Min Samsung Qled Q6FN från 2018 får ingen signal på sina hdmi-portar

Permalänk

Min Samsung Qled Q6FN från 2018 får ingen signal på sina hdmi-portar

Min Samsung Qled Q6FN känner inte längre igen om man kopplar in något på hdmi-portarna. Jag har en Nvidia Shield box kopplat till Hdmi1 där jag har appar och min iptv och på hdmi2 så har jag Playstation 4. Jag har försökt i flera dagar nu och bytt hdmi-portar och även testat med andra hdmi-kablar men det står att det inte finns någon signal. Nvidia Shield boxen har fungerat på hdmi1 i 4 år och Playstation 4 har jag bara haft i några veckor. Problemet började för någon vecka sedan med att jag tappade signalen på alla hdmi-portar under några timmar, men efter ett tag så lyckades jag alltid få tillbaka signalen. Nu är det dock stendött. Jag har även testat att återställa tv:n.
Någon som har nåt tips vad jag kan göra? Tv:n känns ganska värdelös om inga hdmi-portar fungerar. Den är bara 4 år gammal.

Permalänk
Medlem

Kan det vara mjukvara?så har du uppdaterat tvin ?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Kan det vara mjukvara?så har du uppdaterat tvin ?

Tv:n har senaste mjukvaran.

Permalänk
Medlem

Testa att göra en fabriksåterställning av TVn. Annars är det nog kört.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Man United:

Tv:n har senaste mjukvaran.

Okej.
Det kan ju okså varit den som ställt till det.

Men då du fabrikresetta så kanske den backade mjukvaran med och då borde den funkat i så fall.

Edit: Har en svag känsla att jag läst något mycket liknande problem här på forumet för inte så länge sedan 🤔 men jag kan inte hitta det.
Eller så är minnet inte vad det en gång varit länge

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Man United:

Min Samsung Qled Q6FN känner inte längre igen om man kopplar in något på hdmi-portarna. Jag har en Nvidia Shield box kopplat till Hdmi1 där jag har appar och min iptv och på hdmi2 så har jag Playstation 4. Jag har försökt i flera dagar nu och bytt hdmi-portar och även testat med andra hdmi-kablar men det står att det inte finns någon signal. Nvidia Shield boxen har fungerat på hdmi1 i 4 år och Playstation 4 har jag bara haft i några veckor. Problemet började för någon vecka sedan med att jag tappade signalen på alla hdmi-portar under några timmar, men efter ett tag så lyckades jag alltid få tillbaka signalen. Nu är det dock stendött. Jag har även testat att återställa tv:n.
Någon som har nåt tips vad jag kan göra? Tv:n känns ganska värdelös om inga hdmi-portar fungerar. Den är bara 4 år gammal.

Kan vara HDMI kortet som lagt av, råkade ut för något liknande på min Yamaha RX - V685 7.2 recvier , den startar men inga inställningar laddas in (Loading please wait) , "Bios chipet" kapput.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.