Blå länkar i Windowsmappen

Permalänk
Medlem

Blå länkar i Windowsmappen

Jag Har blå länkar i windowsmappen som jag undrar vad det är för något ?

Ska dom vara där ??

http://hem.bredband.net/freke/bild.JPG

Länken leder till en hel screenshot.. Om någon kan tala om för mig vad domär för nått så blir jag glad.

Visa signatur

Intel Core™ i7 920 Quad, Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB, Radeon HD 4890, ASUS P6T SE, Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB Sata 3 Gb/s, 64MB, Win7 pro

P4 2,4@2,9. 1024 ram, Gigabyte 8PE667- ULTRA2, Diamondmax9 120GBb+200GB, Win XP pro, Hercules Raedon 9500p

Permalänk

Ser ut som komprimerade mappar (sådana visas med blå text om man inte har valt något annat).

Permalänk
Medlem

Verktyg > Mappalternativ > Visning > "Visa krypterade eller komprimerade NTFS-filer med annan färg" om du vill få dem normalfärgade (tror nog jag svarade på frågan också ).

Permalänk
Medlem

Det är information om windows updates do installerat, tror jag.
Man ska väl kunna avinstallera updates med som, har jag för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bd1155
Det är information om windows updates do installerat, tror jag.
Man ska väl kunna avinstallera updates med som, har jag för mig.

Fel, det är blå färg p.g.a. att filen är krypterad eller komprimerad.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Fel, det är blå färg p.g.a. att filen är krypterad eller komprimerad.

Ok! Man lär så länge man lever!

Att dom var blå pga kryptering/ntfs hade en annan skrivit, så det behövde man inte skriva igen.
Han frågade också vad det var för något.
men... vad är det för mappar då?

Vill också veta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bd1155
Ok! Man lär så länge man lever!

Att dom var blå pga kryptering/ntfs hade en annan skrivit, så det behövde man inte skriva igen.
Han frågade också vad det var för något.
men... vad är det för mappar då?

Vill också veta.

Mapparna är Uninstall info mm för Hotfixes dvs M$ uppdateringar. Andledningen är snarare att kunna avistallera specifika från "lägg till ta bort program" ifall problm uppstår.
De läggs där när du gör windows uppdate där av nummrena på filerna som härleder till vad man uppdaterat.
Har man problem att se dom så ger man f-n i att entra mappen eller döljer dolda filer.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Ja, det var det jag skrev men det var fel.
stavade som en kratta som vanligt, dock.