Lucky Box är loot-lådor med grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Det är väl ändå vedträn som erbjuder fotorealistisk raytracing belysning av ditt hem när du använder dem? Tycker inte du ska undersälja en dunderprodukt sådär.

Absolut inte. Jag kan skriva "RTX ON" på vedträna, men då får jag nog höja priset per låda med någon hundralapp för att täcka materialkostnad och arbete, och det blir ju orättvist mot den personen som faktiskt inte får något vedträ.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv

Jag måste ändå säga smart av säljaren, jag hade en ide med en polare att vi skulle sälja lotter för 50kr st och en lott innehöll fösta vinsten som var ett grafikkort, ungefär som de där skoterlotterierna och så, en serie på 500 lotter, lottpris 50kr, då får man in 25,000, lägger en tia på ett grafikkort och vips har man 15laxar i ett naffs, folk lägger lätt 50kr på en serie av 500 lotter

Problemet var väl bara det där med lotter, det får man ju inet sälja hur som helst, hade inte en tanke på lootboxar, tyvär.

Så jag säger smart kille, synd inte jag kom på det först bara

Permalänk
Skrivet av FX9:

Det är inte så det slumpmässigt betyder.
Du har 2% chans på 100 boxar.

Men du kan lika väl öppna 1 000 000 boxar utan att se en enda.
Eller kan du öppna 10 boxar och få 10 3090Ti.

Men ju fler boxar du öppnar desto närmare 2% kommer du.

Jag skulle våga säga att om du öppnade 1000 boxar så bör du hamna relativt nära 2% (d.v.s. 20 st), men det kan lika gärna bli 15 eller 25.

Om du öppnar 1 000 000 000 st, så är det statistiskt sett väldigt hög chans att du ligger inom väldigt nära 2% chans.

Om detta lotteri är ärligt är det inte sant som du skriver eftersom att det finns ett begränsat antal boxar. Om du köper alla är du alltså garanterad alla vinster.
Om lotteriet istället fungerar så att vid packandet av varje box slår man tärning om vad man ska packa ned så är det som du skriver men det är en ohållbar affärsidé eftersom att risken är att säljaren får en dålig (för sig) serie och inte kan leverera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaffeofikaelika:

Om detta lotteri är ärligt är det inte sant som du skriver eftersom att det finns ett begränsat antal boxar. Om du köper alla är du alltså garanterad alla vinster.
Om lotteriet istället fungerar så att vid packandet av varje box slår man tärning om vad man ska packa ned så är det som du skriver men det är en ohållbar affärsidé eftersom att risken är att säljaren får en dålig (för sig) serie och inte kan leverera.

Njae.
-Om man köper alla lådor så har varje låda fortfarande 2% chans att innehålla storvinsten.
-Chansen att du får storvinsten är däremot 100% chans totalt, om du köper alla lådor.

Men även om det är ärligt så är det en dum idé att köpa alla, för ingen försäljare kör ett lotteri som delar ut mer pengar än man får in. Så det är alltid riggat till lotteriägarens fördel, annars kan man ju lika gärna inte göra det
EDIT:

Jag svarade på följande inlägg tidigare:
"Såå...garanterad att få minst ett 3090 Ti på ens hundrade box?"

Och med den formuleringen så hade jag helt korrekt i mitt utlägg. Ovanstående formulering är fel för alla scenarion förutom där det finns 100 eller färre boxar ( Om det finns 100 boxar är man garanterad 2 st 3090 Ti)

Det enda du gjorde var att förtydliga att om man köper alla boxar så får man självklart storvinsten. Det i sig är ju rätt självklart och men det har inget med mitt utlägg om hur det fungerar med procent.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaffeofikaelika:

Om detta lotteri är ärligt är det inte sant som du skriver eftersom att det finns ett begränsat antal boxar. Om du köper alla är du alltså garanterad alla vinster.
Om lotteriet istället fungerar så att vid packandet av varje box slår man tärning om vad man ska packa ned så är det som du skriver men det är en ohållbar affärsidé eftersom att risken är att säljaren får en dålig (för sig) serie och inte kan leverera.

Trisslotter har också hela batcher och garanterade vinster, faktum är att lotteri i princip alltid måste fungera så för att bevisa att de betalar tillbaka rätt mängd pengar totalt sett

Upplägget som diskuteras i artikeln är precis ett lotteri (om det nu faktiskt finns några bra kort alls)

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Alltså kommer någon gå på det överhuvudtaget..?

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Skrivet av medbor:

Trisslotter har också hela batcher och garanterade vinster, faktum är att lotteri i princip alltid måste fungera så för att bevisa att de betalar tillbaka rätt mängd pengar totalt sett

Upplägget som diskuteras i artikeln är precis ett lotteri (om det nu faktiskt finns några bra kort alls)

Ett ärligt lotteri måste fungera så. Men ett oärligt lotteri måste inte fungera så.

Permalänk

Loot boxes borde klassas som lotteri, och därmed ha en åldersgräns på 18 år.

Smart kille som skapade det här dock, lär ha sålt bra