Bästa webhotell +hur gör man hemsida med butik?

Permalänk

Bästa webhotell +hur gör man hemsida med butik?

Jag har tänkt att skapa en hemsida med butik så jag kan sälja saker men är 44år och kan ingenting:)
Jag har förstått att man behöver ett webbhotell och ett domännamn men vilket är bäst och hur gör jag sen?
Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av pakorum77:

Jag har tänkt att skapa en hemsida med butik så jag kan sälja saker men är 44år och kan ingenting:)
Jag har förstått att man behöver ett webbhotell och ett domännamn men vilket är bäst och hur gör jag sen?
Mvh

Sweclockers gjorde en guide för några år sedan om hur man gör, i detta fall gjorde dom hemsidan med Wordpress
Youtube Del 1
Youtube Del 2

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pakorum77:

Mvh

Jag tycker du ska teama upp med någon som kan detta. Du kommer säkert lyckas hacka ihop något med WordPress, men vem ska sedan underhålla sidan när det blir problem? För även om WordPress är lätt att få ihop något med, jag hade också använt WordPress, så blir det problem ibland. Uppdateringar som inte är kompatibla och sänker din websida osv. Det kan vara klurigt att ha koll på allt.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Avstängd

Det finns tjänster för detta, men de kan vara dyra. Typ Jetshop, men man får nog ha en del omsättning för att det ska löna sig. Annars finns det en massa grejer som man kan fixa mer på egen hand. Wordpress, squarespace eller liknande, vilket blir billigare förstås.