. Men just Rush var något som jag spelade typ 99%
Har inte hunnit spela alls under julen, så hade tänkt att lira ikväll, men om det inte finns Rush, så lägger jag nog spelet på hyllan ett tag. Jäkligt tråkigt 🙁

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arditi:

DICE lyckas på något sätt alltid överträffa sig själva i tondövhet, gång på gång. Nu har de dessutom tagit bort TDM och Rush som spellägen, trots gemenskapens bönande och bedjande om att de skall bli permanenta tillägg.

Listan på saknade och borttagna element i BF2042 bör aldrig sluta cirkulera tills allt är åtgärdat.

Core Features

No single-player story/campaign mode

No standard server browser

Fewer standardized game modes (Can't even play TDM or smaller scale modes without relying on community servers. Really?)

No standard hardcore mode

No persistent lobbies (seriously why do I have to matchmake after EVERY round?)

No class system

Less character customization options (than BF5)

No profile progress/stats page in the menu

No battle log/stats tracker for other players

No global leader boards

No dog tags (they still sort of exist I guess?)

No custom emblems

No cross-game profile screen (BF 4, HL, 1, and V were all linked by a menu if you owned them digitally, was a neat feature.)

No spectator mode

No permanent community servers (would be useful for clans and events)

No Central US servers

No test range (this one is sort of compensated for with single payer servers vs bots)

Infantry Gameplay

Fewer guns (even including all the portal guns, BF4 still had more at launch)

Fewer infantry gadgets

No manual leaning

No diving while swimming

No moving during prone ADS

No high wall vaulting

No crouch sprinting

No backwards prone

No explosion knockback

No rolling after falling from heights

No ammo or health pickup off teammates

No scope zeroing

No tiered reloads/paused reloads

No thermal optics

No indirect fire gadgets

Less anti-tank launchers (Come on man only one?)

No lock-on launchers (The M5 works with the SOFLAM but that requires 2 people)

No AP mines/claymores

No suppression mechanic (This one I don't mind but I'm including everything)

No first person takedown animations (whether this is a downgrade is up for debate, but I think it is)

Vehicles

Fewer vehicle types (and separate vehicle progression per faction even though they are functionally identical... why???)

No naval vehicles (Except I guess the hovercraft technically)

Cannot spawn in a passenger seat in transports at round start.

No vehicle gunner direction indicator

No lock on direction indicator

No unoccupied seat indicator on friendly vehicles

No vehicle enter/exit animations

Less vehicle driver/pilot customization options

No tank zoom customization options

No heli gunner secondary weapons

No separate heli/fixed-wing controls

No rocket impact reticle for helictopters

No option to toggle tank turret decoupling

No control input while looking behind/free looking in aircraft (BF1 and V pilots, this one is gonna absolutely suck for you guys)

No joystick/non-generic gamepad support

General consensus seems to be that the helicopter and fixed wing flight models are a step down from BF4.

Scoring System

No squad wipe scoring

No player damage points

No vehicle damage points

No vehicle kill assist points

No laser designation kill assist points

No headshot bonus

No long-range kill/ marksman bonus (coming soonTM)

No assist counts as kill bonus

No multi-kill bonus

No killstreak stopped bonus

No comeback bonus

No squad objective play bonus

Oversimplified teamplay scoring (i.e. healing a teammate always gives you a flat +5xp rather than being based on how much you heal them)

Squad and Teamwork

No commander

No special squad call-in abilities

No squad field upgrades

No in-game VOIP (coming soonTM)

Fewer factions (with almost nothing to give the 2 factions any distinction)

No cross-team chat

No team changing

No "create new squad" option

No option to switch squads

No self promote to squad lead using "request order"

No clans/platoons (coming soonTM)

No view of squadmates while in the spawn screen

Smaller squad size

No "Medic incoming" indicator in downed state (coming soonTM) Added!

No rank names/icons, just a number.

Maps

Lack of persistent servers means poor map rotation (I played for 10 hours and never saw Kaleidescope, Orbital, or Breakaway)

Fewer base game maps (not including portal maps)

No static weapon emplacements

Fewer destructible buildings

Very poor balance between vehicle and infantry gameplay

No infantry focused maps

No game changing levolution

Absolutely zero cover between capture zones

Poor spawn points (Constantly spawning in the open/visible to enemies)

No fortification building (given how open all the maps are, this could have been super useful)

Fewer urban areas

No naval maps

UI and Quality of Life

Less control customization options

Less UI customization options

No HUD/icon opacity customization

No HUD scaling customization options

No mini-map zoom scale

No elevation difference indication for enemies on mini map

No gunsight reticle customization options

No network performance graph

No individual player scoreboard

No ability to zoom in on the spawn map

Less ultrawide monitor support (hud ratio is locked in at 16:9)

Very poor friend joining system (Lack of server browser makes playing with more than 4 friends completely impossible) coming soon tm

Poor console aim assist (big fat fuck you to console players there, dice. Hopefully this will come with the D1 patch) Fixed!

No in game crossplay toggle option (you have to change your global console settings) Fixed!

Audio

General consensus seems to be the audio design is bad, especially compared to both BF3 and BF1.

3D soundscape is almost non-exsistent

Less impactful soundtrack (menu music is very dull and repetitive)

End of round music is dull and uninteresting (compared to BF1 and V this is a big downgrade)

End of round voicelines are just so tone-deaf and awful. I can't describe how much I hate them. (Tried to keep the rest of the list objective, but I had to add this. You guys understand)

Dold text

Såg den precis på Reddit och de låste tråden.
Vilket skämt

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

2års utvecklingstid är mer än väl för att skapa ett färdigt spel. DICE skyller bara ifrån sig, men men nu ser vi fram emot alla 2022 års förbättringar!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arditi:

DICE lyckas på något sätt alltid överträffa sig själva i tondövhet, gång på gång. Nu har de dessutom tagit bort TDM och Rush som spellägen, trots gemenskapens bönande och bedjande om att de skall bli permanenta tillägg.

Listan på saknade och borttagna element i BF2042 bör aldrig sluta cirkulera tills allt är åtgärdat.

Core Features

No single-player story/campaign mode

No standard server browser

Fewer standardized game modes (Can't even play TDM or smaller scale modes without relying on community servers. Really?)

No standard hardcore mode

No persistent lobbies (seriously why do I have to matchmake after EVERY round?)

No class system

Less character customization options (than BF5)

No profile progress/stats page in the menu

No battle log/stats tracker for other players

No global leader boards

No dog tags (they still sort of exist I guess?)

No custom emblems

No cross-game profile screen (BF 4, HL, 1, and V were all linked by a menu if you owned them digitally, was a neat feature.)

No spectator mode

No permanent community servers (would be useful for clans and events)

No Central US servers

No test range (this one is sort of compensated for with single payer servers vs bots)

Infantry Gameplay

Fewer guns (even including all the portal guns, BF4 still had more at launch)

Fewer infantry gadgets

No manual leaning

No diving while swimming

No moving during prone ADS

No high wall vaulting

No crouch sprinting

No backwards prone

No explosion knockback

No rolling after falling from heights

No ammo or health pickup off teammates

No scope zeroing

No tiered reloads/paused reloads

No thermal optics

No indirect fire gadgets

Less anti-tank launchers (Come on man only one?)

No lock-on launchers (The M5 works with the SOFLAM but that requires 2 people)

No AP mines/claymores

No suppression mechanic (This one I don't mind but I'm including everything)

No first person takedown animations (whether this is a downgrade is up for debate, but I think it is)

Vehicles

Fewer vehicle types (and separate vehicle progression per faction even though they are functionally identical... why???)

No naval vehicles (Except I guess the hovercraft technically)

Cannot spawn in a passenger seat in transports at round start.

No vehicle gunner direction indicator

No lock on direction indicator

No unoccupied seat indicator on friendly vehicles

No vehicle enter/exit animations

Less vehicle driver/pilot customization options

No tank zoom customization options

No heli gunner secondary weapons

No separate heli/fixed-wing controls

No rocket impact reticle for helictopters

No option to toggle tank turret decoupling

No control input while looking behind/free looking in aircraft (BF1 and V pilots, this one is gonna absolutely suck for you guys)

No joystick/non-generic gamepad support

General consensus seems to be that the helicopter and fixed wing flight models are a step down from BF4.

Scoring System

No squad wipe scoring

No player damage points

No vehicle damage points

No vehicle kill assist points

No laser designation kill assist points

No headshot bonus

No long-range kill/ marksman bonus (coming soonTM)

No assist counts as kill bonus

No multi-kill bonus

No killstreak stopped bonus

No comeback bonus

No squad objective play bonus

Oversimplified teamplay scoring (i.e. healing a teammate always gives you a flat +5xp rather than being based on how much you heal them)

Squad and Teamwork

No commander

No special squad call-in abilities

No squad field upgrades

No in-game VOIP (coming soonTM)

Fewer factions (with almost nothing to give the 2 factions any distinction)

No cross-team chat

No team changing

No "create new squad" option

No option to switch squads

No self promote to squad lead using "request order"

No clans/platoons (coming soonTM)

No view of squadmates while in the spawn screen

Smaller squad size

No "Medic incoming" indicator in downed state (coming soonTM) Added!

No rank names/icons, just a number.

Maps

Lack of persistent servers means poor map rotation (I played for 10 hours and never saw Kaleidescope, Orbital, or Breakaway)

Fewer base game maps (not including portal maps)

No static weapon emplacements

Fewer destructible buildings

Very poor balance between vehicle and infantry gameplay

No infantry focused maps

No game changing levolution

Absolutely zero cover between capture zones

Poor spawn points (Constantly spawning in the open/visible to enemies)

No fortification building (given how open all the maps are, this could have been super useful)

Fewer urban areas

No naval maps

UI and Quality of Life

Less control customization options

Less UI customization options

No HUD/icon opacity customization

No HUD scaling customization options

No mini-map zoom scale

No elevation difference indication for enemies on mini map

No gunsight reticle customization options

No network performance graph

No individual player scoreboard

No ability to zoom in on the spawn map

Less ultrawide monitor support (hud ratio is locked in at 16:9)

Very poor friend joining system (Lack of server browser makes playing with more than 4 friends completely impossible) coming soon tm

Poor console aim assist (big fat fuck you to console players there, dice. Hopefully this will come with the D1 patch) Fixed!

No in game crossplay toggle option (you have to change your global console settings) Fixed!

Audio

General consensus seems to be the audio design is bad, especially compared to both BF3 and BF1.

3D soundscape is almost non-exsistent

Less impactful soundtrack (menu music is very dull and repetitive)

End of round music is dull and uninteresting (compared to BF1 and V this is a big downgrade)

End of round voicelines are just so tone-deaf and awful. I can't describe how much I hate them. (Tried to keep the rest of the list objective, but I had to add this. You guys understand)

Dold text

Jag har spelat en massa TDM och Rush det senaste

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raynstorm:

Jag har spelat en massa TDM och Rush det senaste

rush och tdm tog bort idag eller om det var igår om jag inte missminner mig.

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

rush och tdm tog bort idag eller om det var igår om jag inte missminner mig.

Ja jag spelade det igår kväll och har inte varit på idag så det är mycket möjligt. TDM brukar alltid rulla ett par servrar i portal. Rush vette tusan, spelar det inte så mycket.

Tycker spelet bara blir roligare ju mer jag spelar. Men man får se till att variera sig lite med de olika spellägena för max skoj :).

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig förstått det här med att lägga till spellägen en kort tid bara, för att sedan ta bort det. Vad är poängen!? I Apex gjorde de likadant.

Utvecklare som inte förstår sig på spelarna...

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Jag har aldrig förstått det här med att lägga till spellägen en kort tid bara, för att sedan ta bort det. Vad är poängen!? I Apex gjorde de likadant.

Utvecklare som inte förstår sig på spelarna...

Ja jag skulle förstå om feedbacken och populariteten var låg. Men jag förstår inte varför man tar bort den om det är superpopulärt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Ja jag skulle förstå om feedbacken och populariteten var låg. Men jag förstår inte varför man tar bort den om det är superpopulärt.

Nä det är konstigt. Deras jobb är ju liksom ändå redan gjort. Bara låt det vara uppe om folk spelar det. Klart största anledningen till att jag aldrig spelar Apex är att det inte har ett solo-läge till exempel.

Tar de bort 64-spelare conquest så blir jag riktigt besviken dock.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raynstorm:

Tar de bort 64-spelare conquest så blir jag riktigt besviken dock.

Jag spelar uteslutande 64 spelare för att spela med 60fps. 128 är ospelbart på min rigg, den klarar ändå BFV på max och 60fps.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Ja de måste verkligen ha officiell Rush och tdm server permanent, fattar inte att de tar bort dom.
Sen är det ju alltid kul om de lägger till extra modes som har limited time.

Och hoppas verkligen 64 players cq och bt också blir permanent.

Warzone gör ju likadant, spelar det inte längre och kommer inte ihåg vilket mode men ett blev väldigt populärt och omtyckt av många men senare tog de bort det..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lolflakes:

Jag har aldrig förstått det här med att lägga till spellägen en kort tid bara, för att sedan ta bort det. Vad är poängen!? I Apex gjorde de likadant.

Utvecklare som inte förstår sig på spelarna...

Ja Warzone gör likadant. Spellistorna ändra så gott som varje vecka. De skiter fullständigt i spelarbasen och kör på sitt egna race.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solanum95:

Ja de måste verkligen ha officiell Rush och tdm server permanent, fattar inte att de tar bort dom.
Sen är det ju alltid kul om de lägger till extra modes som har limited time.

Och hoppas verkligen 64 players cq och bt också blir permanent.

Warzone gör ju likadant, spelar det inte längre och kommer inte ihåg vilket mode men ett blev väldigt populärt och omtyckt av många men senare tog de bort det..

Är det inte korkat att göra så? Vill man inte behålla spelare? Nu är Warzone och Apex gratisspel så man kanske inte kan klaga i dessa fall.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

*Varför bestämde sig skitspelet att resetta något så jag var tvungen att gå genom hela processen som man gör första gången man startar spelet?
*Varför bestämde sig skiten att ändra/starta med upplösning till 1024x768?
*Varför hör jag spelare springa omkring uppe på oljeriggen när jag är på isen som om de vore 10m ifrån mig?
*Varför är styrningen på fordon (speciellt fordon med torn typ pansar) helt jävla värdelös? Måste vrida musen 14 varv runt skrivbordet för att styra
*Varför bestämmer sig den för att ändra gamemode hela tiden från Conquest 64 till Conquest vid varje uppstart?
*Varför behåller den inte de "klasser" jag valt eller specialister?
*Varför måsste jag hålla in E?

Permalänk
Medlem

Idag kändes det verkligen som att spelet var ännu mer trasigt.

•Flera gånger så gick halva magget igenom motståndaren
•Jag dog flertalet gånger efter att jag slängt mig bakom skydd.
•Jag har lagt märke till hur efter spelet är också. Jag hör min kompis i discord säga "fan jag dog" men hans pil är kvar på kartan, ca 2s senare försvinner hans pil". Spelet är alltså 2 hela sekunder efter för mig i vissa instanser. Inte undra på att SVK spelare lyckas döda mig så kvickt, dom har skjutit 3 skott redan när jag hör det första träffa. Eller när man själv lyckas äga upp flera spelare som verkar vara helt ute och cykla, deras spel ligger 2s efter mitt.

Nu är jag här och gnäller igen men det är snarare menat som info till dom som kanske inte insett detta redan. Jag kommer mest troligt ta pause från spelet ett tag tills dess att nästa patch rullat ut. Jag orkar inte med hur trasigt spelet känns.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Feedback kombinerat med frågor:

1) Det är tamejfasen omöjligt att skjuta ner saker med anti-air?
Första skottet kör dom sina flares på. Sen flyger dom bara iväg och väntar på att flaresen ska ladda om.
Alternativt att man faktiskt lyckas locka ett andra skott, men oftast så lyckas dom då ändå bara flyga nån riktigt sned undanmanöver så missar skottet? Det enda rimliga sättet är att man är flera personer som har anti-air, men det sker inte ofta?

2) Samma sak med tanks. Känns fasen omöjligt att sänka en tank med reckoilless? Man har 3 ammo, måste väl typ både sätta alla skott och hinna ladda om innan man blir mosad av kanonen?

3) "Starten" av banorna. Hur fan tänkte dom? Alla som inte får någon typ av fordon får ju vaska dom första 5 minutrarna med att springa innan man kommer till nån typ av fight. Totalt värdelöst.

4) Hela konceptet conquest är ju totalt trasigt med 128 players. "Alla" springer bara till första bästa bas och gör en takeover. Vad händer? När den är tagen så springer alla mot nästa. Fienderna gör samma sak.
Det slutar med att man i 9 spel av 10 har en 50/50 tickrate på tickets. Man tar en point, man förlorar en point.
Planen måste väl för fasen vara DEFENSE? Men det verkar ingen tycka är så kul.
Tror rekordet i att förlora en bas man precis tog är ungefär 7 sekunder, för att folk bara sprang mot nästa.

5) "Ingen" revivar. Folk bara springer rakt förbi. Helt värdelöst.
Generellt teamplay känns inte så bra. Folk gnäller över en saknad scoreboard, vilket jag förstår då dom flesta verkar tro att dom spelar en runda deathmatch där flest kills = vinst.

6) Slut på ammo. Sker väldigt ofta. Men man är ju lixom dom flesta andra för girig för att välja resupply.
Skulle vara intressant om dom gjorde lite som i overwatch, alla kan inte välja vad dom vill, kanske skulle gå att få en bättre balans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

*Varför bestämmer sig den för att ändra gamemode hela tiden från Conquest 64 till Conquest vid varje uppstart?

Har stört mig på detta också. Grejen är att jag tror den slumpar valet. Först jag spelade först massa breaktrough och då valde den conquest istället. När jag började spela conquest istället blev det ofta breaktrough som den förvalde istället.

En liten detalj som är sjukt irriterande och provocerande, att dom inte lyckats fixa än.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av BasseBaba:

Feedback kombinerat med frågor:

1) Det är tamejfasen omöjligt att skjuta ner saker med anti-air?
Första skottet kör dom sina flares på. Sen flyger dom bara iväg och väntar på att flaresen ska ladda om.
Alternativt att man faktiskt lyckas locka ett andra skott, men oftast så lyckas dom då ändå bara flyga nån riktigt sned undanmanöver så missar skottet? Det enda rimliga sättet är att man är flera personer som har anti-air, men det sker inte ofta?

2) Samma sak med tanks. Känns fasen omöjligt att sänka en tank med reckoilless? Man har 3 ammo, måste väl typ både sätta alla skott och hinna ladda om innan man blir mosad av kanonen?

3) "Starten" av banorna. Hur fan tänkte dom? Alla som inte får någon typ av fordon får ju vaska dom första 5 minutrarna med att springa innan man kommer till nån typ av fight. Totalt värdelöst.

4) Hela konceptet conquest är ju totalt trasigt med 128 players. "Alla" springer bara till första bästa bas och gör en takeover. Vad händer? När den är tagen så springer alla mot nästa. Fienderna gör samma sak.
Det slutar med att man i 9 spel av 10 har en 50/50 tickrate på tickets. Man tar en point, man förlorar en point.
Planen måste väl för fasen vara DEFENSE? Men det verkar ingen tycka är så kul.
Tror rekordet i att förlora en bas man precis tog är ungefär 7 sekunder, för att folk bara sprang mot nästa.

5) "Ingen" revivar. Folk bara springer rakt förbi. Helt värdelöst.
Generellt teamplay känns inte så bra. Folk gnäller över en saknad scoreboard, vilket jag förstår då dom flesta verkar tro att dom spelar en runda deathmatch där flest kills = vinst.

6) Slut på ammo. Sker väldigt ofta. Men man är ju lixom dom flesta andra för girig för att välja resupply.
Skulle vara intressant om dom gjorde lite som i overwatch, alla kan inte välja vad dom vill, kanske skulle gå att få en bättre balans?

1, det går, med lite tur:)
2, alla 3 måste sitta, tog en tank igår med 2;)
3, Alla som inte har fordon måste springa hela kartan, enbart för att dö, de tänkte inte alls.
4, ingen återupplivar, helt värdelöst. Inte ens i BF3/4

Skrivet av lolflakes:

Har stört mig på detta också. Grejen är att jag tror den slumpar valet. Först jag spelade först massa breaktrough och då valde den conquest istället. När jag började spela conquest istället blev det ofta breaktrough som den förvalde istället.

En liten detalj som är sjukt irriterande och provocerande, att dom inte lyckats fixa än.

Den slumpar riktigt jävla illa då den väljer samma spelläge hela tiden, jag spelar alltid Conquest64, TDM eller Rush
Sen väljer den alltid support (tror jag) klass och samma specialist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

3) "Starten" av banorna. Hur fan tänkte dom? Alla som inte får någon typ av fordon får ju vaska dom första 5 minutrarna med att springa innan man kommer till nån typ av fight. Totalt värdelöst.

Är det mest irriterande för mig, helt sjukt att man får springa så långt först. Hade ju varit lite smartare om fordonen spawnar bakom allt folk så de kan hoppa in och fylla upp dom också, nu har man ju inte en chans att hoppa in. Eller ännu bättre, att man spawnar väldigt nära det närmsta objective.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solanum95:

Är det mest irriterande för mig, helt sjukt att man får springa så långt först. Hade ju varit lite smartare om fordonen spawnar bakom allt folk så de kan hoppa in och fylla upp dom också, nu har man ju inte en chans att hoppa in. Eller ännu bättre, att man spawnar väldigt nära det närmsta objective.

Ja det känns lite löjligt när man kommer in med transportflyg som sen drar från platsen och sen står man där som ett fån

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

6) Slut på ammo. Sker väldigt ofta. Men man är ju lixom dom flesta andra för girig för att välja resupply.
Skulle vara intressant om dom gjorde lite som i overwatch, alla kan inte välja vad dom vill, kanske skulle gå att få en bättre balans?

Detta kanske du vet men om du får slut på ammo så kan du byta ammotyp i plus-menyn och således använda slut på nästa typ av ammunition. Man har alltså 3x full ammo kan man säga. Det har inte hänt mig än att jag lyckats skjuta slut på alla 3 innan jag dör eller får tag i en ammo-låda. Det är också bra att få in en vana att springa över liken på folk man dödar för att plocka ammon dom släpper.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Feedback kombinerat med frågor:

1) Det är tamejfasen omöjligt att skjuta ner saker med anti-air?
Första skottet kör dom sina flares på. Sen flyger dom bara iväg och väntar på att flaresen ska ladda om.
Alternativt att man faktiskt lyckas locka ett andra skott, men oftast så lyckas dom då ändå bara flyga nån riktigt sned undanmanöver så missar skottet? Det enda rimliga sättet är att man är flera personer som har anti-air, men det sker inte ofta?

2) Samma sak med tanks. Känns fasen omöjligt att sänka en tank med reckoilless? Man har 3 ammo, måste väl typ både sätta alla skott och hinna ladda om innan man blir mosad av kanonen?

3) "Starten" av banorna. Hur fan tänkte dom? Alla som inte får någon typ av fordon får ju vaska dom första 5 minutrarna med att springa innan man kommer till nån typ av fight. Totalt värdelöst.

4) Hela konceptet conquest är ju totalt trasigt med 128 players. "Alla" springer bara till första bästa bas och gör en takeover. Vad händer? När den är tagen så springer alla mot nästa. Fienderna gör samma sak.
Det slutar med att man i 9 spel av 10 har en 50/50 tickrate på tickets. Man tar en point, man förlorar en point.
Planen måste väl för fasen vara DEFENSE? Men det verkar ingen tycka är så kul.
Tror rekordet i att förlora en bas man precis tog är ungefär 7 sekunder, för att folk bara sprang mot nästa.

5) "Ingen" revivar. Folk bara springer rakt förbi. Helt värdelöst.
Generellt teamplay känns inte så bra. Folk gnäller över en saknad scoreboard, vilket jag förstår då dom flesta verkar tro att dom spelar en runda deathmatch där flest kills = vinst.

6) Slut på ammo. Sker väldigt ofta. Men man är ju lixom dom flesta andra för girig för att välja resupply.
Skulle vara intressant om dom gjorde lite som i overwatch, alla kan inte välja vad dom vill, kanske skulle gå att få en bättre balans?

Angående 1 så är det svårt. Dock ser jag det som att man ”tvingar” ändå helis att flyga och gömma sig en stund. Är också värt något även om det inte resulterar i en kill. På detta sätt så neutraliserar man dem även om det givetvis är skönare att få skjuta ner dem

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Feedback kombinerat med frågor:

1) Det är tamejfasen omöjligt att skjuta ner saker med anti-air?
Första skottet kör dom sina flares på. Sen flyger dom bara iväg och väntar på att flaresen ska ladda om.
Alternativt att man faktiskt lyckas locka ett andra skott, men oftast så lyckas dom då ändå bara flyga nån riktigt sned undanmanöver så missar skottet? Det enda rimliga sättet är att man är flera personer som har anti-air, men det sker inte ofta?

2) Samma sak med tanks. Känns fasen omöjligt att sänka en tank med reckoilless? Man har 3 ammo, måste väl typ både sätta alla skott och hinna ladda om innan man blir mosad av kanonen?

3) "Starten" av banorna. Hur fan tänkte dom? Alla som inte får någon typ av fordon får ju vaska dom första 5 minutrarna med att springa innan man kommer till nån typ av fight. Totalt värdelöst.

4) Hela konceptet conquest är ju totalt trasigt med 128 players. "Alla" springer bara till första bästa bas och gör en takeover. Vad händer? När den är tagen så springer alla mot nästa. Fienderna gör samma sak.
Det slutar med att man i 9 spel av 10 har en 50/50 tickrate på tickets. Man tar en point, man förlorar en point.
Planen måste väl för fasen vara DEFENSE? Men det verkar ingen tycka är så kul.
Tror rekordet i att förlora en bas man precis tog är ungefär 7 sekunder, för att folk bara sprang mot nästa.

5) "Ingen" revivar. Folk bara springer rakt förbi. Helt värdelöst.
Generellt teamplay känns inte så bra. Folk gnäller över en saknad scoreboard, vilket jag förstår då dom flesta verkar tro att dom spelar en runda deathmatch där flest kills = vinst.

6) Slut på ammo. Sker väldigt ofta. Men man är ju lixom dom flesta andra för girig för att välja resupply.
Skulle vara intressant om dom gjorde lite som i overwatch, alla kan inte välja vad dom vill, kanske skulle gå att få en bättre balans?

Använd dig eller din squad utav soflam. Med soflam kan man även skjuta mot tanks osv med AA lustigt nog..

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking