Köpt presentkort hos Webhallen som inaktiverats efter ett avbrutet köp. Fast mellan två kundtjänster!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Pedropistolero:

Det känns fel att gå på Gifted här när koderna faktiskt funkade på ordern, Samt att det även försöker hjälpa till på något sätt.
Jag avvaktar vad som sägs mellan Webhallen och Gifted ser nog ARN som en lösning iså fall och inte en polisanmälan.

Uppdaterar här om vilket svar jag får i ärendet.

Tack till alla som kommit med input och förslag till lösningar. Uppskattas!

Hej!

Kan du PM ordernummer och alla detaljer kring detta?

Men det som gäller i det stora breda här är att Gifted har sålt ett presentkort som funkar hos oss, återbetalning av detta är på Gifteds bord. Om det nu är något där i mellan som ligger på tvären pga avbokade orders osv så kollar vi på det så fort vi får uppgifterna och kan då återkomma med ett bättre svar.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pedropistolero:

Absolut gifted kan va en del av problemet om dom nu skulle vägra att sätta in pengar igen. Får se vad dom svarar har ställt frågan till dom.

Men det är ju ändå Webhallens system som tog emot koderna och gjorde dom förbrukade. Så någon typ av order fanns ju eftersom jag inte kunde lägga en ny order. Max en gpu per kund meddelande fick jag då efter presentkortsköpet.

Även därför jag ställer frågan här om det är jag som är orimligt som tycker att Webhallen ska ta i det istället och lösa ärendet.

Beror väl helt på hur verifieringen av presentkoden görs - om gifted verifierar den, omedelbart ställer den som "förbrukad" och ger webhallens system ett okej så kan ju ett avbrott mellan statusändringen hos gifted och orderns fullföljelse mycket väl göra det svårt för webhallens att direkt verifiera vad som har hänt - men gifted borde kunna kommunicera med Webhallen.

I min erfarenhet brukar de flesta företags support inte hantera sådana här lite mer komplicerade ärenden väl flesta eller andra försöket.

Om huruvida Webhallen är sämst i Sverige - jag har blivit bollar runt Samsungs organisation i över en vecka. De skickade telefon på vilken skärm ska bytas till en tredjeparts verkstad, verkstad har hittat "andra problem" för mycket billigare peng än skärmbyte (skärmen är sprucken, inte mycket annat man kan göra för att fixa den) men har inga kontaktuppgifter. Samsung skickar mig till deras "Samsung service" som är en verkstad men börjar bli irriterade på mig då de förklarat att de är inte den verkstaden. Samsung "eskalerade" ärendet förra veckan men tre samtal senare har de inte hört av sig trots att de lovar att återkomma samma dag varje gång. Jag vet vilken verkstad det är då jag ändå skickat paketet- de har inga telefonlinjer, så nästa steg är att börja ringa privatpersoner som jobbar där. Till slut bara betalat den mindre summan så jag får tillbaka telefonhelvetet så får vi se om de bara missförstått prissättningen eller om jag får skicka in den till Samsung igen och kräva att de fixar det problem jag faktiskta bokade service för.

Det sjuka är att Samsung inte verkar kunna förstå att de själva använt en annan verkstad tydligen, eller at samsungservice.se inte är deras interna serviceorganisation utan en individuell verkstad.

Och även då- inte sämsta servicebemötande jag fått i Sverige.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Gå vidare med att polisanmäla Giftet för olovligt förfogande av dina medel om du inte får något gehör. Förskingring är ett brott som polisen måste utreda och kan ge dig en starkare position i ett senare skede för t.ex inkassoförfarande och indrivning eller rättstvist. Förhoppningsvis får detta tillräckligt med uppmärksamhet på Gifted innan det går över styr.

Kommer att hamna på hög och sedan i papperskorgen, många grova brott som polisanmäls samlas på hög och slängs, hans kommer dom knappt titta på.

Permalänk
Medlem

Följer Webhallen Allmänna reklamationsnämndens beslut?

Blir ledsen när jag läser sånt här. Min tidigare erfarenhet har varit bra av Webhallen men tycker det börjar komma mer och mer klagomål på dålig kundservice. Det gör att jag själv som trogen kund börjar fundera på om jag vill fortsätta stötta det här företaget.

Permalänk
Medlem

Du har lagt en order hos Webhallen med presentkort från Gifted.
Någonstans under slutförandet av ordern har webhallens system glitchat.
Pengarna drogs från presentkorten men inget ordernummer skapades.
Webhallen säger därför att de inte kan se någon order.
Däremot kan Gifted se att Webhallen har dragit dina pengar.
Just där är din enda länk till dina försvunna pengar.
Webhallen och Gifted måste förstå att de behöver göra en lite djupare utredning för att hitta dom försvunna pengarna.

Tillägg, eftersom du inte kan köpa fler grafikkort trots att du inte fått ett av dom borde det finnas något spår av din order i deras system. Annars skulle dom inte säga max 1 GPU per kund.

@muSashi
Hände mig exakt samma sak. Klarnas kundservice var dock topklass. Dom låg på ärendet som en hök. Fick tillbaka pengarna efter en vecka. En lärdom att aldrig swisha igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pedropistolero:

Hej,

Skulle vilja ha hjälp och input i ett ärende jag haft med Webhallen senaste dagarna. ska försöka göra en lång historia kort.

Jag beställde med presentkort från Gifted på webhallen ett RX6700xt för någon dag sedan "dum som jag va så köpte jag med presentkort för att spara 300 kr på 6300 kr kommer aldrig göra om det misstaget.

Det som sker är att när jag ska betala sista summan via swisch på ordern så låser det sig. Det står då att mina presentkort är förbrukade fast kundkorgen är tom ska tillägas att jag inte kunde genomföra ett köp kontant heller pga att "luft order" då systemet blockat mig från att lägga en till order. kortet tar slut i lager. Ringer och pratat med webhallen om de kan lösa problemet, säger att jag kan ta vilket annat 6700xt kort som helst men det går inte då kortet var på kampanj, Frågar då om jag kan få återbetalning men blankt nej det är gifted som står för presentkortet. här tycker jag att webhallen kan visa lite service känsla då deras system har strulat eller i alla fall hjälpa mig att lösa ärendet med gifted men icke.

Jag kontaktar då Gifted, de informerar att jag inte kan få en återbetalning då korten är använda och att jag får vända mig till webhallen.

mejlar deras support och beskriver ärendet. Får NOLL tillbaka. Frågar då om ärendet kan vidarebefordras till en chef vilket görs. Deras kundservice chef besvarar endast ärendet via agenten med att han får vänta sig till gifted detta trots att jag informerar Webhallen att de måste ha någon på plats som kan hjälpa mig med ärendet hos gifted då webhallen trots allt säljer korten via Gifted.

slutar med att jag skriver att då förutsätter att korten får tillbaka summan som deras system tagit vid ordertillfället här svarar man att Gifted registrerat köpet trots att det inte gjort men det stämmer ju inte då Webhallen registrerat köpet samt presentkortskoderna och tidigare blockat mig från att lägga order.

Vad tycker ni andra? jag har nu 6300 kr på presentkort som är förbrukade och Webhallen vägrar ta ansvar eller hjälpa till. Gifted hänvisar till webhallen. Har dragit ärendet en vända till till Gifted för att se om det kan sätta in pengar på korten igen.

Lägger även till att jag skrev om ni tagit mina pengar men inte vill hjälpa till med ärendet så kommer jag att behöva ta ärendet via ARN. Får svar "du är fullt välkommen att ta det vidare".

Är det jag som är dum i huvudet? ska det vara såhär när man kontaktar en kundservice för att få hjälp när deras system strular till det?

tycker ni att webhallen har noll ansvar i ärendet?
Hur ska jag göra för att få mina pengar tillbaka på presentkortet anser ni att det endast är Gifted som har ansvaret?

MVH
Frustrerad

Ta det bara lugnt och metodiskt så tror jag du kommer få hjälp, har du taggat webhallen som har ett konto här på clockers och som hjälper till väldigt bra?

Jag har inget att klaga på deras kundsupport i alla fall.
I det här fallet, som verkar var väldigt unikt gäller det att få prata med rätt personer på webhallen, som kan lösa det.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Inte första gången Webhallens system fuckar upp det helt totalt. För ett par månader sen hände följande när jag la en order hos dom.

Pengarna drogs men ingen order syntes på kontot, och Klarna och Webhallen kunde inte se vart pengarna tagit vägen. Pengarna stod reserverade i några dagar tills dom drogs helt från mitt konto.

Webhallen kunde inte göra något för att lösa situationen, dom kunde inte ens se att jag lagt en order? Och varje svar från Webhallen tog över 2 veckor. Sluta med att Klarna fick söka djupt i deras system för att lossa på betalningen som Webhallen dragit.
Allt som allt så tog det cirka 2 månader att få tillbaka mina pengar, så ja något är grymt trasigt med deras betalningssystem.

Jag hade exakt samma problem!
Pratade flera gånger med Webhallen i chatten och försökte även med mail utan att få någon hjälp.
Efter ett par veckor så ringde jag till slut till kundservice istället och då tog det mindre än 5 minuter att hitta att det var något fel it deras system och jag fick tillbaks pengarna dagen efter. Tydligen så det väldigt beroende på vem som är i andra änden hos Webhallen vad man får för hjälp.

Det är något fishy med Webhallens betalningssystem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Följer Webhallen Allmänna reklamationsnämndens beslut?

Blir ledsen när jag läser sånt här. Min tidigare erfarenhet har varit bra av Webhallen men tycker det börjar komma mer och mer klagomål på dålig kundservice. Det gör att jag själv som trogen kund börjar fundera på om jag vill fortsätta stötta det här företaget.

"Vid eventuell tvist följer Webhallen ARN:s rekommendationer." Källa: https://www.webhallen.com/se/info/8-Kopvillkor

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid:

Ta det bara lugnt och metodiskt så tror jag du kommer få hjälp, har du taggat webhallen som har ett konto här på clockers och som hjälper till väldigt bra?

Jag har inget att klaga på deras kundsupport i alla fall.
I det här fallet, som verkar var väldigt unikt gäller det att få prata med rätt personer på webhallen, som kan lösa det.

Håller med.

Känns som en väldigt onödig rubriksättning när man söker hjälp.

Tur att Patrik är SweC-hjälte och hjälper alla iaf.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Enligt mig tycker jag det ligger på Webhallen. Om Gifted kan se att Webhallen har dragit pengar från presentkortet, varför ska då Gifted betala tillbaka pengarna? I detta fall borde Webhallen kontakta Gifted och reda ut det. Du som konsument ska inte behöva gå såhär långt, imo.

OnT: Webhallen har gått ner sig rejält gällande kundservice. Jag har inte blivit bemött otrevligt, men servicen är urusel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jika:

Fast ändå lite va? Har du ett konkret exempel på någon annan som skulle kunna tänkas vara sämre?

Jag har senaste åren häpnats över oviljan att hjälpa till, speciellt när felet/problemet helt uppenbart ligger på deras sida så nu undviker jag Webhallen som pesten. Har varit en mycket trogen kund där men det finns inget som skulle få mig att handla spendera en krona till hos dem.

Slår ett slag för Inet, har varit i kontakt med deras support flera gånger och har varit gång blivit chockad över hur dålig och otrevlig den är. Kanske bättre på senare år men jag handlar då inte där om jag kan undvika det, ger samma råd till alla jag känner.

Även flera kompisar har haft stora problem så nu bojkottar flesta jag känner Inet.

Absolut sämsta supporten jag varit i kontakt med.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pedropistolero:

Det här är svaret jag fick när jag skrev att jag skulle ta det vidare till ARN om korten va förbrukade och om dom inte vill korrigera det. Kan inte tolka det på annat sätt än att de inte bryr sig. Mitt problem inte deras.

(Det är gifted som anmält dessa kort som förbrukade inte vi, om presenkorten exempelvis är köpta av oss kan vi återaktivera dom i men då presentkortet inte ägs av oss kan vi inte påverka varken deras status eller värde, endast där ni köpt dom kan ni få hjälp med det, ingen order är skapad på vår sida och ingen betalning är registrerats i våra system, ni är fullt välkomna att ta detta vidare. )

Skrivet av Pedropistolero:

Ja men som jag skrivit så jag blivit bollat lite fram och tillbaka mellan dom och gifted. Jag kan ha misstolkat också men har definitivt inte misstolkat deras ovilja till support. Jag tycker ju att deras support ska ta i ärendet och inte jag som kund.

Fått svar från gifted också. Vet inte hur man länkar bild.

"thanks för explaining the situation. We´re sorry that you didn´t get the assistance from Webhallen.
Webhallen owns the Gift Codes so if you provided them the Webhallen Gift Code, they should have been able to help.

Sadly, as Gift Code owners only Webhallen could check the actual balances. So we´d be happy to reach out to Webhallen on your behalf and check this for you.

we will get back to you as soon as we hear from Webhallen."

Så tydligen kan webhallen ändå se saldot osv, nu har dom ju inte ens frågat mig om koderna men det verkar som gifted jobbar på en lösning i alla fall .

Dessa två svar är ju lite intressanta.
Webhallen säger att det är gifteds kort och gifted säger att det är webbhallens kort.

Vart kommer korten ifrån?
Kan inte webbhallens knappa numren i sitt system och antingen få ett svar eller inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pedropistolero:

Det känns fel att gå på Gifted här när koderna faktiskt funkade på ordern, Samt att det även försöker hjälpa till på något sätt.
Jag avvaktar vad som sägs mellan Webhallen och Gifted ser nog ARN som en lösning iså fall och inte en polisanmälan.

Uppdaterar här om vilket svar jag får i ärendet.

Tack till alla som kommit med input och förslag till lösningar. Uppskattas!

Det är Gifted som sitter på pengarna och det skadar inte att använda alla påtryckningsmedel man har tillförfogande om man - som jag skrev - inte får gehör.

Skrivet av Jutvify:

Kommer att hamna på hög och sedan i papperskorgen, många grova brott som polisanmäls samlas på hög och slängs, hans kommer dom knappt titta på.

Anmälan är formalia för - som jag skrev - ge [dig] en starkare position i ett senare skede.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon25463:

Ett praktexemplar till varför jag la min sista order från Webhallen år 2013.
För min del så struntar jag i att de byter ut hela ledningen och alla anställda. Bara deras namn ger mig rysningar.

Stå på dig. Någonstans bör de kunna se att 6300:- har trillat in som överskott och är det ett seriöst bolag man handlar från så går sådana siffror inte bara att trolla bort.

Håller med. Köper inget från webhallen.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

Enligt mig tycker jag det ligger på Webhallen. Om Gifted kan se att Webhallen har dragit pengar från presentkortet, varför ska då Gifted betala tillbaka pengarna? I detta fall borde Webhallen kontakta Gifted och reda ut det. Du som konsument ska inte behöva gå såhär långt, imo.

OnT: Webhallen har gått ner sig rejält gällande kundservice. Jag har inte blivit bemött otrevligt, men servicen är urusel.

Ja vissa som jobbar på supporten (nämner inga namn) verkar ju bara jobba där för att fördriva tiden, inte där för att sätta sig in i ärendet för fem öre, dessutom har dom läs och skrivsvårigheter.

Att det numera också tar över 2 veckor att få ett mail svar, är i min bok under all kritik, men det är väl PGA COVID, eller en rysk påverkansoperation.

Och deras betalningssystem ska vi inte ens prata om..pengar och ordrar går upp i rök..hux flux.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Jag har också råkat ut för Webhallens ordersystem som inte fungerar alls vid beställning när produkter tar slut.
De gångerna har jag beställt PS5 och grafikkort. Pengar har dragits från mitt kort men ingen order skapats.
Jag har behövt kontakta Webhallen för att få tillbaka pengarna.
Inget kundvänligt system direkt.

Permalänk
Medlem

Ungefär samma sak hände för mig fast lite värre. Och Webhallen är totalt oförstående och vägrar hjälpa till med att försöka lösa problem.
#19494464
"Jag har fått kriga som en galning för att få tillbaka MINA pengar från webhallen efter att jag beställde en mobil på julafton 2020 för ~2000kr betalade delvis med värdecheck för ett värde på 1982kr med andra ord så skulle jag betala typ 18kr, summan stod klart å tydligt 18kr i betalningsfältet. Jag valde då för min egen smidighetsskull att betala med paypal, och snabb som jag var så klickade jag vidare utan att titta och godkände i paypal och trofan den tog HELA summan på 2000kr plus även nyttjade värdechecken...
Ärendet pågick i ÖVER 3 månader innan jag tillslut fick ut någon ersättning från webhallen som skyllde på att dom inte kunde göra återbetalning eftersom jag använt paypal... De var ett rent H*lvete att ha å göra med webhallens kundtjänst.
Tro mig jag fick kämpa å jobba för att få tillbaka mina egna pengar. Bland förslag från dom att åka från västerås till stockholm, lämna tillbaka telefonen som jag nu använt i 2månader därmed få återbetalning från paypal, förlora telefonen OCH förlora värdechecken på 1982kr... De låter som rimliga lösnings förslag va? xD
Så framöver när jag ska handla grejer som jag vet man kan behöva garanti på eller behov av kundtjänst så kommer jag inte vända mig till webhallen iaf"

Och det märks att något gått snett med webhallens support bara av att se omdömen på trustpilot.
Om jag var en förstagångs besökare hos webhallen och kollade upp deras reviews så hade jag aldrig handlat från dom:
https://se.trustpilot.com/review/webbhallen.com

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Helt sjukt att Webhallen kan utveckla ett system som förbrukar ett presentkort innan ordern är bekräftad. Sen klankar dom på gifted när det är webhallen som dragit pengarna från presentkortet.

Pinsamt.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M4 Pro | 24GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag bara har positiva erfarenheter av Webbhallens support. Däremot har jag varit med om en del underligheter som sannolikt är kopplade till webbplatsen, det bakomliggande affärssystemet och dess integrationer. Det är inga konstigheter att det ibland dyker upp buggar och glitchar. Det vet alla som jobbar med denna typ av affärslösningar.

Saker som jag upplevt:
Ordrar som ligger som ej levererade trots att jag fått dom för flera månader sedan
Fel leveransalternativ mot det jag valt vid utcheckning, typ valt hemkörning med Airmee men leverans sker till postnord ombud
Orderbekräftelse med tilldelad vara som sedan ändrat status till att varan inte finns i lager / felaktig lagerstatus, har hänt flera gånger att jag beställt saker som är listade som i lager och efter någon dag ändras ordern

Grejen är att jag tycker inte man kan förvänta sig att ordinarie kundtjänst ska kunna felsöka dessa problem eller saker liknande det TS postade. MEN, och det är viktigt, det måste ju finnas ett sätt för kundtjänsten att eskalera dessa frågor/buggar internt. Att leverera taskiga nonsenssvar till kunder är över tid är ett sänke för varumärket.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 13 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk

Uppdaterar!

Nu verkar det vara på väg att lösa sig, Gifted hörde av sig till Webhallen, Webhallen kunde då bekräfta till gifted att korten åter har pengarna. Vilket dom inte kunde bekräfta till mig när jag frågat. Har även skickat ärendet till webhallen här.

Tråkiga är att även fast jag eskalerade till deras kundservice chef så hände inget, Verkar som att det legat på webhallen hela tiden att kunna se saldot på värdecheck och att de i någon mån äger korten så ärendet hade kunnat lösa sig direkt via deras support om de varit behjälpliga.

har frågat om återbet via sidan här också men får nöja mig med pengar på korten om de inte vill återbetala då har i alla fall inte pengarna försvunnit.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pedropistolero:

Uppdaterar!

Nu verkar det vara på väg att lösa sig, Gifted hörde av sig till Webhallen, Webhallen kunde då bekräfta till gifted att korten åter har pengarna. Vilket dom inte kunde bekräfta till mig när jag frågat. Har även skickat ärendet till webhallen här.

Tråkiga är att även fast jag eskalerade till deras kundservice chef så hände inget, Verkar som att det legat på webhallen hela tiden att kunna se saldot på värdecheck och att de i någon mån äger korten så ärendet hade kunnat lösa sig direkt via deras support om de varit behjälpliga.

har frågat om återbet via sidan här också men får nöja mig med pengar på korten om de inte vill återbetala då har i alla fall inte pengarna försvunnit.

skönt att det är löst, men det är under all kritik att man måste gnälla här på Sweclockers för att få hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

För att svara på din fråga så är svaret nej.

Har ingen erfarenhet av webhallen. Men jag skulle vilja slänga in Bahnhof i tävlingen. Iofs. Bra bemötande men fruktansvärda köer. Tvångsuppgraderades i mitt bredband men tjänsten gick aldrig i bruk i praktiken bara i fakturan. Ägnade en vecka på att nå dem på både fritid och jobbtid. Storstädade huset, trädgården och tvättade färdigt all tvätt innan jag kom fram. Nej, dom ringer inte upp.. haha 😂 Sjukaste någonsin, tur att dom var trevliga i luren iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av orespray:

Nej, där leder Elgiganten med bred marginal...

Har bara haft bra erfarenheter av Elgiganten.
Både för service och retur.
Retur fungerar smidigare än något annat ställe jag varit med om också.

Så håller verkligen inte med där från mina erfarenheter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dinodån:

Har ingen erfarenhet av webhallen. Men jag skulle vilja slänga in Bahnhof i tävlingen. Iofs. Bra bemötande men fruktansvärda köer. Tvångsuppgraderades i mitt bredband men tjänsten gick aldrig i bruk i praktiken bara i fakturan. Ägnade en vecka på att nå dem på både fritid och jobbtid. Storstädade huset, trädgården och tvättade färdigt all tvätt innan jag kom fram. Nej, dom ringer inte upp.. haha 😂 Sjukaste någonsin, tur att dom var trevliga i luren iaf.

Håller med, Bahnhof har en hel del att jobba på när det kommer till det. Deras kundservice har fått en hel del kritik i forumet. Min erfarenhet är köer och bemötandet var väl sådär också.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon333222:

skönt att det är löst, men det är under all kritik att man måste gnälla här på Sweclockers för att få hjälp.

Fast om det var Gifted som hörde av sig till Webhallen har väl ändå inte gnälla på SweClockers hjälpt något alls?

Permalänk
Skrivet av anon134512:

Fast om det var Gifted som hörde av sig till Webhallen har väl ändå inte gnälla på SweClockers hjälpt något alls?

Det stämmer.
Hittils har Webhallen inte gjort nått för att lösa ärendet. Är gifted jag ska tacka för det.

Hoppas nu att Webhallen kan utföra nån form av rimlig service och iallafall godkänna återbetalningen via gifted. Här säger gifted att det är Webhallen som äger den delen och att de kan fixa en återbetalning via gifted men det är webhallens beslut eftersom kortet är öppnat och de måste då informera gifted att återbet ska ske, min gissning är att Webhallen lär säga att det är omöjligt och skylla på att gifted äger korten.

Återkommer med info om det också. Ifall det släpper ärendet här eller faktiskt hjälper till tillslut.

Permalänk

Nu kommer sista uppdateringen.

Absurt men sant så blev det precis som jag skrev att Webhallen säger att det är Gifted som äger återbet det är ren lögn vid det här laget och det har blivit bevisat för mig flera gånger att det webhallen sagt angående dessa presentkort inte stämmer.

@webhallen jag ska hjälpa er så att ni vet vad som gäller till nästa kund som köper presentkort via gifted då ni verkar ha extremt dålig koll på detta intern och jag nu fått den infon.

1.Webbhallen ni äger korten.
2.Webbhallen ni förser gifted med koder som använts mot korten (inte tvärtom)
3.Webbhallen ni är dom som kan se saldot och hur korten är förbrukade (gifted kan inte se detta).
4.Webbhallen ni är de som ansvarar för återbetalningar på öppna/använda kort

kan vara bra om någon hos er tar och kollar igenom avtalet ni signat med gifted så kan ni utbilda er support också, så att de kan hjälpa era kunder. Ett annat alternativ är att inte sälja presentkort via gifted om ni inte vet hur ni ska hantera det.

Jag skriver den här uppdateringen för att jag vill att folk ska veta risken med att handla hos Webhallen. Servicen är usel på alla nivåer. Att det inte ens tar tag i det här när det ändå kommit in i tråden och besvarat....

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Pedropistolero:

Nu kommer sista uppdateringen.

Absurt men sant så blev det precis som jag skrev att Webhallen säger att det är Gifted som äger återbet det är ren lögn vid det här laget och det har blivit bevisat för mig flera gånger att det webhallen sagt angående dessa presentkort inte stämmer.

@webhallen jag ska hjälpa er så att ni vet vad som gäller till nästa kund som köper presentkort via gifted då ni verkar ha extremt dålig koll på detta intern och jag nu fått den infon.

1.Webbhallen ni äger korten.
2.Webbhallen ni förser gifted med koder som använts mot korten (inte tvärtom)
3.Webbhallen ni är dom som kan se saldot och hur korten är förbrukade (gifted kan inte se detta).
4.Webbhallen ni är de som ansvarar för återbetalningar på öppna/använda kort

kan vara bra om någon hos er tar och kollar igenom avtalet ni signat med gifted så kan ni utbilda er support också, så att de kan hjälpa era kunder. Ett annat alternativ är att inte sälja presentkort via gifted om ni inte vet hur ni ska hantera det.

Jag skriver den här uppdateringen för att jag vill att folk ska veta risken med att handla hos Webhallen. Servicen är usel på alla nivåer. Att det inte ens tar tag i det här när det ändå kommit in i tråden och besvarat....

Ok nu lugnar vi ner oss här, du höll en helt annan ton på PM som avsaknade massa info som du lagt i denna tråden.
Sen ger du mig på PM ett ultimatum att svara under helgen för att du inte ska gå ut på forumet lämnar jag ingen kommentar om.

Jag har nu pratat med kundtjänst igen och det du behöver göra är att maila in till vår kundtjänst med hänvisning till detta, Gifted är inte en partner till oss och är en kund till oss så allt detta strul är på deras bord, vi har som sagt inget avtal eller rutin för denna typ av ärende då du är kund hos Gifted. När du kontaktar oss igen så får vi hitta en informationskanal till dom och synca detta "ok" som du nämner i tråden här (men ej på PM till mig). Detta är första gången detta har hänt därav vet ingen hos oss vad som gäller kring detta. Då de inte är en partner till oss och inga avtal är skrivna mellan oss.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Ok nu lugnar vi ner oss här, du höll en helt annan ton på PM som avsaknade massa info som du lagt i denna tråden.
Sen ger du mig på PM ett ultimatum att svara under helgen för att du inte ska gå ut på forumet lämnar jag ingen kommentar om.

Jag har nu pratat med kundtjänst igen och det du behöver göra är att maila in till vår kundtjänst med hänvisning till detta, Gifted är inte en partner till oss och är en kund till oss så allt detta strul är på deras bord, vi har som sagt inget avtal eller rutin för denna typ av ärende då du är kund hos Gifted. När du kontaktar oss igen så får vi hitta en informationskanal till dom och synca detta "ok" som du nämner i tråden här (men ej på PM till mig). Detta är första gången detta har hänt därav vet ingen hos oss vad som gäller kring detta. Då de inte är en partner till oss och inga avtal är skrivna mellan oss.

/Patrik

Det är ju upp till er att läsa tråden samt ärendenr jag skickade via PM. Jag har via telefon,mejl, denna tråd samt även på PM till dig skrivit att jag vill ha en återbet eller annat lösning, Vilket då kunde varit ett 6700xt kort, Tycker det är rätt rutten att då svara "Bra att detta löste sig, då vi inte sålde dig korten så kan vi dessvärre ej återbetala dom, den pucken äger Gifted"

så därav fick du mitt "ultimatum om att jag uppdaterar tråden".

Men Toppen att det går att lösa nu då, Jag tar det vidare med er kundtjänst och hänvisar till denna tråd. Vad är det jag ska skriva att kundtjänst ska kontakta gifted för återbet? ange kortnumret? tänker att det är lika bra att ta det här direkt så att jag inte fastnar med ärendet igen med kundservice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ok nu lugnar vi ner oss här, du höll en helt annan ton på PM som avsaknade massa info som du lagt i denna tråden.
Sen ger du mig på PM ett ultimatum att svara under helgen för att du inte ska gå ut på forumet lämnar jag ingen kommentar om.

Jag har nu pratat med kundtjänst igen och det du behöver göra är att maila in till vår kundtjänst med hänvisning till detta, Gifted är inte en partner till oss och är en kund till oss så allt detta strul är på deras bord, vi har som sagt inget avtal eller rutin för denna typ av ärende då du är kund hos Gifted. När du kontaktar oss igen så får vi hitta en informationskanal till dom och synca detta "ok" som du nämner i tråden här (men ej på PM till mig). Detta är första gången detta har hänt därav vet ingen hos oss vad som gäller kring detta. Då de inte är en partner till oss och inga avtal är skrivna mellan oss.

/Patrik

Tycker denna förklaring låter väldigt lustigt? Ett exempel på hur jag tolkar situationen:

Om jag köper ett presentkort på någon lokal butik och sedan använder detta för att köpa något på Webhallen (ett exempel) där presentkortet är giltigt, under betalningen så går något fel med webhallens system och dom drar värdet av presentkortet men ordern bekräftas inte. Webhallen hänvisar då att det är butiken som sålde presentkortet att dom strulat till det även om webhallen har tagit pengarna.

Detta är hur jag tolkar det hela. Gifted säljer ju trots allt bara ett giltigt presentkort, dom har ingen integrering med er enligt dig så då borde ju felet fortfarande ligga hos er?

Stavfel
Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M4 Pro | 24GB RAM | 1TB Lagring