CDON:s marknadsplats användes för rekordstort momsbedrägeri

Permalänk

Jag bojkottar CDON totalt, har sett hur dom säljer PS5:or till skalp-priser genom deras hemsida vilket är vedervärdigt.

Permalänk
Moderator

Vänd på bokstäverna och döp om allting till NOCD.COM

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🍎 Macbook Air 13" (2025) - M4 10C CPU 8C GPU 16GB/256GB
🍏 iPhone 16 PRO 128GB Natural titanium
🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Äh, höj skatten på bränslet lite så är det fixat.

Sänkt priset så är försvinner alla världens problem.

Permalänk
Medlem

Handlade ofta av dem runt 2010 - 2012.
Sedan började dem med marknadsplatsen och det känns bara oseriöst, det verkar ju gått bra med det också...

Bojkotta skiten, låt dem dö så mer seriösa handlare kan köpa upp lagret istället.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

CDON no more - råkade ut för en oseriös säljare som vägrade att ta ansvar och fick noll hjälp från CDON - har tidigare varit sur för att det varit knepigt att se vem som är säljaren egentligen.

Permalänk
Medlem

Aldrig haft problem med CDON, står det att produkten säljs och skickas av någon annan kollar jag upp det företaget om jag inte redan känner till det. Är det suspekt så handlar jag helt enkelt inte. Samma sak gäller Amazon eller andra portaler där fler säljare finns.

Ebay däremot har jag helt bojkottat som säljare efter att de "blåste" mig på 6k.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Aldrig haft problem med CDON, står det att produkten säljs och skickas av någon annan kollar jag upp det företaget om jag inte redan känner till det. Är det suspekt så handlar jag helt enkelt inte. Samma sak gäller Amazon eller andra portaler där fler säljare finns.

Ebay däremot har jag helt bojkottat som säljare efter att de "blåste" mig på 6k.

Precis så gör jag också. Aldrig problem.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Sänkt priset så är försvinner alla världens problem.

Ja, hela världsekonomin bygger fortfarande på billig olja och i Kazakstan skjuter militären demonstranter pga det extremt höga bensin priset på 4.5kr/l, I Sverige borde vi haft ett mindre folkmord med dagen bensinpris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Ja, hela världsekonomin bygger fortfarande på billig olja och i Kazakstan skjuter militären demonstranter pga det extremt höga bensin priset på 4.5kr/l, I Sverige borde vi haft ett mindre folkmord med dagen bensinpris.

Tänk om det gick att beställa därifrån och sälja för 9.90kr/L... borde löna sig?
Eller kanske inte går då staten säkert vill ha galna skattepålägg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Fast du glömmer den lilla detaljen om att folk har högre inkomst här. Jag försökte hitta siffror men det var svårt. Men det lilla jag kunde hitta visade att vi verkar ha ungefär 10x högre inkomst här i Sverige. Såatteh... Vår bensin är relativt vår inkomst billigare jämfört med deras?

Permalänk
Skrivet av kirkunit:

Det är ju svårt med såna där index då konceptet korruption varierar vilt för olika människor. När man i andra länder mutar poliser är det ju lätt för medelsvensken att säga att det är korruption, men i Sverige är det betydligt mer vanligt med korruption i andra former, som nepotism - att ge sig själv och andra otillåtna förmåner/fördelar. Jag tror de flesta är överrens om att flera inblandade i byggandet av Nya Karolinska borde åtalas, till exempel - men det händer inget. Politiker får magiskt bostäder till höger och vänster.

Som optimist tror jag dock att det funkar bättre än vi tror - allt var inte bättre förr, vi hör bara mer elände i våra informationsströmmar. Kanske ett index som mäter hur rättsväsendet fungerar är mer rättvisande, även om det lider något av samma orsaker som TI? Det är iallafall sakkunniga som levererar information .Där landar vi på plats fyra i världen.
https://worldjusticeproject.org/rule-of-law-index/country/Swe...

Min poäng var att man inte ska tolka rankingen som postades som en objektiv mätning utan som en frågeenkät. Jag tror inte att du motsäger mig.

Permalänk
Medlem

Fler exempel på hur CDON har gått och blivit en totalt oseriös bluffbutik: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/varning-for-bluff-rea-nar-...