Tre år Game Pass för 10 kr till PC och XBox

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Vad menas med detta? Vem levererar koderna?

Eneba.com är lite som Amazon att de säljer vidare nycklar/koder åt olika säljare. Det finns därför olika säljare och olika priser listade. Olika källor på koderna. Rent tekniskt får man allt genom Eneba, deras sidor osv.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamepass:

Hej. Reggad mig enbart eftersom jag stör mig på att ingen tipsar om det billigaste sättet. Jag ska visa hur ni kommer undan billigast möjligast.

För 36 månaders Game Pass Ultimate:
1. Köp 9 st 3-månaderskoder på följande länk (ca 65kr styck. Det kan även finnas rabattkoder att använda, se punkt 7) https://www.eneba.com/gb/xbox-xbox-live-gold-3-month-xbox-liv...
2. Lös in en kod på http://redeem.microsoft.com/
3. Varje gång du löser in en kod får du 1 månad gratis om du låter automatisk förnyelse vara på.
4. Gå till https://account.microsoft.com/services och avbryt automatisk förnyelse/prenumeration.
5. Gör om steg 2-4 tills du angett alla koder. Du har nu 27+9=36 månader Xbox Live Gold.
6. Uppgradera sedan ditt Xbox Live Gold till Game Pass Ultimate. Detta betyder att du lägger på en månadskostnad på 135kr efter att dina 36 månader har passerat, men du kan avbryta prenumerationen på en gång.
7. Du har nu 36 månaders Game Pass Ultimate för 585kr! (Ofta finns det rabattkoder att hitta för att komma ännu billigare undan, jag fick 10% rabatt med denna men annars är det bara att googla: 6nm7u6AKS )

(36 månader är max, allt över detta kommer ej att konverteras)

Kan jag nyttja detta även fast jag har ett aktivt Game Pass Ultimate på kontot? För just nu kör jag på 10 kr för 3 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Kan jag nyttja detta även fast jag har ett aktivt Game Pass Ultimate på kontot? För just nu kör jag på 10 kr för 3 månader.

Man kan bara konvertera Gold till Ultimate om man inte har en aktiv prenumeration.
Annars konverteras 12 månader Live till 4 mån Ultimate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamepass:

Hej. Reggad mig enbart eftersom jag stör mig på att ingen tipsar om det billigaste sättet. Jag ska visa hur ni kommer undan billigast möjligast.

1. Köp 9 st 3-månaderskoder på följande länk (ca 65kr styck. Det kan även finnas rabattkoder att använda, se punkt 7) https://www.eneba.com/gb/xbox-xbox-live-gold-3-month-xbox-liv...
3. Varje gång du löser in en kod får du 1 månad gratis om du låter automatisk förnyelse vara på.
4. Gå till https://account.microsoft.com/services och avbryt automatisk förnyelse/prenumeration.
5. Gör om steg 2-4 tills du angett alla koder. Du har nu 27+9=36 månader Xbox Live Gold.
6. Uppgradera sedan ditt Xbox Live Gold till Game Pass Ultimate. Detta betyder att du lägger på en månadskostnad på 135kr efter att dina 36 månader har passerat, men du kan avbryta prenumerationen på en gång.
7. Du har nu 36 månaders Game Pass Ultimate för 585kr! (Ofta finns det rabattkoder att hitta för att komma ännu billigare undan, jag fick 10% rabatt med denna men annars är det bara att googla: 6nm7u6AKS )

Min aktuella Xbox Game Pass Ultimate går ut idag. Ska testa denna metod imorgon, hoppas det fungerar lika bra som du skriver, tack för intsruktionerna!

Har idag kört igenom enligt intstruktionerna och funkade utmärkt, har nu Xbox Game Pass Ultimate t.o.m. 27 augusti 2025 (Just nu pågår en kampanj att uppgradera till Game Pass Ultimate för 10:- kr plus två extra månader)!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlpAne:

Min aktuella Xbox Game Pass Ultimate går ut idag. Ska testa denna metod imorgon, hoppas det fungerar lika bra som du skriver, tack för intsruktionerna!

Fungerade inte att få en extra månad vid återkommande betalning för mig åtminstone, fick bara en extra månad.

Permalänk
Medlem

Köpte 2 x 3 månader på Eneba för totalt 137,24 kr och betalade 10 kr för uppgraderingen och fick Ultimate till 28 maj nästa år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Northbane:

Fungerade inte att få en extra månad vid återkommande betalning för mig åtminstone, fick bara en extra månad.

Stängde du av återkommande betalning varje gång innan du aktiverade ett 3-månadskort? Annars funkar det inte.

Visa signatur

---

Permalänk
Hedersmedlem

Är detta något vi bör ha i beaktning?

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Det är nog inte tricket i sig som är problemet då Microsoft själva i princip har gjort reklam för det tidigare. Det är nog snarare att de har problem med skumma återförsäljare och folk som använder vpn eller liknande för att aktivera billigare i andra länder.

Permalänk
Medlem

Har diskuterats i andra Xbox-tråden. Påstås inte vara relaterat till ”hacket”

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Stängde du av återkommande betalning varje gång innan du aktiverade ett 3-månadskort? Annars funkar det inte.

Japp det gjorde jag, men funkade ändå inte. Kan ju vara så att MS ev. har kommit på att folk gör så för att få gratismånader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Northbane:

Japp det gjorde jag, men funkade ändå inte. Kan ju vara så att MS ev. har kommit på att folk gör så för att få gratismånader.

Funkade utan problem för mig när jag gjorde det igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Northbane:

Extramånaden har nog aldrig varit helt säker, mer ett random erbjudande.

Permalänk
Medlem

Vet att det går att köpa turkisk 12 månaders Xbox Ultimate och bara aktivera det via vpn så fungerar det.

Men vet ni om det går att köpa digitala xbox spel som bara gäller i Turkiet på samma sätt? Det borde gå bra att aktivera det under sitt Microsoft-konto via VPN, men kommer det bli problem varje gång man ska starta spelet om den gör något check?

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Vet att det går att köpa turkisk 12 månaders Xbox Ultimate och bara aktivera det via vpn så fungerar det.

Men vet ni om det går att köpa digitala xbox spel som bara gäller i Turkiet på samma sätt? Det borde gå bra att aktivera det under sitt Microsoft-konto via VPN, men kommer det bli problem varje gång man ska starta spelet om den gör något check?

Det funkar utan problem, jag har köpt massor med digitala spel via Turkiska Xbox store och det har aldrig varit något problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlpAne:

Det funkar utan problem, jag har köpt massor med digitala spel via Turkiska Xbox store och det har aldrig varit något problem.

Nice! Aktiverade du spelet med VPN och sen kan du spela det utan VPN?

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Nice! Aktiverade du spelet med VPN och sen kan du spela det utan VPN?

Nej, jag använder inte mig av VPN. Jag har turen att ha tillgång ett turkiskt kreditkort som jag kan använda mig av och handlar direkt via Turkiska Xbox store utan VPN och spelar spelen på min Xbox One/Series i sverige utan VPN utan nägra som helst problem.

Jag tror att det är så att när du väl har aktiverat spelet på ditt konto spelar det inge roll vart i världen du befinner dig för att spela det på din konsol som ditt konto är knutet till. Kruxet är själva aktiveringen/köpet av spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamepass:

Tack så mycket för detta!
Kunde bara få in 8 koder, så har nu Ultimate tills april 2025.

Det blev då en kod över jag inte behöver, så ifall någon vill ha den, så är det först till kvarn!

Xbox Live Gold 3 months Xbox Live Key GLOBAL : M76K9-WJKFC-FW46R-7M4DD-T4J2Z

Visa signatur

Operativsystem: Microsoft Windows 10 | Processor: AMD Ryzen 5 3600X | Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | Moderkort: ASUS PRIME X570-P | Minne: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 2070 SUPER 8GB GAMING OC | Hårddisk: Seagate BarraCuda 510, 512GB | Nätaggregat: Fractal Design Edison M 750W | Övrig kylning: 2x140mm insug och 3x120mm utblås i lådan

Permalänk
Medlem

Orka mata in nio koder och stänga av auto förnyelse för var och en.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av mAster9:

Orka mata in nio koder och stänga av auto förnyelse för var och en.

Då vet vi

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Visste inte om jag ville ha gamepass så adderade inga koder men ångra mig nu.
När gratis gamepasstiden går ut får man nytt erbjudande nångång då eller är det kört att köra guiden med koderna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Visste inte om jag ville ha gamepass så adderade inga koder men ångra mig nu.
När gratis gamepasstiden går ut får man nytt erbjudande nångång då eller är det kört att köra guiden med koderna?

Du måste bara låta Gamepassen helt löpa ut innan du kan köra "kod"-tricket igen för att få det billigaste. Annars konverteras 4 Xbox live guld till 1 månad Game Pass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinkerbeard:

Du måste bara låta Gamepassen helt löpa ut innan du kan köra "kod"-tricket igen för att få det billigaste. Annars konverteras 4 Xbox live guld till 1 månad Game Pass.

Aha ok. Så när min 3mån gratisperiod är slut skaffar jag koderna? Uppgraderingen från gold till ultimate var gör man det?
*edit*

Hittade en video på YT som visade hur det funka. Får vänta tills den går ut helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Aha ok. Så när min 3mån gratisperiod är slut skaffar jag koderna? Uppgraderingen från gold till ultimate var gör man det?
*edit*

Hittade en video på YT som visade hur det funka. Får vänta tills den går ut helt enkelt.

Precis. Du skriver in alla koder och sen får du trycka dig vidare någonstans till där du skaffar Ultimate. Då kommer den erbjuda dig Ultimate för 135:- fast för alla dina guld månader. Hade du inte haft Ultimate tidigare så hade du fått det för 10:-. Dock tror jag bara det är ett engångserbjudande.

Väldigt!! Bra pris på 12 månader på livekort nu jämfört med när jag köpte. Kostar i skrivande stund 274:-

Permalänk
Medlem

Bilden/bildlänken är borta/raderad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Den är också irrelevant så det gör ingenting.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Swe.Stars:

Inget att bry sig om då det som framkom på bilden inte var relevant för det som denna tråd handlar om.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Den är också irrelevant så det gör ingenting.

Skrivet av Najk:

Inget att bry sig om då det som framkom på bilden inte var relevant för det som denna tråd handlar om.

Tack! 🙂

Permalänk
Medlem

Lite OT fråga, men... är det någon här som vet om man kan använda ett turkiskt konto på Xboxen för att kunna köpa spel, som sen delas med alla som "är" på konsolen, alltså mitt svenska Xbox login kan nyttja de spel som köps på det turkiska Xbox-kontot?

Har lyckats göra så på min PS5a men spelar helst spel som finns på Xbox, på Xboxen, då jag nyttjar Quick Resume funktionen flitigt ❤️

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamepass:

Gjorde detta precis. Funkade kjempebra, tack! Kostnad för mig blev 527 + 135 (hade redan nyttjat 1kr-erbjudandet).

Enda problemet jag hade var att det inte gick att uppgradera till ultimate via min dator. Visades 1kr istället för 135 och jag fick följande fel: "Försök igen Ett fel uppstod på vår server. Vänta en stund och se om det löser problemet. rKTnfPTNBrJvMoZr802Aq3.33.1". Gjorde det på xboxen istället och då gick det bra. Nu är man laddad 3 år fram!

Kollade runt lite snabbt men hittade ingen kod för rabatt på eneba just nu.