Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Vad tror ni om nya team som Andretti och Audi/VAG?

Kommer de överväga att starta egna F1-team, eller är det enbart uppköp av befintliga som gäller för de?

Nu är det väl nya rykten hela tiden, men senaste snacket på stan jag hörde var väl att Porsche gör ett samarbete med Red Bull och att Audi letar ett stall att köpa/ta över/branda om.

Permalänk
Medlem

Nu kan man ju inte ladda upp bilder här än, men det ser ut att kunna bli regn i Monaco på söndag.

Det vet man ju absolut ingenting om nu men det finns iaf hopp!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Fast just Monaco är ju inte nån av Hamiltons favvobanor.

Vinst 2008, 2016, 2019 är rätt dåligt facit på den banan med tanke på hur dominant han varit i övrigt, framförallt på senare år.

Jämför med Rosberg som tog tre raka 13-15.

Jo, HAM har alltid haft lite svårt med just Monaco. Verkligen inte hans favoritbana (även om han gillar eventet som sådant).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB], Windows: Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av heatm:

Nu kan man ju inte ladda upp bilder här än, men det ser ut att kunna bli regn i Monaco på söndag.

Det vet man ju absolut ingenting om nu men det finns iaf hopp!

Blir det regn så vinner garanterat p1 på qualify. Sålänge ingen crashar såklart

edit: när regnade det senast på ett monaco gp?

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tonasty4u:

Blir det regn så vinner garanterat p1 på qualify. Sålänge ingen crashar såklart

edit: när regnade det senast på ett monaco gp?

Det är väl alltid p1 i kvalet som vinner Monaco, så länge dom inte gör några misstag?
Inte jättepeppad på det här racet, att bilarna kan följa närmare kommer nog inte leda till fler omkörningar tror jag.
Slopa Monaco!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Det är väl alltid p1 i kvalet som vinner Monaco, så länge dom inte gör några misstag?
Inte jättepeppad på det här racet, att bilarna kan följa närmare kommer nog inte leda till fler omkörningar tror jag.
Slopa Monaco!

Racet är (oftast) inte mycket att ha, men tycker träning och kval är riktigt spännande!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB], Windows: Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tonasty4u:

Blir det regn så vinner garanterat p1 på qualify. Sålänge ingen crashar såklart

edit: när regnade det senast på ett monaco gp?

Det har säkert regnat senare men det senaste jag minns är 1996, när Olivier Panis vann från 14 startposition. Bara tre bilar av 22 tog målflagg den gången.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tonasty4u:

Blir det regn så vinner garanterat p1 på qualify. Sålänge ingen crashar såklart

edit: när regnade det senast på ett monaco gp?

P1 vinner alltid men det kan iaf bli lite kaos.

Själv satte jag Leclerc som Mega Driver nu (3x poängen) i F1 Fantasy-laget... så han kommer garanterat crasha i Q3! Men jag vill så jäkla gärna att han vinner så måste följa hjärtat!

Bra sätt att krydda ett annars rätt tråkigt lopp också.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Vad tror ni; kan Russel blanda sig i striden om P1, eller är det mellan RB och Ferrari det står?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB], Windows: Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Kul och se Vettel i en grön RB på P8 i Q2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Kul och se Vettel i en grön RB på P8 i Q2.

Ja, det var mycket kul och positivt!

Missade Charles något med vägningen i slutet på Q2 (hängde inte riktigt med i sändningen just då)?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB], Windows: Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Ja, det var mycket kul och positivt!

Missade Charles något med vägningen i slutet på Q2 (hängde inte riktigt med i sändningen just då)?

Han skulle vägas men åkte förbi vägningsstationen och stannade med halva vägen kvar till sin depå, så dom rullade tillbaka honom till vägningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Vad tror ni; kan Russel blanda sig i striden om P1, eller är det mellan RB och Ferrari det står?

Skulle nog säga att det står mellan LEC och SAI. Att Russel skulle kunna ta sig förbi 5 bilar på en bana som är nästan omöjlig att köra om på skulle vara ett mirakel. Om bilarna håller och ingen slarvar i depån kommer vi nog inte se några stora förändringar tror jag. Förra året gjordes en enda regelrätt omkörning i racet, tror inte det blir mycket mer i år.

Permalänk
Skrivet av Hejss:

Skulle nog säga att det står mellan LEC och SAI. Att Russel skulle kunna ta sig förbi 5 bilar på en bana som är nästan omöjlig att köra om på skulle vara ett mirakel. Om bilarna håller och ingen slarvar i depån kommer vi nog inte se några stora förändringar tror jag. Förra året gjordes en enda regelrätt omkörning i racet, tror inte det blir mycket mer i år.

Med Latifi på banan kan allt hända.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Skulle nog säga att det står mellan LEC och SAI. Att Russel skulle kunna ta sig förbi 5 bilar på en bana som är nästan omöjlig att köra om på skulle vara ett mirakel. Om bilarna håller och ingen slarvar i depån kommer vi nog inte se några stora förändringar tror jag. Förra året gjordes en enda regelrätt omkörning i racet, tror inte det blir mycket mer i år.

Var kvalet jag tänkte på. Skrev den kommentaren precis efter Q1 var klart (han var femma då).

Tyvärr så tappade Russel en hel del i Q2 och Q3.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB], Windows: Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Var kvalet jag tänkte på. Skrev den kommentaren precis efter Q1 var klart (han var femma då).

Tyvärr så tappade Russel en hel del i Q2 och Q3.

Förvånande att Mercedes var så långt bakom efter att det sades att de skulle vara överlägsna i långsamma kurvor. Känns som det är dags att skrota no-sidepod konceptet nu. "Snabbt på simuleringar" är ju inte så imponerande. Känns som deras strategi detta år är att vara snabba på fredagar och baserat på det säga "vi är inte så långt efter, kolla bara Russell som är snabbast i FP2".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper.P:

Förvånande att Mercedes var så långt bakom efter att det sades att de skulle vara överlägsna i långsamma kurvor. Känns som det är dags att skrota no-sidepod konceptet nu. "Snabbt på simuleringar" är ju inte så imponerande. Känns som deras strategi detta år är att vara snabba på fredagar och baserat på det säga "vi är inte så långt efter, kolla bara Russell som är snabbast i FP2".

Frågan är om de har en Plan B redo eller om de investerat för mycket i sin designfilsofi. Är ju knappast såpass lät som att bara smälla dit några sidepods och så blir allt bättre.
Tippar på att de snart ger upp säsongen, om de inte redan gjort det, och börjar fokusera på nästa säsong. Där kommer de garanterat ha en sidepod igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Frågan är om de har en Plan B redo eller om de investerat för mycket i sin designfilsofi. Är ju knappast såpass lät som att bara smälla dit några sidepods och så blir allt bättre.
Tippar på att de snart ger upp säsongen, om de inte redan gjort det, och börjar fokusera på nästa säsong. Där kommer de garanterat ha en sidepod igen.

De har ju redan haft en sidepod på bilen som var långsammare i simuleringar. Frågan är om den var snabbare i verkligheten och hur svårt det skulle vara att byta tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper.P:

Förvånande att Mercedes var så långt bakom efter att det sades att de skulle vara överlägsna i långsamma kurvor. Känns som det är dags att skrota no-sidepod konceptet nu. "Snabbt på simuleringar" är ju inte så imponerande. Känns som deras strategi detta år är att vara snabba på fredagar och baserat på det säga "vi är inte så långt efter, kolla bara Russell som är snabbast i FP2".

Skrivet av Mieriola:

Frågan är om de har en Plan B redo eller om de investerat för mycket i sin designfilsofi. Är ju knappast såpass lät som att bara smälla dit några sidepods och så blir allt bättre.
Tippar på att de snart ger upp säsongen, om de inte redan gjort det, och börjar fokusera på nästa säsong. Där kommer de garanterat ha en sidepod igen.

Jag anser att ni är lite väl heta på gröten. Föra helgen kund de konstaterat att de har fått CFD och verkligheten att samstämma. Detta innebär att de nu kan utveckla bilen för att få ut max prestanda. Mercedes verkar inte vara tillräckligt snabba på lördag. Dock har de visat tendenser till att ha en bra bil under söndag. Herr Wolff påstod själv att Hamilton hade fart nog för att utmana Verstappen och Leclerc förra helgen. Jag tror att Hamilton kommer ha en rimlig chanse till att säkra en nionde seger på Silverstone.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

Jag anser att ni är lite väl heta på gröten. Föra helgen kund de konstaterat att de har fått CFD och verkligheten att samstämma. Detta innebär att de nu kan utveckla bilen för att få ut max prestanda. Mercedes verkar inte vara tillräckligt snabba på lördag. Dock har de visat tendenser till att ha en bra bil under söndag. Herr Wolff påstod själv att Hamilton hade fart nog för att utmana Verstappen och Leclerc förra helgen. Jag tror att Hamilton kommer ha en rimlig chanse till att säkra en nionde seger på Silverstone.

Håller med, det fanns uppenbart potential i bilen förra helgen. Monaco är ju en rätt konstig bana då den i princip inte följer några standarder alls och inte går att jämföra med dom andra banorna. Vi vet nog mer efter nästa race vilken potential Merc har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

Jag anser att ni är lite väl heta på gröten. Föra helgen kund de konstaterat att de har fått CFD och verkligheten att samstämma. Detta innebär att de nu kan utveckla bilen för att få ut max prestanda. Mercedes verkar inte vara tillräckligt snabba på lördag. Dock har de visat tendenser till att ha en bra bil under söndag. Herr Wolff påstod själv att Hamilton hade fart nog för att utmana Verstappen och Leclerc förra helgen. Jag tror att Hamilton kommer ha en rimlig chanse till att säkra en nionde seger på Silverstone.

Visst är det så. Men för att verkligen utmana behöver väl bilen vara bäst på nån del av banorna. I Spanien var de väl snabba på raksträckorna. Skulle inte vara förvånad om de vinner Monza och är som McLaren förra året. Men det är långt ifrån att utmana om titeln.

Tror också de trixar lite med siffrorna. Den snabbaste föraren bröt loppet och den näst snabbaste var fast bakom Russell. Under de omständigheterna är det inte konstigt att Hamilton verkade vara snabbast. Men vi får se framöver såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper.P:

Förvånande att Mercedes var så långt bakom efter att det sades att de skulle vara överlägsna i långsamma kurvor. Känns som det är dags att skrota no-sidepod konceptet nu. "Snabbt på simuleringar" är ju inte så imponerande. Känns som deras strategi detta år är att vara snabba på fredagar och baserat på det säga "vi är inte så långt efter, kolla bara Russell som är snabbast i FP2".

Tror Merc är lite överviktiga fortfarande. När andra har kunnat lägga resurser på att finslipa har Mercedes fått stoppa allt finlir för att lösa hoppandet. Så min gissning är att det är vikten som iaf är en stor orsak till deras handikapp här i Monaco och varför det verkar större nu än i Barcelona sist.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Tror Merc är lite överviktiga fortfarande. När andra har kunnat lägga resurser på att finslipa har Mercedes fått stoppa allt finlir för att lösa hoppandet. Så min gissning är att det är vikten som iaf är en stor orsak till deras handikapp här i Monaco och varför det verkar större nu än i Barcelona sist.

Hur är det med storleken? Mercedes tidigare chassin har ju vart pråmar som kräver en massa utrymme är de verkligen nättare än redbull och ferrari i år?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Hur är det med storleken? Mercedes tidigare chassin har ju vart pråmar som kräver en massa utrymme är de verkligen nättare än redbull och ferrari i år?

Tror alla dom tre har max dimension på bredd och längd men jag har inte fakta att lägga fram här.

Det enda jag vet är att Alfan har runt 5-10 cm kortare hjulbas än dom andra. Medan resten av bilarna är rätt nära maxgränsen på 3,6 m.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

DET REGNAR INNAN START! Det här riskerar bli en jäkla röra in i turn 1 och hårnålen. Jag tippar på att Norris kommer ta Max i starten, och sen kommer Max försöka ta tillbaka platsen in i hårnålen på varv 1 och orsaka totalt kaos.

Nu tar jag mig en bira och hoppas på lite bowling.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Frågan är om de har en Plan B redo eller om de investerat för mycket i sin designfilsofi. Är ju knappast såpass lät som att bara smälla dit några sidepods och så blir allt bättre.
Tippar på att de snart ger upp säsongen, om de inte redan gjort det, och börjar fokusera på nästa säsong. Där kommer de garanterat ha en sidepod igen.

Misstänker att 2022 tyvärr är kört för Mercedes. Dags för de att minimera förlusterna och fokusera på 2023.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB], Windows: Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Regn ljuva regn!

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

DET REGNAR INNAN START! Det här riskerar bli en jäkla röra in i turn 1 och hårnålen. Jag tippar på att Norris kommer ta Max i starten, och sen kommer Max försöka ta tillbaka platsen in i hårnålen på varv 1 och orsaka totalt kaos.

Nu tar jag mig en bira och hoppas på lite bowling.

*LOL*

Det skulle ju bli lite spännande i racet om inte annat!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB], Windows: Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Misstänker att 2022 tyvärr är kört för Mercedes. Dags för de att minimera förlusterna och fokusera på 2023.

Mästerskapet är med all sannolikhet kört ja, men får de ordning på bilen har de fortfarande chansen att vinna ett par lopp. Vilket många andra team inte ens kan drömma om…

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

DET REGNAR INNAN START! Det här riskerar bli en jäkla röra in i turn 1 och hårnålen. Jag tippar på att Norris kommer ta Max i starten, och sen kommer Max försöka ta tillbaka platsen in i hårnålen på varv 1 och orsaka totalt kaos.

Nu tar jag mig en bira och hoppas på lite bowling.

Tyvärr start bakom säkerhetsbilen... lite synd på spänningen vid starten där.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB], Windows: Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/