bat-filen....
Jag ska inte behöva trycka på den om jag använder VCPKG.
Du får ursäkta om en utomstående bryter sig in här och ursäkta om jag låter framfusig nu men det känns som om du borde lägga mindre tid på att kasta dig över nya utvecklingsmiljöer och mer tid på att förstå det du har framför dig.
Att kompilera i ett fall som detta är i grunden inte så svårt - du ska få din kompilator att kompilera ett antal C++-filer från imgui och troligen en eller flera du skrivit själv. Sen ska de länkas samman till en körbar binär. Makefiler och projektfiler är bara sätt att styra kompilatorn så du inte behöver göra allt manuellt.
Felmeddelandet säger att din kompilator såsom den är uppsatt inte hittar en header-fil. Det är ett vanligt problem och troligen lätt att lösa om du bara tar det lugnt och försöker förstå vad du gör.
Är alla pathar rätt? Det ser ut att vara minst två olika grundpathar i det du klistrade in ( C:\Users\aaa\ och C:\Users\dmn\ ) t.ex.
Men nu är det så att jag använder VCPKG som installerar alla paket åt mig. Så därför förmodar jag att det skall fungera.
Så vad mer ska man liksom göra?
Jag förstår att den hittar inte .h filerna. Men hur kan jag förklara för VS vart dessa .h filer är om jag har VCPKG installerat och installerat alla program?
Det verkar som att den inte länkar till .h filerna

C:\Users\aaa\GitHub\vcpkg>vcpkg integrate install
Applied user-wide integration for this vcpkg root.
CMake projects should use: "-DCMAKE_TOOLCHAIN_FILE=C:/Users/aaa/GitHub/vcpkg/scripts/buildsystems/vcpkg.cmake"
All MSBuild C++ projects can now #include any installed libraries. Linking will be handled automatically. Installing new libraries will make them instantly available.
C:\Users\aaa\GitHub\vcpkg>vcpkg list
glfw3:x86-windows 3.3.8#1 GLFW is a free, Open Source, multi-platform libr...
imgui:x86-windows 1.88#1 Bloat-free Immediate Mode Graphical User interfa...
opengl:x86-windows 2022-03-14#1 Open Graphics Library (OpenGL)[3][4][5] is a cro...
sqlite3:x86-windows 3.39.2 SQLite is a software library that implements a s...
vcpkg-cmake-config:x64-windows 2022-02-06#1
vcpkg-cmake:x64-windows 2022-10-30
C:\Users\aaa\GitHub\vcpkg>
Jag har inte specificerat x64, utan bara installerat grundat på namnet dvs imgui, opengl osv.