Abonnemang bara för att ringa med, ingen surf?

Permalänk
Medlem

Abonnemang bara för att ringa med, ingen surf?

Finns der såna abonnemang idag? Eller vad är minsta tänkbara surfen och att ringa?

Inte intresserad av mängden gb, har obegränsad surf men den kan man inte ringa med

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet är densamma som den du verkar ha. Det finns inga sådana abonnemang, utan man får titta på Fella, Hallon, Vimla, osv. och plocka billigast möjliga "lågsurfabonnemang".

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med den obegränsad surf jag har och extra simkort på de, andra kostar mer med den kombination

De flesta abonnemang med ringa lägst surf verkar ligga mellan 3-5 gb och kostar över 200 kr

Halebop 2 gb 109 kr är ett av få abonnemang jag kommer på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Jag är nöjd med den obegränsad surf jag har och extra simkort på de, andra kostar mer med den kombination

De flesta abonnemang med ringa lägst surf verkar ligga mellan 3-5 gb och kostar över 200 kr

Halebop 2 gb 109 kr är ett av få abonnemang jag kommer på

Va? Har du kollat de operatörer jag nämnde?

Fello, 2GB kostar 95 SEK/mån.
Vimla, 3GB kostar 100 SEK/mån.
Hallon, 4GB kostar 99 SEK/mån.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Wifog finns om du klarar dig på Tres nät.

Ringer man lite är nog Halebop Go (kontantkort) billigast.

Ska det vara abonnemang får du nyttja de rabatterade månader som Vimla, Halebop, Fello, Mybeat o.s.v. har och sedan byta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Wifog finns om du klarar dig på Tres nät.

Ringer man lite är nog Halebop Go (kontantkort) billigast.

Ska det vara abonnemang får du nyttja de rabatterade månader som Vimla, Halebop, Fello, Mybeat o.s.v. har och sedan byta

Jag klarar mig på det nät jag har med det obegränsade

Viktigaste kunna ringa och bli nådd med det andra, men vill hitta så billigt som möligt abonnemang på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Tack för upplysningen

Inget av dessa som inte har koppling till de större bolagen då? Utan är sitt eget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Tack för upplysningen

Inget av dessa som inte har koppling till de större bolagen då? Utan är sitt eget?

Hur menar du koppling till de större bolagen?
Hallon är ett varumärke från Tre.
Vimla är ett varumärke från Telenor.
Fello är en egen operatör men Telia äger Fello.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Bara ett förslag.
Telenor kontantkort, Betala ett fast pris 0,5 GB för 49 kr. Fria samtal, sms och mms ingår.
I appen sedan kan en ställa in så den drar 49:- var månad.

https://www.telenor.se/handla/kontantkort/

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk

telia kontantkort med laddning

1GB/MÅN
3 Månader
• 70 samtal/mån
• Fria sms/mms
• 1 GB/mån

299 :-

klarar du dig på 70 samtal per månad så blir det 99.66:-/mån.

eller

3 GB/MÅN
Halvår
• Fria samtal
• Fria sms/mms
• 3 GB/mån

999:- (166.5:-/mån)

https://www.telia.se/privat/ladda/refill#/products

kontantkort 0:-
https://www.telia.se/privat/telefoni/abonnemang-kontantkort/p...

troligen inte billigaste alternativet men ett alternativ under 200:-/mån iaf.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Hur menar du koppling till de större bolagen?
Hallon är ett varumärke från Tre.
Vimla är ett varumärke från Telenor.
Fello är en egen operatör men Telia äger Fello.

Det jag menar, så man vet deras teckning

Som det ser ut blir det nog Vilma 3 gb 100 kr månad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

telia kontantkort med laddning

1GB/MÅN
3 Månader
• 70 samtal/mån
• Fria sms/mms
• 1 GB/mån

299 :-

klarar du dig på 70 samtal per månad så blir det 99.66:-/mån.

eller

3 GB/MÅN
Halvår
• Fria samtal
• Fria sms/mms
• 3 GB/mån

999:- (166.5:-/mån)

https://www.telia.se/privat/ladda/refill#/products

kontantkort 0:-
https://www.telia.se/privat/telefoni/abonnemang-kontantkort/p...

troligen inte billigaste alternativet men ett alternativ under 200:-/mån iaf.

Tack för upplysningen, får kolla upp, himla djungel med abonnemangen

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Bara ett förslag.
Telenor kontantkort, Betala ett fast pris 0,5 GB för 49 kr. Fria samtal, sms och mms ingår.
I appen sedan kan en ställa in så den drar 49:- var månad.

https://www.telenor.se/handla/kontantkort/

Verkar intressant

Om man kör detta simkort på telefon, och det simkort jag har obegränsad surf, alltså dubbla simkort. På telefonen är simplatserna inställda på auto tror jag

Då bör telefonen känna av obegränsad surf?

Permalänk
Skrivet av Ozeroun:

Verkar intressant

Om man kör detta simkort på telefon, och det simkort jag har obegränsad surf, alltså dubbla simkort. På telefonen är simplatserna inställda på auto tror jag

brukar gå att vilja vilket sim att använda för data och telefon i sim inställningarn på telefonen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

brukar gå att vilja vilket sim att använda för data och telefon i sim inställningarn på telefonen.

Kollade upp Telenor kundtjänst med 0,5 gb 49 kr, men det gällde bara i 7 dagar, jag blev till och med rekommenderad ta 2 gb för 99 kr månad i stället

Så det är väl däromkring man hamnar med 2-4 gb 100 kr månaden

Vimla verkar mest intressant där då

Permalänk

Många är i liknande sits. Man har redan obegränsad surf och vill ringa med ett annat abonnemang. Det majoriteten som jag känner gör är att ringa från det abonnemanget som man egentligen inte alls ska ringa ifrån, men man har ett kontantkort med ett nummer så folk kan ringa in till ett annat nummer.

Jag själv har pratat med olika operatörer om problemet och de verkar helt omöjliga att förstå. Antagligen suger jag på att förklara, eller så suger deras personal.
När jag säger att jag har begränsad surf, så är svar som 1GB surf extra är bra ifall att du ska kolla in någon film etc för mig dumt svar. Såvida de inte kan stryka bättre täckning eller något.

*edit*
Kostnad för min lösning är typ 0kr/månaden. Men man bör tanka mobilen typ vartannat år och göra något samtal. Nu kan det såklart bara vara så att du endast har ett mobilt surfabonnemang, frågan är dock om det kan vara värt att göra om den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Verkar intressant

När du har stoppat i 2 SIM-kort får du inställningar för vilket SIM-kort du vill använda för SMS, samtal och surf. Kom dock ihåg att på de flesta telefoner så när du får ett samtal så kommer du inte ha någon internetanslutning under samtalet om du inte gör samtalet på samma SIM-kort som du använder surfen ifrån.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Jag klarar mig på det nät jag har med det obegränsade

Viktigaste kunna ringa och bli nådd med det andra, men vill hitta så billigt som möligt abonnemang på det

Ringer du mycket? De billigaste brukar ha xxx antal minuter.

Fria samtal kan du från 88 kr/m ordinarie pris, men du brukar ha halva kostnaden ett tag.

Tips Wifog Medium kostar 60 kr/m, 200 minuter samtal och fria sms, de kör Telenors nät. Annars kan man växla mellan nykundserbjundande mellan Fello, Vimla etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Kollade upp Telenor kundtjänst med 0,5 gb 49 kr, men det gällde bara i 7 dagar, jag blev till och med rekommenderad ta 2 gb för 99 kr månad i stället

Titta på deras sida: https://www.telenor.se/handla/kontantkort/
Det finns ett rörligt alternativ. Om du inte ringer så mycket ut på din mobil så kan det bli billigare.
Använda Messanger eller Facetime för att ringa så går det ju på data trafiken som du har.

Säkert att de andra operatörerna har liknande alternativ om du vill ha annan/bättre täckning.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U4025QW 40" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 11 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

Titta på deras sida: https://www.telenor.se/handla/kontantkort/
Det finns ett rörligt alternativ. Om du inte ringer så mycket ut på din mobil så kan det bli billigare.
Använda Messanger eller Facetime för att ringa så går det ju på data trafiken som du har.

Säkert att de andra operatörerna har liknande alternativ om du vill ha annan/bättre täckning.

Prioriterar mest "fria samtal" använder sällan messanger eller facetime

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Ringer du mycket? De billigaste brukar ha xxx antal minuter.

Fria samtal kan du från 88 kr/m ordinarie pris, men du brukar ha halva kostnaden ett tag.

Tips Wifog Medium kostar 60 kr/m, 200 minuter samtal och fria sms, de kör Telenors nät. Annars kan man växla mellan nykundserbjundande mellan Fello, Vimla etc.

Tror jag ändå prioriterar fria samtal före antal samtal, men det blir nog Vimla för mig

Tack till de förslag jag fått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Verkar intressant

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

När du har stoppat i 2 SIM-kort får du inställningar för vilket SIM-kort du vill använda för SMS, samtal och surf. Kom dock ihåg att på de flesta telefoner så när du får ett samtal så kommer du inte ha någon internetanslutning under samtalet om du inte gör samtalet på samma SIM-kort som du använder surfen ifrån.

Tack för informationen

Den operatör jag har dubbla simkort nu har jag dock inte märkt av det, å andra sidan, inte så vanligt man surfar med telefonen samtidigt som man pratar?

Skulle vara om man pratar i högtalartelefon och skulle surfa samtidigt då

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

<Uppladdad bildlänk>

Ser liknande ut på Samsung S9 men har 2 simkort, båda är inställda på auto, den ena har 3gb den andra obegränsad, men inte märkt någon skillnad där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Tack för informationen

Den operatör jag har dubbla simkort nu har jag dock inte märkt av det, å andra sidan, inte så vanligt man surfar med telefonen samtidigt som man pratar?

Skulle vara om man pratar i högtalartelefon och skulle surfa samtidigt då

Du kanske varit ansluten till Wi-Fi när du pratat i telefon? Ett exempel är om du behöver verifiera dig med bank-ID under samtal, har du inte Wi-Fi så kommer du inte kunna göra det om du inte har surf och samtalet från samma SIM-kort

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Ser liknande ut på Samsung S9 men har 2 simkort, båda är inställda på auto, den ena har 3gb den andra obegränsad, men inte märkt någon skillnad där

Vad menar du med auto? Har inte sett auto på någon telefon. Du måste välja SIM-kort för surfen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Vad menar du med auto? Har inte sett auto på någon telefon. Du måste välja SIM-kort för surfen.

Det står i alla fall dubbla simkort alltid på så då bör telefonen känna av obegränsad före det begränsade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Ja, dessa är i princip de billigaste abonnemang som öht existerar, oavsett hur lite man vill använda. Kanske går att komma billigare undan med ett kontantkort, men då får man börja räkna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Det står i alla fall dubbla simkort alltid på så då bör telefonen känna av obegränsad före det begränsade?

Ah, nej det har inget med det att göra. Telefonen kan inte känna av sånt. Dubbla simkort alltid på har med att den kan gå över till det andra SIM-kortet under samtal om jag förstått det rätt. Det har iallafall inte med att telefonen automatiskt kan känna av abonnemanget. Rekommenderar dig att Googla dual sim always on setting samsung för att läsa på/se youtube video om det. Detta hittade jag lite snabbt. "Samsung "Dual SIM Always on" feature

You cannot make or answer calls on both networks at the same time .” These Android phones have a menu option “Dual SIM Always on” which when activated activates call forwarding on the carrier's network." Källa: https://faq-ans.com/de/Q%26A/page=dfe3772ef9e330a77f6973dcea9...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Tror jag ändå prioriterar fria samtal före antal samtal, men det blir nog Vimla för mig

Tack till de förslag jag fått

Kanske inte så aktuellt längre, men följande kampanjer kan man nyttja och hoppa mellan dessa operatörer.

Vimla (Telenor) 3 GB fria samtal och sms, 25 kr/m i två månader (en fjärdedel av priset)

Hallon (Tre) 4 GB fria samtal och sms, 29 kr/m i fyra månader (ordinarie 99 kr/m)

Mybeat (fristående Telenors nät) 2 GB fria samtal och sms, 44kr/m i tre månader (halva priset)

Katshing (fristående Tele2s nät) 2 GB fria samtal och sms, 47 kr/m i två månader (ordinarie 95 kr)

Fello (Telia) 2 GB fria samtal och sms, 47,50 kr/m i två månader (halva priset)

Kan säkert uppstå någon avgift eller extra månad om man ska byta mellan de och inte gör det "i tid", men lägger du ihop alla dessa kampanjmånader har du tretton månader. För 13 månader 487 kr.