Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Du blandar inte ihop det med Panasonic OLED som stått på samma plats i ett par månader?

Nä. Tipsade en familjemedlem om den för 2 veckor sedan.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Här har ni evidence från Black Friday, ska vi gå vidare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Produkt: OnePlus 8 Pro 12GB + 256GB (Glacial Green)
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/316653-OnePlus-8-Pro-12G...
Kategori: Mobiltelefoner
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5319937
Pris: 5990kr

Meh varför ditchar alla tfn 3.5mm jacket för

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Meh varför ditchar alla tfn 3.5mm jacket för

Utrymme i själva mobilen för nyare och bättre teknik misstänker jag, sen så har True Wireless nått en mognadsnivå som gör att de kan ersätta vanliga hörlurare ganska bra, precis tagit klivet över och är supernöjd! (har en OP6)

Visa signatur

|| Ryzen 5900X || Asus Rog B550-f Strix || MSI 6800 XT || Ripjaws V 3600mhz-CL16 (b-die) || NOCTUA NH-U12A || NZXT C850W || WD Black SN750 1tb ||WD Black SN850 1tb || Crucial MX300 525gb || Seagate 3tb 7200rpm || Acer XB271HU || LG 27GL850 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Meh varför ditchar alla tfn 3.5mm jacket för

För att främja försäljningen av sina "true wireless"-lurar.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Meh varför ditchar alla tfn 3.5mm jacket för

Vad ska man ha det dammsamlande hålet till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Meh varför ditchar alla tfn 3.5mm jacket för

För att mobilen blir billigare att tillverka och lättare att göra den vattentålig och sen så ju true wirless hörlurar bättre på in princip allt ändå och inte så dyrt lägre heller.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Meh varför ditchar alla tfn 3.5mm jacket för

Sony har gått tillbaka till 3.5mm, i alla fall på high-endtelefonerna. Min gamla XZ3 hade inget jack men min nya 1 III har det.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikDah:

Utrymme i själva mobilen för nyare och bättre teknik misstänker jag, sen så har True Wireless nått en mognadsnivå som gör att de kan ersätta vanliga hörlurare ganska bra, precis tagit klivet över och är supernöjd! (har en OP6)

Skrivet av Bakgrund:

För att främja försäljningen av sina "true wireless"-lurar.

Skrivet av Def_Dog:

Vad ska man ha det dammsamlande hålet till?

Skrivet av Felixark:

För att mobilen blir billigare att tillverka och lättare att göra den vattentålig och sen så ju true wirless hörlurar bättre på in princip allt ändå och inte så dyrt lägre heller.

Har ett par OK trådlösa lurar men gillar att ha ett 3.5mm headset för gymmet som man aldrig behöver tänka på batteristatus för (fastän mina trådlösa funkar OK batterimässigt).

Gillar flexibiliteten helt enkelt.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Har ett par OK trådlösa lurar men gillar att ha ett 3.5mm headset för gymmet som man aldrig behöver tänka på batteristatus för (fastän mina trådlösa funkar OK batterimässigt).

Gillar flexibiliteten helt enkelt.

På gymmet antar jag att du inte laddar samtidigt, då finns det ju USB C->3.5mm adaptrar att köpa på diverse butiker.

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

På gymmet antar jag att du inte laddar samtidigt, då finns det ju USB C->3.5mm adaptrar att köpa på diverse butiker.

Sant, tänkte inte på det fastän jag sett de fula adaptrarna så många ggr haha.

Kanske blir nån sån tfn trots allt då i slutändan.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Meh varför ditchar alla tfn 3.5mm jacket för

Jag kör en Sony Xperia 5ii och är väldigt nöjd, rekommenderar om du gillar något mindre telefoner. Annars är deras 1ii/1iii lite större men också lite dyrare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Partyprime:

Jag kör en Sony Xperia 5ii och är väldigt nöjd, rekommenderar om du gillar något mindre telefoner. Annars är deras 1ii/1iii lite större men också lite dyrare.

använder en xiaomi redmi note 8 pro just nu, gjort ett tag.

realme tfn verkar vara nice, 8ram 888 5g snapdragon för typ 4,5k.

https://www.netonnet.se/art/mobil-smartwatch/mobiltelefoner/r...

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

använder en xiaomi redmi note 8 pro just nu, gjort ett tag.

realme tfn verkar vara nice, 8ram 888 5g snapdragon för typ 4,5k.

https://www.netonnet.se/art/mobil-smartwatch/mobiltelefoner/r...

Har ingen personlig erfarenhet med märket men specarna låter väldigt bra för priset. + det gudomliga hörlursuttaget

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Här har ni evidence från Black Friday, ska vi gå vidare?

https://i.imgur.com/I5JkFNH.png

7495 kr på Ica Maxi i gnista (Uppsala)

Visa signatur

Ryzen 3900x, Asus Prime x470, Sapphire 5700xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

För att mobilen blir billigare att tillverka och lättare att göra den vattentålig och sen så ju true wirless hörlurar bättre på in princip allt ändå och inte så dyrt lägre heller.

Förutom det viktigaste då, ljudet.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Förutom det viktigaste då, ljudet.

Finns ju en massa true wirless hörlurar med både brus reducering och bra ljud för ett vettig prislapp.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 1Z3C0LD:

På gymmet antar jag att du inte laddar samtidigt, då finns det ju USB C->3.5mm adaptrar att köpa på diverse butiker.

Visst, men de är alla skräp. En del går sönder så fort man tittar på dem.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Känns som att trådlösa hörlurar är en mycket värre miljöbov än trådade.
De har ofta mycket kortare livstid och kräver mer resurser att tillverka.
Batterierna måste därefter laddas hundratals/tusentals gånger som kräver en hel del energi, elektricitet, vilket i sin tur inte alltid är helt ren och blir återigen en belastning.
Så där går det än så länge bakåt och verkar som att tillverkarna låtsas som ingenting och ser det bara som en chans att sälja mer och få folk att slänga det gamla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Känns som att trådlösa hörlurar är en mycket värre miljöbov än trådade.
De har ofta mycket kortare livstid och kräver mer resurser att tillverka.
Batterierna måste därefter laddas hundratals/tusentals gånger som kräver en hel del energi, elektricitet, vilket i sin tur inte alltid är helt ren och blir återigen en belastning.
Så där går det än så länge bakåt och verkar som att tillverkarna låtsas som ingenting och ser det bara som en chans att sälja mer och få folk att slänga det gamla.

Man får ju inte ens med en adapter längre när man köper en ny mobil av märket samsung eller apple idag. Så...Miljösnacket höger och vänster håller inte, det gäller bara när det finns pengar att tjäna men aldrig åt andra hållet.

Visa signatur

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Känns som att trådlösa hörlurar är en mycket värre miljöbov än trådade.
De har ofta mycket kortare livstid och kräver mer resurser att tillverka.
Batterierna måste därefter laddas hundratals/tusentals gånger som kräver en hel del energi, elektricitet, vilket i sin tur inte alltid är helt ren och blir återigen en belastning.
Så där går det än så länge bakåt och verkar som att tillverkarna låtsas som ingenting och ser det bara som en chans att sälja mer och få folk att slänga det gamla.

Bekvämlighet och pris är mycket viktigare än miljön för konsumenterna, det är inte svårare än så. Det är ju därför den här tråden finns

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Känns som att trådlösa hörlurar är en mycket värre miljöbov än trådade.
De har ofta mycket kortare livstid och kräver mer resurser att tillverka.
Batterierna måste därefter laddas hundratals/tusentals gånger som kräver en hel del energi, elektricitet, vilket i sin tur inte alltid är helt ren och blir återigen en belastning.
Så där går det än så länge bakåt och verkar som att tillverkarna låtsas som ingenting och ser det bara som en chans att sälja mer och få folk att slänga det gamla.

Visst för att det förmodligen är mer förluster i den trådlösa överföringen än den trådade men "en hel del energi"? Det går åt mer att köra microvågsugnen en gång än vad du gör av med att ladda dina trådlösa lurar under hela deras ~1000 laddcyklers livstid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensa86:

Visst för att det förmodligen är mer förluster i den trådlösa överföringen än den trådade men "en hel del energi"? Det går åt mer att köra microvågsugnen en gång än vad du gör av med att ladda dina trådlösa lurar under hela deras ~1000 laddcyklers livstid.

Om vi tar Beats Solo... 3,7V*0,35Ah*1000=1395Wh så du får köra din 800W mikrovågsugn i ~1,5 timmar

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Produkt: OnePlus 8 Pro 12GB + 256GB (Glacial Green)
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/316653-OnePlus-8-Pro-12G...
Kategori: Mobiltelefoner
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5319937
Pris: 5990kr

Bara jag som blir lite anti-webbhallen när dom listar "ordinarie" pris som 9899:- när ordinarie aldrig någonsin varit så högt?

Visa signatur

Ryzen 5600x || 16GB RAM || Gigabyte B550 || Asus STRIX GTX 1080 Gaming || RM850x || Laptop: Dell XPS 13 9370

Permalänk
Medlem
Skrivet av gojtan:

Bara jag som blir lite anti-webbhallen när dom listar "ordinarie" pris som 9899:- när ordinarie aldrig någonsin varit så högt?

Kikar du på prishistoriken ser du att den mycket väl legat på 9899:-. Sedan kan man naturligtvis diskutera vad som är ordinariepris, och konstatera att det listade ordinariepriset kanske inte riktigt alls går hand i hand med de riktlinjer Svensk Handel satt upp, nämligen att

Citat:

Ett ordinarie pris är det pris företaget normalt säljer produkten för. Det krävs att priset har tillämpats under något så när lång tid och det kan aldrig vara fiktivt. Priset bör ha tillämpats under en sammanhängande period på minst fyra veckor för att en jämförelse ska kunna göras med rea-priset. De fyra veckor ska vara i direkt anslutning till den marknadsförda rea-perioden.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av gojtan:

Bara jag som blir lite anti-webbhallen när dom listar "ordinarie" pris som 9899:- när ordinarie aldrig någonsin varit så högt?

? enligt denna sidan så var lanserings priset 9995 kr https://global.techradar.com/sv-se/reviews/recension-oneplus-...

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av gojtan:

Bara jag som blir lite anti-webbhallen när dom listar "ordinarie" pris som 9899:- när ordinarie aldrig någonsin varit så högt?

Jag kan garantera att prisjakts prishistorik på telefonen är felaktig. Köpte nämligen min hos dem på rea när ordinarie pris låg närmare 11k.

"Hämtad
2020-10-01 12:00
Din order lämnades ut 2020-10-01.
Visa historik
OnePlus 8 Pro / 12GB / 256GB - Ultramarine Blue
Artikelnr: 316654
1 st à 9 490 kr"

"Pris och utgivningsdatum
Oneplus 8 Pro: 9 995:- (8 GB + 128 GB)
10 995 kr (12 GB+256 GB)
Oneplus 8 Pro släpptes den 21 april i Sverige"

Det var 8+128 GB modellen som låg under 10k när telefonen var ny, det gick inte att hitta 12+256 GB modellen under 10k nånstans i Sverige före rean jag köpte den på vad jag vet (iaf inte för mig).
Jag bevakade nämligen telefonen och slog till direkt när Webhallen hade sin första rea på telefonen, som jag vill minnas låg på just under 11k fram tills dess.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har tips om bra trådlös router till bra pris, gärna fynd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Discharged:

6170:- från benify.

6170 kr är vad S21 kostar, inte S21 FE. Däremot så går den för 6960 kr genom benify som jag personligen anser är värt de extra kronorna för att undvika computersalg.

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shenaswift:

6170 kr är vad S21 kostar, inte S21 FE. Däremot så går den för 6960 kr genom benify som jag personligen anser är värt de extra kronorna för att undvika computersalg.

Är detta benify?
https://i.gyazo.com/63b04d21fe54f4256d041f0e8f264bfb.png