Permalänk
Medlem

Abit IC7 mic problemn (Realtek AC 97)

Tjena...

Någon med ett IC7/IC7G alternativt som har/haft problem med att få bra ljud på microfonen??? Får bakrundsbrus/ störningar hela tiden. Jag har flashat bios, fixat de senaste drivrutinerna till Realtek ac97. Men inget vill funka.

All hjälp tages tacksamt mot.

/Groin.

Visa signatur

Abit IC7, P42.6c, 2xCorsair CMX256A-3200C2, Hightech Excalibur ATI Radeon 9700 Pro.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Re: Abit IC7 mic problemn (Realtek AC 97)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groin
Tjena...

Någon med ett IC7/IC7G alternativt som har/haft problem med att få bra ljud på microfonen??? Får bakrundsbrus/ störningar hela tiden. Jag har flashat bios, fixat de senaste drivrutinerna till Realtek ac97. Men inget vill funka.

All hjälp tages tacksamt mot.

/Groin.

Läste på ABIT's forum att det är många som har problem med detta. Finns ingen lösning, du får helt enkelt skicka tillbaka o be om o få ett nytt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk

lycko dej då får du ett nyare
nej allvarligt vilket pain in the ass

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

jag har oxå detta problem.. ngn som vet nån lösning till detta än?

Permalänk
Medlem

Jag har också problem, suck vad jobbigt säger jag då bara !!!
tur att man har hunnit sälja sitt ljudkort också

Visa signatur

System 1: Intel i5 4670K || 8gb Ram || Asus 7970 Matrix Platinum || Corsair TX650w || Samsung T220

Permalänk
Medlem

www.abit-usa.com
Finns inget annat att göra än att skicka in det. Verkar som om dom löser det genom att sätta in ett filter, och inte rätta till det som stör ut MICporten.

Permalänk
Medlem

orkar inte skicka in det.. köper nytt ljudkort istället...

Permalänk
Medlem

Hurpass nyligen har ni köpt era IC7-G-kort? Undrar fr.o.m. vilket datum kortena har en "användbar" MIC-port..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ca6
Hurpass nyligen har ni köpt era IC7-G-kort? Undrar fr.o.m. vilket datum kortena har en "användbar" MIC-port..

fick mitt IC7-G den 26/8 och jag har mic problem. får se vad abit gör åt detta problem, tycker att om man köper ett moderkort för ca 1900:- så skall det fungera, okej visst det finns alltid dom som är defekta men just detta ljudproblem har många IC7 och -G kort.

Visa signatur

System 1: Intel i5 4670K || 8gb Ram || Asus 7970 Matrix Platinum || Corsair TX650w || Samsung T220

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W1zard
fick mitt IC7-G den 26/8 och jag har mic problem. får se vad abit gör åt detta problem, tycker att om man köper ett moderkort för ca 1900:- så skall det fungera, okej visst det finns alltid dom som är defekta men just detta ljudproblem har många IC7 och -G kort.

...men dom levereras med den nya NB-kylaren iaf va?

Permalänk
Medlem
Citat:

...men dom levereras med den nya NB-kylaren iaf va?

det jag fick hade den gammla

Visa signatur

Permalänk
Medlem

...var köpte du?

Permalänk
Medlem
Citat:

...var köpte du?

Datorbutiken.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

arg har samma problem hmm va JOBBIGT!!

Visa signatur

Prometeia-Lianli#P4 2.6@3.9....3.0@4.1 #Abit IC7Max3# 4x512 pc3200#Connect3d R9600pro
400/300@522/344#500gb hdd# Bredbandsbolaget!

Permalänk
Medlem

Ni är inte ensamna tyvärr.

Permalänk
Medlem

har samma skit

Visa signatur

P4 2.6c , Abit ic7, 512 Corsair 3500, Hercules 9600pro

Permalänk
Medlem

fasen...beställde just ett ic7....kan det va fel på det med???