Permalänk

Fläktproblem så tacksam för hjälp.

Hallå! ursäkta börjar ja med att skriva har svårt att formulera mig skriftligt.

Iallafall, ja köpte en laptop för 8 månader sedan en Acer travelmate p 215-53, den har fungerat problemfritt fram tills idag, fläkten har börjat brumma och låta superkonstigt.

Här sitter jag som ett fån och vet inte vad jag ska göra eller vem jag ska kontakta, har köpte datorn via dustinhome, kan de göra någonting? ska jag kontakta Acer? ska jag lämna in datorn på repation? kan jag göra något?

Så tacksam om någon kan guida mig i rätt vinkel.

Permalänk
Rekordmedlem

Det första man brukar göra är att kolla/rengöra fläkten och om det inte hjälper så får du reklamera, det verkar vara ganska lätt att komma år fläkten på den, bara att ta bort bottenkåpan så kommer man åt fläkten och kan blåsa ren den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Det första man brukar göra är att kolla/rengöra fläkten och om det inte hjälper så får du reklamera, det verkar vara ganska lätt att komma år fläkten på den, bara att ta bort bottenkåpan så kommer man åt fläkten och kan blåsa ren den.
https://www.notebookcheck.net/fileadmin/_processed_/9/c/csm_MG_0897_d37e23b09b.jpg

tack så jätte mycket, provar och ser därefter, reklamerar man den hos acer eller dustin isåfall? ha en bra dag!

Permalänk
Medlem

Hittade detta. Hoppas det löser sig!

När du ska klaga på fel kan du i första hand vända dig till företaget du köpte varan av. De ansvarar enligt lag för alla fel som fanns i varan när du köpte den. Ibland finns det garantier kopplade till varan. Det kan till exempel vara tillverkaren som har lämnat en garanti. Då kan du ha möjlighet att vända dig direkt till tillverkaren, men enligt lag ska du alltid kunna ställa krav mot företaget som sålde varan till dig.

Källa: https://www.hallakonsument.se/konsumentratt-process/reklamera...

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Skrivet av P-son78:

Hittade detta. Hoppas det löser sig!

När du ska klaga på fel kan du i första hand vända dig till företaget du köpte varan av. De ansvarar enligt lag för alla fel som fanns i varan när du köpte den. Ibland finns det garantier kopplade till varan. Det kan till exempel vara tillverkaren som har lämnat en garanti. Då kan du ha möjlighet att vända dig direkt till tillverkaren, men enligt lag ska du alltid kunna ställa krav mot företaget som sålde varan till dig.

Källa: https://www.hallakonsument.se/konsumentratt-process/reklamera...

otroligt tacksam, då vet jag de. Ha en bra dag.

Permalänk

Hallå! Tack allihoppa för eran hjälp, jag öppnade datorn och blåste rent den och nu låter fläkten som normalt!
Ha e superfin dag allesammans och tack igen, va rädda om varandra.